Ervaringen met tibia plateau breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:44

piepenfiets schreef:
Kimmm_ dat is idd een hechtdraadje wat gebruikt is onder de huid.Het lost vanzelf op en je zal het eerdaags waarschijnlijk wel eruit kunnen trekken.Als je je zorgen maakt kan je ermee naar de huisarts om het weg te laten knippen maar het kan geen kwaad.

Kan inderdaad een hechting zijn van een van de onderlagen van de huid, die zijn ook allemaal gehecht. In principe gebruiken ze hechtdraad wat van zelf oplost, duurt nog wel even hoor. Die zijn niet met 2 weken opgelost. Houd het even goed in de gaten of het niet vurig gaat worden er om heen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:28

Vanmorgen voor de laatste controle geweest, na het verwijderen van plaat en 7 schroeven in juni.
Alles is weer perfect, nergens last van, loop weer, fiets weer, zonder pijn of dikke knie ( vanaf het begin al niet gehad )
Volgens traumachirurg was ik een schoolvoorbeeld hoe het kan als je je maar aan de voorschriften houd !
Volgens hem was 50% zijn werk en 50% mijn dicipline geweest om een half jaar vol te maken met op de bank zitten en voorzichtig revalideren.
Altijd leuk om te horen. Maar goed dat hebben we weer gehad.....

Imker

Re: Ervaringen met tibia plateau breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:18

Wat fijn voor je PM!
Hopelijk blijft het zo goed gaan en ben je er voorgoed van verlost.
Ik heb vandaag een slechte dag. Veel pijn en been is erg koud en stijf.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:40

Vervelend Pieteritus, ik merk wel dat dit weer ook invloed had...
Nog even volhouden dan wordt jij hopelijk er ook eindelijk goed vanaf geholpen !

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:55

Wat is het hier stil?
Gaat het wel goed met iedereen?

Stilletjes ben ik aan het aftellen naar mijn operatie. Nog 13 dagen!
Er staan al een hoop boeken op mijn ereader (hoewel ik niet weet of ik wel zin heb om te lezen), koffertje is al gereserveerd en het is nu maar wachten wachten en wachten.

Heeft iemand ervaring met een zenuwblok? Ik krijg én een zenuwblok in mijn been én algehele narcose. Die blok schijnt erg naar te zijn en daar zie ik erg tegenop. Ze zoeken dan met een echoapparaat je zenuw en daaromheen gaan ze verdoving spuiten, zodat je de eerste 24 uur geen gevoel hebt in je been. Maar daarvoor moeten ze dus wel diep prikken en naar wat ik hoor en zie/lees is dat geen pretje.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:48

Hier gaat het goed! Kan alleen de energie even niet vinden voor mijn oefeningen :') Ben vorige week bij mijn eigen chirurg geweest en hij wil het spul er ook wel uithalen. Is het met de fysio eens dat de bewegelijkheid beter zal worden :j 18de intake bij de anesthesist en ik heb aangegeven in januari geopereerd te willen worden. Kijk er wel veel minder tegenop gelukkig.

Ben niet bekend met die zenuwblokker Pieteritus! Ik heb net nadat ik wakker werd uit narcose wel een extra injectie gehad in mijn lies, maar dat was enkel verdoving dacht ik. Hopelijk gaan de 12 dagen snel voorbij en geeft de operatie verlichting. Hoe zit het met revalidatie daarna? Mag je meteen belasten of weer progressief opbouwen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:58

Fijn Marrit, dat het ijzerwerk er uit kan.
Ik moet progressief opbouwen. Fysiotherapie, zwemmen en daarna sportschool.
Dat zal de nodige maanden duren, we gaan uit dat het wederom een half jaar zal duren.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:24

Ik heb 2 x een zenuwblokkade gehad. De eerste keer in mijn schouder voor mijn schouderoperatie om inderdaad 24 uur geen pijn te hebben. Alleen deed de anaesthesist dit niet onder echo maar uit de vrije hand. Is erg mis gegaan ( hij zat in mijn bloedbaan en toxische shock gehad.)
Begrijpelijk dat ik bij mijn knie eigenlijk niet wilde, maar ( in ander ziekenhuis) overtuigd dat het onder echo echt goed zou komen en dat is gebeurd.
Ik heb er erg weinig van gemerkt, alleen dat mijn been even schokte, maar dat betekende zelfs dat ze goed zaten.
Je komt dan de eerste 24 uur met veel minder pijn door, hebt al een buffer van de andere medicijnen opgebouwd en ik kon het verder af met paracetamol.
Goede ervaring dus !

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:36

Pfieuw PM, blij dat jij goede ervaringen ermee hebt, anders zou ik gelijk hard wegrennen als ze met die naald aan komen zetten. De tweede keer, zetten ze toen 1 of 2 spuiten?
De anesthesist zei me ook dat ze het met echo doen, dus ik denk wel dat dat goed komt.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:40

Ik kan het mij niet zo goed herinneren. Volgens mij kreeg ik eerst een klein prikje verdoving van de huid en toen de blokkade. Maar zeker weten doe ik het niet, ik werd afgeleid omdat ik op het echoscherm mee mocht kijken en ze precies uitlegden waar de zenuw liep .

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:01

De spanning begint hier op te lopen. Op 't moment poets ik me suf, ruim het hele huis op, maak planningen, leg dingen uit (mannen hè) en ben mijn koffertje aan het pakken.
Wat moet ik écht niet vergeten?
Ingepakt:
- ondergoed
- slaapshirts
- joggingbroken
- makeup en toiletartikelen
- medicijnen
- ereader en tablet + oplader

Morgen beginnen met de Bactroban, maandag met die doekjes wassen en dinsdag ook.
Dinsdag krijg ik in de loop van de dag een telefoontje hoe laat ik er moet zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:12

En als je wat vergeten bent, neemt je bezoek het toch even voor je mee? Zal vast niet zo'n ramp zijn.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:17

Pieteritus1 schreef:
Wat is het hier stil?

Heeft iemand ervaring met een zenuwblok? Ik krijg én een zenuwblok in mijn been én algehele narcose. Die blok schijnt erg naar te zijn en daar zie ik erg tegenop. Ze zoeken dan met een echoapparaat je zenuw en daaromheen gaan ze verdoving spuiten, zodat je de eerste 24 uur geen gevoel hebt in je been. Maar daarvoor moeten ze dus wel diep prikken en naar wat ik hoor en zie/lees is dat geen pretje.

Ja hier ervaring met zenuwblok ;) ik kreeg zenuwblok NA de operatie, in mijn knieholte. Was niet fijn, maar door de ruggenprik (geen narcose), viel het nog te doen.
Toen de blok uitgewerkt was, merkte ik goed het verschil. Was overigens heel interessant want ik mocht meekijken op het echoapparaat en de anesthesist liet precies zien waar de zenuw dan liep :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:19

Er komt nagenoeg geen bezoek. Ik lig 80 km verderop, in Woerden. Tegenwoordig is er facetime en Skype en ik wil het voor mijn familie zo makkelijk mogelijk maken. Als ze op en neer komen, dan zijn ze een halve dag kwijt.
Mijn man brengt me weg en haalt me op, ik hoop dat hij er ook is als ik bijkom uit de narcose, maar verder wil ik niemand tot last zijn.

Dems, bij mij komt 'ie in mijn lies (brrrr).

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:45

Sterkte Pieteritus!! Jammer dat je zo ver ligt, anders kwam ik ff op ziekenbezoek :+

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:49

Thanx, op 't moment voel ik me anders aardig zenuwachtig. Slaap al een paar dagen slecht en zie wat wit om de neus, zeg maar.
Morgen hoor ik tussen 13.30 en 16.00 hoe laat ik opgenomen word woensdag. Spannend....

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 01:12

Sterkte !!!!

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:42

Wow wat spannend allemaal! Heel veel succes Pieteritus! Komt vast allemaal wel goed :) ik heb zelf geen ervaring met zenuwblok of iets dergelijks.. Ja in de vorm van Lyrica maar dat zijn pillen. Toch echt even heel iets anders ;) ik hoop dat het allemaal goed gaat bij je.

Bij mij gaat het herstel echt zo snel nu.. Ik mag sinds afgelopen woensdag van de arts beginnen met het opbouwen van de belasting op mijn knie (nu 25%, volgende week 50% enz). De operatie is nu 6 weken geleden en hij wil dat ik over 4 weken 100% belast en dan weer na 2 weken op controle kom.. Lopend!

Ik kan eerlijk gezegd amper geloven dat ik over 6 weken weer zou kunnen lopen, dat zou echt geweldig zijn! Dan komt het alledaagse leven en vooral ook paardrijden steeds dichterbij.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:39

Brrrrr nou net gebeld door het ziekenhuis. Morgen om 12.15 melden om bloed te prikken en om 12.45 melden op de afdeling.
Mevrouw zei heel leuk: jaaaa en dan mag u de volgende dag naar huis. Nou ehhhh, ik denk het niet want tibiakop osteotomie duurt 4 dagen voordat je naar huis mag. Dus dat wordt zondag dat ik naar huis mag.
Ziet u nog ergens tegenop? Ja tegen de blokkade. Maar daar gaan ze me doorheen helpen, zei ze heel lief.

Dus..... nog 24 uur..... :=

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:48

Pff spannend zeg.. Ik ga duimen voor je!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 15:55

Hier even een leuk berichtje. Ik heb twee weken geleden weer geschaatst! Het was al vier jaar geleden dat ik op het ijs had gestaan en na mijn tibiaplateau reuk van vorig jaar natuurlijk helemaal nog niet. Dacht zelf dat het niet meer zou kunnen, maar de fysio vond dat ik het wel kon proberen. En afgezien van een dikke knie na afloop (vocht) ging het heel goed! Ook het rijden gaat steeds beter, ik kan alleen niet meer opstappen vanaf de grond.

Heel veel sterkte Pieteritus met de operatie!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:21

Oh wow! Dat zie ik mezelf deze winter nog niet doen, helaas want ik ben wel echt een schaatsfan (alleen buitenijs overigens :+ ) Het herstel van de overbelasting aan de voorkant gaan super langzaam, zoals verwacht. Ik hoop dat het beter gaat als het ijzer eruit is. Opstappen van de grond lukt mij ook niet, doe alles ook nog op rechts, je maakt toch beetje rare draai.

Morgen intake bij de anesthesist :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:55

Schaatsen durf ik écht niet meer. Was er vóór mijn breuk al geen fan van, maar ik ben zo'n doos die dan ook altijd valt.
Galgenmaal gegeten: lekker frietjes op. Strakjes nog een banaantje en dan vanaf 0.00u niks meer.

Ik moest daarstraks een hartslagmeter instellen en heb daarom wat rondjes in huis gemankepoot om te testen of hij het wel deed. En nu voel ik m goed. Haha als het goed is voor de laatste keer!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 06:49

Brrrrrrr. mooi geen slaap..... twee dikke vette slaappilen erin maar helaas 0 effect.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:13

Pieteritus: heel veel sterkte! kan me zo voorstellen dat je ertegenop ziet! Hopelijk gaat het allemaal van een leien dakje en zonder pijn en enge dingen! ik duim!