Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toad schreef:Tja, wij zijn als mens behoorlijk 'doorgefokt' om het zo maar even te noemen. Door de wetenschap en artsen houden wij zelfs de allerzwaksten in leven, en die planten zich weer voort. Zo wordt het menselijke ras steeds zwakker en werken we steeds meer ziektes in de hand.
Ook door de ongezonde leefstijl van de meeste mensen (denk bijv. aan mensen met suikerziekte type 2) slikken er steeds meer mensen medicijnen. Heel veel moderne, westerse ziektes en aandoeningen worden veroorzaakt door onze vreselijk ongezonde leefstijl. Dat is ook de reden waarom onze zorgkosten inmiddels haast onbetaalbaar zijn.
MarlindeRooz schreef:Of die mensen die 28 soorten vitaminepilletjes hebben staan.

Resistance schreef:Ik ken ook iemand die beweert dat hij een glutenallergie heeft. Er komen dan weer 10 pillen per maaltijd uit de kast, terwijl wij hem een keer gewoon iets met gluten hebben zien eten, zonder dat hij het doorhad. Hij had nergens last van. Vervolgens moest er wel de hele tijd apart voor hem gekookt worden. Hij eet echt verschrikkelijk veel, ongezond veel. Het is inderdaad begrijpelijk dat je last krijgt als je in één maaltijd eet wat vier mensen op één dag eten (niet overdreven).
Mayflower_ schreef:Aah topic naar mijn hart. Ik kom veel van dit soort mensen op mijn werk tegen (huisartsenpraktijk). Soms met van die vragen/opmerkingen/of redenen voor een afspraak waarvan ik zelfs denk van 'heh? Ga je hiervoor naar een huisarts?'![]()
Maar mensen mogen tegenwoordig ook niet ziek zijn. Met 1 dag griep/keelpijn oid willen ze al een antibiotica-kuur hebben..
joyce B schreef:Mayflower_ schreef:Aah topic naar mijn hart. Ik kom veel van dit soort mensen op mijn werk tegen (huisartsenpraktijk). Soms met van die vragen/opmerkingen/of redenen voor een afspraak waarvan ik zelfs denk van 'heh? Ga je hiervoor naar een huisarts?'![]()
Maar mensen mogen tegenwoordig ook niet ziek zijn. Met 1 dag griep/keelpijn oid willen ze al een antibiotica-kuur hebben..
en laat dat nou net niet werken bij een virusinfectie... Uitzieken maar!

AlexandraM schreef:ik kom helemaal niet zoveel mensen tegen die dat doen.. en die wat ik tegen kom die zijn niet echt veel in mijn omgeving. Bijvoorbeeld de moeder van een vroegere vriendin op de basisschool.
Ik kom doorgaans mensen tegen die er tegen zijn ook als ze wat hebben.
Helaas heeft nederland er zelf voor gezocht dat er vele nu zo zijn. het is meer winst en goedkoper om altijd maar iedereen voor te schrijven. sowieso krijgen doktoren tegenwoordig niet betaald voor de gezonde mensen maar voor de zieken, dus waarom beter worden??
Ook mensen die iets hebben waar ze tabletten voor slikken (psychisch) worden zo gemaakt. Ik ben er tegen maar ze helpen wel, echter moet je die maar een paar weken slikken samen met intensieve therapie zodat je hersens de link leggen dat het niet zo erg is en leren hoe je met iets om kan gaan zonder die problemen. Zodra je het dan gaat afbouwen kun je het langzaam alleen proberen.
Dit kost echter tijd en geld en dat is er niet of beter, willen ze er niet aan spenderen dus krijg je pillen en word vervolgens aan je lot overgelaten met alle gevolgen van dien.
Maar goed, wellicht krijg jij wel steeds mensen die daadwerkelijk wat hebben.
Ik maak me zorgen om hoe het er tegenwoordig aan toe gaat maar inderdaad leven en laten leven. of gewoon een discussie met iemand aan gaan. als het dan toch meer onzin is dan daadwerkelijk nodig help je ze misschien wel
Er zijn iig ook genoeg mensen die het wel echt nodig hebben
Citaat:Er zijn genoeg mensen met een serieuze depressie geen weken therapie nodig hebben, maar maanden of jaren. Antidepressiva zijn geen wondermiddel, maar kunnen je wel 's ochtends je bed uit helpen en ervoor zorgen dat je uberhaupt in staat bent om therapie te volgen.