Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
olafgek schreef:je kan niet zeggen dat je hier absoluut tegen bent als je niet in de situatie gezeten hebt of niemand dichtbij jou dat meegemaakt heeft...
..vuurneon schreef:Nee, ivf 20 en KI ook. Kans cryo echter maar 10
KI heeft gelijke kansen met gewoon seks op het juiste moment.
Monster schreef:Ts, ik wil jou over een aantal jaar nog wel horen mocht je kinderwens op gaan spelen en wil het niet lukken...
antje_vip schreef:SteffiiY schreef:Er zijn namelijk ook vrouwen/mannen die eerst wel vruchtbaar zijn maar later onvruchtbaar worden.
Dan ben je dus niet meer in staat om een kind te krijgen, je lichaam beslist dit vast niet voor niks.
Wendy schreef:olafgek schreef:je kan niet zeggen dat je hier absoluut tegen bent als je niet in de situatie gezeten hebt of niemand dichtbij jou dat meegemaakt heeft...
Ik kan dat prima zeggen hoor.
Soms is het juist nuttig als iemand een mening geeft die niet louter op emotie gebaseerd is, er zijn zoveel meer aspecten.
Maartje1990 schreef:vuurneon schreef:Nee, ivf 20 en KI ook. Kans cryo echter maar 10
KI heeft gelijke kansen met gewoon seks op het juiste moment.
Nee, dat is gewoon niet waar.
zie o.a over KI = 10%
http://www.kidinformatie.com/kidinfo.html
ivf = 30%
http://www.gezondheidsnet.nl/zwanger/te ... hap-na-ivf
antje_vip schreef:Een gevoelig onderwerp: ivf. Het kunstmatig maken van een baby. Hoe denk jij hierover?
antje_vip schreef:SteffiiY schreef:Er zijn namelijk ook vrouwen/mannen die eerst wel vruchtbaar zijn maar later onvruchtbaar worden.
Dan ben je dus niet meer in staat om een kind te krijgen, je lichaam beslist dit vast niet voor niks.
elenaMM77 schreef:antje_vip schreef:
vind ik een niet steekhoudend argument sorry.
je kunt ook onvruchtbaar raken of moeilijk zwanger kunnen raken door een kinderziekte in het verleden..
of door een ongeluk..
dat zegt helemaal niets over niet in staat zijn een kind te verwekken of te dragen.. maar bijvoorbeeld over de kans dat een spermacel de eicel bereikt. Een man met gezond sperma maar een zeer lage count, waardoor de vrouw maar niet zwanger raakt.. Dat is in jouw ogen dan.. je lichaam geeft aan dat je geen kinderen kunt krijgen? wiens lichaam dan? sperma is van prima kwaliteit, zo ook de eicel en de baarmoeder.. alleen om de eicel te bereiken moeten meerdere spermacellen de aanval inzetten waarna eentje doorbreekt..
LadyMadonna schreef:Antje, hoe sta je hier dan tegenover? Een man raakt door een ongeval invalide. Hierdoor sterven ook de spermacellen af (was toen nog niet bekend, nu worden er direct cellen afgenomen en ingevroren, dan kan de vrouw via ki zwanger worden)
Met de vrouw niets aan de hand.
Maar stel nou dat de spermacellen nog wel goed waren, dan is er toch hulp nodig aangezien je ei en sperma wel bij elkaar moet krijgen....
Not done in jouw ogen of?
love_western schreef:Er zijn ook zat kinderen die iets mankeren en op een normale manier zijn verwekt.Ik respecteer ieder zijn mening.
Tot nu toe ook nog niet echt een kinderwens. Maar stel dat ik later toch kinderen wil. Maar word niet zwanger.
Dan zal ik niet voor ivf gaan of andere behandelingen.
Want als mijn lichaam aangeeft niet zwanger te willen worden. Dan geloof ik dat het een hele goede reden heeft.
Mijn moeder kon ook moeilijk zwanger worden. Nu is het eindelijk gelukt en heeft ze 2 dochters. Maar beide mankeren we wat ( allebei chronische ziek) En zo ken ik meer mensen die met moeite zwanger zijn geworden. En dat kinderen toch iets mankeren.
zonnebloem18 schreef:IVF is een hele mooie oplossing voor stellen die graag een kindje willen, maar om wat voor reden dan ook op de normale manier niet zwanger kunnen worden.
Onze kinderwens is/was heel erg groot, uiteindelijk is het toch nog op de normale manier gelukt, maar als dat niet mogelijk was geweest hadden wij heel graag gebruik gemaakt van IVF.
Wel denk ik dat je grenzen moet stellen dit: http://www.libelle.nl/actueel/vierling vind ik persoonlijk echt te ver gaan, net als het terugplaatsen van meer dan 3 embryo's, of IVF op hele hoge leeftijd.