Suusie22 schreef:Rachel, er zijn verschillende borstels op de marktvan die plastic borstels/kammen wordt mijn haar ook 1 grote statische bende. Kwestie van uitproberen denk ik.
Op naar de volgende dan maar, want dit is 3x niks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suusie22 schreef:Maar als je eenmaal door de ´vettige´ fase heen bent dan is je huidolie toch eigenlijk je conditioner? (als ik het zo goed omschrijf?)
Dat is toch ook een deel van de No Poo methode? Geen chemische middelen meer op je hoofd smeren?
Drogon schreef:Ga ik proberen! Bedankt. Nog 1 vraagje, welke conditioner gebruik je?
fargo schreef:Suusie22 schreef:Maar als je eenmaal door de ´vettige´ fase heen bent dan is je huidolie toch eigenlijk je conditioner? (als ik het zo goed omschrijf?)
Dat is toch ook een deel van de No Poo methode? Geen chemische middelen meer op je hoofd smeren?
Als je lang haar en dan ook nog krullen hebt dan komt het huidvet nooit zover dat het de uiteinden van je haar mooi en verzorgd kunt houden. Met een kort koppie en zonder krullen zul je daar wellicht het wel mee redden, maar met krullen (die van zichzelf al droger en anders van structuur zijn dan "normaal" haar) heb je in mijn ervaring toch nog wel verzorging nodig.
fargo schreef:Drogon schreef:Ga ik proberen! Bedankt. Nog 1 vraagje, welke conditioner gebruik je?
Ik gebruik normaliter meestal conditioners van Guhl en tegenwoordig ook af en toe van Elvive (zelfs met olie erin)
https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-el ... /p/2272565
Zwerte schreef:Ik zou wel je hoofdhuid masseren een beetje beperken als je haar vet word. Dit stimuleert de aanmaak namelijk wel. Als ik dat dagelijks doe, loop ik echt met een vette ellende rond.
Stinken van geen shampoo? Misschien niet zo'n domme vraag hoor, we zijn immers aardig gewend aan allerlei kunstmatige geuren. Maar een wedervraag waarmee je zelf het antwoord kan vinden: stink jij van nature?
Sure_lee schreef:Ik gebruik nu sinds vorige week donderdag geen shampoo meer. Heb het in de tussentijd 3 keer met water gewassen. Maar het begint nu toch wel redelijk vet te worden. Kan ik dat ondervangen door het vaker met water te wassen? Dagelijks ofzo?