"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:53

Niet alles gelezen maar ik geloof het pas echt als er wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:55

Emmaa_ schreef:
Natuurlijk als er voor de man een keuze is geen seks of seks met condooms is de keuze snel gemaakt.. Voor vrouwen ook neem ik aan. Maar ik persoonlijk doe het toch echt liever zonder als ik iemand dusdanig vertrouw dat voor mij het risico op het krijgen van een soa verlaagd is tot een 'zeer onwaarschijnlijk'. Dan heb ik persoonlijk liever de moodswings die ik al sinds mijn 15e heb :+

Nou hier liever niet dan met. Ik vind het gewoon helemaal niks. Kan je net zo goed een plastic ding pakken.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:56

Absoluut en dat is ook een heel persoonlijk iets :j

Helaas zijn de moodswings... of nja chronisch down, dusdanig erg dat er van seks weinig komt op het moment. Dan kies ik liever voor een condoom dan seks met tegenzin

Edit: Suzanne heb jij er zelf ook last van dan? Ik merk er weinig van, kan me natuurlijk wel heel goed voorstelllen dat het voor mannen toch minder is.

ER zijn wel van die flinterdunne condooms, maar die zou ik dan minder vertrouwen ivm scheuren oid
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 26-04-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:56

Suzanne F. schreef:
Emmaa_ schreef:
Natuurlijk als er voor de man een keuze is geen seks of seks met condooms is de keuze snel gemaakt.. Voor vrouwen ook neem ik aan. Maar ik persoonlijk doe het toch echt liever zonder als ik iemand dusdanig vertrouw dat voor mij het risico op het krijgen van een soa verlaagd is tot een 'zeer onwaarschijnlijk'. Dan heb ik persoonlijk liever de moodswings die ik al sinds mijn 15e heb :+

Nou hier liever niet dan met. Ik vind het gewoon helemaal niks. Kan je net zo goed een plastic ding pakken.

Ja, ik steek ook wel zo in elkaar. Bedoelde er ook nog 'de meeste' tussen te zetten :)

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:24

vuurneon schreef:
Oei... Dat is wel een groot risico nemen hoor! Weet jij hoelang het zaad van je partner kan blijven leven? Ovulaties kunnen verschuiven etc etc. Het is een heel onbetrouwbare methode := Ik ken mijn ovulatie patroon, slechts op basis van een verwachting van het cyclus. Pas 2 dagen ervoor wist ik het nauwkeurig aan te geven, op basis van testen en op de dag voor de eisprong was het heel herkenbaar lichamelijk. Neemt niet weg dat ook bij mij de de verachte ovulatie opeens verschoof (ook bij een regelmatig cyclus kan het eens verschuiven immers). Dus had ik dagen ervoor onbeschermde seks gehad om ik 'zeker wist' toch niet vruchtbaar te zijn.... Was het niet best := zaad leeft wel een tijd door immers.
Gebruik er wel een condoom bij als je niet zwanger wil raken.

Ja ik heb nu toch geen relatie dus zal sowieso een condoom gebruiken.

Wil ook de ladycom aanschaffen. Dus het komt wel goed. Ik ben iig oud en wijs genoeg om dit te gaan proberen ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:33

Voor de vrouwen die gestopt zijn met de pil, waar zijn jullie op overgestapt dan? Of gebruiken jullie nu niks meer? Ik vraag het omdat ik twijfel of ik zal stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:35

Ik denk dat een logische overgang vanuit de pil een spiraal is voor veel vrouwen, met de hormoonspiraal als eerste keuze. Als je helemaal geen hormonen wilt hebben kan je voor een koperspiraal gaan, maar daar hoor ik persoonlijk erg veel negatieve ervaringen over.

Nuvaring, implanon, prikpil of condooms zijn ook allemaal nog opties

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:39

Ik ben dus idd overgegaan op hormoonspiraal, Mirena. Het hormoongehalte is maar een fractie van wat je met de pil binnenkrijgt, en het blijft lokaal in je baarmoeder, dus gaat niet je hele bloedbaan en je hele lijf door.
Ik heb 'm 3mnd na de geboorte van onze 2e laten plaatsen door de gun. Was niet zo'n pretje, maar daarna voor zo'n 5jr cyclusvrij, dus dat heb ik er wel voor over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:40

Wat nu als ik:

...Niet tegen de spiraal kan, heb ik al gehad en kwam er na een week vanzelf weer uit.
...Geen implanon in mijn lijf wil, omdat ik als de dood ben dat dat ding gaat zwerven in mijn lijf.
...Niet tegen tampons kan, dus vraag ik me af of ik de nuvaring kan hebben.
...Condooms ook maar rotzooi vind...

Wat dan? Gewoon geen seks tot ik kinderen wil? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:41

Word jij nog ongesteld door je spiraal heen Klijntje? En in wat voor mate? Ik las dat 1 op de 5 vrouwen helemaal niet meer ongesteld wordt, en het bij sommigen zelfs heviger wordt dan voor de spiraal..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:41

Ik heb eerst de minipil gehad, daarin zitten dezelfde hormonen als in een mirena. Huisarts adviseerde dat om te kijken hoe ik daar op reageerde. Dat beviel goed en toen dus overgegaan op mirena.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:51

Ik heb alleen de eerste 4 pagina's gelezen, dus misschien is er wel over gesproken, maar wie gebruikt Cerazette als anticonceptie?

Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid. Ben een keer een jaar gestopt omdat ik ook allerlei verhalen hoorde van mensen die zich "vele malen beter" voelden na het stoppen met de pil, maar ik merkte weinig tot geen verschil. Vond het wel storend dat ik weer ging menstrueren, want dat is bij Cerazette een bijwerking, geen menstruatie meer *\o/* .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:53

Geen cerazette voor mij :n
Daar was ik net zo depresief van als zonder pil.
Voor mij echt lang leve de microgynon.
Achteraf had ik 10 jaar eerder aan de pil moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:54

Het is dus toch echt persoonlijk als ik alle verhalen zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:57

Wat is cerazette precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:59

Heb het topic verder niet gelezen maar zag dit bericht inderdaad ook voorbij komen.

Ik ben van februari 2013 tot februari 2014 gestopt met de pil, daarvoor altijd aan de pil geweest (van mijn 12e tot mijn 21e). Ik voelde me echt top. Zag overal de zon schijnen, had een libido waar je u tegen zegt, helemaal geen zware menstruaties en ik vond het helemaal fantastisch. Enige nadeel was inderdaad het condoomgebruik wat ervoor in de plaats kwam, maar ik had sowieso altijd seks met condoom met de partner die ik toen had (hij was als de dood voor zwangerschap :P ).

Toen die relatie strandde ben ik terug aan de pil begonnen omdat ik iemand trof die condoomgebruik echt niet fijn vond. Na allebei getest te zijn en ik weer aan de pil, durfde ik het wel aan. In die verliefde periode geen last van libidoproblemen (in het verleden had ik hier wel enorm last van) maar ik voelde me wel altijd hetzelfde. Geen zonneschijn, geen regen, geen pieken, geen dalen.

Sinds een maand ben ik weer gestopt met de pil en ik blijf er voorlopig vanaf. Ik ben weer single en ik voel me gewoon veel beter zonder die anticonceptie. Dan liever seks met een rubbertje als ik weer iemand tegenkom :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-15 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:59

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-15 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:00

Heb je dan niet meer last van vocht vasthouden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:03

Ik had wat gezocht op internet. De eerste boosdoener is het oestrogeen, de andere is de progestageen indien deze een (licht) anti androgeen effect heeft. Weet zo niet uit mijn hoofd meer welke dat zijn, in ieder geval wel de mijne, drospirenon oid.

Keuzes op een rijtje gezet:
- ander soort oestrogeen nemen
- helemaal geen oestrogeen nemen (cerazette, nadeel dat je je menstruatie niet kan timen, maar er is een kans dat ie wegblijft)
- een ander soort progestrageen nemen, namelijk één die een androgeen effect heeft. Maar dat heeft als nadeel dat je meer acne en vet haar enz. kan krijgen

edit: de progestagenen beter voor libido: levonorgestrel, lynestrenol en norethisteron (eerste en tweede generatiepillen), norgestimaat.
Gestodeen’ (FEMODEEN, MINULET) en 'nomegestrolacetaat' (ZOELY) zitten er tussen de androgene en anti in.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 26-04-15 16:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:03

Kayleigh_ schreef:
Heb je dan niet meer last van vocht vasthouden?

Totaal niet.

In het jaar dat ik gestopt ben hield ik wel meer vocht vast, meestal vlak voor en tijdens mijn menstruatie.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:04

Emmaa_ schreef:
Word jij nog ongesteld door je spiraal heen Klijntje? En in wat voor mate? Ik las dat 1 op de 5 vrouwen helemaal niet meer ongesteld wordt, en het bij sommigen zelfs heviger wordt dan voor de spiraal..

Nope, helemaal niet meer :) Vlak na het plaatsen wel een aantal weken bloedverlies gehad, niet heel hevig, maar duurde dus wel lang.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:23

Ik heb niet alles gelezen, maar geldt dit dan ook voor de prikpil? Deze gebruik ik al jaren maar ben ook veel moe, en libido is ook anders :o . Maar dat zou ook kunnen dat ik het al zo lang gebruik dat dat ook zou zijn gebeurt zonder prikpil. Ben wel van mening dat al die hormonen niet best voor je is, maar elk jaar een kindje trek je ook niet denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:26

Prikpil hoor ik persoonlijk slechte verhalen over.. Zou zelf ook nooit in 1 keer zo'n grote dosis hormonen binnen willen krijgen, weet vrijwel zeker dat ik daar zo instabiel als de pest van word :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:38

Ik zou de prikpil ook nooooooooooit nemen, zoveel hormonen lijken me verschrikkelijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er met mijn lichaam gaat gebeuren nu ik geen pil meer slik en ik intensief het sporten oppak. Doordat ik meer testosteron ga aanmaken hoop ik toch wel iets meer spierdefinitie of iig spieropbouw te gaan zien :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:45

Kala schreef:
Barbulet schreef:
Ik lees veel positieve verhalen over de Gynefix, een koper, hormoonloos spiraaltje. Ook een stuk kleiner dan de normale spiraaltjes, wat de kans op afstoting aanzienlijk verkleind. Hij is alleen nog niet heel bekend in Nederland (komt uit België)
Iemand hier die er ervaring mee heeft?

Ik heb serieus zitten googlen op allerlei alternatieven, maar ik ben deze dus echt niet tegengekomen... Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van gebruikers hier.

Eventueel hier wel wat ervaringen

Deze link wilde ik je sturen ja :j

En het gaat dus niet om een "gewoon" koperspiraaltje... Deze is wat kleiner en flexibeler. Makkelijker om te plaatsen dus :) En dat is dus ook de reden dat je lichaam hem niet snel afstoot. Ik vind het interessant klinken.