Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:21

Ik wil het geen extreme angsten noemen, maar ik hou niet van:
- Naalden
- Een fobie wil ik het ook niet noemen, maar ik hou niet zo van telefoneren. Gewoon het idee dat ik de ander zijn lichaamshouding niet kan zien. Ook hou ik er niet van om op nieuwe situaties af te gaan (nieuwe mensen etc.)
- Die dingen die om je voeten gaan zitten in natuurwater. Ik ben altijd bang dat er beesten in zitten :')
- Pijn (joh, wie wel? Maar ik bedoel dat ik bang ben dat iets pijn gaat doen)
- Insecten. Ik vind insecten zelf wel oké, maar ben doodsbang dat ze op me gaan zitten. Dat kriebelgevoel.. Ugh.
- Ik ben niet bang, maar doe wel altijd voorzichtig met van die automatische draaideuren. Heb er één keer tussen gezeten als kind :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:55

Ik heb geen fobie, maar ben geen fan van grote hoogtes of spinnen :+

Mijn vriend heeft wel echt een fobie voor bloed. Hij kan er niet tegen dat je zijn nek of polsen aanraakt (waar aders lopen). Laatst had hij zichzelf in z'n vinger gesneden, echt maar zo'n klein sneetje, en toen lag hij tegen de grond, flauwgevallen :') Zelfs erover praten (gewoon het woord 'bloed' zeggen is genoeg!) doet hem wit wegtrekken.

Als ik hem vraag waarom, is zijn uitleg "bloed hoort in je te zitten, niet eruit" :? :D

LisavanLisa

Re: Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:59

ik heb een beetje een rare angst vraag me of er nog meer zijn want tot nu toe kan ik ze niet vinden...

ik heb echt een angst voor vastbinden/gekneveld zitten. niet dat ik dat ooit heb gehad maar als ik het op televisie zie in serie's of zoiets dergelijk... kan er echt niet tegen laat staan als het een keer voor me zou gebeuren (politie die iemand in de boeien slaat) , verstijf helemaal, verhoogde ademhaling en gewoon naar gevoel! bah :=

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:15

_lisaah schreef:
ik heb een beetje een rare angst vraag me of er nog meer zijn want tot nu toe kan ik ze niet vinden...

ik heb echt een angst voor vastbinden/gekneveld zitten. niet dat ik dat ooit heb gehad maar als ik het op televisie zie in serie's of zoiets dergelijk... kan er echt niet tegen laat staan als het een keer voor me zou gebeuren (politie die iemand in de boeien slaat) , verstijf helemaal, verhoogde ademhaling en gewoon naar gevoel! bah :=

Iemand vast maken vind je anders niet erg :p (ik ken lisaah persoonlijk ;) <3 )

Ik ben zelf echt doods bang in het donker! Ik heb Lisa een keer huilend opgebeld omdat ik alleen fietste smorgens vroeg!

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:19

haha nee toen was ik nog jong en onbezonnen :')

maar nu echt verschrikkelijk!!!!

jaa arme jij :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:51

Ik ben ook altijd bang dat automatische deuren of hekjes niet open gaan als ik er aan kom :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:58

Maanlicht schreef:
Ik ben ook altijd bang dat automatische deuren of hekjes niet open gaan als ik er aan kom :').

Dat heb ik ook altijd! Maar niet perse omdat ik er echt een angst voor heb, maar ik ben bang dat ik er dan heel tof heen loop en dat hij heel sullig niet opengaat.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:59

_Sillebil schreef:
Maanlicht schreef:

Dat heb ik ook altijd! Maar niet perse omdat ik er echt een angst voor heb, maar ik ben bang dat ik er dan heel tof heen loop en dat hij heel sullig niet opengaat.

Ja, dat bedoel ik ook vooral, haha!

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:16

_Sillebil schreef:
Maanlicht schreef:

Herkenbaar _O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:20

_Sillebil schreef:
Maanlicht schreef:

Ik heb eens een paar minuten voor een deur gestaan, omdat ik dacht dat-ie automatisch was, wat niet zo bleek te zijn :') Dat was pas sullig _O-

Ik ben overigens ook 'bang' voor bepaalde vormen die naast elkaar zitten. Zo was er ooit een Bepanthen reclame waarin ze babybilletjes hadden gevisualiseerd d.m.v. ovalen die heel dicht op elkaar waren getekend. Dat vond ik op een of andere manier zo eng...

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 02:18

Leuk topic! _/-\o_

Ik ben bang voor:

*Aanrakingen, ik kan er echt heel slecht tegen, als mensen heel dicht bij me in de buurt staan verstijf ik en raak ik in paniek. Bij personen die ik helemaal vertrouw is dit gelukkig minder.

* Spinnen :+ Ik vind het echt vreselijk als ze in mn veilige zone (slaapkamer oid) zitten

* Tractor, op de fiets vind ik het niet fijn om ze tegen te komen en te paard al helemaal niet.

*overgeven :r

* Mensen met hoge eisen/verwachtingen, die werken me behoorlijk op mijn zenuwen

* En tot slot ben ik afentoe best wel heel bang dat ik door mijn betere, fijne vrienden in de steek word gelaten. Het zijn er al niet veel en ik zou ze niet kunnen missen :o

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 23:01

Wat grappig al die verschillende angsten.

Vind die telefoonangst ook erg herkenbaar. Ik moest twee maanden geleden de huisarts bellen en ik stel het tot de dag van vandaag nog steeds uit........

De roltrapfobie. Roltrappen die ik ken, sta ik zo op, maar het liefst ga ik ook met de trap. Geluk bij een ongeluk, want de trap is ook een stukje gezonder. Dit geldt ook voor liften :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:48

Ik heb een ballonnenfobie. Gisteren nog last van gehad. Ik vind het al eng als ik er een vast heb. En dan gaan ze allemaal met die ballonnen spelen en dan raak ik al lichtelijk in paniek. En uiteindelijk gingen ze er op springen en weet ik veel wat en natuurlijk knappen ze dus ik ben gewoon weg gevlucht :')

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:19

Verlatingsangst bang om alleen te zijn (in het algemeen). Zodra ik even alleen ben heb ik regelmatig paniekaanvallen en hyperventilatie (heb het inmiddels gelukkig wat meer onder controle). Ik weet niet waar het vandaan komt maar ben opgegroeid in een huis waar ik nooit alleen was (met gezin en opa en oma) en woon nu nog in dat huis nu samen met mijn vriend en binnenkort onze kleine dus het komt eigenlijk bijna nooit voor dat ik alleen ben.
Verder gewoon angsten zoals voor spinnen, hoogtes!, horrorfilms, clowns, krakende deuren, fysiek contact (ik hou van afstand), bloed, vliegtuigen, vissen en echt een fobie voor haar (in badkamers en keukens vooral wordt ik helemaal naar van dan gaan de grote schoonmaak handschoenen aan de word de hele ruimte schoon gemaakt).

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:52

gesloten zwembaden, de angst om daar alleen te zijn brr

en blote voeten :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:07

Ik hou niet van water waarin ik de bodem niet kan zien. Maar dan alleen in meren, in de zee heb ik er minder moeite mee :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:25

ik ben verschrikkelijk bang voor de dood: de gedachte dat je voor eeuwig niets meer bent kan me zo in huilen doen uitbarsten.
eerst was het dus puur de gedachte aan ooit dood te gaan, maar nu word ik ook steeds banger om vroeger dood te gaan; bv daardoor ben ik bang voor vliegtuigen (wat als het neerstort), soms als ik zo lees of ziektes en zulke dingen van oh nee dat wil ik niet! aanslagen,...

ik heb ook hoogtevrees (lees ; doodsangsten uitstaan in een achtbaan, of op een balkon in het toneel :') )

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:28

Misselijkheid en overgeven, maar voornamelijk het misselijk zijn zelf
Want mijn vinger in de keel kan ik wel gewoon wanneer het mij te erg wordt en ik zo in paniek ben :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:53

Damned schreef:
ik ben verschrikkelijk bang voor de dood: de gedachte dat je voor eeuwig niets meer bent kan me zo in huilen doen uitbarsten.
eerst was het dus puur de gedachte aan ooit dood te gaan, maar nu word ik ook steeds banger om vroeger dood te gaan; bv daardoor ben ik bang voor vliegtuigen (wat als het neerstort), soms als ik zo lees of ziektes en zulke dingen van oh nee dat wil ik niet! aanslagen,...

ik heb ook hoogtevrees (lees ; doodsangsten uitstaan in een achtbaan, of op een balkon in het toneel :') )

Meid als je dood bent merk je daar niets meer van. En je kunt beter in een vliegtuig zitten dan in een auto. Een vliegtuig is 10x veiliger :j
En aan ziektes valt niets te doen. De pijn die je hebt is erger dan het doodgaan zelf.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:03

Dat weet ik allemaal heel goed, rationeel weet ik dat, en ik weet ook hoe bang ik ook ben er toch niets aan te doen is. Maar aan de andere kant denk ik niet dat iemand mij ooit uit mijn angst gaat kunnen praten, omdat die volgens mij ook logisch is.

Niemand kan zich voorstellen hoe het is om dood te zijn, je bent er niet meer, er is eigenlijk niets. Dus dat is op zich niet zo erg, want je voelt of weet niks meer. Ik ben dan ook niet bang voor pijn of iets dergelijks. Waar ik bang 'voor' ben/wat me enorm beangstigt; is het feit dat je voor altijd en eeuwig niks meer bent. Je weet het niet, maar nu weet je het wel dat je nooit meer zal bestaan. Dat je voor altijd 'weg' zal zijn. Dat je na dit leven, gewoon, stopt, voor eeuwig en eeuwig en eeuwig etc.
Zelfs nu ik dit aan het typen ben, krijg ik een zenuwachtig, angstig gevoel, begin ik te zweten, en probeer ik uit 'verdedigingsmechanisme' onwillekeurig aan iets anders te denken om er niet op hoeven in te gaan.
De meeste mensen snappen mij inderdaad niet, maar deze gedachten doen me (no pun intended :+ ) doodsangsten uitstaan.

edit: oh en dat een vliegtuig zoveel veiliger is, of dat de kans dat je door een bomaanslag gedood wordt mini minimaal is, weet ik allemaal zeer goed. Het enige: wat als het toch nu gebeurt, kan ik gewoon niet uit mijn hoofd zetten. Wat als ik dan toch juist in dat vliegtuig zit dat neerstort, en mijn al zo korte leven is nu nog zoveel verkort door een vliegtuigcrash? Het zou kunnen toch? Er is geen grote kans, maar het zou kunnen.
En dan wacht ik liever totdat er een tunnel naar Amerika wordt gebouwd dan dat ik in het vliegtuig stap :') of ik zou een paar slaappilletjes moeten nemen dat ik er niet de hele vliegrit aan denk.

Wat me ook bang maakt, is de gedachte aan narcose. Ik heb het nog nooit nodig gehad, en zou het ook niet willen, behalve als het echt niet anders kan (want ik wil natuurlijk ook niet dood he :D ). De gedachte dat je weet dat je in slaap gedaan wordt en dat er een mini kans is dat je nooit meer wakker wordt... brr.

Ja ik weet dat het voor sommige mensen heel belachelijk kan overkomen, het is ook belachelijk, want er is geen zak aan te doen. het is natuurlijk dat alles ooit sterft, dat alles verdwijnt of verandert, maar dat stelt me niet gerust, dat maakt me juist nog banger :'). Dat zelfs mocht er ooit iets uitgevonden worden dat we oneindig lang kunnen leven, of dat er vampiers bestaan,.... en je dus zo'n 500 jaar langer of zelfs oneindig lang kan leven, helpt allemaal niet, want ooit wordt de aarde , de zon, alles vernietigd/uitgedoofd.... en houdt het toch op. En dat vind ik heeeeel erg.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 18-09-15 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:08

Ik ben ontzettend bang voor naaldslakken. Als ik een naaktslak zie voelt mijn hele lichaam verdoofd en wil ik het liefste keihard wegrennen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:13

Damned schreef:
Dat weet ik allemaal heel goed, rationeel weet ik dat, en ik weet ook hoe bang ik ook ben er toch niets aan te doen is. Maar aan de andere kant denk ik niet dat iemand mij ooit uit mijn angst gaat kunnen praten, omdat die volgens mij ook logisch is.

Niemand kan zich voorstellen hoe het is om dood te zijn, je bent er niet meer, er is eigenlijk niets. Dus dat is op zich niet zo erg, want je voelt of weet niks meer. Ik ben dan ook niet bang voor pijn of iets dergelijks. Waar ik bang 'voor' ben/wat me enorm beangstigt; is het feit dat je voor altijd en eeuwig niks meer bent. Je weet het niet, maar nu weet je het wel dat je nooit meer zal bestaan. Dat je voor altijd 'weg' zal zijn. Dat je na dit leven, gewoon, stopt, voor eeuwig en eeuwig en eeuwig etc.
Zelfs nu ik dit aan het typen ben, krijg ik een zenuwachtig, angstig gevoel, begin ik te zweten, en probeer ik uit 'verdedigingsmechanisme' onwillekeurig aan iets anders te denken om er niet op hoeven in te gaan.
De meeste mensen snappen mij inderdaad niet, maar deze gedachten doen me (no pun intended :+ ) doodsangsten uitstaan.

Ik snap het wel maar ook weer niet :')
Ik snap dat je er bang voor bent. Want dan is er opeens niets meer. Je wordt vergeten. Je houdt op te bestaan en uiteindelijk weet niemand meer wie je bent (sorry als dit je angstig maakt). Maar uiteindelijk zal de wereld een keer vergaan en zal iedereen een keertje dood gaan. Dus dan is er totaal niemand meer die je kent. Daar is niets aan te stoppen. Er valt helemaal niets aan te doen. Dus je moet er toch maar mee leren leven.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:15

het is niet echt het niet meer kennen/herinneren (dat is nu inderdaad wel nog de enige manier om niet 'volledig' dood te gaan, maar gewoon het besef dat je er noooooooooit meer bent. Dat je nooit meer gaat terugkeren, nooit meer iets bent.
Of er nu iedereen naast mij ook dood is/ gaat of niet, kan me niet zoveel schelen :+

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:57

Damned ik heb precies hetzelfde! Enorm bang om dood te zijn en gewoon nooit meer zullen bestaan.. Enorm benauwend idee!
Mede daardoor komt denk ik mijn hypochondrie ook om de hoek kijken :+ De andere reden is mijn emetofobie :')

Verder word ik vrij panisch van kietelen en enorm spastisch van aanrakingen op mijn voeten :') Ik kan mijn voeten zelf niet eens aanraken of afdrogen, want dat kietelt te veel :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:59

paardenmiep schreef:
Damned ik heb precies hetzelfde! Enorm bang om dood te zijn en gewoon nooit meer zullen bestaan.. Enorm benauwend idee!
Mede daardoor komt denk ik mijn hypochondrie ook om de hoek kijken :+ De andere reden is mijn emetofobie :')

Verder word ik vrij panisch van kietelen en enorm spastisch van aanrakingen op mijn voeten :') Ik kan mijn voeten zelf niet eens aanraken of afdrogen, want dat kietelt te veel :')

Dat laatste is zoooo niet herkenbaar hoor hoe kom je erbij :')