Hahaha nee je neus zit toch net op een wat andere plek. Ik mag vandaag douchen maar denk dat ik morgen doe. Gisteren bij ontslag net nieuwe pleister op de navel gehad dus die laat ik nog maar liever even droog en erop.
Je kan ook gaan douchen met de pleisters erop. Dat is geen probleem. Pas wel op met zeep, dat steekt . Na het douchen wondjes deppen en nieuwe pleisters erop, als dat nodig is.
Ik heb me 2 dagen na de operatie gewoon gedouched, was in het ziekenhuis nog. Kon gewoon, terwijl ik dus een open operatie heb gehad. En eerlijk? Ik vond het héérlijk... beetje het ziekenhuis van me afwassen:)
Moest daarna wel schone pleisters er op, maar dat was het ook. In bad mocht in niet; dat was niet hygienisch genoeg (risico op bacterieën). Daarbij werd er mij verteld dat de pleisters er mn zitten ter bescherming van de kleren ( lekkend wondvocht), en niet voor de heling van de wond oid.
Natte pleister inderdaad niet laten zitten: gewoon vervangen.
Verder: gewoon met douche olie gedouched: geen last gehad van prikken oid.
Natte pleisters moet je inderdaad niet laten zitten, maar ermee douchen zorgt ervoor dat er echt geen zeep inkomt . Werk op chirurgie waar onder andere deze ingreep plaats vind.
Oke dank!! Ik duik er vanavond lekker onder, kan niet wachten. Zal daarna wel droge pleister op de buik plakken. Die wond is nog wat moeilijk met helen de rest ziet er keurig uit.
Is ook het grootste gat, alhoewel je dat niet kunt zien omdat die netjes in je navel zit. Laten drogen is het beste maar je wilt natuurlijk geen bloed in je kleding.
Dat was lekker douchen! Voor slapen gaan plak ik maar ff een pleister. Komt nog wat vocht uit. Wel gek dat de verpleegkundige niet zeker Wist of het oplosbare hechtingen zijn of niet.
Alleen al van de narcose heb je gemiddeld twee weken nodig om te herstellen.... daarnaast is er wel een heel orgaan uit je lichaam gehaald, dus dat vraagt ook de nodige aanpassingen. Gewoon lekker blijven doen wat je doet, rustig aan met af en toe wat beweging en een beetje geduld hebben.