Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:46

xNathaliee schreef:
Oh oke, niet meteen een slecht schema toch? In principe begin ik bij 0 gezien ik 8 maanden totale rust heb gehad. En ik als hoofddoel heb dat ik mijn vetpercentage eerst wil verlagen omdat die hoger ligt dan het gemiddelde waardoor mijn bmi aangeeft dat ik licht overgewicht heb enz. Over 4 weken gaan we evalueren. Dan kan ik kijken of ik van schema/oefeningen/zwaarte kan/mag veranderen. Of zeg jij met dit schema heb je over 4 weken geen resultaat ?

Dat weet ik niet :) Vooral als je last hebt van je bekken zal ik inderdaad niet te hard van stapel lopen. Maar 60x12 ga je echt wel redden hoor!

xNathaliee

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 16:38

Ja die 3x15 50 kilo lukte me ook wel uiteindelijk maar was wel pittig, terwijl ik voorheen gewoon 100 kilo wegdrukte (maar oke dan niet 3x15). Ga morgen 3x12 op 60 kilo proberen en de rest wel gewoon 3x15.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:13

Nathalie ik doe bijna altijd piramide systeem.
Eerst 15x wat je redelijk kan en dan steeds zwaarder tot dat je nog maar 2 of 3 keer kan.
En dan weer naar minder gewicht, heb met benen dan altijd maximale verzuring :j
Maar gebruik de Leg Press alleen als opwerking voor squatten eigenlijk haha

Vanavond toch geen sportschool, wil gewoon lekker thuis eten en de sportschool gaat op vrijdag al vroeg dicht.. en heb een hekel aan sporten met volle maag dus lekker morgen weer aan de bak en zondag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:50

Dat deed ik ook bijna altijd, Suzan, werkt prima :j

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:12

Oh help.
Als ik lees wat andere meiden wegen (op andere fora etc.) begin ik toch echt aan mezelf te twijfelen.
Ik ben 1,72 m en weeg 62. Dat is dan dus blijkbaar echt te veel :(

Ik was (al eerder) van plan naar de sportschool te gaan, maar mijn ouders vinden dat dit te veel kost.
Hoe kan ik zorgen dat ik goed in mijn vel zit en als het meezit, ook nog wat kan afvallen?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:18

Ik zou me niet zo druk maken yasmijn. Volgend mij heb je een prima gewicht. Bij een lengte van 1.74 weeg ik 69. Geen reden om af te vallen :D

Je kunt wel wat sporten om strakker te worden. Hardlopen, opdrukken, buikspieren kun je allemaal zelf trainen. Sporten zorgt er ook vaak voor dat je mentaal beter in je vel zit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:32

Yasmijntje schreef:
Oh help.
Als ik lees wat andere meiden wegen (op andere fora etc.) begin ik toch echt aan mezelf te twijfelen.
Ik ben 1,72 m en weeg 62. Dat is dan dus blijkbaar echt te veel :(

Ik was (al eerder) van plan naar de sportschool te gaan, maar mijn ouders vinden dat dit te veel kost.
Hoe kan ik zorgen dat ik goed in mijn vel zit en als het meezit, ook nog wat kan afvallen?

Waar lees je dat dan? Je hebt een prima gewicht hoor.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:57

Wou net zeggen joh! Ik ben 2cm groter en je wilt niet weten wat ik weeg :Y)
Ik zou gewoon lekker gezond eten, maar ook gewoon lekkers eten af en toe.
Lekker veel bewegen, fietsen en zo. Beetje touwtje springen, vet hardlopen, wandelen met paard of pony?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 20:29

Teveel? Ik weeg 75 kilo en ben 1.70 :+

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:27

Zo het was echt niet mijn dag vandaag om te sporten.

Vanmorgen mijn paard gereden en net een uurtje cardio, maar die viel mij erg zwaar. 20 minuten interval op de loopband en 20 minuten fietsen en toen was ik afgebrand.
Met interval merkte ik dat mijn linker heup en bekken pijn begonnen te doen. Misschien toch weer even laten rechtzetten bij de manueel therapeut

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:08

Vooral niet door je pijn heen lopen :j zo idd even naar laten kijken
Ik heb ook soms dagen dat cardio er echt niet in zit, dan trek ik het echt niet!

Vandaag heerlijk getraind, was tijd voor biceps, triceps en rug. Niet de beste combo maar had er zin in haha
De biceps heb ik even bijgehouden qua gewichten, en heb heerlijk lamme armen :Y)
Heb geprobeerd foto's te maken, had echt ziek grote biceps vandaag en duidelijk zichtbaar spieren aan de zijkant van armen maar het licht werkte niet mee en op de foto's zag het er niet uit als de werkelijkheid.

poedersuiker had het mooi opgeschreven in memo van mobiel ben ik die vergeten op te slaan hahaha
Oke even uit het hoofd moet ook kunnen

Barbell curl : 10 kilo 15x, 15x halve onderin en 15x halve bovenin.
15 kilo 10x , 10x halve onderin
15 kilo 5x en 5 x bovenin
Standing cable curl : 23 kilo 12x
27 kilo 8x en daarna 6x
Dumbell curl : 12 x 7 kilo per arm
10 x 8 kilo per arm

Concentraten curl : 6 kilo en toen waren mijn armen dood haha

Daarna nog Dips gedaan voor triceps, en tricep pulldowns
En seated rows, lat pulldowns en behind the neck pulldowns

Met bodypump ga ik voortaan ook biceps op 5 kilo per kant pakken, normaal had ik 4 kilo.
Hopelijk kan ik snel naar 7,5 kilo want die is ook redelijk te doen al

En daarna nog 30 min op de loop band

Morgen vrije dag denk ik of alleen cardio, heb een spierknoop boven in mijn nek net onder haargrens die me zwaar irriteert

Ow even spammen met gewicht dan 1,74. 82 kilo <<) , maar ben echt dit dik :Y) breed en gespierd zeg ik altijd maar haha

Hoe was jullie dag :D
Lekker gedanst Nathalie? En nog gesport? Haha

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 21:20

Ja was wel leuk hoor niet echt super.. Gister niet wezen sporten. Teveel spierpijn nog haha. Morgen weer spinnen en net een pastasalade gemaakt voor morgen :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:32

Dus mijn pre workout doet zijn werk :Y)
Allen in plaats van 45 min inwerktijd, begon die na kwartier al. Onder het eten :') hahaha
Helemaal bonkers hiero :Y)
1,5 schep was mis iets te veel van 't goede voor vandaag *\%/*

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:26

Stilte voor de storm hiero *\%/*
Morgen weer naar school dus dat wordt weer een druk schema, dinsdag donderdag en za en zo paardrijden. Maandag t/m vrijdag school, dinsdag gelukkig vrij.
En dan maandag dinsdag donderdag zaterdag en zondag sporten :Y)
Woensdag ga ik naar lokale ruitersport zaak kijken naar een demo / info avond over dry needling bij paarden, lijkt me erg interessant! En donderdag komt zaddelpasser voor nieuw zadel!

Veels te druk, dus heb vanochtend food prepping gedaan. 3 porties Volkoren pasta gekookt en 2 porties bulgur. Hoef ik ze alleen nog maar op te maken met groenvoer :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:12

Afgelopen week alleen donderdag en gister geweest. Maar ga deze week proberen wel alle dagen te gaan :j me tante uit Indonesie is hier dus daar wil ik ook tijd mee doorbrengen! Ze blijft een maand dat dan weer wel maar is zo om. Ik ga al verschil zie in mijn armen *D maar de rest.. En dat vele eten breekt wel op, heb vandaag de hele dag zo'n opgeblazen gevoek (en heb nog niet eens zoveel gegeten). Naja hopelijk hoort het erbij :Y)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:41

Wel erg gezellig! En allemaal lekker eten haha nomnomnom!
Mijn lichaam heeft een afkeer tegen te vet eten gekregen, merk het meteen als het eten te vet was.
Ik eet ook geen vlees, en als de rest thuis vlees eet dan ziet het er zo vet uit, dan krijg ik al juk juk bah neigingen haha :Y)

Ik ben er al weer vroeg uit voor de bodypump
Zaterdag vet leuke complimenten gehad van instructrice, ze kon zien dat ik slanker was en vond het erg knap dat ik sommige onderdelen vrij zwaar deed zonder moeite *\o/*

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 17:19

Wat fijn zeg! Ik heb voor mijn gevoel nog geen vooruitgang geboekt. Moet mezelf echt op gaan meten want misschien is er wel verschil!

Ik heb over 2 weken weer een meting, ben benieuwd. Heb daar trouwens alleen een sportschema gekregen, niks qua voeding. Ook wel een beetje raar want stel dat ik niet zou weten dat elke dag fastfood eten slecht voor je zou zijn en ik heb na 4 weken geen resultaat.. :Y)
Naja we shall see. Gister te laat voor mijn spinning les ben al 2 weken niet geweest :oo Gister maar gaan roeien 30min (ik wou 45 maar was het zat) en 15 min op de loopband snelwandelen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:58

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:03

Ja die poste ik inderdaad in het andere topic.. weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 12:32

Ik doe op dit moment 3x full body en vooral om even de grote spiergroepen wakker te maken. Vanwege mijn bekken heb ik niet intensief kunnen sporten en ik loop inmiddels niet meer bij de fysio dus pak ik het sporten nu weer lekker op. Ik ben alleen bang dat je lichaam het gaat herkennen en je niet alles uit je training kan halen. Ik ben van mening dat je lichaam af en toe moet schrikken (opeens andere spiergroepen trainen, of opeens meer of minder trainen, of je even een tijd te richten op zware gewichten en dan weer even cardio enz.)
Dit schema doe ik nu voor 4 weken en ga kijken wat het met mijn lichaam doet. Op basis daarvan wil ik kijken of ik verder ga met fullbody of dat ik elke dag een andere spiergroep ga trainen. Wel wil ik als ik in grote lijnen tevreden ben met een behaald resultaat me meer gaan richten op bepaalde spiergroepen en dan is het denk ik wel verstandig om per spiergroep te gaan trainen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:10

xNathaliee schreef:
http://www.fitsociety.nl/vrouwen/fullbo ... r-vrouwen/

Hebben jullie deze al voorbij zien komen? En Phor, wat vind jij hier nou van?

Logisch. Ik adviseer voor de meeste vrouwen een push/pull schema, die deed ik zelf ook. Of een upper body/lower body schema. Fullbody is prima voor beginners, dus niet voor altijd.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:18

Vanavond worden we tijdens de snowboard les gefilmd en bekijken we hoe we de technieken kunnen verfijnen. Ben heel benieuwd of ik t.o.v. vorig jaar progressie gemaakt heb. :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 13:22

phormicola schreef:
xNathaliee schreef:
http://www.fitsociety.nl/vrouwen/fullbo ... r-vrouwen/

Hebben jullie deze al voorbij zien komen? En Phor, wat vind jij hier nou van?

Logisch. Ik adviseer voor de meeste vrouwen een push/pull schema, die deed ik zelf ook. Of een upper body/lower body schema. Fullbody is prima voor beginners, dus niet voor altijd.

Dus hoe ik het nu ga oppaken is goed? En dan later per spiergroep gaan werken wat ik al meldde in me bericht?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:25

Amadootje, wat cool dat je snowboard als sport, hoe vaak doe je dat dan?
Hier krijg ik het hardlopen maar moeilijk opgepakt. Gelukkig gaat het klimmen wel heel fijn :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:28

Vraag me trouwens af.. Ik doe pull ups nu nog met tegengewicht en dan 4x8 maar kan ik om sterker te worden en straks zonder tegengewicht op te kunnen trekken niet beter 5x5 doen?