Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly


Misschien dat ik het dan alleen met water kan doen, dan wordt ik hooguit een beetje gek aangekeken.
palousa_boy schreef:Als ik sommige dingen hier lees gaat mij dat wel een beetje te ver om eerlijk te zijn, maar uiteraard moet iedereen het zelf weten.
Hier zijn ze voor de 2e dag aan het boren voor de geothermie. Gaat nu wel dichtbij komen



) Heb ook een froe (waar ik écht niet zonder kan..) Dus 6 weken is voor mij een no-go. 

Tutti_Frutti schreef:Ik lees ook mee! Ik probeer duurzame producten (koffie/groente/fruit etc.) te kopen en geen eten te verspillen. Kleding koop ik vaak tweedehands bij kringlopen, tweedehands kleding winkels of bij de ijhallen. Alleen voor speciale gelegenheid koop ik soms wat nieuws, en schoenen dan.
Nu vroeg ik mij af of er hier studenten zijn die ook bewuster proberen te leven? Ik merk vaak dat ik niet het geld heb om de goeie producten te kopen of bijvoorbeeld te druk ben en dan wat eet op het station. We hebben hier bijvoorbeeld elke woensdag een biologische groentemarkt, maar op woensdag ben ik vaak te druk om daarheen te gaan. De simpele dingen zoals lichten uit, kort douuchen en minder vlees eten lukken allemaal wel, maar heeft iemand hier nog meer ideeën? Heb nog niet het hele topic doorgelezen, misschien zijn er al wat dingen voorbij gekomen!
(over dezelfde afstand dus). Vliegtuigen zijn zo efficient, veiliger, sneller. Vliegtuigen zijn het gewoon
Zelfs die gigantische 747's bijvoorbeeld, die kunnen hun eigen leeggewicht aan lading meedragen... (Lading kan dus ook mensen zijn
). Dat moet ik een auto nog zien doen!
Net als palmvet trouwens.
Wubwub schreef:Magrathea, ben wel benieuwd naar wat er zo belastend is aan kokosolie? Nieuwsgierig. Ik gebruik het regelmatig namelijk. Ook zou ik graag willen weten wat een goed alternatief is? Ik gebruik overigens niet veel. Na bijna een jaar is er pas een halve pot leeg.
Paan, ik niet, wel benieuwd naar maar ik kook simpelweg te weinig. Kind eet op het KDV dus voor 1 persoon lijkt het me een beetje onhandig.
Ik kom er later op terug! Wubwub schreef:Gaan ze de drugshonden op me afsturenHahahahhaa omg ik zie ze al staan daar bij de douane
Freya6 schreef:Maar ik ga maar 5 dagen, dus om dan de moeite te doen om in Frankrijk dat te vinden, ga ik er niet voor over hebben.(enne.. Je ne parle pas Françaishaha ja die douane, het is in de meeste landen overigens wel te koop!
) En dan moet ik waarschijnlijk veel weggooien omdat ik het niet terug mee naar België mag nemen
Magratha schreef:Vandaag projectpresentaties gehad van de eindprojecten van m'n studie. Leuk dat ze (op de TU Delft dus) er eigenlijk zelden nog bij zeggen dat iets "sustainable" moet, ze gaan er vanuit dat je dat zelf al bedenkt.
Citaat:En door dergelijke initiatieven frustreert het me ook flink dat veel mensen denken dat de luchtvaart zo vervuilend is... Tja... Vervuilend: ja, maar zeer zeker niet als het alternatief vervoer over de weg of per boot is(over dezelfde afstand dus). Vliegtuigen zijn zo efficient, veiliger, sneller. Vliegtuigen zijn het gewoon
Zelfs die gigantische 747's bijvoorbeeld, die kunnen hun eigen leeggewicht aan lading meedragen... (La.ding kan dus ook mensen zijn
). Dat moet ik een auto nog zien doen.
Als het alternatief echter is om een vakantie dichterbij huis te boeken dan valt het ineens wel mee.
Dus als je dan toch wat wil zien van de wereld, kun je prima het vliegtuig pakken.
Maar goed, zelfs als je een vliegtuig hebt met 150 stoelen (normale airliner), dan scheelt de milieubelasting per persoon niet eens zoveel als je met 50 man in het vliegtuig zit in vergelijking met wanneer je er met 150 man in zit (ga maar na, bij 50 man ben jij "verantwoordelijk" voor 2% van de uitstoot, bij 150 passagiers voor 0,667%). En vergis je niet hoor, de cargo-markt ligt echt op zijn gat, mede doordat commerciele airlines hun cargo-ruimte soms volproppen met allerlei lading tegen dumpprijzen. Dus dat de stoelen niet vol zijn wil niet zeggen dat het vliegtuig "voor niks" vliegt
Aan de ene kant kan het ruim dus nog heel vol zitten, en anders vlieg je toch wel efficienter omdat je minder brandstof nodig hebt (je hebt immers minder lading aan boord).
Hier is echter wel te zien dat indien een vliegtuig maximaal volgestampt is de structuur nog niet de helft van het totale gewicht is. Nu is het niet helemaal nauwkeurig aangezien payload/range/fuel voor een deel inwisselbaar is (met maximale lading kan je minder ver vliegen, met maximaal brandstof kan je minder meenemen). Maar anyhow, zou je een dergelijke lading in een auto stoppen dan zakt ie door z'n vering vrees ik
Maar het afronden van de bachelor gaat wel met een project gericht op lucht- en/of ruimtevaart en dat is wat ik nu ga doen.
Snap je? Niet dat die mensen hier in het topic zitten, maar ze bestaan wel. 
gelukkig zijn een hoop andere mensen dit wel! Eén van de opdrachten is bijvoorbeeld het ontwerpen van een geheel elektrisch acrobatisch vliegtuigje, een ander is het ontwerpen van een elektrische of hybride surveillance-helikopter voor de politie...
Dus het kan dan zomaar zijn dat je project wordt meegenomen voor verdere ontwikkeling. Hartstikke tof 
