Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:14

Ik heb precies hetzelfde! Had gister een klein blauw plekje en nu is het een grote paarse plek geworden, m'n broek zat er ook op..
Die tip van die zalf is een goede! Thanks!

Anoniem

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:21

Even een vraagje: kan iedereen dit? Of houden sommige mensen hem niet omhoog?
Ik heb rugklachten, wil dit wel eens proberen

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 06:17

Ik kon hem vrij snel omhoog houden!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:08

Toen ik blauwe plekken had ging ik gewoon door.. Een paar dagen later waren het geen kleintjes meer maar inderdaad ook grote paarse vlekken. Toen ben ik maar even gestopt en ook eerste hulp zalf gaan smeren.

Nu zijn ze op m'n linkerheup weg en heb ik ze op m'n rechterheup dus ik stop weer even een paar dagen in de hoop dat ze daarna weer verdwijnen.

De hoepel omhoog houden kon ik vrij snel, eigenlijk meteen. Wel maar een kant op (linksom). Rechtsom ben ik nogsteeds bezig met onder te knie te krijgen maar het lukt me steeds beter. :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:23

Ik meld mij hier ook graag! Hele topic doorgelezen en ik heb net een hoelahoep besteld.
https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela-Hoep-ho ... 27?mid=643 deze heb ik gekocht.
Morgen krijg ik hem binnen en ik ben erg benieuwd! Wil toch meer gaan bewegen, maar nu hoef ik niet van mijn tv af :+ We hebben een grote woonkamer, dus als de honden zich er niet mee gaan bemoeien, moet ik het kunnen proberen in huis.

Wilde niet een al te heftige met al die glazen bollen bijvoorbeeld. Ga het zien hoe het bevalt!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:29

Die heb ik ook. Prima ding :P

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:51

Zodra ik mijn loon binnen heb ga ik hem ook bestellen! Ik ben nu toch wel om haha!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:49

Ik heb die ook! Alleen dan wat zwaarder, vind het ook een prima ding! Het doet nu ook al veel minder pijn dan eerst, kon het net goed volhouden

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:10

Ik ben een paar jaar terug nav. een ander topic toen begonnen! Moet het maar weer eens oppakken. Heb vorig jaar zelf één gemaakt.
Naast pilates-oefeningen wel een goede denk ik. Die zwembandjes mogen wel weg :D

Ben begonnen met deze: https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela-hoep-ma ... Junior/742
Kon ervoor echt totaal niet hoepen(vroegah ook niet) maar na een paar keer ging het toen al goed!
Maar deze ligt dus te verstoffen, als iemand er belang bij heeft, voor €10 wil ik 'm wel verkopen. ;)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:52

Het doet wel echt zeer :+ Maar kan het vanaf het begin al aan linksom goed op zn plek houden.
Rechtsom is nog wel eens lastig.

Gebruiken jullie eigenlijk zo'n band? (die stinkband die hier eerder besproken is, die heb ik er ook bij gekregen)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:00

Nope, ik heb heen band erbij volgens mij zou ik dan over m'n nek gaan. :')

Het begint me nu ook echt te frustreren dat het me rechtsom nogsteeds niet goed lukt :/
Laatst bijgewerkt door Keedie op 18-05-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:09

Ja ik gebruik wel een band! Dat ding van mij stinkt niet van het zweet ofzo hoor :') Maar hij stinkt enorm van zichzelf, of werd dat bedoeld? :+
Zonder band vind ik t helemaal vreselijk haha

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:11

Ja die ene die zo chemisch stinkt inderdaad :j
Sommige kregen hem geloof ik ook gratis bij Sportbay.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:15

Jaa ik heb hem ook gratis gekregen!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:22

Ik gebruik met band! Zonder band heb ik t gevoel dat al m'n organen door elkaar heen worden gemixt (klinkt lekker ook).

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:18

Wat is dat voor band dan?

Om dat gevoel tegen te gaan moet je je buikspieren aanspannen Debbels :P

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:37

Zonder band doet t mij teveel pijn, ik ben al super gevoelig op m'n ribben en soms vliegt die hoepel omhoog. Nou dat is echt geen pretje :')
Buikspieren aanspannen werkt idd ook erg goed haha. Ik heb iig nooit het idee dat al m'n organen gemixt worden :')

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:43

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:08

Ik heb vanmorgen de 1.4 kg bij sportsbay besteld. Ben heel benieuwd. Vriendin van mij is er binnen een half jaar 12 kg mee afgevallen. Ik heb zo'n hoelahoep gekocht omdat het mij leuk lijst naast het hardlopen te doen. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:38

Ik hoepel nu ook een paar dagen. Linksom lukt prima, rechtsom vaak iets minder lang ;). Die van mij is 1.2 kg.
Wel heb ik er een beetje last van op mijn heupbot, maar ik ben vrij slank en heb dus weinig vetjes daar zitten :P. Maar Leprycorn: op je ribben? Dan is de hoepel veel te hoog toch, of doe ik wat fout?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:48

Ik wil net zeggen, mijne draait net iets onder mn ribben zegmaar tussen heup en ribben in. Niet precies op m'n botten al schuift ie wel af en toe naar beneden. En inderdaad spieren aanspannen werkt heel erg goed althans bij mij! Ik voel nu ook dat de zijspieren(?) Harder worden. :)

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:02

ik heb het hele topic doorgelezen omdat ik benieuwd was naar de ervaringen.
ik werd erg enthousiast over de hoepels todat ik deze link zag: http://www.hooplahoop.nl/#!Waarom-geen- ... el-/c3ip/2
hier staat dat juist de fitnesshoepels niet goed zijn die veel in dit topic voorkomen. en dat het gewicht alleen maar ervoor zorgt dat het minder intensief is. Ook las ik dat je allemaal lichaamsproblemen kan krijgen door die ribbels of golfjes op de hoepels.
Nu ben ik dus erg aan het twijfelen.. :\

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:08

dieuwertje_ schreef:
ik werd erg enthousiast over de hoepels todat ik deze link zag: http://www.hooplahoop.nl/#!Waarom-geen- ... el-/c3ip/2
hier staat dat juist de fitnesshoepels niet goed zijn die veel in dit topic voorkomen. en dat het gewicht alleen maar ervoor zorgt dat het minder intensief is. Ook las ik dat je allemaal lichaamsproblemen kan krijgen door die ribbels of golfjes op de hoepels.

Ik krijg hier een tel-sell gedachte bij: Ons product is het beste en de rest sucks. :o
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 18-05-15 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:12

Mayflower_ schreef:
dieuwertje_ schreef:

Ik krijg hier een tell-sell gedachte bij: Ons product is het beste en de rest sucks. :o

hahahah ja precies. maar moet ik dan maar voor die bodyhoop gaan?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:19

Wat grappig een topic over hoepelen. Ik ben sinds kort ook begonnen met een bodyhoop van 1,5 kg. Ik heb een hekel aan de sportschool enzo, geen doorzettingsvermogen. Het hoepelen is leuk omdat het een soort verslavend werkt omdat je ook behendigheid nodig hebt.
Ik heb gemerkt dat de juiste houding erg belangrijk is. Ik kukel van mezelf gauw voorover maar dan valt de hoepel op de grond. Als ik netjes rechtop sta met mijn schouders naar achteren (wel goed door de knieën geveerd) kan ik het veel langer volhouden.

Dat een lichtere hoepel je spieren meer zou trainen is natuurlijk onzin. Een zwaardere hoepel valt sneller naar beneden, dus je hebt meer 'rondslingerkracht' nodig om hem hoog te houden. Ga maar met een elastiekje om je vinger zitten draaien en neem een keer een zware armband. Dan voel je wel dat je meer moeite moet doen voor die armband.

Niemand hier met gescheurde ingewanden? Haha. Als het hoepelen zo'n pijn zou doen was je toch al lang gestopt voor je milt naar de mallemoeren was..