Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wil94

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:56

Jullie gaan hard zeg! Ik heb de MyFitnessPal app gedownload.. Ik mag volgens de app 1550 calorieën per dag eten/drinken, laat ik er op dit moment nog 600 calorieën binnen mogen krijgen.. Waarom ging ik ook al weer afvallen?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:56

billionache schreef:
Hoi, mag ik me ook melden? :)

Natuurlijk! Welkom :)
Misschien kun je iets over jezelf vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:57

Mag ik me hier ook melden? :)
Ik wil niet afvallen, maar wel graag gezonder en strak! Ik weeg nu 56kg bij 1.70 dus er hoeft niet echt iets af, maar wil wel graag meer sporten en toch gezond gewicht houden. Dus ik moet vooral op voeding letten, maar ik heb daar echt nul verstand van. :')
Ik eet nu geen snoep/tussendoortjes, dus probeer een beetje fruit te vinden wat ik lekker vind. Heb inderdaad ook de app Myfitnesspal maar vind het lastig om aan 1700 calorieën te komen. :P

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:59

Ik vind het juist al moeilijk om aan de 1500 kcal te komen, heb wat ik vandaag ga eten al uitgerekend en moet er nog 787.
Of ik doe iets fout, of eet ik echt zo bizar weinig?

Edit: Moet wel nog 2 stuks fruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:00

Ik eet vanavond pizza, tenminste dat was t plan. Maar nu ik hier meepraat zit ik toch de denken om maar durum te halen ofzo. :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:02

Graag!

Ik ben dus Joyce, 19 jaar oud en ik worstel al heel erg lang met m'n gewicht. Sinds een aantal maanden heb ik besloten er echt wat aan te doen, heb alles omgegooid en intussen al 9kg eraf :D Maar nog een lange weg te gaan hoor, ik wou er graag 30kg af in totaal, dus we zijn er nog lang niet :-)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:07

Goed bezig joh!
Je bent er nog niet maar al wel super goed op weg.
Hopelijk vindt je hier motivatie om het ook de rest van de kilo's vol te houden :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:09

Bedankt! Dat is inderdaad de bedoeling :D
Tot nu toe hou ik het behoorlijk vol! Blijf netjes m'n macro's in het oog houden en heb toch nooit honger. Voor ik hieraan begon was ik verslaafd aan frisdrank, chocolade en chips, maar gelukkig geen afkickverschijnselen gehad. Ik mis het niet eens meer :-)

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:11

Mag ik mee doen? Ik kan wel wat support gebruiken :o
Ik wil graag weer wat fitter en bikini klaar worden, door gezond te eten en meer te bewegen.

Het lastige voor mij is: ik moet wel met de auto naar kantoor, en paard is verkocht dus ik moet op een andere manier meer bewegen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:11

Mooi zo. Dat scheelt waarschijnlijk al heel veel.
Ander zit je echt nog dagelijks te vechten tegen de verleiding.
En als je het eenmaal gewend bent om een gezonder eetpatroon te hebben, is het ook een stuk 'makkelijker' :j

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:13

Mag ik vragen wat macro's zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:13

billionache schreef:
Bedankt! Dat is inderdaad de bedoeling :D
Tot nu toe hou ik het behoorlijk vol! Blijf netjes m'n macro's in het oog houden en heb toch nooit honger. Voor ik hieraan begon was ik verslaafd aan frisdrank, chocolade en chips, maar gelukkig geen afkickverschijnselen gehad. Ik mis het niet eens meer :-)

Goed bezig :D *\o/*
Over afkickverschijnselen gesproken, ik ben minder cola gaan drinken maar ik heb sindsdien al de hele week last van mijn darmen, vooral 's avonds wanneer ik t normal veel dronk. Zal me niks verbazen als dat door het minder cola drinken komt :=

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:16

Ymke_Z schreef:

Vroeg ik me ook al af :o

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:17

Ymke_Z schreef:

Macronutriënten, dus; vetten, eiwitten, koolhydraten, vezels (als ik nu niets vergeet)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:17

Ymke_Z schreef:
Zou je die eiwitten niet gemakkelijk uit eten kunnen halen? Je hebt nml meer 1,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig voor spier opbouw, meer schijnt geen nut te hebben.

Is maar een hersenspinsel hoor, heb me er niet heel erg in verdiept.

ik wil graag aan de gewichten, maar weet niet hoe ik de apparaten moet gebruiken. En vragen durf ik niet haha :+ :o

Ik zou het je ook niet helemaal in detail kunnen vertellen haha, maar het heeft, afhankelijk van je doel dus, wel degelijk nut soms hoor :j En als je meer spieren hebt ben je over het algemeen zwaarder en heb je dus ook meer eiwitten nodig!

wil94 schreef:
Jullie gaan hard zeg! Ik heb de MyFitnessPal app gedownload.. Ik mag volgens de app 1550 calorieën per dag eten/drinken, laat ik er op dit moment nog 600 calorieën binnen mogen krijgen.. Waarom ging ik ook al weer afvallen?

Met MFP moet je wel opletten dat je niet te laag in calorieen gaat zitten. Hij gaf bij mij namelijk een keer aan dat ik rond de 1200 calorieen per dag mocht... En dat is natuurlijk niet gezond :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:18

@Ymke_Z: zie dat Debbels al heeft geantwoord inderdaad :-)

@Joolien: bedankt! Dat zou inderdaad héel goed kunnen, dat je lichaam daar gewoon extra op reageert :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:19

Tirzaah schreef:
Mag ik mee doen? Ik kan wel wat support gebruiken :o
Ik wil graag weer wat fitter en bikini klaar worden, door gezond te eten en meer te bewegen.

Het lastige voor mij is: ik moet wel met de auto naar kantoor, en paard is verkocht dus ik moet op een andere manier meer bewegen.

Is er een trap en lift op je werk? Gewoon altijd de trap nemen. In je pauze een rondje wandelen met je boterhammen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:22

Ik zit op school in een luie klas, voor 2 verdiepingen nemen ze al de trap. Ik zou de lift vverboden maken voor valide mensen en enkel met een sleutel voor invalide ofzo.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:23

Er is geen lift, dus ik neem altijd de trap. Ook probeer ik vaak bij iemand langs te lopen ipv te bellen en mailen. Een stukje lopen is wel een goed idee!

Ik heb me voorgenomen om vanavond een rondje te gaan hardlopen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:24

Tirzaah schreef:
Er is geen lift, dus ik neem altijd de trap. Ook probeer ik vaak bij iemand langs te lopen ipv te bellen en mailen. Een stukje lopen is wel een goed idee!

Ik heb me voorgenomen om vanavond een rondje te gaan hardlopen.

Dat scheelt al heel veel!
Let wel op, dat als je hardlopen niet gewend bent dit echt rustig opbouwt om blessures te voorkomen!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:34

Debbels schreef:
Ymke_Z schreef:

Macronutriënten, dus; vetten, eiwitten, koolhydraten, vezels (als ik nu niets vergeet)

Aah zo, wat houdt dit precies in? Dat je ze voldoende inneemt en niet te veel?

Ik heb vandaag rustdag (dinsdag en woensdag flink gesport) maar heb eigenlijk zin om gewoon te sporten, ondanks de spierpijn :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 15:38

Woehoe straks nog weer een stuk wandelen! Vanavond met m'n vriend wandelen woehoe

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:40

Met avond eten zit je al snel tegen 500kcal. Dan saafs een snack en je bent er.

Ik kwam altijd precies goed uit met de kcal. (Toen ik daar op lette).
Ochtend ontbijt met rijstepap. Tegen tienen een tussendoortje (muesli reep oid). Lunchen. Smiddags tussendoortje (reep of fruit). Avond eten. Saafs een snackje.

Ik tel ze nu niet meer. Ik sla daarin door. Vroeger anorexia gehad. En ik maakte er weer een sport van om zo min mogelijk binnen te krijgen. Dus sloeg lunch over enzo. Dus ben daar mee gestopt.
En hoe ik nu bezig ben werkt blijkbaar, anders was er geen 4 kg af :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:41

Jeetje wat gaat 't hier hard :P

Voor de mensen die havermout eten, hoeveel maken jullie daarvan? Ik maak altijd 150 ml magere melk, 150 ml water en 40 gram havermout. Ik hou niet zo van stevige pap :P Maar zo heb ik wel echt een grote bak vol. Appel en kaneel erdoor. Maar is dat niet te veel denken jullie voor een ontbijt?

Ik hou ook niet bij hoeveel ik drink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:43

Nessa schreef:
Met avond eten zit je al snel tegen 500kcal. Dan saafs een snack en je bent er.

Ik kwam altijd precies goed uit met de kcal. (Toen ik daar op lette).
Ochtend ontbijt met rijstepap. Tegen tienen een tussendoortje (muesli reep oid). Lunchen. Smiddags tussendoortje (reep of fruit). Avond eten. Saafs een snackje.

Ik tel ze nu niet meer. Ik sla daarin door. Vroeger anorexia gehad. En ik maakte er weer een sport van om zo min mogelijk binnen te krijgen. Dus sloeg lunch over enzo. Dus ben daar mee gestopt.
En hoe ik nu bezig ben werkt blijkbaar, anders was er geen 4 kg af :)

Ik enk dat bewustwording ook al een boel helpt toch? Je weet globaal wel wat wel en niet goed voor je is toch?

Tara ik denk dat het vooral belangrijk is dat je voldoende eet en dat je en voldaan gevoel hebt, of zijn mensen hier dat niet met me eens?