Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:23

Tazzey schreef:
Joolien schreef:
Stormchasen, dan ben ik eerder bij de koele lucht *\o/*

Hmm verder dan een verdwaald mini wolkje komen we nog niet hier. Laat die storm maar komen, ik ben er klaar voor. :D

Nou alsjeblieft niet.... Ik wil graag ook nog een beetje van het weer kunnen genieten na werktijd }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:24

Winged schreef:
Tazzey schreef:

Hmm verder dan een verdwaald mini wolkje komen we nog niet hier. Laat die storm maar komen, ik ben er klaar voor. :D

Nou alsjeblieft niet.... Ik wil graag ook nog een beetje van het weer kunnen genieten na werktijd }:0

Knap als je hier nog vavn kunt genieten _O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:25

Winged schreef:
Tazzey schreef:

Genieten? Knap! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:26

Joolien schreef:
Knap als je hier nog vavn kunt genieten _O-

Niet te gek doen, gewoon ontspannen, duik nemen in de waterplas straks.....

Vorig jaar met 35 graden de Monte Capanne opgelopen, dus dan kan ik dit nog wel een beetje aan _O-

En op een werklocatie ZONDER airco mét plat dak word je ook niet heel erg blij, laat mij dan maar lekker aan de waterplas zitten met een klein beetje wind :P
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-07-15 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:26

net eerste 2 proefwerken van mijn pww gehad. Toen ik het lokaal in kwam was het heerlijk koel, maar na 10 minuten veranderde het in een broeikas. Heerlijk toch :') Ik drink echt super veeel water nu, dat deed ik sowieso altijd al, maar nu nog meer. Leren in dit weer is ook echt onmogelijk, dus ik ga lekker de hele dag in mn zwembad hangen. sorry school :evaw:
Laatst bijgewerkt door Fleur_a op 02-07-15 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:27

Waarom niet? Heeeeerlijk
Heb d'r echt geen enkel probleem mee
Moet werken tot 8 en heb toch echt n shirt met lange mouw aan onder m'n blouse
Terwijl klanten her warm vinden in de winkel

sandorra

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:33

Pfff werk in subtropisch zwemparadijs.... Is echt haast niet te doen..... Gisteren al ontzettend warm.......pfffff vandaag vrij..... Morgen en zaterdag wel weer werken....

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:12

Ben net weer thuis, werk bij de thuiszorg en begin met dit weer even iets eerder.
Vanmorgen het huis even gelucht door alles open te zetten, en toen de gordijnen van de woonkamer maar dichtgedaan, zodat we daar vanavond lekker kunnen gaan zitten.Bij ons in het halletje en de slaapkamer en de computerkamer(waar ik nu dus zit) die eraan grenzen is het altijd lekker koel, heb 't nu gewoon fris met m'n korte broek aan hier :D

Van mij hoeft die hele warmte niet; het is me te warm om te gaan zonnen, en paard te gaan rijden, of lekker in de tuin bezig te zijn.
Geef mij maar gewoon rond de 20/25 graden zodat je nog iets kan gaan doen zonder zo te gaan zweten :D

Nu moet ik zometeen nog ergens heen, en zit te twijfelen om of op de fiets te gaan, of op de scooter haha.
Ik dacht heb ik mijn beweging ook weer gehad als ik op de fiets ga(normaal doe ik aan hardlopen,maar dat me nu nu veel te warm).
Maar op de scooter is heb je wel weer een lekker briesje....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 15:22

Ik heb vakantie! *\o/*
Vanmorgen heb ik een uurtje van 9 tot 10 in de zon gezeten op het schoolplein maar toen was het ook eigenlijk al nauwelijks uit te houden.
Vanmiddag met collega's een terrasje in de schaduw gepakt en nu zit ik lekker koel binnen met alles potdicht. Misschien niet heel gezellig maar wel koel, wat met name voor hondlief toch wel erg fijn is. Hij wilde wel gewoon naar buiten en heeft dapper doorgewandeld in de zon, maar ik was blij toen ik hem weer veilig binnen had.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:26

Vanmiddag de tuinslang in het weiland gericht. Mijn paard ging er uit zich zelf onder :') mijn shet had nog wat overtuiging nodig maar uiteindelijk was de tuinslang toch niet zo eng als dat hij er uit zag haha

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:35

Ik denk dat ik eindelijk de voor mij fijnste oplossing heb gevonden haha. Ik ben op dit moment 31 weken zwanger en het is echt niet uit te houden hier, tuin op het zuiden en dus een brandende zon op de achterdeuren het achterraam. Boven in huis is alles ook al zo bloody hot. Ik heb nu dus beneden aan de achterkant alles dichtgelaten en de gordijnen gesloten, op de een of andere manier is het wel lekker koel zo. Het voorraam en gordijn zijn lekker open zodat er wel wat frisse lucht binnen komt. Beneden is momenteel dus de meest verkoelende plek, en ik zit lekker op de bank met mn voeten in een emmer koud water. :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:44

pff was niet uit te houden vandaag. zijn een paar collega's afgevoerd naar het ziekenhuis vanwege de hitte.

8 uur begonnen en 4 uur vrij. zou officieel ook nog van half 5 tot 8 moeten werken maar dat heb ik afgezegd ivm het hooien.. gaan vanavond weer los haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:55

Wat een hel vandaag , moest de dieren van vrijwilligerswerk doen die stakkers zaten er helemaal door. De geiten de bekjes open te hijgen , de lammeren wisten het niet meer want ze hadden het zo warm . Pony ging onder de tuinslang staan , dus die maar helemaal nat en die heeft gerold en zichzelf een modderlaag gegeven. De kippies scharrelden niet maar stonden wat te suffen , pff ellende dit weer

Ik ben rood , ik was vergeten zonnebrand te halen en me in te smeren stom stom .

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:26

Zojuist poes maar naar binnen gehaald. Is een echte buitenkat, maar lag nu echt op apegapen op de stoep voor het huis, terwijl er binnen veel koelere plekjes zijn :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:31

Ik heb vandaag geprobeerd om 4 flesjes water van een halve liter op te drinken, is me toch zo'n 2,5 flesje gelukt. :)

En heb tussen door ook nog maar eventjes een soepje gehad om wat zout toe te voegen tijdens het werken.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:33

Het koelt hier nu gelukkig af. Maar onder de middag was het echt te warm. Wat mij verbaasde was dat er nog zoveel dieren in de zon stonden zonder mogelijk om te schuilen. Koeien waren maar met zijn allen in de sloten gaan staan. Schaapjes stonden op elkaar gestapeld bij een oude trailer omdat ze er nooit met zijn allen in paste.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:36

lovemario schreef:
pff was niet uit te houden vandaag. zijn een paar collega's afgevoerd naar het ziekenhuis vanwege de hitte.

8 uur begonnen en 4 uur vrij. zou officieel ook nog van half 5 tot 8 moeten werken maar dat heb ik afgezegd ivm het hooien.. gaan vanavond weer los haha

Wat voor werk doe jij dan?? :(:) :wow:

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:55

Vandaag was echt hell hier, Te druk Om pauze Te houden, dus van 7.30 tot 7.30 aan een stuk door buiten in de bloedhitte gewerkt..
nu lekker binnen avond eten en Dan even genieten van de afkoelende tempratuur buiten denk ik, en morgen gaan we gewoon nog een keer hetzelfde doen vrees ik :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:31

Jeetje, blij dat ik niet hoef te werken... Paardjes overdag nog binnen. Paard dat bevangen was van de warmte gaat weer goed, krijgt nu nog wel aspirine in de ochtend

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:50

saddledancer schreef:
Vandaag was echt hell hier, Te druk Om pauze Te houden, dus van 7.30 tot 7.30 aan een stuk door buiten in de bloedhitte gewerkt..
nu lekker binnen avond eten en Dan even genieten van de afkoelende tempratuur buiten denk ik, en morgen gaan we gewoon nog een keer hetzelfde doen vrees ik :')

Je weet dat je recht op pauze hebt he??
Sterker nog, t is verplicht geloof ik!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:06

Vandaag weer een aantal keer mijn hond in het water gedompeld, en m'n pony kindjes afgespoeld.

Zag vandaag 2 meiden met hun pony's buiten rijden,
1 was zo aan het stuiteren, zweet droop er vanaf.
Kan daar echt niet met mijn hoofd bij hoor.
Wou eigenlijk stoppen en er wat van zeggen.
Maar hij vond m'n auto ook niet alles, dus dat vond ik ook weer banketstaaf.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:19

Gewoon gewerkt. Was erg warm...
Morgen heel vroeg lesgeven op de manege. Ook een stuk theorie op stal. Daar is het veel koeler.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 21:43

Vandaag een uurtje in de zon gezeten en daarna naar binnen gegaan want overdag hebben we geen schaduw op het balkon.
De hond wil overdag ook gewoon graag naar buiten dus zolang hij dit aangeeft ga ik gewoon met hem naar buiten. Alleen nu doe ik 's ochtends een wat langer rondje ipv. 's middags.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 07:15

Vandaag naar de Apenheul, hier hadden we een poos geleden kaartjes voor geboekt.
Gisteren voor de zekerheid wel even naar het park gebeld om te vragen of er überhaupt een aap te zien zal zijn, maar volgens de dame aan de telefoon zouden de apen alleen wat lomer kunnen zijn door de warmte. Dus we gaan gewoon een poging wagen, de kaartjes zijn toch al betaald.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:47

judith__ schreef:
Susan, die mensen zitten voornamelijk in de schaduw en nu scheelt het dat we dicht bij de kust zitten en hier een lekker windje staat maakt het wellicht wat aangenamer dan in het midden van het land!

lauriluchies lekker! ik heb gister ook lekker de hele dag in de zon gelegen.

Heerlijk he! Beetje bijkleuren voor de KNHS zomerinstructieweek *\o/*