Sammie schreef:Evi ik snap heel goed hoe orgaandonatie in zijn werk gaat. Ik heb mij daar echt wel in verdiept, eer een keuze te maken. Het is alleen wel zo dat men hier denkt dat als je donor bent je later dus ook daadwerkelijk iemand gaat redden. En dat is gewoon niet zo.. Je kan donor zijn en 0 mensen redden. Je kan idd ook donor zijn en 4 a 5 mensen redden, maar dat is echt niet altijd het geval en ik vraag mij af of er überhaupt cijfers zijn die dit kunnen onderbouwen. Buiten dit is mijn ervaring dan![]()
Er zijn bepaalde onderdelen van een volwassene die in een kind passen, maar in de meeste gevallen heb je een kind nodig dat overlijdt. Dus als volwassene van 30 jaar dat arme kindje van 5 jaar redden dat nog een heel leven voor zich heeft is eerder uitzondering dan regel. De discussie is prima, ook om dingen, twijfels en onduidelijkheden uit de wereld te helpen. Maar dat werkt imo wel beide kanten op. Het feit dat op jouw gele kaartje JA staat betekent niet dat je automatisch ooit iemand daadwerkelijk helpen en een aantal hier doen alsof dat wel zo is.Shirley schreef:Maar dat bepaalt toch mede of iemand wel of niet wil doneren
Hoe bedoel je dat?
Ik ben niet in de veronderstelling dat ieder orgaan iemand helpt, maar je doet nu overkomen alsof de meerderheid van de organen niet worden gebruikt. Ik denk dat dat een misvatting is. Ik denk namelijk dat er alles aan wordt gedaan dat wel te doen en dan kan ik mij niet voorstellen dat de meerheid in de prullenbak beland om het maar even cru te zeggen.
Op wat voor ervaring is dit gebaseerd>?