Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanna_94 schreef:Nou met de ervaring hier ben ik nog meer geneigd toch écht op zoek te gaan naar die 60 C die ik volgens deze methode zou moeten hebben...
Morgen in Antwerpen toch maar eens alles uittesten. Een 60 zullen ze wel niet hebben, maar kan altijd eens een 70C proberen, misschien werkt dat ook wel...
friendly schreef:Volgens die calculator moet ik aan de 65D maar in mijn hoofd is dat inderdaad niet passend. Zeker als 65 de omvangsmaat is wordt ik niet blij denk ik want die is 70 gemeten. Maar je kon daar ook opties aanklikken als: too tight, cup too small, deze twee heb ik ook aangeklikt en dan krijg ik als optie 70B/C en dat zijn ook wel de maten die ik altijd draag. Ben inderdaad wel ongelovig voor een D maar ik ga het zeker eens passen om te proberen. Als je toch al nieuwe bh's moet kan testen ook geen kwaad toch?!
Geryon schreef:Nee 70 centimeter betekent niet dat je een omvang van 70 moet.![]()
Als je jezelf in inches opgemeten zou hebben, kom je uit afgerond op 28 inches. In EU maten is dat een 60.
friendly schreef:Nee klopt, dat was mijn gok. En dat wist ik ook meteen welke maten er in de buurt liggen als er iets niet past. Even denken of ik hey goed zeg... Bij too tight kreeg ik 70C en bij too small 70B. Dus ik probeer ze sowieso allemaal even.
RedPassion schreef:Ik heb altijd gedoe met BH's, dus ook maar eens gemeten en gerekend... Ik draag nu meestal 80C, volgens die calculator kom ik op 75G. Dat lijkt me dus erg stug, want ik heb nu juist dat ik de band prettig vind zitten (ik wil dat echt niet strakker) maar de cups zijn iets te los. Doe ik iets verkeerd met meten/uitrekenen?
jorretje schreef:Geryon schreef:Nee 70 centimeter betekent niet dat je een omvang van 70 moet.![]()
Als je jezelf in inches opgemeten zou hebben, kom je uit afgerond op 28 inches. In EU maten is dat een 60.
Het kan aan mij liggen hoor, maar dan rond je toch 2x af en krijg je daardoor toch ook verschil?
Waaróm zou je in hemelsnaam een bh aan willen trekken die 10 centimeter kleiner is in omvang dan je lijf (strak gemeten als je uitgeademd hebt) dat gaat dan toch écht onwijs zeer doen als je m al dicht krijgt...![]()
Het klopt dat veel mensen een te grote omvang dragen, tot zover ben ik het er helemaal mee eens en de cup van een 80b is ook ongeveer gelijk aan die van een 70d dat klopt ook.
Maar ik kan er met mijn hoofd echt niet bij waarom je een kleinere omvang zou meten nemen dan dat je daadwerkelijk hebt.
Kan iemand me dit nog eens uitleggen?
En heeft iemand nog een directe link naar de tabel?
Geryon schreef:RedPassion schreef:Ik heb altijd gedoe met BH's, dus ook maar eens gemeten en gerekend... Ik draag nu meestal 80C, volgens die calculator kom ik op 75G. Dat lijkt me dus erg stug, want ik heb nu juist dat ik de band prettig vind zitten (ik wil dat echt niet strakker) maar de cups zijn iets te los. Doe ik iets verkeerd met meten/uitrekenen?
De band zal waarschijnlijk niet strakker aan gaan voelen, omdat je er grotere cups bij hebt. Als je je maten geeft wil ik nog wel even narekenen?
Geryon schreef:friendly schreef:Is 70B qua cup dat kleiner dan een 65D? Ik raak de weg volledig kwijt geloof ik in bh-land..
Klopt. 70B is kwa cupdiepte gelijk aan 65C. Dus 65D is een cup groter
Geryon schreef:*knip*
Je centimeters staan nou eenmaal niet gelijk aan welke band je moet hebben.
Geryon schreef:Je moet maar gewoon geloven dat 70cm niet betekent dat je ook een 70 band nodig hebt. Waarom zou het ook. Enkel omdat je dat gewend bent.![]()
Er zijn overigens ook tabellen die gewoon 5centimeters van je omtrek afhalen en dan naar beneden afronden. Komt op ongeveer hetzelfde uit. Je centimeters staan nou eenmaal niet gelijk aan welke band je moet hebben.
liedje89 schreef:Geryon schreef:Je moet maar gewoon geloven dat 70cm niet betekent dat je ook een 70 band nodig hebt. Waarom zou het ook. Enkel omdat je dat gewend bent.![]()
Er zijn overigens ook tabellen die gewoon 5centimeters van je omtrek afhalen en dan naar beneden afronden. Komt op ongeveer hetzelfde uit. Je centimeters staan nou eenmaal niet gelijk aan welke band je moet hebben.
Eigenlijk is dat toch ook maar stom, het zou toch veel logischer zijn als je gemeten maat wel gewoon klopt met de maat die je moet dragen en ze het dan gewoon wat strakker zouden bedenken![]()
Ik ben opzich we nieuwsgierig of het nu echt beter zit, maar ik vind het echt nog best een hindernis om helemaal naar een speciaal zaak te moeten en 2a3 zoveel uit te geven aan een BH als "normaal" terwijl ik helemaal niet zo ontevreden bent. Ik draag nu trouwens 75D en zou volgens calculator op de site in de OP een 65G moeten hebben