Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soof14

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:45

Ik heb niet alles gelezen maar meld me toch even ! Vandaag voor het eerst een training gedaan en jeetje wat zwaar ! Maar wel volgehouden lig nu uitgeput in bed :p maar vind het wel heel leuk !

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:34

Ik heb workout 2 van week nog gedaan na XCO en Body Balance, niet te doen. Mijn armen hebben best wel kracht nu, maar die commando's zijn vooral buik ook. Ik heb maar 2 rondes gedaan want met XCO ook al veel buik gedaan. Morgen LISS en 's avonds GRIT en Pilates, ik heb de HITT training maar gewoon gehouden . Is alvast aangepast voor verderop in het programma.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:52

Hoe gaat het hier?
Ik voel me beurs en bont en blauw, pfoe het is echt zwaar :+ net half uur gepowerwalked met de honden :)) !

Ooh en trouwens, ik krijg echt heel veel berichtjes, maar meer dan de helft heeft zich niet eens hier aangemeld :+ Die ga ik ook niet het boek doorsturen dus, voor mensen uit t topic vind ik het niet erg, maar ben geen wandelende bibliotheek :=

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:00

Mensen, zoek gewoon ff op Google!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:09

W3D2 was bij mij vandaag 30 minuten hardlopen. Ik voelde mijn benen wel best erg van gisteren (leg & cardio) maar heb het toch volgehouden. Morgen mag ik weer de arms en abs doen. Daar zie ik altijd zo tegen op ...

Hoe zit het met jullie eetschema's? Hier gaat het redelijk ... Wil nog wel eens snaaien (lees: dropje naar binnen werken oid).

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:00

Xivura ik heb het met koekjes waar chocolade in zit :') maar ik heb met mezelf afgesproken dat als ik sport, ik er één mag pakken.
Vandaag arms en abs gedaan. Ben alleen de tweede keer met de straight leg jack knife halverwege gestopt, mijn rug begon te klagen. Het circuit daarna gewoon gedaan en dat ging wel goed :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:07

jeeezus; jullie willen neit weten wat ik allemaal naar binnen prop..
Ontbijt is altijd gewoon gezond maar daarna...
Ik begin volgende week gewoon alles opnieuw en ga me dan beter organisere..
Heb nu een 'exchange' student voor een weekje n het gaat gewoon niet.
Wss allemaal 'excuses' maar zit even i een dipje!
vanaf volgende week beter...

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:37

Snoepen gebeurt bij mij niet meer. Ben net vegetarisch dus eet ook geen gelatine en dat zit in bijna alle snoep die we thuis hebben. Toch een groot voordeel :p

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:42

Ik vind het wel echt 100 keer makkelijker om gezond te eten nu ik weer lekker op mezelf woon. Moet zeggen dat ik sowieso qua eten best wel discipline heb, maar het is wel stukken makkelijker als je zelf al je boodschappen doet want dan haal ik ook niks ongezonds in huis. Was toen ik thuis woonde wel anders want toen puilden de kasten altijd uit van de chips, snoep en koekjes en dan was de verleiding soms wel errrg groot.

Ik ben sowieso gek op fruit dus dat scheelt een hoop, eet liever een stuk fruit dan snoep ofzo, en ik plan altijd de avond van tevoren wat ik de dag erna allemaal ga eten, waarbij ik een soort checklist waarbij ik afvink wat ik allemaal op een dag binnen wil krijgen. Ik gebruik overigens best wel veel supplementen ter aanvulling, deels omdat dat gewoon een stuk goedkoper is. Maar ik ben ook wel een beetje geobsedeerd hoor, mijn hele kast staat echt vol met poedertjes enzo. :o

In ieder geval werkt het voor mij goed om de dag van tevoren te plannen. Wat ik een echte aanrader vind daarnaast trouwens zijn green tea extract tabletten (ik haal ze bij body&fit), daar neem ik er max 2 per dag van in, sowieso eentje na het avondeten als ik me opgeblazen voel, en als ik zin krijg om te snoepen neem ik er eentje en dan gaat dat gevoel ook weg. Of het tussen m'n oren zit weet ik niet, maar dan werkt het placebo effect in ieder geval! :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:43

Ik ben wel echt een beetje een chocolade freak :oo
Maar omdat ik een lange tijd amper heb gesnoept, krijg ik nu meteen buikpijn als ik chocolade naar binnen werk of een andere suikerbom :') Op zich wel handig haha.

Verder heb ik wel altijd een gezond ontbijtje, lunch probeer ik 't vaak ook en s'avonds eet ik thuis mee, groente vlees en aardappelen vaak. Heb ik niet zo veel over te zeggen :+

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:13

Ik eet wel elke dag een stukje pure chocolade :D Maar dat schijnt ook gezond te zijn dus die kan ik altijd erg goed verantwoorden naar mezelf toe haha!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:33

Klopt ja! :D Als er maar veel cacao in zit. Vind alleen melk of wit veel lekkerder haha :+

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:40

Chocola is echt mijn allergrootste valkuil... Ik kan het gewoon niet weerstaan, wat ik ook probeer :')
Dus nu heb ik maar met mezelf afgesproken dat ik eens in de zoveel tijd een reep Tony Chocolonely koop en die zonder schuldgevoel opeet en ervan geniet. Anders ga ik allemaal eigenlijk niet lekkere chocola zitten snaaien en dat is dan zonde.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:02

NoorW schreef:
Chocola is echt mijn allergrootste valkuil... Ik kan het gewoon niet weerstaan, wat ik ook probeer :')
Dus nu heb ik maar met mezelf afgesproken dat ik eens in de zoveel tijd een reep Tony Chocolonely koop en die zonder schuldgevoel opeet en ervan geniet. Anders ga ik allemaal eigenlijk niet lekkere chocola zitten snaaien en dat is dan zonde.

Dít inderdaad :j

Had laatst een chocoladepaashaas gekocht. Dan proef je het verschil tussen 'chocola' en chocola echt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:21

Zo ik laat ook even weer wat van me horen! :D Heb het nogal druk steeds. :x
Leuk dat er veel nieuwe mensen bij zijn gekomen in het topic, en dat ie wat harder loopt. :D Ik lees trouwens alles mee. :)

Heb vandaag dag 2 van week 4 erop zitten, die armen vind ik echt vreselijk.... En over een tijdje heb je dus ook dagen dat je alleen armen traint, zin in. :')
Ga vrijdag denk ik ipv de full body een arms en abs doen van de pre-training, de benen gaan me zoveel makkelijker af dan arms en abs dus hopelijk kan ik het nog een beetje naar hetzelfde niveau trekken. :))

Oh en de mensen die naast de work-outs hardlopen, mag ik vragen waarom jullie voor hardlopen kiezen ipv wandelen? :) Geen commentaar hoor, gewoon nieuwsgierig. :D

Xivura schreef:
Hoe zit het trouwens met jullie eetschema? Ik vraag me wel eens af of ik niet te weinig of te veel eet.

O: Bak magere yogurt met haver, chiazaad, appel en kaneel + glas water
T: Banaan
L: 2 (op elkaar dus eigenlijk 4) speltbroodjes met kaas en jam (of iets anders)
T: Appel
T: Koekje oid
A: Aardappels, stukjes vlees en wat groenten

Ondertussen drink ik veel water en thee en heel af en toe wat ranja.

Ik vind het niet te weinig en niet teveel... Misschien kan je een keer een weekje je calorieën bijhouden? Dan wordt je je wat bewuster van wat je eet en kan je ook beter inschatten daarna hoeveel je overal van kan eten. Ik had bijvoorbeeld niet door dat 1 avocado 400kcal ( :wow: ) bevat, en mij lunch bijvoorbeeld bevat gemiddeld ook zoveel en avondeten is meestal ook rond de 400, max 500. Als ik dus guacamole maakte bij het avondeten had ik dus ineens meteen het dubbele aantal kcal binnen van wat ik gehad zou hebben zonder die guacamole. Dat soort dingetjes zijn wel handig om te weten.
Dat je van te weinig eten niet afvalt geloof ik niet zo in, hooguit schop je je stofwisseling in de war maar volgensmij is het uiteindelijk gewoon een rekensommetje en als er meer ingaat dan je verbruikt kom je aan en als er minder ingaat dan je verbruikt val je af (even zwart wit gezien :) ). Ik probeer zelf tussen de 1600 en 1700 kcal te eten nu, niet via Kayla's plan hoor. En in de weekenden gaat dit nogal eens mis. :))

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:14

Zojuist dag 2 (week1) achter de rug, vond m makkelijker dan de leg en cardio, maar ik heb dan ook echt geen conditie en wel wat armspieren. Buik viel me best tegen :+ dacht dat dat me makkelijker afging haha. Vooral die ab bikes vond ik zwaar :+

Wat doen jullie als cooling down?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:42

Ik doe heel slecht geen warming up en cooling down. Zou eigenlijk wel moeten haha maar altijd als ik begonnen ben denk ik oliebol, vergeten op te warmen. En als ik klaar ben wil ik alleen maar uithijgen en water drinken. Wel doe ik bijna elke dag een soort basis yoga dus lekker rekken en strekken, en als ik er aan toe kom of er zin in heb doe ik dit direct na m'n workout.

Om een voorbeeldje te geven van een normale dag qua eten van mij:
O: Magere yoghurt met mango, bosbessen, aardbeien, gojibessen, chiazaad, omega mix, maquipoeder en whey isolaat crispy (278 calorieën)
T: Groene smoothie van banaan, komkommer, boerenkool, kokoswater, amandelmelk, tarwegraspoeder, spinaziepoeder, wortelpoeder, bijenpollen en hennepzaad (216 calorieën)
L: 2 speltcrackers met komkommer en gekookt ei (350 calorieën) + multivitamine tablet
T: 2 superfood wafels met pindapasta (123 calorieën)
A: Quinoa met kipfilet, mais, paprika, tomaat, gemengde noten (amandelen/walnoten/paranoten) (350 calorieën) + 2x green tea extract capsules
T: Halve bak kwark (135 calorieën) + stukje pure chocolade (62 calorieën)

Na het sporten: eiwitshake (85 calorieën)

Totaal calorieën: 1595

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:46

@loose, ik loop hard, omdat ik dat altijd al doe en ook echt wel fanatiek wedstrijdgericht. Het wandelen past er dan bijna niet meer tussen qua tijd.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 10:14

Allemaal chocoladefreaks hier lees ik. :') Ik ben niet zo heel erg van de chocolade. Bij mij op het werk hadden ze nu net een grote pot vol gestopt met snoepjes. Wel heel erg verleidelijk om daar wat uit te pakken als je even naar de printer moet lopen. :))

Over de cooling down ... Hier ook een slechte.. Ik strek en rek wel eens wat maar vergeet het ook best vaak. Op de zelfde manier als dat @Jodie zegt.

Heb nu wel onwijs spierpijn in m'n bovenbeen en dan de achterkant. Had leg en cardio gehad en dag erna 30 min wezen hardlopen. Vandaag hebben mijn benen rust wat ben nu bij W3D3. Tijd voor arms en abs. *huilen*.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:24

Mijn spierpijn valt mee van de arms en abs, maar de push ups doe ik dan ook tegen de muur aan dus dat zal vast een hoop schelen :') daarna wat rekken en strekken gedaan en een koud-heet douche gepakt. Maar normaal gesproken is een cooling down 10 min uitlopen oid?

Weet niet zo goed wat ik me er anders bij voor moet stellen :+

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:30

Wat was die training van gisteren (W2D2) zwaar.. heb hem gelukkig wel helemaal af kunnen maken. Ik doe trouwens ieder circuit gewoon zonder timer, had gisteren ook geen timer erbij (denk dat ik wel langer bezig ben geweest dan 7 minuten per circuit :+ ) Cooling down en stretchen ben ik ook slecht in, ben al blij dat ik de training af heb kunnen maken :Y)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:41

Wauw Jodie wat een ingewikkeld dagmenu! Ik zou niet eens weten waar ik de tijd vandaan moet halen om dat allemaal uit te zoeken!

Wat betreft eten gaat het niet zo goed. Ik snoep niet achterlijk veel maar ik werk soms tot laat en als ik dan thuis ben dan heb ik absoluut geen trek en zin meer in groenten klaarmaken en eten. Trek dan weer 2 boterhammen uit de vriezer met nutella :o . Gisteren koekjes gebakken met mijn dochter en dan kan ik het ook weer niet laten er een paar in mijn mond te proppen. Er zijn ook dagen dat ik weer veel te weinig eet. Toch maar beter gaan plannen en de avond van te voren alvast bedenken/klaarmaken wat ik ga eten. Werk ik tot laat? Geen eten bestellen en een gezonde salade meenemen.

Gisteren avond kreeg ik mezelf niet meer van de bank om workout 2 week 1 te doen, vanavond MOET het echt. Maar van die mislukte circuit 1 gisterochtend heb ik nu zoveel spierpijn in mijn armen dat ik mij uberhaupt afvraag of een push up nog gaat lukken.

Ik ga denk ik ook maar proberen niet meer de 7 minuten vol te houden, maar proberen de circuits kwalitatief goed te doen. Als ik heel hard mijn best doe de oefeningen goed uit te voeren ben ik bekaf en zie ik herhaling echt niet zitten. Anders moet ik ze maar half doen om de 7 minuten wel te kunnen volhouden. Dus plan: meer tijd nemen voor juiste uitoefening en als ik na 4 minuten al klaar ben gewoon lekker doorgaan met het volgende circuit. Ik denk dat dat het beste effect zal zijn.

Cooling down en strechen ben ik ook tot nu toe vergeten :o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:45

Ik probeer t ook gewoon goed uit te voeren en ga niet liggen haasten. Maar als ik tijd over heb begin ik weer vooraan met hetzelfde circuit :)

Goede tip om de spierpijn mee in te smeren/masseren: aloe Vera heat lotion :j werkt goeed, meteen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:11

Lekker dat gepraat over eten :P Ik vind alles lekker :P

Ik heb net les 1 dag 1, week 1 weet ik het, gedaan. Het is inderdaad een beetje hetzelfde idee als insanity alleen dan minder lang en iets meer in je eigen tempo omdat niemand er tussendoor zit te schreeuwen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:31

_O-
Afbeelding