Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Natuurlijk als er voor de man een keuze is geen seks of seks met condooms is de keuze snel gemaakt.. Voor vrouwen ook neem ik aan. Maar ik persoonlijk doe het toch echt liever zonder als ik iemand dusdanig vertrouw dat voor mij het risico op het krijgen van een soa verlaagd is tot een 'zeer onwaarschijnlijk'. Dan heb ik persoonlijk liever de moodswings die ik al sinds mijn 15e heb
Suzanne F. schreef:Emmaa_ schreef:Natuurlijk als er voor de man een keuze is geen seks of seks met condooms is de keuze snel gemaakt.. Voor vrouwen ook neem ik aan. Maar ik persoonlijk doe het toch echt liever zonder als ik iemand dusdanig vertrouw dat voor mij het risico op het krijgen van een soa verlaagd is tot een 'zeer onwaarschijnlijk'. Dan heb ik persoonlijk liever de moodswings die ik al sinds mijn 15e heb
Nou hier liever niet dan met. Ik vind het gewoon helemaal niks. Kan je net zo goed een plastic ding pakken.
vuurneon schreef:Oei... Dat is wel een groot risico nemen hoor! Weet jij hoelang het zaad van je partner kan blijven leven? Ovulaties kunnen verschuiven etc etc. Het is een heel onbetrouwbare methodeIk ken mijn ovulatie patroon, slechts op basis van een verwachting van het cyclus. Pas 2 dagen ervoor wist ik het nauwkeurig aan te geven, op basis van testen en op de dag voor de eisprong was het heel herkenbaar lichamelijk. Neemt niet weg dat ook bij mij de de verachte ovulatie opeens verschoof (ook bij een regelmatig cyclus kan het eens verschuiven immers). Dus had ik dagen ervoor onbeschermde seks gehad om ik 'zeker wist' toch niet vruchtbaar te zijn.... Was het niet best
zaad leeft wel een tijd door immers.
Gebruik er wel een condoom bij als je niet zwanger wil raken.
Emmaa_ schreef:Word jij nog ongesteld door je spiraal heen Klijntje? En in wat voor mate? Ik las dat 1 op de 5 vrouwen helemaal niet meer ongesteld wordt, en het bij sommigen zelfs heviger wordt dan voor de spiraal..
Kala schreef:Barbulet schreef:Ik lees veel positieve verhalen over de Gynefix, een koper, hormoonloos spiraaltje. Ook een stuk kleiner dan de normale spiraaltjes, wat de kans op afstoting aanzienlijk verkleind. Hij is alleen nog niet heel bekend in Nederland (komt uit België)
Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Ik heb serieus zitten googlen op allerlei alternatieven, maar ik ben deze dus echt niet tegengekomen... Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van gebruikers hier.
Eventueel hier wel wat ervaringen