Mizora schreef:En als je het vervangt met eieren, peulvruchten, noten en vet? Het ging erom dat je de hoeveelheid koolhydraten binnen kan krijgen met groenten en fruit. Dat niet iedereen voldoende kcal binnen met beperkt koolhydraten is een ander verhaal.
5 snedes brood is zo'n 425 kcal. Daar staat dus al 0.75-1 kg aan groenten en fruit tegenover, zelfs met relatief calorierijke groenten en fruit. Maar het staat ook gelijk aan 50-75g noten. Iets dat voor de meeste mensen wel relatief gemakkelijk wegkrijgen.
Ik wil trouwens niet jouw manier afkraken, alleen wel dingen in perspectief zetten. Als het voor jou werkt is het goed. Maar om te zeggen dat je ze in grote hoeveelheden nodig hebt voor je hersenen is niet waar.
Een hoop mensen krijgen ook onvoldoende eiwitten binnen, trouwens. Minimaal 1g/kg lichaamsgewicht is zeker aan te raden, bij sporters zelfs tot 1.5g/kg lichaamsgewicht (max. 2.5g/kg lichaamsgewicht, anders werkt het contraproductief). Anders is het risico op spierverlies en slapte zeker aanwezig.
Misschien heb ik het gemist, maar indien de ts geen lactose-intolerantie heeft, kan ze beginnen met ontbijten met volle kwark (150-200g) en daarin fruit en/of noten. Dus eigenlijk de crueli uit haar cruesli weglaten en dan het eten in volle kwark.
Te veel eiwitten zijn niet goed voor je. Het lichaam zal bij een tekort aan koolhydraten(wat je dan kunstmatig doet) het eiwit wel wel omzetten naar suiker maar de restproducten(ureum) kunnen belastend zijn voor de nieren en lever.
Peulvruchten zit veel zetmeel in. Dat is goed te doen(want dat zijn koolhydraten)
Noten en vet gebruik ik al. (olijfolie
Ik zit aan de bovenkant aan wat vrouwen nodig hebben aan calorie inname. Ben erg actief, zit nooit stil.
En nee,...geen lintworm.