Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:14

Quir, sowieso 1 keer per jaar een mri scan en bij het niet vertrouwen en of toenemen van klachten extra mri scans.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:26

He bah Quir, naar dat je je zo beroerd voelt. De warmte zal ook wel niet helpen he :(:) hoop dat je echt snel een datum krijgt!!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:41

Wachten duurt altijd te lang.
Maar het zal idd wel volgende week worden.
Ik ga met vakantie en zal dus even niet veel posten maar weet dat we aan je denken.
Xxx

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:46

bowena_84 schreef:
He bah Quir, naar dat je je zo beroerd voelt. De warmte zal ook wel niet helpen he :(:) hoop dat je echt snel een datum krijgt!!

Warmte merk ik niet zoveel van, lig hier met warme trainingsbroek en dikke trui in bed onder t winter dekbed! Haha.

Ik hoop t ook, maar kan er zelf niet zoveel mee doen helaas. Gewoon wachten tot ze bellen...

Hoe gaat t nu met jou?

esje01 schreef:
Wachten duurt altijd te lang.
Maar het zal idd wel volgende week worden.
Ik ga met vakantie en zal dus even niet veel posten maar weet dat we aan je denken.
Xxx

Inderdaad, al wist ik de datum maar gewoon... Dat is lief!
Heerlijk lekker op vakantie! Waar gaan jullie heen? Zie vast wel foto's verschijnen. :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:49

Naar Italië dicht tegen de Franse grens. Dus we gaan hoppen tussen Monaco Frankrijk en Italië
Heerlijk

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 17:03

Heerlijk! Heb je ook echt verdiend!
Daar zal t vast ook warm zijn, hihi.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 14:36

Wow de thermometer buiten zegt 41.3 graden! Zit ik hier binnen met een warm vest, haha. Lang leven de airco!

Net poli neurochirurgie gebeld, maar er staat nog steeds geen datum voor de operatie! Als 8 juli uiterste datum was, moest ik daar naar rekening mee houden en dus de 7e opnamen. Dat is dinsdag/woensdag.

Kan er niet zoveel mee, wil gewoon een definitieve datum weten!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:45

Heel begrijpelijk dat je een bevestiging wilt weten/hebben. Hopelijk krijg je die snel!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 14:49

Vind t best frustrerend, ga rond een uur of 4 gewoon nog een keer bellen... Haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:52

Heb je enig idee hoe lang je moet blijven na de operatie? Of hebben ze je dat niet verteld.
Ik wil ook airco.... -O-

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 15:06

De dag na de operatie is nog volledig bedrust, daarna rustig aan gaan mobiliseren en zodra het goed gaat en zelfstandig vooruit kan mag je naar huis. Gemiddeld is dat drie dagen, helaas ben ik tot nu tot elke keer langer moeten blijven oa. Door complicaties... Dus hopelijk gaat nu alles goed!

Jaa echt heerlijk die airco!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 20:24

Hechtingen zijn er uit! Vriendje gedaan, best een opluchting nu. Alleen eruit halen zelf iets minder Haha.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:19

He Quir, hoe gaat het? Wat zal dat idd een opluchting zijn die strakke snijdende hechtingen eruit zijn. Belachelijk dat ze je geen datum kunnen geven, het is me nogal een ingreep := balen meid :(:)
Met mij gaat het wel okee, helaas veen airco dus ik leef op waterijs, voetenbadjes, spray en ventilators. Mijn woning loopt tegen de middag tegen de 35 graden aan := maar wel een goed excuss om heel erg stil te liggen :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 12:51

Het gaat redelijk, weer erg hoge druk in m'n hoofd (veel braken, misselijk, hoofdpijn en ook weer slecht zien, vooral dubbel), maar ik wil hoe dan ook géén punctie nu. Mijn rug is daar echt te gevoelig voor.

Inderdaad opluchting die hechtingen eruit! De hechtingen van de operatie waren er zo uit, maar die er later bijgezet zijn gingen toch wat moeizamer. De laatste was onderhuids gehecht en behoorlijk strak dicht geknoopt. De knoopjes zaten ook echt diep in de huid, dus vriend moest er aan trekken om de hechting door te knippen/snijden. Nou dat was niet zo heel fijn, haha. :')
Litteken is nu ook echt gevoelig, staat natuurlijk ook veel spanning op.

Ja ik ga zo t ziekenhuis weer bellen! T is echt frustrerend. :(
Heb ook echt enorme buikpijn, darmen doen nauwelijks nog iets en t loopt ook weer vast. Niet fijn. Zal de frustratie en spanningen voor de operatie ook wel aan mee tellen. Maar zit weer flink hoog in de pijnstillers, lekker duf...

Poeh 35 graden in huis! Hier is t echt heerlijk met zo rond de 20 graden. Hihi. Waterijsjes zijn natuurlijk geen straf, hihi.
Inderdaad goed excuus om stil te liggen. Weet je al wanneer je naar de mdl arts mag? Welk ziekenhuis ga je trouwens heen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 08:36

Pff, vannacht weer helemaal niet geslapen... En nu ook m'n vriendje wakker gehouden, terwijl hij vanavond en morgen nachtdienst heeft. :(
Ik heb zoveel pijn en echt een hele hoge druk in mijn hoofd. Ik wil alleen echt liever geen punctie nu (mijn rug is nog zo pijnlijk en nu ook de hechtingen er uit zijn is de wond/het litteken ook nog erg gevoelig, zeker met aanraken laat staan duwen en voelen naar de wervels waar ze kunnen prikken), maar de operatie is op z'n vroegst pas woensdag... Of als ze maandag ochtend bellen dat ik in de middag kan komen dan is t dinsdag, maar dat verwacht ik niet. Zij weten ook dat t voor ons niet om de hoek is.

Weet niet zo goed wat ik moet nu, maar zo gaat t echt niet. Kan ook helemaal niets binnen houden in de ochtend en begin van de middag. Eind van de middag en avond gaat t wel redelijk als ik genoeg overeind kan komen, nog wel flink misselijk dan maar t blijft dan binnen.

Bah voel me naar en beroerd. :(
Zullen de pijnstillers ook vast wel in mee helpen, neem best veel om t een klein beetje dragelijk te houden. Al lukt dat eigenlijk nog niet echt. Heb de morfine spuiten nodig, die maakte de houdpijn een klein beetje dragelijker. Beter in ieder geval dan de morfine pillen, morfine achtige pijnstillers\opiaten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:48

:(:)
Gedsie Quir. Waardeloos. Ik kan mij niet voorstellen hoeveel pijn je hebt, maar het druipt zó uit je berichtjes dat ik wel een klein idee er van heb inmiddels.

Moeten ze persé steeds op dezelfde plek liquor tappen?

Wat een ellende.
En ik begrijp ook niet dat ze je blinde darm er niet uithalen!

Beterschap meissie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:15

weet ook niet meer wat te zeggen, wat een ellende. Sterkte!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:18

Gatver wat een nare berichten zeg!!! -O- en wat vervelend dat je zolang moet wachten op die datum zeg pffff

Maar wat betreft je paardenbusiness... klinkt tof joh! :) wel jammer dat het nu stil ligt, maar niet meer dan normaal natuurlijk! Hopelijk kun je snel alles weer oppakken,,tis je gegund :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 09:54

Hannanas schreef:
:(:)
Gedsie Quir. Waardeloos. Ik kan mij niet voorstellen hoeveel pijn je hebt, maar het druipt zó uit je berichtjes dat ik wel een klein idee er van heb inmiddels.

Moeten ze persé steeds op dezelfde plek liquor tappen?

Wat een ellende.
En ik begrijp ook niet dat ze je blinde darm er niet uithalen!

Beterschap meissie.

De hoofdpijn wordt vergeleken met dat de bliksem in slaat. Nu weet ik overigens niet hoe dat moet voelen... Haha. Maar t is de meest heftige pijn die ik ooit gehad heb (botten breken, knie verbrijzelen, enz. is er echt niks bij).
Meest lastige op dit moment is dat de hoofdpijn heel klein beetje minder wordt als ik overeind kom, alleen komt er dan weer heel veel druk op mijn rug (de hersenvliezen zijn nog altijd niet dicht). Dus nu maar continue afwisselen tussen liggen en zitten/staan.

Helaas moeten ze bij mij altijd op de zelfde hoogte prikken, tussen L2/L3 of L3/L4. Normaal kunnen ze ook tussen L4/L5 en L5/S1 prikken, maar mijn L5 is kapot (door klap van een paard op mijn rug, de wervel boog zit niet meer aan elkaar en de andere uitsteeksels zitten ook los).
De drain zat bij L2/L3, dus ze moeten altijd op/in het litteken prikken helaas.

Die blinde darm snap ik ook niet, maar goed als de drain straks goed zit en het werkt allemaal goed. Ga ik kijken of ze er nu toch wel iets mee willen doen. De drain is dan wel een goede reden misschien.

Dankjewel!

Lielle schreef:
weet ook niet meer wat te zeggen, wat een ellende. Sterkte!

Dank je!

_KiMbErLeY_ schreef:
Gatver wat een nare berichten zeg!!! -O- en wat vervelend dat je zolang moet wachten op die datum zeg pffff

Maar wat betreft je paardenbusiness... klinkt tof joh! :) wel jammer dat het nu stil ligt, maar niet meer dan normaal natuurlijk! Hopelijk kun je snel alles weer oppakken,,tis je gegund :(:)

Ben ook best gefrustreerd dat ik nog steeds geen datum weet. Vorige keren ging t ook allemaal wat vlugger. Nu sta ik ook weer op de spoed lijst, maar t is niet acuut. Heel veel langer hou ik t overigens ook niet meer vol. Ben er best klaar mee...

Jaa, ik heb er ook ontzettend veel plezier in! Hoop ook dat ik het snel weer op kan gaan pakken. In ieder geval de lessen geven, dat lukt sneller en makkelijker dan zelf er weer op klimmen. En straks ook eerst weer een aantal keer op een hele brave stappen. Even weer vertrouwen in mijn lijf terug krijgen en als dat goed gaat pas weer verder met trainen en beleren van paarden voor mensen. Moet ook eerst weer zelf conditie en zo terug gaan krijgen, ben nu al half dood als ik alleen al de trap op loop, haha.

Hopelijk moet dat weer goed lukken als ik met de pony aan de slag kan! Hihi. Gelukkig duurt dat nog wel even voor ze drie is. :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:01

Bah meis... Ik hoop dat je 't weekend doorkomt en ze je maandagmorgen bellen... :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:25

jokari schreef:
Bah meis... Ik hoop dat je 't weekend doorkomt en ze je maandagmorgen bellen... :(:)

Dat hoop ik ook! Weekend komen we wel door, moet maar gewoon lukken hihi.

Heb net lekkere mini taartjes gebakken, kersen kruimel taartjes. :D

Afbeelding
Nog even af laten koelen. :o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Quir op 04-07-15 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:30

TS heel veel sterkte, duim mee voor operatie dinsdag!

Ik vroeg me al lezend alleen iets af.
Je praat over misselijkheid in de ochtend en overgeven, hou je in de gaten dat je niet zwanger bent?
Kan me voorstellen dat je daar misschien helemaal niet aan denkt nu.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:39

spatter schreef:
TS heel veel sterkte, duim mee voor operatie dinsdag!

Ik vroeg me al lezend alleen iets af.
Je praat over misselijkheid in de ochtend en overgeven, hou je in de gaten dat je niet zwanger bent?
Kan me voorstellen dat je daar misschien helemaal niet aan denkt nu.

Dank je wel!

In de ochtend komt omdat de druk een stuk hoger is dan, omdat je de hele nacht gelegen hebt. De druk wordt iets lager als je overeind komt en daarmee neemt ook de misselijkheid en t brakenb iets af. :)

Zwangerschap houden we goed in de gaten, ook al is t op zich best welkom haha. O:)
Alleen door bepaalde medicijnen mag ik zeker niet zwanger worden/zijn en eerst zelf maar eens beterder worden natuurlijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:46

Okee, ik had inderdaad al gelezen waarom je zo misselijk was enzo maar ik dacht, straks is er nog een hele andere reden waar even niet aan gedacht wordt.

Nogmaals sterkte :(:)
Heb zelf een gebroken kuitbeen waar ik nu 5 weken mee zit en ik wordt al knetter :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 15:05

spatter schreef:
Okee, ik had inderdaad al gelezen waarom je zo misselijk was enzo maar ik dacht, straks is er nog een hele andere reden waar even niet aan gedacht wordt.

Nogmaals sterkte :(:)
Heb zelf een gebroken kuitbeen waar ik nu 5 weken mee zit en ik wordt al knetter :o

Dat is ook zeker zo! Zou l*llig zijn als je over zo iets "onbenulligs" kijkt. Maar wij echoën zelf en echoën m'n buik (en been waar trombose in gezeten heeft) best vaak hihi.

Dank je!

Gebroken kuit been is ook rot zeg. :( Hoe lang ben je er nog zoet mee?
Strekte en beterschap! :(:)