moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:15

BeSen schreef:
ariannexrich schreef:
Toch beschuldigd jij je ouder wel hoor kijk maar naar olafgek, en kijk naar je titel ;)

Wat ik al eerder zei:

Dat noem je nou puber gedrag, heb jij dat nooit gehad dan? Puber gedrag is dat je iets 10 keer maakt dan het is (en in dit geval over haar ouders) en dan later denkt, oliebol... Waarom heb ik dit getypt ;)

Dus omdat je puber bent, mag je zulke dingen zeggen? Wat een rot smoes

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:16

BeSen schreef:
Waar zie je dan dat ze haar moeder beschuldigd van verwaarlozing? Ik zie dat nergens staan

zie mijn quote van TS hier hoger op de pagina ze zegt: "dan kijken ze rtenminste ook eens naar me om"
In andere topics had ze zo ook al uitspraken gedaan

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:16

olafgek schreef:
maartje TS wil wel dat haar moeder alles laat vallen en naar de dokter rent en zij zo zielig is omdat ze al een paar kneuzingen gehad heeft (komop wie hier heeft dat niet). Ts moet gewoon de realiteit te boven komen, want in de slachtofferrol kruipen is niet gewoon pubergedrag...

Maar dat is niet hetzelfde als mensen die eisen dat de dokter naar hen komt ipv naar diegene die gereanimeerd wordt? :+

Ik ben het met je eens dat TS haar reactie wat overdreven is, gewoon koelen en dan komt het wel goed. Maar om dan zo een vergelijk te maken en te insinueren dat wat zij heeft niet erg is en daar niet over geklaagd mag worden vind ik overdreven.

Tjonge, sommige mensen (in mijn ervaring voornamelijk mannen :+ ) klagen gewoon wat vaker en wat meer als andere. Dat hoeft niet persé zorgwekkend te zijn hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:17

Ts zegt hier alweer hele andere dingen dan in andere topics en pbs. Had eerst niet door dat zij het was, maar het verklaart een hoop.

Ts, ik hoop dat je nog weet wat ik via pb gezegd heb. Je maakt alles veel en veel groter dan dat het is en dat gaat zelfs nog boven normaal pubergedrag. Je vertoont wel behoorlijk wat hypochondrisch en gedrag.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:17

Had jij vroeger dan niet dat je denkt:
Waaahhhhh waarom doen me ouders dit aan
En dan later denk je:
Ze hadden gelijk.

Je respecteert ze wel. Maar dan wat later ;)

En olafgek: van dat 'dan kijk ze tenminste naar me om' dat ks gewoon wel raar ja maar ze zegt niet dat ze haar verwaarlozen

Maar goed als iedereen nu ineens gaat zeiken op mij ben ik weg hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:18

elenaMM77 schreef:
melody7 schreef:
Hoezo is zeggen dat je je ouders haat nou ineens borderline, waar slaat dat op? :')

Kom op, dan heeft zeker 50% van de puber's borderline, dat zijn nog al dingen om zomaar te gaan roepen.

is borderline bedoel ik niet als in 'diegene heeft borderline' (anders had ik echt wel gezegd.. iemand die dit of dat doet heeft borderline).. Borderline gebruik ik hier als 'is een grensgeval'

dus zeggen dat je je ouders haat, is een grensgeval van een 'puberale' uitspraak.. omdat openlijk je haat uitspreken in mijn ogen niet geschoven mag worden op je of iemands leeftijd, openlijk haat uitspreken is gewoon altijd not done

zo wellicht wat duidelijker?

Borderline heeft wel wat meer aspecten dan mensen haten :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:19

BeSen schreef:
En dan later denk je:
Ze hadden gelijk.

En olafgek: van dat 'dan kijk ze tenminste naar me om' dat ks gewoon wel raar ja maar ze zegt niet dat ze haar verwaarlozen

Ik ben 15 dus zit volop in de puberteit, maar nee dat doe ik niet. Ik hou van mijn moeder, ik respecteer mijn moeder dus zulke dingen zeg ik niet ;)

Zoe_97

Maartje1990 schreef:
olafgek schreef:
maartje TS wil wel dat haar moeder alles laat vallen en naar de dokter rent en zij zo zielig is omdat ze al een paar kneuzingen gehad heeft (komop wie hier heeft dat niet). Ts moet gewoon de realiteit te boven komen, want in de slachtofferrol kruipen is niet gewoon pubergedrag...

Maar dat is niet hetzelfde als mensen die eisen dat de dokter naar hen komt ipv naar diegene die gereanimeerd wordt? :+

Ik ben het met je eens dat TS haar reactie wat overdreven is, gewoon koelen en dan komt het wel goed. Maar om dan zo een vergelijk te maken en te insinueren dat wat zij heeft niet erg is en daar niet over geklaagd mag worden vind ik overdreven.

Tjonge, sommige mensen (in mijn ervaring voornamelijk mannen :+ ) klagen gewoon wat vaker en wat meer als andere. Dat hoeft niet persé zorgwekkend te zijn hoor :)

dat is een extreem voorbeeld maar dat krijg je van kinderen die dat dan al van hun ouders eisen. As die ouder worden eisen die van dokters dat ze onmiddelijk behandeld worden etc.

SincereQ

Bah wat een nare draai heeft dit topic gekregen. Je gaat toch ook niet zeggen dat iemand niet gelukkig is omdat anderen misschien wel gelukkiger zijn.
Ik zie hier het aandacht trekken ook wel in, maar om haar daarmee zo de grond in te boren heeft de ts ook niks aan. En met termen als borderline te gaan gooien ook niet. Ik herken mezelf ook wel een beetje in haar verhaal en de reactie die zij van haar pleegouders krijgt is gewoonweg niet tof. Ja, misschien moet de ts wat harder worden, maar om haar pijn helemaal te negeren lijkt mij niet de goede optie.

Beterschap met je knie!

joyenbeau

Ik vind allereerst een hoop reacties ook niet echt kunnen hoor. Misschien stelt ze zich aan, maar dit kan ook wel wat beter/netter verwoord worden vind ik.

Ts: het is heel vervelend dat je knie zo'n pijn doet,maar ik denk dat je moeder wel gelijk heeft. Je kunt alles nog bewegen en bent zelfs nog wezen shoppen vertelde je. Dan hoef je niet perse nu naar het ziekenhuis. Is het over een week nog zo pijnlijk dan zou ik wel even langsgaan voor de zekerheid. Voor nu zou ik het gewoon nog even aankijken.

En niet voor elk dingetje een topic openen en naar de dokter willen. Dit inderdaad omdat je anders als het echt ernstig is niet meer wordt geloofd en dat wil je niet.

Toch zou ik eens een keer met je moeder over al je klachten gaan praten, want elke keer na gym flauwvallen is niet goed. Daar zou ik me eerder zorgen over maken. Vraag anders aan je leraar of je een flesje water tijdens de gym mag meenemen. En eet van tevoren even een suikerklontje (klinkt heel gek, maar dan heb je in ieder geval even voldoende suikers binnen). Nu niet opeens heel veel zorgen hierover gaan maken, want ook dit is niet heel erg, maar zou wel even willen weten als ik jou was hoe dit zo komt.

Daarnaast, niemand weet hoeveel pijn jij hebt. Laat je niet gek maken, maar houd dit wat meer voor jezelf.

Veel beterschap!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:21

BeSen schreef:
En dan later denk je:
Ze hadden gelijk.

ik ben 17, al wel enkele jaren uit de pubertijd (ook sneller eruit door enkele gebeurtenissen). En ik heb veel ruzies met mijn ouders gehad, maar pubergedrag is dan gewoon koppig zijn om niet toe te geven terwijl je wel weet dat je ouders gelijk hebben. Maar dan ga je geen dingen rondstrooien dat je verwaarloost wordt, want dat insinueert ze dus met die uitspraak

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:23

Nee oke @olafgek. Maar ik heb vaak ook ruzie met mijn ouders omdat ze soms echt niet gelijk hebben :')
Maar daar gaat het niet om. Oke je zet dit soort dingen niet op internet maar dan nog zegt ze nergens DA haar ouders haar verwaarlozen. Ze zegt alleen dat ze vind dat ze aandacht ge kort komt maar niet dat ze verwaarloost word dat is echt iets heel anders. Ik vind dat ook niet kunnen dat je zegt dat je je ouders haat of zegt dat ze je verwaarlozen terwijl dat niet zo is. Maar TS zegt dat niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:24

even voor alle duidelijkheid..

blijkbaar gebruik ik een uitdrukking die de meesten niet kennen of gebruiken..

Het kan zijn dat dit er in mijn studententijd is ingeslopen en plaatselijk gebruikt werd.

mijn excuses daarvoor... hieronder de toelichting..

Borderline is een aandoening inderdaad..
Borderline is ook nog een 'grenslijn'.

ik gebruikte het hier als 'grensgeval'.

Zeggen dat je je moeder/ouders/vriendin haat is een grensgeval van puberaal gedrag.
Dit omdat het uitspreken van haatgevoelens in mijn ogen niet vergoelijkt mag worden door leeftijd,
het uitspreken van haat is gewoon verkeerd..

Nogmaals mijn excuses voor de verwarring..
hopelijk heeft dit het opgehelderd?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-04-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:24

Maar, ik denk (zelf nooit in een pleeggezin gezeten), dat je eigen ouders toch ook wat anders is dan in een pleeggezin. Dat lijkt me onwijs lastig er is een reden waarom ze niet meer bij haar eigen ouders kan of mag wonen en je moet bij andere mensen gaan wonen. Dat zal alles behalve makkelijk zijn en dat is dan natuurlijk wat anders dan iemand die een puber is wel gewoon lekker bij de eigen papa en mama kan wonen. Niet dat een excuus is voor ''slecht'' gedrag, maar is wel iets dat je in je achterhoofd moet houden lijkt me en wellicht ook wel een reden waarom dat TS wat meer dan de meeste meiden van haar leeftijd klaagt over een blessure/pijntjes etc.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:25

BeSen schreef:
Nee oke @olafgek. Maar ik heb vaak ook ruzie met mijn ouders omdat ze soms echt niet gelijk hebben :')
Maar daar gaat het niet om. Oke je zet dit soort dingen niet op internet maar dan nog zegt ze nergens DA haar ouders haar verwaarlozen. Ze zegt alleen dat ze vind dat ze aandacht ge kort komt maar niet dat ze verwaarloost word dat is echt iets heel anders. Ik vind dat ook niet kunnen dat je zegt dat je je ouders haat of zegt dat ze je verwaarlozen terwijl dat niet zo is. Maar TS zegt dat niet.

ze zegt niet letterlijk verwaarloost te worden, maar insinueert dit in deze en andere topics

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:26

olafgek schreef:
BeSen schreef:
En dan later denk je:
Ze hadden gelijk.

ik ben 17, al wel enkele jaren uit de pubertijd (ook sneller eruit door enkele gebeurtenissen). En ik heb veel ruzies met mijn ouders gehad, maar pubergedrag is dan gewoon koppig zijn om niet toe te geven terwijl je wel weet dat je ouders gelijk hebben. Maar dan ga je geen dingen rondstrooien dat je verwaarloost wordt, want dat insinueert ze dus met die uitspraak

Puberteit is voor iedereen anders, realiseer je dat. Er zijn engels van pubers, maar ook de ergste draken ever.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:27

olafgek schreef:
Maartje1990 schreef:

Hier word ik dan weer doodmoe van. Echt, omdat er mensen zijn die iets ergers hebben dan jij betekend niet dat wat jij hebt (voor jou) niet erg is.

En ik vind sommige reacties hier (nog steeds) extreem over dreven... borderline... kom nou

kom op dit voorbeeld kan je nu niet goedpraten als mensen die iets ergers hebben dan mag de ander niet zeuren. Als jij degene bent die gereanimeerd wordt mag ik ook hopen dat de dokter dat eerder gaat doen dan een dom gekneusd knietje bekijken?

Dat is net wat Amaranth bedoelt denk ik. Dat mensen die om het minste beginnen te zeuren en te roepen van de pijn, de aandacht trekken. Terwijl mensen die het echt nodig hebben, dit dan misschien niet doen.
(hier wil ik dus niet mee beweren dat mensen die roepen, geen pijn hebben :+ )

En ik kan mij wel vinden in haar mening :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:27

UhNee schreef:
olafgek schreef:

Puberteit is voor iedereen anders, realiseer je dat. Er zijn engels van pubers, maar ook de ergste draken ever.

geloof me ik was een vreselijke puber (op het puntje gezeten om van school gestuurd te worden door mijn tegendraadse en heftige gedrag toen ik 12/13 was). Maar je ouders moet je respect voor hebben. punt uit en dat weet elke puber, kind of tiener

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:35

olafgek schreef:
geloof me ik was een vreselijke puber (op het puntje gezeten om van school gestuurd te worden door mijn tegendraadse en heftige gedrag toen ik 12/13 was). Maar je ouders moet je respect voor hebben. punt uit en dat weet elke puber, kind of tiener

Ten eerste woont TS niet bij haar (biologische) ouders en ten tweede hebben zij voldoende steken laten vallen waardoor zij helemaal geen respect verdienen.

Dus het is geen gegeven dat je voor je ouders (altijd) respect moet hebben!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:37

Brainless schreef:
olafgek schreef:

Ten eerste woont TS niet bij haar (biologische) ouders en ten tweede hebben zij voldoende steken laten vallen waardoor zij helemaal geen respect verdienen.

Dus het is geen gegeven dat je voor je ouders (altijd) respect moet hebben!

steken laten vallen? niet naar de dokter rennen omdat TS haar knie stoot?

en voor pleegouders hoor je ook respect te hebben? (eigenlijk nog meer dan echte ouders), die mensen willen vrijwillig voor haar zorgen en zorgen dat ze in een goede omgeving kan opgroeien (en zoals TS zelf aanhaalt) als die mensen haar slecht behandelden zat TS al lang in een ander gezin

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:38

edit: Andere formulier, een pleeggezin krijgt onkosten vergoeding. Dus ja, vrijwillig maar het is niet alsof het pleegkind vanuit de portemonnee van het pleeggezin leeft :)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 11-04-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:39

olafgek schreef:

en voor pleegouders hoor je ook respect te hebben? (eigenlijk nog meer dan echte ouders), die mensen willen vrijwillig voor haar zorgen en zorgen dat ze in een goede omgeving kan opgroeien (en zoals TS zelf aanhaalt) als die mensen haar slecht behandelden zat TS al lang in een ander gezin

Nee, haar biologische ouders.

En TS geeft zelf ook aan dat ze het soms heel zwaar heeft (mentaal), omdat ze al heel veel heeft meegemaakt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:40

dat wist ik niet (is hier niet zo volgens mij), maar dan nog zulen de kosten voor een kind hoger liggen dan wat ze krijgen en ze offeren toch ene stukje van hun leven op he

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:40

olafgek schreef:
Maar je ouders moet je respect voor hebben. punt uit en dat weet elke puber, kind of tiener

Mensen die opgroeien of opgegroeid zijn in een pleeggezin ervaren vaak onbewust maar soms ook bewust een gevoel van verlaten zijn. Dat speelt vaker dan men verwacht mee in de wijze van emotioneel ervaren, uiten en incasseren. zeker in de puberteit wanneer de hormonen gieren en de emoties nieuwe diepte- en hoogtepunten krijgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:42

Brainless schreef:
olafgek schreef:

Nee, haar biologische ouders.

En TS geeft zelf ook aan dat ze het soms heel zwaar heeft (mentaal), omdat ze al heel veel heeft meegemaakt.

sorry ik dacht dat je het over de pleegouders had omdat niemand hier biologische ouders noemt (niemand zegt dat ze daar respect voor moet hebben, want met ouders bedoeld iedereen heier volgens mij de mensen die voor haar zorgen en zij ook ouders noemt).
En zwaar hebben snap ik helemaal, maar dat heeft niets met kleine pijntjes te maken