[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:53

Ohh jeetje.. ik ben echt bang dat als ik hem eruit haal dat het heel lelijk wordt :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:05

Als je hem eruit haalt en het is verder netjes en niet ontstoken oid ,is de kans dat het lelijk word niet zo heel groot.
Anders kun je als het dicht is smeren met Bio oil of Biodermal littekencreme om zichtbaarheid van eventuele littekentjes te verminderen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:07

Nee hij is nog nooit ontstoken geweest en ook niet uitgegroeid, hij zit er nog heel mooi in. Dus in het ergste geval blijf ik 2 gaatjes houden? Na de zomer ga ik hem er uit halen!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 00:39

Ik zit echt met een dilemma :')

Ik wil echt ontzettend graag een helix in mijn linkeroor erbij en een tragus rechts, maar ik ben echt bang dat die net zo gaan vervelen als mijn huidige helix heeft gedaan...

Zouden jullie het dan wel zetten of niet? Ik kan niet zo goed kiezen :\

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:28

MaartJ schreef:
Nee, mijn snug is NIET lief...

Oh dat is iets minder... := Waar heb jij m laten zetten?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:54

Loolotte schreef:
MaartJ schreef:
Nee, mijn snug is NIET lief...

Oh dat is iets minder... := Waar heb jij m laten zetten?

Hier in Toulouse.. Eerste nachten ben ik misselijk geweest van de pijn en heb ik niet kunnen slapen.
Nu zit er een vochtbultje en gaat het wel.. Zit er nu een week of 6 in denk ik.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:05

Ooooh dan. Denk dat ik het wel aandurf haha. Maar eerst op vakantie want anders mag ik niet zwemmen.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:32

Ik ben aan het twijfelen om nog snel een 2e gaatje te laten schieten (of piercen tegenwoordig) voor de vakantie... Ik vertrek de 30ste juni voor een lange tijd naar frankrijk om te gaan surfen, dus dagelijks in zeewater. Is dit wel een goed idee of beter even wachten? ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:43

Mij is verteld dat zeewater geen probleem is, alleen zwembadwater.. Maar zeker weten doe ik het niet.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:30

Oorbellen genezen wat sneller, ik denk dat ik er zelf niet zo'n probleem van zou maken. Persoonlijk dan. Maar mijn oorbelgaatjes zijn altijd lief geweest :D

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:27

Mijn tweede forward helix is er vannacht zelf uit gevallen, hij was in een week tijd ruim 3mm uitgegroeid en wilde donderdag naar de piercer gaan om hem eruit te laten halen, probleem heeft zichzelf al opgelost dus

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:33

Hopelijk hebben jullie wat advies voor mij!

Ik heb mijn wenkbrauwpiercing sinds begin oktober, over het algemeen helen die best snel. Ging ook allemaal mooi en aardig in het begin, wel nog wat langer gewacht (2/3 maanden) voor ik het staafje eruit haalde (die wat langer was, zodat het niet zou irriteren bij het opzwellen) en er een ringetje indeed. Vanaf het ringetje is het mis gegaan, waarschijnlijk bewoog die te veel en is het ontstoken geraakt. Toen heb ik opnieuw het staafje erin gedaan, en ben ik het opnieuw schoon gaan houden met sebamed (hier moest ik het van de piercer mee ontsmetten). Het staafje zelf maakte al heel erg veel verschil, omdat het een stuk rustiger zat. Maar nog steeds regelmatig korstjes en vocht erom heen, waar ik echt niet aan probeer te zitten, maar toen ik 'm laatst toch even eruit haalde om alles goed schoon te maken, zag ik wel dat er een licht litteken is ontstaan. Nu druppel ik er toch ook dettol op, ondanks dat het wat agressiever is, maar ik heb het gevoel dat sebamed gewoon niet goed genoeg ontsmet. Sindsdien gaat het beter, maar het is het toch nog niet helemaal. -O-

Daarbij is mijn 3e gaatje dicht gegroeid, die was flink ontstoken (hele dikke bult aan de achterkant en veel pus) geraakt (waarschijnlijk door een verkeerd soort materiaal, knopje van de hema, wat begon te irriteren nadat ik het er te lang in heb gehad). En ik was zo stom om er in de avond na schoonmaken geen ander knopje in te doen, en de volgende dag kwam ik er écht niet meer doorheen. :+ Nu heb ik dat gaatje maar gewoon gelaten, maar na 2/3 maanden zit er nog steeds een gevoelig bultje/knobbeltje onder de huid, en ik zou er toch weer graag een 3e gaatje willen...
Ik laat het liefst de gewone gaatjes in mijn oorlel gewoon schieten, aangezien dit altijd goed is gegaan en ik voor meer dan 30 euro liever zelf een naald door mijn oorlelprik, maar ik weet niet wat verstandig is met zo'n gevoelig bultje en of dit vanzelf wegtrekt of niet? :?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:52

Is je wenkbrauw piercing niet gewoon aan het uitgroeien?

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:25

Ik zit erover te denken om een enkele forward helix of een tragus te laten zetten, maar twijfel nu ontzettend door de verhalen over uitgroeiende piercings hier. Is er een reden dat bij jullie de piercings niet fijn genezen of zelfs uitgroeien? Heb zelf een helix die er nu zo'n 10 jaar in zit en heb daar nooit last mee gehad.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:06

Weer langs de piercer geweest. Twee laten zetten.
Anti-tragus
Afbeelding
Snug
Afbeelding

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:57

Ik heb het idee dat mijn forward helixen zijn uitgegroeid omdat ze best ver aan de rand stonden en omdat ik er drie tegelijkertijd heb laten zetten, de bovenste is namelijk nog aan het klooien met vochtbultjes en de andere 2 zijn uitgegroeid maar de bovenste groeit niet uit.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:05

Colien, dat hangt van persoon tot persoon af denk ik. Misschien ook omdat je er zelf veel aan hebt zitten prullen? Ik zou zeker eens bij een piercer langsgaan om je te bevragen.

Ik ben eergisteren mijn beiden bolletjes van mijn dubbele tragus kwijt gespeeld, snap echt niet hoe ik het toch maar doe aangezien ze al een anderhalf jaar erin zaten. Heb er nu maar twee gewone oorbellen in gestoken tot ik weer tijd heb om naar de piercer te gaan. Verder is ie nu wel al een tijdje terug rustig, de vochtbultjes nemen langzaam af :)
Aanschouw de bling:
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:35

marlies85 schreef:
Is je wenkbrauw piercing niet gewoon aan het uitgroeien?

Nee, ik weet eigenlijk wel zeker van niet, het zit voor de rest wel hetzelfde namelijk, en het zijn echt een soort pus korstjes aan de uiteindes. Misschien heeft het nog even de tijd nodig, maar ik dacht, misschien hebben jullie beter helpende middeltjes dan sebamed en dettol. :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:48

Ik heb er bewust niet aangezeten, omdat mijn gewone helix juist erg veel ging irriteren toen ik eraan zat vorig jaar. Wel moet ik bekennen dat ik er de afgelopen week veel aangezeten heb en daarom is hij zo snel die laatste 3mm uitgegroeid. Ik wilde hem eruit halen en heb geprobeerd om hem eruit te halen een aantal keer, maar kreeg hem niet los.
Krijg hem overigens nu nog steeds niet los nu hij wel uit mijn oor is dus hij zat/zit echt goed vast. :')

Die dubbele tragus vind ik prachtig moet ik zeggen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:39

Winna schreef:
Ik zit erover te denken om een enkele forward helix of een tragus te laten zetten, maar twijfel nu ontzettend door de verhalen over uitgroeiende piercings hier. Is er een reden dat bij jullie de piercings niet fijn genezen of zelfs uitgroeien? Heb zelf een helix die er nu zo'n 10 jaar in zit en heb daar nooit last mee gehad.

Soms is het gewoon dikke pech en kun je er zelf weinig aan doen.
Ik heb twee helixen en een tragus en nooit maar enig spoor van uitgroeien. Terwijl ik met name bij de helixen niet echt netjes ben geweest qua nazorg.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:53

xDonja schreef:
Oorbellen genezen wat sneller, ik denk dat ik er zelf niet zo'n probleem van zou maken. Persoonlijk dan. Maar mijn oorbelgaatjes zijn altijd lief geweest :D

Mijn eerste lobe heeft 2 jaar geduurd voordat 'ie 100% genezen was... Nog steeds (6 jaar later) doet hij regelmatig pijn, en is het een hel om de oorbellen te verwisselen (wat ik niet vaak doe door de pijn)... Daarom ben ik dus nog aan het twijfelen voor de 2e lobe (lobe is toch de gewone oorbel hé?) :)

Ben van plan ze toch nog gauw te zetten, duimen dat het zeewater geen kwaad kan... :P

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:29

Het is bij een forward helix dus ook erg belangrijk dat de piercer de piercing niet te dicht op de rand zet begrijp ik. Heb toch een voorkeur voor die piercing omdat die minder opvalt dan een tragus ivm het werk. Zal eens rondvragen naar een goede piercer hier in de buurt, of weet hier iemand een goede piercer in Friesland?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:24

Jaloers Maya! Deed ze snug erg pijn?

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:43

Bovenop mijn helix piercing zit nu al een maand of 2 een bultje, nu ook aan de voorkant van mijn oor. In het begin deed het geen pijn maar ik heb er steeds meer last van. Ik ben inmiddels al naar de piercer geweest, en die raadde aan om weer te gaan zeezouten (ik heb deze helix al een jaar). Nu is het nog steeds niet genezen en ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat nou de oplossing is :n

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:08

Was beide goed te doen. Anti-tragus deed zeerder, terwijl ik had verwacht dat de snug pijnlijker zou zijn.