Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:25

Ik moet zeggen dat ik veel heb aan de fysio. Nuttige oefeningen en gewoon, het vertrouwen in mijn been terugkrijgen. Meestal krijg ik van hem net dat zetje wat ik dan even nodig heb...."jawel, dat kan best"

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:07

Dat zetje geef ik mezelf ook. Die arts weet me aardig in te schatten.

Gister al iets meer voetje voor voetje kunnen lopen. Wordt dus al beter

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:23

Ik ben blij dat ik uiteindelijk fysio heb gekregen. Zonder was ik namelijk na 2 weken overbelast. Mijn traject is anders als dat van jou ik was meer spieren kwijt ook in bovenbeen. Maar ze kunnen net tips en oefeningen geven.
Weet niet of je fyso heb in de buurt met fitness achtige apparaten? Zo heb ik kracht terug op kunnen bouwen.

Wel fijn dat je zo lekker vooruit gaat is goed om te lezen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:46

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:01

:D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:39

jaloers!

HOe ben je er weer afgekomen? gegleden?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:50

Erop komen: krukje ernaast eroverheen gaan hangen en rechterbeen erover.

Eraf eigenlijk hetzelfde. Rechterbeen weer naar links en langzaam naar beneden gezakt. Daarom ook die singel erom. Kon ik me met mijn armen goed omhoog houden en laten zakken. Landde heel zachtjes op rechts.

Brave therapiepony haha

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:33

Ga jij je eens een potje schamen... Foei! Hoe erg het ook kriebelt, meis denk goed na, je kan maar 1 keer je pootje verzieken. Neem je rust en geen risico's. Want nu is het goed gegaan, maar wat als het brave ding wel schrok of iets deed?? Je heb nu een poosje dat je je gemak moet houden... hoop dat het goed is nadat deze tijd over is. En dat je geen ellende daarna krijgt. Mijn man had zijn pols gebroken (verbrijzeld) en dat moest na zijn gips ed door gebruik soepel worden.... nou niet dus. kop heeft de kom opgevreten en dus is zijn pols vast gezet met een ijzeren plaat want genezen doet t niet meer.
Kan je echt niet wachten... dan strakjes ook niet zeuren dat het net niet lekker zit of je belemmeringen heb.
Ik bedoel het niet kwaad hoor, maar vind t gewoon wat onverstandig. Mocht t strakjes niet fijn zitten kan je niets anders dan jezelf de schuld geven. (en nee heus niet van op een pony klimmen, maar gewoon het toch wel eigewijze van je hihi) Ik weet dat t rete moeilijk is om je gedeisd te houden.. maar doe het alsjeblieft.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:26

Snap je reactie heel goed hoor.
Naast deze kan een bom afgaan. Rijden ook kinderen op die minder valide zijn.

In de auto stappen is ook gevaarlijk. Kan ook een ongeluk gebeuren en dan ben ik verder van huis haha.

En mag zelfs zelf autorijden van de arts. Mocht wel op de pony alleen niet meer eraf :')

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:11

Ik ben het wel met pipo eens.

Het is en blijft een paard.
Naast mijn paard kan ook een bom ontploffen. Maar een van eerste keren dat ik er weer op staptee na polsbreuk bokte ze mij eraf.
EN ik weet niet of je verder van huis bent met auto ongeluk of van paard vallen. Is net hoe je terecht komt.

Maar goed je maakt je eigen keuzes en voelt zelf wat wel en niet gaat.
Ik had niet op mijn paard gekomen die is ook stuk groter

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 23:30

Deze kan elk persoon op. Benen deren hem niet en wordt op stem gereden.

Mijn eigen paard ga ik ook niet als eerste op. Te grote kans dat die onder me uitloopt.

Van deze pony is denk ik 2x iemand gevallen. Beide mensen die niet konden rijden en wilde galopperen. En dat is al meer dan jaar geleden.

Zei zelfs zachtjes draf, ging hij alleen maar 2 passen versnellen in stap. Hij had door dat ik onzeker was.

Nog ander nieuws: vandaag 6 paracetemol in plaats van 8. En maagbeschermers gekregen van de huisarts: had behoorlijke pijn.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:36

Slik jij dat elke dag?
Wat voor pijn heb je dan?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:41

Toen ik net uit het ziekenhuis kwam, kreeg ik ook nog twee soorten morfine (Oxycodon en nog eentje) mee + paracetamol. Nou...met die morfine ben ik direct gestopt, wat een troep zeg! De paracetamol heb ik de eerste week nog geslikt, daarna nog maar 2 per dag (meestal voor het slapengaan).

De hele week goed geoefend met 1 kruk, dat gaat al super. Kleine stukjes nu thuis ook los. Heb nu alleen mijn rechterarm overbelast (de arm die de kruk vasthoudt) en die kan ik nu bijna niet meer omhoog brengen...lekker handig. VAndaag gelukkig fysio, dus even vragen hoe en wat.

En misschien heel gek...maar ik kan weer wat schoonmaken enzo...zoooo fijn!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:49

Er is mij toen (na mn operatie) verteld dat je beter paracetamol kan slikken voor langere tijd om de zenuwen rust te geven. Doe je dat niet dan kan je er chronische zenuwpijn aan over houden. Gewoon doen dus.
he wat hoor ik nu.. fisio??? goed bezig!!
en mocht je je vervelen met schoonmaken....... ;)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:37

Nog even een vraagje he....misschien dat iemand het weet.

Ik heb mijn been gebroken onder werktijd, doordat er dus niet was gestrooid (de fameuze 30 januari...de enige dag van sneeuw bij ons) Ik gleed uit toen ik met mijn klas naar de gymzaal liep
Nu krijg ik allerlei rekeningen (oa van de ambulance....660 euro katsjing!) die van mijn (hoge) eigen risico afgetrokken worden. M.a.w., ik moet deze zelf betalen.
Is het niet zo dat dit een bedrijfsongeval is, en het dus op de verzekering van school verhaald moet worden? iemand?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:19

Geen idee dems maar zou er wel achteraan gaan! Als school had gestrooid was je waarschijnlijk niet zo ongelukkig gevallen.
Wel fijn dt het lopen zo vooruitgaat bij jou.

Kon zelf gister de koppeling van de auto ook vaak induwen. Wonen hier erg afgelegen dus morgen maar even een klein rondje rijden. (Mag rijden vanwege geen gips en 100% belasting)

Lonan: ik heb al wel meer dan 10 dozen paracetemol leeg. Daarnaast ook nog ibuprofen 3 per dag en slik nog wel 1 oxycodon voor de nacht.

Pijn zat in de breuk zelf maar ook waar de schroeven zitten. Ene keer aanhoudende pijn. Andere x hele erge steken. Laatst zo erg in mijn knie dat ik die tien minuten niet kon bewegen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:31

Jeetje mina dat heb ik helemaal NIET.
Ook niet gehad wel pijntjes maar die kan ik handelen. Ik heb geen paracetamol geslikt of nog iets wat ik wel voor mijn mee kreeg, serieus niks geslikt voor pijn in mijn been. Ik heb ook wel die steken maar niet zo erg dat ik pijnstillers nodig had.
Kun je nagaan hoe verschillend dat kan zijn he.
Mij is ook niks gezegd over het slikken voor de zenuwen .

Dems75 ik zou het ook niet weten ik zou er gewoon even achter aan gaan.
Die rekening kreeg ik ook katjang 700 euro had de ambu hier gekost, weg eigen risico.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:32

Overigens heb ik delen op mijn been wat verdoofd aanvoelt...waar geen gevoel in zit

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:41

dems75 schreef:
Nog even een vraagje he....misschien dat iemand het weet.

Ik heb mijn been gebroken onder werktijd, doordat er dus niet was gestrooid (de fameuze 30 januari...de enige dag van sneeuw bij ons) Ik gleed uit toen ik met mijn klas naar de gymzaal liep
Nu krijg ik allerlei rekeningen (oa van de ambulance....660 euro katsjing!) die van mijn (hoge) eigen risico afgetrokken worden. M.a.w., ik moet deze zelf betalen.
Is het niet zo dat dit een bedrijfsongeval is, en het dus op de verzekering van school verhaald moet worden? iemand?

Is er een officiële melding gedaan van een bedrijfsongeval?
In ieder geval zou ik de kosten wel melden bij je werkgever en navragen wat hun aandeel hierin gaat zijn.
Ik heb zelf vorig jaar een bedrijfsongeval gehad en moet mn geld ook nog zien maart is wel toegezegd... Voor meer iinformatie moet je anders maar even een pb sturen!

Hahaha Thamar op het paard! Wel fijn om te horen dat het een stuk beter gaat. Je gaat hard vooruit!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:44

Waar een wil is is een weg bij mij :=

Die verdoofde stukken heb ik ook bij mijn knie. Laatst had ik er op een of andere manier ook jeuk, ging ik wrijven maar dat had dus geen zin :') voelde heel vreemd.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:11

Heel herkenbaar ik heb het ook idd bij mijn knie. :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:20

geen verdoofde knie hier....mijn grote teen voel ik alleen niet meer

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:21

mss mag ik me hier aansluiten? IK ken TS iig, en verder 'loop'ik niet met een gebroken been, maar zit (lees lig) ik thuis met een hernia, en herken ik veel van jouw verhalen. En een beetje kletsen is wel gezellig, dagen zijn lang zo.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 14:08

Tuurlijk Lielle! Maar wat balen dat je er zo'n last van hebt.. Sinds wanneer?

Mijn moeder heeft mijn broer vanochtend nog even achter z'n vodden aangezeten, hij schiet niet op met de hometrainer meenemen vanaf zijn schoonouders :')
Belofte maakt schuld..

Vanavond ga ik zwemmen met een vriend. Al vindt hij mij wel leuk en ik voel niets voor hem. Maar het is wel goed voor zijn figuur om wat aan beweging te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:12

nu twee weken. Heb zelfs een paar dagen zh gedaan, om de pijn onder controle te krijgen. Was niet grappig.

Zwemmen klinkt als een goed plan, werd mij destijds met een gebroken arm ook aangeraden.