De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:58

8nnemiek schreef:
Wilde ik ook net zeggen.. Ik heb een grote steen besteld voor 1,50 inclusief verzenden.. Ze zijn helemaal niet duurder dan andere sieraden, afhankelijk van het soort steen natuurlijk.

Bij sommige postorderbedrijven krijg je ze soms zelfs voor niets erbij, als cadeautje. Pas geleden bij mijn bestelling bij Yves Rocher, een setje van een ketting met 3 hangers, rozenkwarts, groene aventurijn, en oranje aventurijn. *\o/*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:22

Zwerte schreef:
Als je een 'wij geloven in edelstenen en zo werkt het en hou verder je smoel' topic wil, dan open je die toch zelf? In dit topic is er juist de ruimte voor alle partijen.

Ja gelukkig is dit nog steeds bokt en geen wij geloven in edelstenen forum. :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:53

8nnemiek schreef:
Wilde ik ook net zeggen.. Ik heb een grote steen besteld voor 1,50 inclusief verzenden.. Ze zijn helemaal niet duurder dan andere sieraden, afhankelijk van het soort steen natuurlijk.

waar heb je besteld?

8nnemiek

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:49

Ik heb ze via ebay besteld :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:39

Ik heb er over zitten denken om edelstenen te bestellen via ebay of aliexpress ofzo, meer voor de sier dan voor de evt werking, maar hoe weet je nu of je echte koopt of neppers?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:37

Ik heb hele mooie sierraden besteld bij Juwelo. Kreeg ik echtheidscertificaten, een boek over edelstenen en poetsdoekjes bij. En dat terwijl ik maar een bestelling van 32 euro had geplaatst. Erg mooie sierraden met alle soorten edelstenen in verschillende prijzen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:46

Monster_tos schreef:
Ik heb hele mooie sierraden besteld bij Juwelo. Kreeg ik echtheidscertificaten, een boek over edelstenen en poetsdoekjes bij. En dat terwijl ik maar een bestelling van 32 euro had geplaatst. Erg mooie sierraden met alle soorten edelstenen in verschillende prijzen.

Als je een foto plaatst kan ik ook meegenieten! Ik heb op de site van Juwelo gekeken,Zeer exclusief, en ook wel in de hogere prijsklasse! <:) :){

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:38

ik heb ooit wat besteld bij spirituelewereld.nl

Aliexpress is ook niet duur overigens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:52

lor1_1984 schreef:
Ik heb er over zitten denken om edelstenen te bestellen via ebay of aliexpress ofzo, meer voor de sier dan voor de evt werking, maar hoe weet je nu of je echte koopt of neppers?

Stenen die meestal bestraald worden kun je beter vermijden, aangezien dat dat er in Nederland meestal niet bijvermeld wordt. Dit zijn voornamelijk blauwe topazen en gekleurde diamanten.Erzijn nog heel veel andere manieren om stenen na te maken of bij te kleuren, maar die zijn niet schadelijk voor de gezondheid. Als je van rode stenen houdt: granaten zijn vrijwel altijd echt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:54

Bij aliexpress vanaf €0,70 als ik het goed heb onthouden, maar er zitten ook stenen bij van €50,- of meer dacht ik.
Vandaar ook mijn vraag hoe je kunt zien of ze wel echt zijn, voor de goedkope stenen vind ik het niet erg om neppers te hebben maar voor de hogere prijzen wil ik wel graag waarvoor ik betaal: echte.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:55

anjali schreef:
lor1_1984 schreef:

Stenen die meestal bestraald worden kun je beter vermijden, aangezien dat dat er in Nederland meestal niet bijvermeld wordt. Dit zijn voornamelijk blauwe topazen en gekleurde diamanten.Erzijn nog heel veel andere manieren om stenen na te maken of bij te kleuren, maar die zijn niet schadelijk voor de gezondheid. Als je van rode stenen houdt: granaten zijn vrijwel altijd echt.

Ook als je die stenen in een schaal of vitrine ofzo zou houden?
Ik ben nl niet echt een sieradenpersoon en wilde gewoon wat stenen die ik mooi vind bij elkaar zetten in een (vitrine)kast ofzo. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:08

ik draag ook geen sieraden hoor, bij mij liggen ze op een plank

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:13

lor1_1984 schreef:
Bij aliexpress vanaf €0,70 als ik het goed heb onthouden, maar er zitten ook stenen bij van €50,- of meer dacht ik.
Vandaar ook mijn vraag hoe je kunt zien of ze wel echt zijn, voor de goedkope stenen vind ik het niet erg om neppers te hebben maar voor de hogere prijzen wil ik wel graag waarvoor ik betaal: echte.

Goedkope stenen zijn juist vaak wel echt, ik bedoel niet bestraald of zo, want zo,n behandeling kost ook geld en dat loont de moeite niet bij goedkope stenen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:19

@Lor1: In de kast werken ze ook, maar niet zo direkt als wanneer je ze draagt.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:22

anjali schreef:

De enige steen die bij wijze van spreken werkt is een baksteen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:29

Waarom is die straling niet goed trouwens?
Verhoogd risico op kanker ofzo?
Want daarvoor hoef ik het niet te laten nl. :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:30

Ik vind het heel erg jammer dat dit topic verpest is door mensen die met alle geweld de wetenschap achter de stenen wil bewijzen. Het was juist zo'n leuk topic waarin mensen om tips konden vragen naar de stenen en waar je ze kon kopen etc. Daarom heb ik dan ook besloten om uit dit topic te gaan, niet dat ik veel postte hier, het meelezen alleen al frustreerd mij nu steeds meer door die negatievelingen. Succes verder.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:31

lor1_1984 schreef:
Waarom is die straling niet goed trouwens?
Verhoogd risico op kanker ofzo?
Want daarvoor hoef ik het niet te laten nl. :)

Je hebt verschillende vormen kanker natuurlijk, ik zou het niet riskeren.
Bestraalde dingen zijn gewoon ongezond, ik zou er niet op gokken als ik het wist.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:33

Sja, laat ik nou gevoelig zijn voor zo'n beetje alle soorten.
Iets met een mutatie op het gen dat zorgt dat je lichaam een afweer tegen kankercellen heeft waardoor die afweer zeer laag tot niet aanwezig is.
Als ik alles moet gaan vermijden wat kanker kan veroorzaken kan ik net zo goed gelijk in m'n kist gaan liggen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:35

lor1_1984 schreef:
Sja, laat ik nou gevoelig zijn voor zo'n beetje alle soorten.
Iets met een mutatie op het gen dat zorgt dat je lichaam een afweer tegen kankercellen heeft waardoor die afweer zeer laag tot niet aanwezig is.
Als ik alles moet gaan vermijden wat kanker kan veroorzaken kan ik net zo goed gelijk in m'n kist gaan liggen.

Ik snap je, maar het opzoeken lijkt me dan ook weer overdreven :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:47

Zolang ik het niet op de huid draag zal het vast wel meevallen. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:49

Maar hoezo bestralen? waarom doe je dat dan? ik heb daar nog nooit van gehoord. Wat zou je dan aan een steen verbeteren?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:23

germie schreef:
Maar hoezo bestralen? waarom doe je dat dan? ik heb daar nog nooit van gehoord. Wat zou je dan aan een steen verbeteren?

Sommige stenen veranderen spectaculair van kleur door radioactieve bestraling. Bijv. een witte topaas krijgt dan een knalblauwe kleur. Deze stenen blijven zelf nog een tijd radioactief en moeten opgeslagen worden voor ze verkocht mogen worden. Ecgter om financiele redenen worden ze al te snel verkocht en ja, die straling kan bijv. kanker veroorzaken. Je kunt veel beter een natuurlijke niet bestraalde steen kopen, die zijn er ook genoeg.Ik heb wel eens aan een juwelier gevraagd waarom hij deze stenen toch aanbood, en hij zei dat er simpelweg vraag naar is. Vanwege de opvallende kleur.Maar ik vrees dat de meeste mensen niet weten dat die kleur door kunstmatige straling veroorzaakt is. Ook gekleurde diamanten zijn zo geworden door bestraling, alhoewel er ook natuurlijk gekleurde bestaan, en die zijn dan heel duur. In de edelsteenhandel is net zoveel oplichterij als in de paardenhandel. Het is juist de kunst om dat allemaal uit te vinden,dus ik laat hierdoor mijn plezier erin niet bederven! :){

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:37

BigBen schreef:
anjali schreef:

Kiezelsteen, stoeptegel, klinker etcetera

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:39

Arabesk schreef:
BigBen schreef:

Kiezelsteen, stoeptegel, klinker etcetera

Het punt is gemaakt, u mag nu een ander topic gaan verzieken.
Dit heeft niets meer met een gezonde discussie te maken.