Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:37

shilady schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik heb op het moment het weer echt super koud, ik zit hier rillend te typen. Mijn tenen zijn koud en handen, benen, armen echt alles. BAH

Heb je de verwarming niet aan?

De verwarming was wel aan maar niet hoog, maximaal 18 graden.

Jindai schreef:
@ Bambi1995 Zou toch aan je moeder vragen of de verwarming aan mag, als je het echt steeds zo koud hebt.

Vraag ik ook wel, maar de verwarming gaat nooit hoger dan 18 graden :(

Jindai

Re: Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:45

En zo'n klein elektrisch straalkacheltje voor bv op je kamer is ook geen optie? Ik vind het nou ook niet echt gezond om het steeds maar koud te hebben. Kan je de radiator op je kamer dan ook niet verder opendraaien, zodat het daar warmer wordt?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:47

Jindai schreef:
En zo'n klein elektrisch straalkacheltje voor bv op je kamer is ook geen optie? Ik vind het nou ook niet echt gezond om het steeds maar koud te hebben. Kan je de radiator op je kamer dan ook niet verder opendraaien, zodat het daar warmer wordt?

Mijn moeder vind het zonde om te gaan stoken op een slaap kamer. :\

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:51

Bambi1995 schreef:
Jindai schreef:

Mijn moeder vindt het zelf niet fijn als de verwarming in haar slaapkamer aan staat, "dus jij vindt het ook niet fijn." _-:( Nou woon ik inmiddels gelukkig op kamers, dus hier staat de verwarming gewoon de hele dag op 3 of 4, behalve 's nachts, want dan gaat de CV van de flat uit blijkbaar. :P (En nog vries ik dood, ik heb het idee dat er e.e.a. schort aan de isolatie van de flat. :brr: )

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:52

18 graden? Dat is behalve dat het koud is ook ongezellig. :=

Hier de verwarming op 22 maar nog steeds ben ik bevroren, ik snap er niets van..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:53

Ik mocht vroeger ook nooit de verwarming hoger dan 18 graden en nooit verwarming aan in de slaapkamer. Wat een hel was dat zeg, zeker omdat mijn raam niet goed dicht kon :')

Je kunt 2 dingen doen; koop een electrische deken, die verbruiken amper stroom en zo kun je het toch aangenaam warm krijgen. Een goedkopere optie is om op een fleecedeken te gaan liggen (onder de dekens) vraag me niet hoe het precies werkt, maar het werkt. :)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:42

Bambi1995 schreef:
Jindai schreef:

Je hoeft ook niet per se te gaan stoken, je kan hem bv ook maar eventjes aanzetten, om de ergste kou te verdrijven. Misschien dat je moeder dat wel een optie vindt? :)
Ik vind dit eigenlijk een beetje te gek voor woorden ; als je moeder het niet koud heeft, ís het ook gewoon niet koud. :\
Als ik jou was geweest had ik de verwarming al lang lekker aangezet, dan maar even sch**t aan moeders hoor, komt ze ook wel weer over heen.

Wat Murthul zegt helpt trouwens ook, om s'nachts op een fleecedeken te gaan liggen. Als je het dan nog koud hebt is een tweede fleecedeken over je heen (met daarover weer je dekbed) ook lekker. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:55

Dat zal er waarschijnlijk aan liggen hoe slim haar ouders zijn jindai, ik zette ook altijd stiekem mijn verwarming aan, dus kregen we onverwachte "verwarmingcontrole's" en toen kochten ze speciale opzetstukjes zodat de verwarming alleen open gedraaid kon worden met een speciale tang.. -O-

Ik ben zo blij dat ik n eigen appartement heb nu. :))

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:58

Paar kaarsjes aansteken helpt ook wel een beetje als het heel koud is.

Je kan ook een tijdelijke warm water kruik maken. Gewoon een glazen fles vullen met heet water en daar een handdoek omheen.
Als je polsen en enkels warm zijn wordt de rest van je lichaam ook sneller warm.

Overigens ben ik meer van de subtiele hints. Gewoon met je winterjas aan in de kamer gaan zitten ofzo.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:08

Ik ging net in een panty achterop de skooter van een klasgenoot, ook geen bijster sterk plan :Y)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:13

Murthul schreef:
Dat zal er waarschijnlijk aan liggen hoe slim haar ouders zijn jindai, ik zette ook altijd stiekem mijn verwarming aan, dus kregen we onverwachte "verwarmingcontrole's" en toen kochten ze speciale opzetstukjes zodat de verwarming alleen open gedraaid kon worden met een speciale tang.. -O-

Dat zal balen geweest zijn toen! :oo Ik heb er gelukkig nooit last van gehad vroeger, mijn moeder deed daar nooit moeilijk om. Als ze nu langskomt klaagt ze weleens dat het zo warm is, maar inmiddels trekt ze standaard al haar trui uit als ze binnen is. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:16

Brr ik had vroeger ook geen verwarming en de ventilatie rooster moest openblijven :=

Heb paar plekken ontdekt die mega tochten , bah op slaapkamer deur paar en voordeur is nog grotere ellende

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:22

Ik zet de verwarming wel max op 20 omdat icm mn oude dijkhuisje anders de rekening echt de pan uit rijst.. als ik t nog koud heb pak ik een extra trui of dekentje (of 2 := ) vind t wel echt belachelijk dat je kou moet lijden omdat je moeder t zonde van t geld vind eigenlijk.. 18 is echt koud..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 19:16

Veulen84 schreef:
Overigens ben ik meer van de subtiele hints. Gewoon met je winterjas aan in de kamer gaan zitten ofzo.

Haha die vind ik goed!

Murthul schreef:

Dat is ook gemeen van je ouders :=

Naja, ik kom eigenlijk alleen op mijn slaapkamer om te slapen en kruip dan snel onder de dekens. Ik vind het erger dat het beneden koud is

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:51

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest.
Diagnose 1: syndroom van reynaud (niets nieuws daar)
Maar omdat ik vooral last heb van 2 vingers vermoed hij ook een carpaal tunnel syndroom (geen idee hoe je dat schrijft).
Ik moet nu morgen een bloedverwijder nemen, dan blijf ik thuis want icm m'n lage bloeddruk kan ik daar naar van worden. Als ik er niet naar van wordt mag ik hem op een dag nemen dat ik ga paardrijden of op de brommer ga, als dit werkt heb ik enkel reynaud werkt dit niet ga ik naar het ziekenhuis voor een test op carpaal. Mama heeft t ook gehad en het is erfelijk dus zou er niet van op kijken..

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:08

Suus_ : Ik heb ook het syndroom van Reynaud. Nu gaat het nog wel, maar draag al heel snel handschoenen anders doet het echt zeer en heb ik ook geen kracht meer in mijn handen. Voeten heb ik gelukkig minder last van, omdat ik altijd schoenen of sloffen draag. Doe ik dat niet worden ze helemaal blauw/rood/paars, mijn handen ook.

Hopen dat je geen carpaaltunnelsyndroom hebt en dat het "alleen" reynaud is. Al is daar helaas ook niets aan te doen..