Als je allergisch bent tegen aardbeien dan is voor jou een aarbei levensgevaarlijk. Dus voor jou een aardbei veel ongezonder dan melk.
Op een lekker bord papat heb ik geen reactie, op melk wel. Dus patat is gezonder dan melk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SpeechLess schreef:Ik weet niet of het al benoemd/gevraagd is, maar ik heb meer dan de helft gelezen en daar iig niet.. Kun je meer last krijgen van melk als je daar een tijd mee stopt? Heeft iemand daar misschien ervaring mee of verstand van? Kan het zijn of is het zo dat je minder/geen lactase meer hebt of aanmaakt als je een tijd lactose-vrij eet en drinkt?
Tcm62 schreef:Veel dietisten houden ook nog de schijf van 5 aan, in iddels al jaren achterhaald en veel dergelijke dieetgoeroes lezen helemaal niet bij, want dan moeten ze van hun geloof af.
Zelf goed inlezen op alles wat google je biedt, inclusief de wetenschappelijke comclusies en dan zul je zien wat een rotzooi we eten..wat een nepvoer we krijgen, dat zelf het graan waar we brood van eten niet klopt.
Heb hier al anderhalve week een krentenbol liggen in zijn zakje, nog steeds zo zacht als spons....dat snap je toch?
slimmerik schreef:Tcm62 schreef:Veel dietisten houden ook nog de schijf van 5 aan, in iddels al jaren achterhaald en veel dergelijke dieetgoeroes lezen helemaal niet bij, want dan moeten ze van hun geloof af.
Zelf goed inlezen op alles wat google je biedt, inclusief de wetenschappelijke comclusies en dan zul je zien wat een rotzooi we eten..wat een nepvoer we krijgen, dat zelf het graan waar we brood van eten niet klopt.
Heb hier al anderhalve week een krentenbol liggen in zijn zakje, nog steeds zo zacht als spons....dat snap je toch?
Ik hou me toch liever aan de schijf van 5 dan aan wat op Google te vinden is. Google biedt een podium aan iedereen: ook aan oplichters en dwazen. Wetenschappelijke onderzoeken worden allemaal gesponsord door bewegingen die graag een bepaald resultaat van dat onderzoek willen hebben etc. Etc.
Gewoon logisch zelf nadenken en alles met mate. Dan hou je ook nog plezier aan het leven
slimmerik schreef:Tcm62 schreef:Overigens ben ik een kaasfreak, maar helaas krijg ik altijd maagzuur, opgeblazen maag en moet het nog uren daarna voelen....zegt ook wat over de verteerbaarheid...
Dat heb ik dus niet met kaas en met mij miljoenen mensen op deze aardbol........wat zegt dat dan?
slimmerik schreef:Tcm62 schreef:Overigens ben ik een kaasfreak, maar helaas krijg ik altijd maagzuur, opgeblazen maag en moet het nog uren daarna voelen....zegt ook wat over de verteerbaarheid...
Dat heb ik dus niet met kaas en met mij miljoenen mensen op deze aardbol........wat zegt dat dan?
Tillie20 schreef:slimmerik schreef:
Eigenlijk zegt het beide niks, maar de meeste mensen kunnen lactose gewoonweg niet goed verteren omdat het overgrote gedeelte van de mensen niet de juiste genetische informatie hiervoor hebben. Schatting is dat tussen de 60% en 90% van de wereldwijde populatie(Dus dit kan weer per land verschillen) niet genoeg van het enzym lactase aanmaken om zoveel lactose te verteren als te vinden is in zuivelproducten. Zegt ook al genoeg over de 'noodzaak' van de consumptie van zuivel.