Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:17

Welk merk heb je?

Maar langzaam opnemen in het bloed wil niet zeggen 24 uur.
Ik gebruik al enige tijd af en aan naproxen 500 en bij mij werkt het ongeveer na 1 a 2 uur.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:18

Ik heb Naproxen MSR 500mg Teva.Ik gebruik ze ook heel vaak voor de pijn van spieren en ontstekingen,en de pijn verminderd pas de volgende dag.Ik word er ook niet slaperig van ofso,merk helemaal niks.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:19

Ik wilde net zeggen, heb van de huisarts destijds ook naproxem meegekregen en dat was juist bedoeld voor de slechte dagen. In de bijsluiter stond ook niets over vertraagde werking oid :n

@ts: fijn dat de naproxem werkt. Het risico dat je een eierstok zou moeten inleveren is ook gewoon heftig. Je bent ook nog een stuk jonger dan ik, voor jou ligt het verhaal rondom een kinderwens heel anders dan bij mij vorig jaar. Maar het is natuurlijk wel zo dat een kinderwens daarmee zeker niet onmogelijk wordt om te vervullen, gelukkig heeft de natuur je twee eierstokken meegegeven! Er is alleen wel een moeilijkheid bij gekomen, mocht de ene eierstok verwijderd worden. Gelukkig zijn artsen daar meestal wel heel zorgvuldig in, als ze het kunnen voorkomen, dan zullen ze dat echt doen.

Voor mij was het anders, ik heb nooit een kinderwens gehad, alleen werd het door mijn operatie wel heel definitief. Dat is toch ook nog wel heftig (iemand was ooit zo tactisch om te zeggen dat het gelukkig was dat het mij was overkomen, omdat ik toch geen kindewens had, nou, dat heeft ie geweten :+). Bovendien is het een heel ingrijpende operatie geweest waar een lang hersteltraject bij hoort. Maar ik ben redelijk nuchter, en zeker als ik naga hoe ik me nu voel, dan weet ik dat dit voor mij echt de enige optie was!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:28

Naproxen is juist wel voor acute pijn en koorts. Werkt dus echt wel sneller en niet pas na een dag. Ik was in het kompas aan t kijken, maar vind ook geen retard zo snel. Alleen maagsapresistente tabletten (die hebben een iets tragere werking).

Wel is t zo, zoals bij vrijwel alle medicatie, dat je een spiegel in t bloed op bouwt. Alleen de maagsapresistente tabletten zijn niet geschikt voor koorts.

Naproxen wordt ook vaak gebruikt na operaties, dan heb je ook niets als t langzaam opgenomen wordt...
Het is een nsaid, ofwel ontstekingsremmend en koorts verlagend naast pijnstillend.
Soms komt het voor dat je wel wat licht in t hoofd voelt en duizelig wordt. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:27

maagsapresistente tabletten Ja die heb ik dus,dat staat ook op het doosje Naproxen.
Wit met groene kleuren heb het doosje,ik krijg steeds 60 stuks.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 14:55

Klopt ik heb idd de snel werkende naproxen maar er bestaat ook langzaam werkende.

Ik ben erachter gekomen dat de naproxen het prima doet mits ik gewoon lekker stil lig.

Op licht verzoek van mijn directrice heb ik me vanochtend uit bed gesleept en na een nogal slechte start naar het werk gegaan.
Het is een reis van ong 20 min lopen en een half uur met de trein.
Toen ik op het werk aankwam was ik, denk ook mede door de warmte, aardig beroerd.
Maar toegegeven het was fijn om mijn collega's weer even te zien!
Ik ben vorige maand semi ingewerkt en diegene die daar verantwoordelijk voor was is nu een maand naar Amerika. Er is geen duidelijke overdracht geweest dus ik schrok even toen ik na 2 dagen afwezigheid mijn mail box opende :=

Na een uur merkte ik toch wel dat het zwaarder werd en zat ik voorover gebogen aan mijn bureau.
Toen mijn directrice me zag was ze blij verrast mij te zien. Ik gaf direct aan het écht te willen proberen maar niets te kunnen veroorloven.
Ik bood ook aan mijn laptop mee naar huis te nemen om zo de druk bij beide weg te nemen als het niet lukt en vanuit huis te werken.
Ze gaf aan dit fijn te vinden maar me toch op het hart te drukken om er uit te gaan en naar het werk te komen.

Daarna gaf ze aan dat er volgende week een gesprek gaat plaatsvinden met haar, HR, mijn jobcoach (ben een wajonger en dit is een Wajong traject) om te bespreken hoe nu verder, of het zinvol is om met mij door te gaan (ivm met vakanties hebben ze echt iemand nodig die (mee) kan knallen) of dat ze toch verder zoeken naar iemand anders.
Dit kwam even hard binnen ;( ik wil dat half jaar contract zo graag!

Ik heb het 3 uur volgehouden en heb toen de handdoek in de ring gegooid. Naar het station ging nog enigszins maar van station naar huis had ik wel willen kruipen. Nu lig ik met een opgezwollen buik alsof ik maanden zwanger ben, hoofdpijn en zogenaamde weeën op de bank bij te komen. Ik wil geen zeikerd zijn, echt biet. Ik zal nooit ontkennen dat ik slecht om kan gaan met pijn. Maar ik voel me fysiek en geestelijk momenteel even helemaal op ;(

Nu hebben mijn poezen ook nog constant ruzie sinds de een terug is van de dierenarts en heeft de zieke poes geen leven meer. Ik heb ze grotendeels apart zitten maar daar word ik ook echt verdrietig en ongelukkig van. Heb begrepen dat het weer over gaat en hoop dat dat snel gebeurt.

Mijn excuses *zeurmodus uit*
Ik wens iedereen een prachtige dag in dit heerlijke weer!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:14

Wat banketstaaf... Het is toch duidelijk dat dit onmacht is en je buiten je Wajong-klachten om gewoon erg ziek bent?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 15:19

Ik denk ook de hele tijd of ik niet gewoon een schop onder mijn kont nodig heb. Ik heb het echt enorm naar mijn zin daar en dit is een ultieme toekomst kans! Ik voel boosheid en onmacht naar me zelf toe. Ik wil me absoluut niet laten hangen maar misschien doe ik dat onbewust wel. Ik heb absoluut geen grote draagkracht en ben snel uit mijn huisje. Misschien moet ik dit weekend maar goed rust houden en kan ik maandag wel weer meer...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:42

Ehm je hebt een cyste en je moet geopereerd worden.. En dan nog twijfel jij over jezelf?
Dat staat toch zwart op wit?
Artsen schrijven ook niet zomaar snoepjes voor.

Als die directrice dat niet ziet is het misschien ook niet de juiste plek voor je.

Uit je dat naar haar? Je boosheid en onmacht? Eindelijk een leuke baan.. Krijg je iets wat iedere Nederlander kan overkomen..

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:59

Jezus, ik zal maandag gelijk dokter bellen met de mededeling dat jouw baas je niet geloofd. Dan kan de dokter een doktersverklaring naar de baas sturen. Want jij en werken. Dat wil je niet.

Maar sterkte dit weekend en hoop dat het snel afzakt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:08

Nee :( Op het werk smile ik en doe braaf wat van me verwacht word en knik begrijpend. Stom van me natuurlijk :n
Het is niet zozeer dat ze het niet geloofd maar meer dat het haar niet uit komt. Hun enige fulltime kracht is een maand op vakantie, ze hebben niemand nodig die dat opvangt, in haar woorden iemand die mee knalt.
Knallen lukt nu dus echt even niet..
Ik ben onzeker en streng voor mezelf. Banen liggen niet voor het oprapen, ook voor een wajonger niet. Nu heb ik echt goed passende naam waar ik enorm kan groeien en dan dit.
Ik vind het heel moeilijk om voor mezelf op te komen, grenzen te stellen. Voel enorm veel verantwoordelijkheid.
Maar ik zal eerst contact leggen met mijn jobcoach, die is er niet voor niets. En dan zal ik toch ook daar even met de vuist op tafel moeten slaan :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:43

Jouw baas, krijgt die geen aanvulling omdat je een wajonger bent?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 19:27

Dat denk ik wel. Er is een no risk policy voor wajongers. Het kost haar niets. Maar ze mist mankracht

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:36

Precies.

Daarom.. Ze reageert enorm jammer.
Mocht deze cyste fratsen je daar je kop kosten: eerder vroeg dan laat lieve TS. Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat je daar dan lastig gaat kunnen ontplooien.

En daarnaast een extra (vervelende dat wel) leerschool: laat je zien, geen masker op, vertel wie je bent en wat je voelt!
Nu, vandaan en morgen.

Ps: mocht ze nou toch iets zachter blijken en een glimp geeft van inzicht :
Geeft ze jou voor drie maanden een stage/leerplek waarbij je je volledige Wajong behoud en zoekt ze voor de drie zomermaanden een topfitte tijdelijke kracht.
Heeft ze er twee voor de prijs van 1.

Ga je daarna weer "betaald" aan de slag, ben je ondertussen goed wegwijs in het bedrijf en heb je iets meer lucht gekregen.

Informeer maar eens.
En zorg dat je een tegen voorstel op papier meeneemt naar het gesprek mochten ze niet van deze optie weten. Liever dan nog op papier toeschuiven wanneer je het moeilijk vindt dan dit voorbij te laten gaan zonder je eigen mannetje te hebben gestaan.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:48

Amen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 23:01

Ik zal idd meer mijn mannetje moeten staan maar ben ook enorm bang deze 'kans' te verliezen.
Natuurlijk meer vissen in de zee en wat je zegt klopt, als ze hier geen begrip voor hebben word het lastig werken.
Ik heb al een soort van stempeltje en wil zo graag 'bewijzen' dat ik het wel kan :(

Wat jij zegt, dat doe ik op het moment al. Ik werk met behoud van uitkering. Ik zou per 28 juni een betaald half jaar contract krijgen. Het enige wat ik zou kunnen vragen is of ze me nog een maand extra willen geven met behoud van uitkering.

Ik moet gewoon echt leren grenzen te stellen ex aan te geven. Ik ben nu al nerveus voor maandag, slaat nergens op. Als het gaat wil natuurlijk best gaan maar er is geen peil op te trekken. En feit is dat veel beweging zorgt voor veel pijn.
Ik zie dat er begrip is, vooral van collega's. Ze geven me ruimte en drukken me op het hart aan mezelf te denken. Maar als je weet dat er iets op het spel staat zit je toch niet lekker thuis.

Ik doe het voor mijn doen al enorm knap. Een half jaar geleden had ik niet zo kunnen functioneren. Ik ben enorm gegroeid en als ze me de kans geven kan ik een goede ondersteuning van het team worden. Ik heb de laatste weken al enorm veel geleerd en voor mijn doen enorm zelfstandig gewerkt. Ik zou het ontzettend verdrietig vinden als dit roet in het eten zou gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:09

Heel simpel, als je nu doorloopt en nog zieker wordt, kun je helemaal niks meer. Dus beter rustig aan doen.

Kijk, bazen hebben liever dat je gaat werken. Ze zeggen dan wel, ahh je moet er gewoon ff uit, maar bedoelen dan vaak, ja ik heb je nodig dus kom gewoon. Dat gevoel heb ik tenminste. Ik moest in mijn depressie ook gewoon maar naar het werk komen, want dan was ik tenminste uit huis. Maar zo simpel werkt het niet.

Zuinig zijn op jezelf, dat is het allerbelangrijkste :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:31

Soms helpt het om te bedenken wat je een ander zou adviseren in dezelfde situatie.
Stel, je vriendin vertelt je dit 'verhaal', hoe zou je reageren en wat zou je tegen haar zeggen?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:11

Als je slim bent, bel je maandag de dokter en vraag om een verklaring dat hij je ziek verklaard. Dit zal al een hoop helpen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 11:46

Het probleem is denk ik meer dat ik mijzelf niet toe sta om ziek te zijn. Die bewijs drang is zo enorm...
Mensen in mijn omgeving op een enkeling na zeggen allemaal probeer het gewoon, dan zien ze wel dat je wilt.
Maar heel eerlijk gezegd wil ik op dit moment ook even niet meer. Dit heeft meer impact dan ik dacht. Ik weet van gekkigheid soms niet meer hoe ik moet liggen, want zitten gaat gewoonweg niet zelf niet met zitring.
Ik sukkel al vanaf mijn 16e met mijn gezondheid. Fybromyalgie, cvs, dystrofie, pcos, een maand geleden een uitstrijkje met uitslag pap 2, chronische hyperventilatie, chronische stressklachten in nek en schouder en nu weer dit. Mentaal krijg ik het even niet meer gedragen en voel me zo intens verdrietig.
En ik ben zo op zoek naar bevestiging, en als ik die dan krijg surf ik het niet binnen te laten.
Werk is zo belangrijk voor mijn mentale welzijn, omdat ik me dan weer mens voel en niet iemand met wen psychische stoornis. Het is voor mij een soort van bevestiging dat ik wél kan functioneren.
Maar het is mijn lichaam wat mij keer op keer terug fluit. Het voelt als een eeuwig gevecht.
En ik durf er niet aan toe te geven...
Maar ik voel me met de dag dag afzakken en ben zo bang weer in dat donkere gat terecht te komen. Maar voel ook dat io de kracht begin te verliezen om mijzelf eruit te trekken. En dat maakt me doodsbang.
Het liefst wil ik even helemaal niets meer...
Ik wil best werken vanuit thuis, ik ben bereid de hele dag achter die laptop te zitten. Maar ik wil niet uit mijn veilige omgeving waar ik tenminste wel toe kan geven aan de pijn en het me zo comfortabel mogelijk kan maken.
Ik wil best een zijn met het team, als ik me weer fit voel. Als ik weer oprecht vrolijk kan zijn.

Sorry voor het warrige verhaal.
Ik kan het alleen hier kwijt momenteel. Mijn zusje is zelf ziek, mijn vader is van het type doorgaan tot je erbij neervalt, mijn moeder is werken en vriendlief zit in Duitsland.

Ik wil jullie bedanken voor de enorme steun, het begrip, het geduld, de tips en de lieve woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:23

Je hoeft dit niet alleen te doen. Is het een idee om even psychische hulp in de arm te nemen? Al is het ter ondersteuning.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 14:40

Ik heb net even met mijn oudste zus gebeld, die zit fysiek ook al jaren in de lappenmand, dat lucht wel ontzettend op.
Ik zalL morgen sowieso mijn jobcoach bellen en ga ook contact opnemen met mijn life coach, die heeft me al vaker door (diepe) dalen gesleurd. Ik moet dit echt even verwerken.
Ook heb ik besloten echt voor mezelf te kiezen en thuis te blijven. Ik zal vanuit thuis werken, dan kan ik ook meer uren draaien dan op het werk.
Ik voel aan alles aan mijn lijf dat ik rust nodig heb.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:47

Trots op je!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:49

Goed zo!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:57

Ik snap dat je je werk niet neer wilt leggen, maar toegeven aan het feit dat je ziek bent.. Al is het maar voor even, kan soms even zo lekker zijn. Maar aan de andere kant, als jij prima thuis kan werken, dan is dat ook weer een manier om jezelf een beetje bezig te houden en aan te tonen dat je écht wel wil werken. Ik denk dat je op deze manier goed bezig bent en ik hoop dat je baas daar ook zo over gaat denken. Succes!