Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:13

Ik ga het er in ieder geval over hebben met de gynaecoloog en kijken welke opties zij aandraagt. :j

Yvank_, ja dat had ik daarvoor al. :j

Secricible, daar ga ik nu inderdaad heen. :)
Bedankt!

Ik heb nu het volgende schema gemaakt, waar ik me de komende tijd strikt aan wil houden.
Ontbijt: (samen) Brinta
Tussendoor: Fruit/yoghurt
Lunch: 2 Broodjes of Brinta
Tussendoor: Smoothie/Fruit
Avond:

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:19

KoudbloedKim schreef:
Linky, ik vind alternatieve geneeskunde een beetje eng, om eerlijk te zijn. :o

Hij is "gewoon" arts hoor, maar kijkt ook wel eens buiten het gebaande pad. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:26

KoudbloedKim schreef:
Ik ga het er in ieder geval over hebben met de gynaecoloog en kijken welke opties zij aandraagt. :j

Bedankt!

Ik heb nu het volgende schema gemaakt, waar ik me de komende tijd strikt aan wil houden.
Avond:

Ik denk dat je daarmee toch wat te kort gaat komen, zoek de voedingspiramide eens op ;)
Houd er ook rekening mee dat je na fruit een enorme vreetkick kan krijgen, dat kan je een beetje tegen gaan door er wat noten bij te eten. :j

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:27

Dat wel, maar het is al wel een stuk beter dan ik nu doe. :j

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:30

Jee Tineke, even alles doorgelezen, maar heftig hoor!
Volg je topics altijd en hoe je je altijd overal doorheen slaat, top!
Kan me echter ook heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit.

Heb zelf momenteel precies andersom. Ben door een operatie in november (en daardoor een week niet kunnen eten / drinken) teveel afgevallen. Weeg nu nog maar 51 kg, te licht voor mijn lengte. Probeer wat ik maar kan om wat aan te komen, maar wil gewoon niet. Geen medische oorzaak te vinden en volledig gezond verklaard. Toch al tig artsen gezien......herken je frustratie en onmacht daardoor zo goed.

Mocht je dus even iemand nodig hebben, ook al kennen we elkaar niet, om tegenaan te praten. PB box staat open!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:32

Tineke, je vermelde ergens dat je het afgelopen jaar bij drie diëtistes bent geweest en dat het niet hielp. Logisch aangezien je toen die prikpil gebruikte, heb je die dieetschema's er niet meer liggen want als ik zie wat je wil gaan eten, dat lijkt me niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:33

Dat is lief van je!
Dat lijkt me inderdaad ook erg lastig. :j En ook gevaarlijk.
Ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden voor jouw probleem!

Bigone, nee, die heb ik niet meer helaas!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:36

Hey ts,

Jeetje wat naar. Vooral dat niemand je serieus neemt. Ik wil vooral even zeggen dat je echt niet de enige bent. Ik heb een tijd geleden ook de prikpil overwogen. Ik heb wat research gedaan (in het engels) en er zijn zeker wel meer gevallen bekend waarbij er zulke extreme gewichtstoename plaatsvond. Overigens hoeft de menstruatie helemaal niet te verminderen of te stoppen door de prikpil. Zelf heb ik er dus voor gekozen om gewoon de pil een half jaar door te slikken en dan pas ongesteld te worden, maar ik weet niet of dat voor jou een optie is.

Verder heb ik niet heel veel verstand van voeding, maar ik denk dat je op deze manier wel vitaminen en mineralen tekort komt. Slik je dit ook nog bij naast je vit d?

In ieder geval heel veel sterkte. Ik hoop dat je nu je gesopt bent met de prikpil in ieder geval snel merkt dat het beter zal gaan met je gewicht. Je merkte al dat het in de weken voor je volgende prik beter ging dus dat is in ieder geval positief toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:40

Azmay schreef:
KoudbloedKim schreef:

Bedankt!

Avond:

Ik denk dat je daarmee toch wat te kort gaat komen, zoek de voedingspiramide eens op ;)
Houd er ook rekening mee dat je na fruit een enorme vreetkick kan krijgen, dat kan je een beetje tegen gaan door er wat noten bij te eten. :j

Op de voedingspiramide hoef je je ook niet echt te baseren, die is al te verouderd.

TS: eerst en vooral: goede beslissing! Als vrouwen eens zouden weten wat anticonceptie met hun lichaam doet...

Wat je eetschema betreft ben ik wel een beetje bang of dit je lijn ten goede gaat komen. Ik zou veel van je papjes / yoghurt / smoothies vervangen door verse groenten.

Tijdens de lunch kan je ook beter iets klein eten mét groenten, iets hartig, in plaats van brintapap.

's Avonds een klein stukje vlees of vis in combinatie met een hele berg groenten (dus geen aardappelen etc.) en je bent goed bezig!

En veel water drinken. ik las dat je niet veel dorst hebt: begin met water drinken en de dorst zal snel weer volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:43

Ja, ik had er inderdaad ook al meer over gelezen, dat het vaker voorkomt. :j
En dat is inderdaad positief!
Ik slik geen andere vitamines bij, maar ik denk wel dat ik qua fruit goed zit op een dag.

Robin_S, dankjewel!
Waarom denk je de smoothies vervangen moeten worden? :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:44

KoudbloedKim schreef:
Dat is lief van je!
Dat lijkt me inderdaad ook erg lastig. :j En ook gevaarlijk.
Ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden voor jouw probleem!

Bigone, nee, die heb ik niet meer helaas!

Thanx, andersom net zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:45

Omdat je stofwisseling beter reageert op dingen die je kauwt, echt voedsel dus. Dus als je de keuze hebt tussen fruit en smoothies, zou ik zonder twijfel voor een lekkere fruitsla gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:46

Ah oke! Dan vervang ik dat. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:47

KoudbloedKim schreef:
Ja, ik had er inderdaad ook al meer over gelezen, dat het vaker voorkomt. :j
En dat is inderdaad positief!
Ik slik geen andere vitamines bij, maar ik denk wel dat ik qua fruit goed zit op een dag.

Robin_S, dankjewel!
Waarom denk je de smoothies vervangen moeten worden? :)

Ho in fruit zitten niet alle vitamines en mineralen die je nodig hebt he. Dat is vooral vitamine c dacht ik, maar je hebt nog veel meer nodig dan dat. En het is echt moeilijk hoor om alle vitamines en mineralen uit alleen je voeding te halen als je op dieet bent.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:49

Ik heb ook prikpil gebruikt en 30 kilo aangekomen.
Probeer nu zwanger te worden maar blijk ook nog pcos erbij te hebben en raak die 30 kilo niet kwijt. Nu pas 2 kilo in een jaar.

Heb een diëtist en die vertelde me dat ik vaak iets moet eten. Nu is het vaak dat ik een fruit bakje bij me heb.
Maar verder veel eten maar gezond.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:51

Wow, 35 kilo!! Wat een verhaal zeg... Ik wens je veel succes de komende tijd, laat je niet afschepen!
Ik heb zelf ook de prikpil maar niet gemerkt dat ik er van ben aangekomen..
Iedereen reageert er anders op! Ieder lichaam is anders.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:55

Of de lunch vervangen door een heerlijke bak salade met sla,spinazie,avocado,noten,ei,paprika,wortel,kiemgroenten etc.

Zoals je menu er nu uitziet krijg je weinig vitaminen en mineralen binnen.
En ik denk dat jouw lijf (me) sowieso wel wat extra ondersteuning kan gebruiken en dat wellicht de standaard basisonderhoud al tekort schiet in voeding/vitaminen/mineralen etc. Eigenlijk vraag je dus een auto met 70% van zijn onderdelen zonder olie en maar een liter benzine het wel te kunnen doen.

Ik blijf toch denken aan een lijf dat volledig van het pad af is sinds 2010 en daardoor steeds extremer gaat reageren.
Daarnaast nog eens de rotzooi van de prikpil enzovoort. En onlangs ook iets van een blessure / beschadiging aan je knie toch? Alles op tilt. Zwaar voor een lijf dat al niet goed werkt.

Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog voor je kunt doen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:43

Ik zou je toch willen adviseren nog één keer een goede dietiste te proberen, bovenstaand schema is veel te eenzijdig. Zo bouw je tekorten op!

Ik wil je absoluut niet veroordelen, maar mensen denken vaak enorm goed bezig te zijn wat betreft voedingsschema's en blijken achteraf kwa hoeveelheid, variatie, groente, fruit, verhoudingen totaal uit de bocht te vliegen.

In elk geval succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:06

Hannanas, voor 2010 was mijn lijf al aardig van het pad af.
Ik ben altijd gewoon normaal geweest qua gewicht; ik was niet dun, maar ook niet te zwaar.
In 2004, op mijn 18de, ben ik begonnen met het slikken van medicijnen en ben toen eigenlijk als een soort experiment gebruikt.
Op een gegeven moment slikte ik 12 verschillende soort medicatie.
Ik denk zelf dat het daar is mis gegaan.
Zoals ik eerder schreef heb ik een afwijking aan 2 verschillende genen; dit zorgt ervoor dat ik van bepaalde medicijnen maar een heel klein beetje nodig heb, om hetzelfde effect te krijgen als iemand anders met een normale dosis.
Dit geldt ook voor narcose en wie weet ook wel voor hormonen, dat weet ik niet.

Jasmijn159, dat gaat ook gebeuren. :j

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:25

Heb je al ooit een NuvaRing overwogen of is dat ook geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:45

Dat is helaas ook geen optie.
Maar ik ben wel bereid om het erover te hebben met de Gynaecoloog. :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:56

Ik denk dat het voor jouw lijf wel goed zou zijn om wat anticonceptie betreft een poosje hormoonloos door het leven te gaan zodat je lijf weer een beetje beter snapt wat het zelf moet en kan doen.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:00

ik zou inderdaad ook gaan voor meer groente en vezels. minder zuivel en fabrieksbrood

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:01

KoudbloedKim schreef:
Hannanas, voor 2010 was mijn lijf al aardig van het pad af.
Ik ben altijd gewoon normaal geweest qua gewicht; ik was niet dun, maar ook niet te zwaar.
In 2004, op mijn 18de, ben ik begonnen met het slikken van medicijnen en ben toen eigenlijk als een soort experiment gebruikt.
Op een gegeven moment slikte ik 12 verschillende soort medicatie.
Ik denk zelf dat het daar is mis gegaan.
Zoals ik eerder schreef heb ik een afwijking aan 2 verschillende genen; dit zorgt ervoor dat ik van bepaalde medicijnen maar een heel klein beetje nodig heb, om hetzelfde effect te krijgen als iemand anders met een normale dosis.
Dit geldt ook voor narcose en wie weet ook wel voor hormonen, dat weet ik niet.

Jasmijn159, dat gaat ook gebeuren. :j

Heftig!
En onwijs klote dat je dan ME als diagnose meekrijgt.
Ze zouden daar naar moeten zoeken.. Wat er allemaal gebeurd is tijdens al die rotzooi.

Ik ga nu drie jaar zonder hormonale anticonceptie door het leven en ik had gewild dat ik dat tien jaar eerder had gedaan. Hier komt geen hormoon meer binnen.. No way!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:05

Maflinger_S, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. :j

VeKing, bedankt voor de tip. :)

Hannanas, eigenlijk wel.
Al voldoe ik wel aan bijna 100% van alle symptomen van ME, dus dat is niet zo raar.