Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
palousa_boy schreef:Als ik sommige dingen hier lees gaat mij dat wel een beetje te ver om eerlijk te zijn, maar uiteraard moet iedereen het zelf weten.
Hier zijn ze voor de 2e dag aan het boren voor de geothermie. Gaat nu wel dichtbij komen
Tutti_Frutti schreef:Ik lees ook mee! Ik probeer duurzame producten (koffie/groente/fruit etc.) te kopen en geen eten te verspillen. Kleding koop ik vaak tweedehands bij kringlopen, tweedehands kleding winkels of bij de ijhallen. Alleen voor speciale gelegenheid koop ik soms wat nieuws, en schoenen dan.
Nu vroeg ik mij af of er hier studenten zijn die ook bewuster proberen te leven? Ik merk vaak dat ik niet het geld heb om de goeie producten te kopen of bijvoorbeeld te druk ben en dan wat eet op het station. We hebben hier bijvoorbeeld elke woensdag een biologische groentemarkt, maar op woensdag ben ik vaak te druk om daarheen te gaan. De simpele dingen zoals lichten uit, kort douuchen en minder vlees eten lukken allemaal wel, maar heeft iemand hier nog meer ideeën? Heb nog niet het hele topic doorgelezen, misschien zijn er al wat dingen voorbij gekomen!
Wubwub schreef:Magrathea, ben wel benieuwd naar wat er zo belastend is aan kokosolie? Nieuwsgierig. Ik gebruik het regelmatig namelijk. Ook zou ik graag willen weten wat een goed alternatief is? Ik gebruik overigens niet veel. Na bijna een jaar is er pas een halve pot leeg.
Paan, ik niet, wel benieuwd naar maar ik kook simpelweg te weinig. Kind eet op het KDV dus voor 1 persoon lijkt het me een beetje onhandig.
Wubwub schreef:Gaan ze de drugshonden op me afsturenHahahahhaa omg ik zie ze al staan daar bij de douane
Freya6 schreef:Maar ik ga maar 5 dagen, dus om dan de moeite te doen om in Frankrijk dat te vinden, ga ik er niet voor over hebben.(enne.. Je ne parle pas Françaishaha ja die douane, het is in de meeste landen overigens wel te koop!
Magratha schreef:Vandaag projectpresentaties gehad van de eindprojecten van m'n studie. Leuk dat ze (op de TU Delft dus) er eigenlijk zelden nog bij zeggen dat iets "sustainable" moet, ze gaan er vanuit dat je dat zelf al bedenkt.
Citaat:En door dergelijke initiatieven frustreert het me ook flink dat veel mensen denken dat de luchtvaart zo vervuilend is... Tja... Vervuilend: ja, maar zeer zeker niet als het alternatief vervoer over de weg of per boot is(over dezelfde afstand dus). Vliegtuigen zijn zo efficient, veiliger, sneller. Vliegtuigen zijn het gewoon
Zelfs die gigantische 747's bijvoorbeeld, die kunnen hun eigen leeggewicht aan lading meedragen... (La.ding kan dus ook mensen zijn
). Dat moet ik een auto nog zien doen.