zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:11

De kou trekt wel enorm mijn rug in maar als ik me goed aankleed dan is het te doen. Ik moet niet een wandeling gaan maken nu.
Ik trek altijd veel laagjes aan om te zorgen dat ik warm blijf. Heb je daar al eens aan gedacht?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:19

Ik kleed me ook goed aan hoor, anders overleef ik naar buiten gaan echt niet, maar t hoort ook bij wat ik heb.
Ik leef al maanden in thermokleding en mijn warmtedeken is mijn grootste vriend.

't is ook wel extreem hoor bij mij, als ik heb gedoucht en ik ga onder de straal vandaan dan droog ik me af en ga in mn voorverwarmde bed liggen met kruikjes om me heen om weer op temperatuur te komen. Precies zo met naar buiten gaan nu, het hondje van mijn mama logeert hier, die moet toch echt minimaal 4x per dag naar buiten toe, dus ik maak eerst kruikjes klaar, die leg ik in bed, zet mn warmtedeken vast laag aan, dan pak ik mezelf in, ga met sjakie wandelen en als ik terugkom duik ik mn bed in en na n uur ben ik weer n beetje op temperatuur. Zelfs als ik op de bank heb gezeten zonder sokken/deken worden mijn voeten helemaal ijsklompjes.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:23

Dat is heel heftig dan inderdaad! Ik moet ook opwarmen met een kruikje en een deken maar dat gaat over het algemeen wel redelijk goed. Zonder sloffen en sokken kan ik écht niet. Ik slaap zelfs met mijn sokken aan. Ik heb wel altijd koude handen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:38

Murthul schreef:
Ik kan juist echt niet tegen de kou, maar dat komt omdat ik mijn eigen warmte heel slecht kan vasthouden.

Dit dus, alleen niet in de vorm waarin jij het nog beschrijft.
Als ik naar buiten ga en het is dus koud dan krijg ik het op een gegeven moment zo koud dat m'n hart extreem gaat samen knijpen, heel raar gevoel, vervolgens word ik licht in m'n hoofd en na een 10 minuten is dat over.
Ik moet zo ook naar stal, zie er tegenop haha.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:15

Mag ik me hier ook melden? :wave:
Wat een heftige en ingrijpende verhalen hier!
Ik vind het ook erg knap dat jullie zo positief kunnen zijn en verder gaan met jullie leven.
Daar schort het bij mij nu aan op het moment, maar daar kom ik wel met hulp :)

Ik zit 4,5 maand tijdens wegens acute maag/darmklachten zonder duidelijke oorzaak.
Deze week heb ik een mri scan gehad om verdere dingen uit te sluiten.
Normaal werkte ik rond de 32 uur per week, nu werk ik 4/5 uur per week met aangepaste werkzaamheden.
Zodra ik iets til, duw of trek, wordt de pijn in mijn maag erger (ondanks maximale dosis paracetamol).
Ik heb wel tramadol liggen, maar daar kan je weer misselijk van worden (en eten gaat al moeilijk genoeg met mijn andere klachten :') ).

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:10

Ik neem nu geen pijnstillers meer. Ben hier voorzichtig mee omdat ik wil voelen hoever ik kan gaan. Tja soms kan ik het beter wel doen.
Gelukkig is het bij mij niet zo heftig........

En kou..... werkt bij mij door op veel. Enkel is gevoeliger, vingers stijver, soms steken in scheen maar mijn pols.......
Ja ik voel het ook met vochtig weer.
Geef mij maar lente en zomer.
Ik kleed me er wel op maar om coninue me handschoen aan te zitten... Had gehoopt op verbetering maar nu weer een ijsklomp.
Straks lekker nnaar bed.

Ben vanmiddag naar de paardjes gelopen en ze binnen gezet.... draken. Weet niet wat mijn pa ermee doet maar....
Daarna nog geborsteld maar ze had flink jeuk en heb het idee dat ze aan het afvallen is.........weer zorg erbij....

Welkom Darah

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:11

Darah3 schreef:
Mag ik me hier ook melden? :wave:
Wat een heftige en ingrijpende verhalen hier!
Ik vind het ook erg knap dat jullie zo positief kunnen zijn en verder gaan met jullie leven.
Daar schort het bij mij nu aan op het moment, maar daar kom ik wel met hulp :)

Ik zit 4,5 maand tijdens wegens acute maag/darmklachten zonder duidelijke oorzaak.
Deze week heb ik een mri scan gehad om verdere dingen uit te sluiten.
Normaal werkte ik rond de 32 uur per week, nu werk ik 4/5 uur per week met aangepaste werkzaamheden.
Zodra ik iets til, duw of trek, wordt de pijn in mijn maag erger (ondanks maximale dosis paracetamol).
Ik heb wel tramadol liggen, maar daar kan je weer misselijk van worden (en eten gaat al moeilijk genoeg met mijn andere klachten :') ).

Welkom!
Oké dat klinkt raar, maar ik meen het :P
Hopen dat je snel duidelijkheid hebt!
Wanneer krijg je de uitslag ?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:21

Dankjewel Tyke en MonteKarlo!
Tyke: Snap ik wel dat je geen pijnstillers neemt, het is ook verraderlijk, want als je geen pijn voelt, dan kun je over je grens gaan (en nog meer pijn krijgen) :j

MonteKarlo: Ik krijg over twee weken de uitslag :) Ben heel benieuwd, geen idee wat het zou kunnen zijn. Ze hadden het eerst op PDS gegooid, maar als je na 4,5 maand nog niet fatsoenlijk kunt eten (op een goede dag krijg ik zelfstandig 1000 tot 1200 calorieën binnen) :=
Hoe was het op stal? De kou overleefd :( ?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:29

Darah3 dan zitten wij denk beetje in het zelfde schuitje :( ze denken bij mij nu aan de ziekte van crone

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:46

Ik heb even je berichtje terug gelezen Maatje, maar jeetje ook flink last en je bent nog zo jong! :(
Hopelijk krijg je duidelijk wat het is en niet kunnen eten is ook heel moeilijk.
Loop je ook bij een medisch diëtiste? Die zou eventueel kunnen kijken naar wat je kunt eten of hoe je extra calorieën kan bij krijgen (zo gebruik ik al vier maanden drinkvoeding).

Ziekte van Crohn (en colitis ulcerosa) zouden bij mij uitgesloten zijn door middel van echo en een uitgebreid ontlastingsonderzoek. Maar wie weet wat er op de mri scan te zien zal zijn.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:56

ja ik moet dinsdag bloed prikken en ze willen mijn poep kweken :(

ik zal het is et mijn arts over hebben over zo,n medische dietiste

wat is dat drinkvoeding precies ? ( wilt mijn moeder graag weten )

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:00

Drinkvoeding (kan op yoghurt basis of sap basis) is een drankje met extra calorieën en vitamines.
Één flesje (200ml) bevat 250 tot 300 calorieën, afhankelijk van het merk.
Dus als je zelf niet genoeg binnen krijgt, kun je drinkvoeding gebruiken om niet af te vallen (of om aan te komen) :j
Het is niet ter vervanging van je eten, maar ernaast.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:14

ja dat snap ik

ik ben namelijk al 4 kilo kwijt in twee weken aan de ene kant goed want moet sws afvallen maar zo snel is niet goed :(

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:23

Ik krijg dat hier idd ook naast de maaltijden omdat ik flink was afgevallen en eigenlijk al dun was. Nutridrink van nutricia geloof ik. Ik eet ook nog niet lekker hoewel slikprobleem wel beter wordt, maar meestal nog geen trek. Net gewogen en wat aangekomen dus het helpt wel. Echt lekker is het niet, soort yogydrink in verschillende smaken. In het zh hadden ze er ook een soort appelsap en pudding van. Daar kreeg ik helemaal nog niks weg alleen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:29

ziekenhuis voedsel is ook nooit lekker haha :o

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:01

Ik moet toch zeggen dat het eten wat ik tijdens mijn opname voor BV kreeg best goed smaakte :) Beetje zout maarja, koken zelf zoutloos dus ook niet gewend.
Maar vlees smaakte wel naar vlees en groente naar groente :)

Tijdens andere opname in ander ziekenhuis smaakte het eten inderdaad nergens naar. Alles smaakte en voelde qua structuur hetzelfde.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:22

Dat is zo idd.
Ik mag vanmiddag trouwens voor t weekend naar huis incl. overnachten *\o/* .
Ik heb verder nog zo'n last van vermoeidheid. Echt ongelofelijk dat een mens zo moe kan zijn. Hoop dat dat snel mindert want het zit me erg in de weg.
Iemand daar ervaring mee na (hersen)operatie?
Sterkte iedereen iig!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:00

Ik heb geen ervaring met die operatie. Ik heb wel ervaring met het revalideren in het centrum waar jij zit. Ik was daar ook zo ontzettend moe de hele tijd. Je bent de hele dag druk, veel geluiden om je heen, continu mensen om je heen. Ik ging op vrijdag naar huis na de laatste behandeling en ik was het weekend kapot moe. Ik mocht me maandag ochtend melden omdat ik dat extra nachtje thuis gewoon nodig had. Na de ruime 3 maanden dat ik volledig naar huis mocht heb ik nog een aantal weken last gehad van die vermoeidheid.

Ben je al wezen zwemmen? Ik vond het zwembad daar echt heel erg fijn. Lekker warm.

Het eten daar is wel onvoorstelbaar ranzig. Wat je ook kiest, het smaakt hetzelfde, naar behanglijm. Ik heb een keer zand en haren in mijn eten gehad. Ik had tegen mijn bezoek gezegd dat ze best mochten komen maar dat ze OF eten mee moesten nemen OF mij mee uit eten moesten nemen (op mijn kosten uiteraard). En zo geschiedde het dat ik geen avond meer mee hoefde te eten.
Buiten de kwaliteit van het eten had ik de pech dat mijn tafel genoot zij eten na het opeten er direct weer uitkotste. Heel vervelend voor de heer in kwestie maar als iemand 1x mijn bord onder gekotst heeft ben ik gewoon de komende dagen klaar met eten. :r

Geniet lekker van je weekend thuis meis!

Met mij gaat het vandaag weer iets beter. Ik heb wel onwijs last van de kou, die trekt zo mijn rug in. Ik ben dus heel erg stijf maar lig op bed met een kruikje.

Wat gaan jullie het weekend doen? Mijn vriend gaat vanavond een avondje weg met vrienden. Ik vind het vaak wel even fijn om een avondje alleen te zijn. Ik ga me dus opsluiten in de slaapkamer met een potje verse thee, koekjes en mijn studieboeken. Knus muziekje aan, kaarsjes aan en ik vermaak me wel. Ik wilde eigenlijk zaterdag naar de markt maar het is gewoon te koud. Dus misschien lekker samen spelletjes spelen. Ik heb een nieuw spelletje wat we nog moeten testen. Cluedo Sherlock editie.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:30

Cerilene: Ik heb inderdaad ook onder andere van Nutricia, maar wel op sap basis, omdat ik lactose beperkt eet. Ik leng het altijd aan met water, net ranja dan (oke, nu smaakt het wel beter dan in een slechte periode). Maar echt allerlei smaakjes, aardbei, kers, appel, citroen, en ook combinaties (peer/kers).
Geen ervaring met operaties, maar kan me voorstellen dat een operatie sowieso intensief is en dan nog revalideren. Niet gek dat je moe bent!

Tazzey: Gadver, dat klinkt echt ranzig van dat eten :r Kan me voorstellen dat je er dan niet meer eet!
Ik moet zeggen dat ik het echt trof tijdens mijn opnames, meerdere keren per dag kon ik van een hele lijst kiezen, je kon zelfs tosti's kiezen. Helaas kon ik toen niet eten en honger had ik al helemaal niet :+ maar ze deden daar erg hun best om het eten zo goed en zo lekker mogelijk te maken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:43

In Wijk aan Zee kon je kiezen uit 6 gerechten voor 's avonds. En op de foto ziet het er redelijk goed uit.
Het ontbijt was goed te doen, dat was een buffet. De lunch was weer slecht want dan kreeg je het brood wat de hele ochtend open gelegen heeft.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:55

Het eten is idd niet zo... Ik eet nog in mijn kamer omdat ik zo moe ben. Bijna coma echt. Pfff.
Ik eet ook nog niet echt brood. Tussen de middag brinta maar daar heb ik ook niet echt trek in.
Zwembad nog niet nee. Loop stukjes met rollator en dat vind ik al zal ls ik niet in bed lig. Als het beter gaat wil ik daar wel graag in.
Nu zijn mijn hechtingen er ook nog net uit, dus denk dat het ook nog niet mag.
Ik hoop echt dat t snel beter gaat zeg, vooral qua energie. Voel me nu echt belabbert.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:00

Cerilene, fijn dat je dit weekend naar huis mag!!

Maatje, spannend wat eruit gaat komen, sterkte met wachten :(:)

En welkom nieuwe!
Verder heel veel gelezen en niet veel onthouden, sorry! Het gaat zo snel..

Hier gelukkig geen ervaring met het eten intern want ik ben niet opgenomen, was wel sprake van maar ik heb eigenlijk meteen gezegd dat ik dat niet ga doen.. Desnoods doe ik er de dubbele tijd over, ik wil echt niet intern :=

Ik ga deze week niet zo lekker, eergisteren een erg slechte dag gehad met veel pijn en vanochtend vielen mijn medicijnen heel erg verkeerd en dat voelt nogsteeds niet goed := Ben van kwart over 9 tot half 12 naar school geweest toen ging het al niet meer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:02

Ik had in de ochtend gevraagd om kwark, dat kreeg ik het beste weg. In de middag haalde ik beneden in het restaurant een luxe broodje en dat at ik op mijn kamer op. Ik had op mijn kamer ook meestal het tussen gordijn dicht. Ik was ook continu druk met mijn studie.

Het zwemmen is echt heerlijk daar. Ik mocht iedere dag een half uurtje erin. Echt super. Alleen 1 tip, douche op 3 hoog want de douche in de kleedkamer is echt goor.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:20

Ooh die bijvoeding.... maar als het moet , moet het. Is vaak erg zinvol met herstel.

Wat mij opvalt is dat er eigenlijk geen inwendig onderzoek meer wordt gedan om crohn of colitis uit te sluiten. Dacht dat je daar pas echt zekerheid mee kreeg met evt hapjes e.d. maar tijden veranderen ook denk ik.

Eten bij ons in het ziekenhuis waar ik werk is goed. Oke sommig mensen zijn nooit tevreden maar over het algemeen horen wij positieve geluiden.. Ze koken bij ons ook nog zelf.
Waar ik een week gelegen heb was ook niet verkeerd toen. Mocht zelfs op mijn verjaardag een heel menu uitkiezen.

Ik zit echt in dubio wat ik ga doen het weekend. Vanmiddag ga ik rondje lopen met de shet. En foto maken van Verona. Die is afgevallen en plekken die ik niet vertrouw.
Wil stiekem het weekend zadel er op leggen en gewoon wat stappen. Maar aan andere kant....
Verder ga ik nog uit eten voor mijn verjaardag met familie. Alleen is mijn nichtje nu ziek dus.....

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:22

Hai allemaal,

Mag ik mij ook melden?
Ik ben op dit moment nog niet revaliderende, maar word aanstaande mei geopereerd aan een Pectus excavatum. Dit is een naar binnen groeiend borstbeen. Ook wel trechterborst genoemd.
Bij deze operatie wordt er een Nuss Bar (metalen stang) geplaatst onder mijn borstbeen, die het borstbeen weer naar voren duwt op zn plek. Na deze operatie mag ik zeker een jaar niet paardrijden, maar lig ik ook zeker de eerste maanden alleen maar in bed. Dat ga ik nooit overleven als adhd patient :')

Vandaar dat ik me meld. Om vast wat tijdverdrijf te verzinnen.

Heel veel sterkte voor degene die al aan t revalideren zijn!