Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:56

Apart inderdaad. Ben je al flink met nat verband bezig? Zou ik wel doen als ik jou was, indien binnen dag of 2 geen verbetering alsnog langs de huisarts voor een kuur.

Joyce_R

Re: Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:59

Nat verband voor de ontsteking bedoel je? Of waar dient nat verband voor? :)
Doe op het moment er niet meer mee dan goed schoon houden en de huid rechts wegtrekken door middel van leukoplast, ter verlichting van de pijn. Als ik dat doe heb ik er haast geen last van eigenlijk! Ooit een tip van de huisarts voor die teen aan de andere kant haha. Maar als ik dat eventjes weg haal en vervang voel ik het wel gelijk weer.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:05

Wij raden bij ontstekingen van vinger/ teen altijd nat verband aan. Gewoon even provisorisch een verbandje aanbrengen, en die continue nat houden. (Kan gewoon met kraanwater). Dus nat maken, en dan meerdere keren per dag weer nat maken dat het niet droog wordt. De huid wordt dan week, waardoor de ontsteking eerder open gaat en wordt "leeg getrokken". Nu is dit met een vinger natuurlijk makkelijker te realiseren dan met een teen, maar zou het toch proberen.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 13:29

Oh die tip heb ik inderdaad al eerder in het topic voorbij zien komen! Durf alleen niet te zeggen of die van jou was toen..
Ik zal het gelijk eens proberen nu! :j Heb nog zat verband liggen van operatie haha

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:56

Ik heb vannacht gelezen t/m pag 5 dus ik zal de rest nog moeten bijlezen en ik heb gelezen dat de TS geopereerd is (beterschap :(:) )
Maar!

Hebben de mensen die het hardst schreeuwen om de HAP enig idee dat jullie de reden zijn dat het eigen risico de pan uitrijst en de zorgverzekering weer omhoog gaat.
Een ontsteking die al bijna 6 weken aanwezig is IS GEEN SPOED. Ja absoluut kl#te voor TS dat ze kapot ging van de pijn en evt had ze voor pijnstillingadvies kunnen vragen, maar ja het kan wachten tot de HA de volgende dag.

De HA heeft ook helemaal niks verkeerds gedaan, gewoon de ontsteking behandeld zoals iedere andere ontsteking. Ja misschien had ze zich even moeten inlezen voor koraal, maar zolang de TS hier een topic gaat openen over hoeveel pijn ze heeft en dus niet teruggaat naar de HA denkt de HA dat de fucidinzalf gewoon aanslaat.
Was TS gewoon na een aantal dagen teruggegaan naar de HA dan had de HA iets anders gedaan.

Ga vannacht de resterende pagina's lezen :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 07:52

Als ik pijn heb dan is het spoed, klaar. Ik betaal genoeg per maand voor zorgverzekering dus zodra ik in mijn ogen zorg heb, dan krijg ik die. Nee, ik ga niet voor een splinter in mijn vinger naar de dokter, maar ik ga wel als ik denk dat het nodig is, en het zal mij een reet roesten wat een ander daar van vindt. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:57

Nou ik vind tussen pijn en pijn vind ik nog wel een verschil zitten. Heb ik pijn omdat ik door mijn rug ben gegaan heb ik nog prachtige pijnstillers en ontstekingsremmers liggen en heb ik zoveel pijn dat ik niks meer kan dan zoek ik toch echt de dokter op, de dokter ja omdat de HAP voor spoeddingen is zoals snijwonden en breuken. Maar als een huid zwart is geworden dan is er iets niet goed en duid het vaak op necrotisch weefsel, dus dode huid.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:42

De HAP is niet voor breuken, daar heb je de eerste hulp voor. En ja er zit zeker verschil tussen pijn en pijn maar dat mag je niet voor een ander beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:58

purny schreef:
Nou ik vind tussen pijn en pijn vind ik nog wel een verschil zitten. Heb ik pijn omdat ik door mijn rug ben gegaan heb ik nog prachtige pijnstillers en ontstekingsremmers liggen en heb ik zoveel pijn dat ik niks meer kan dan zoek ik toch echt de dokter op, de dokter ja omdat de HAP voor spoeddingen is zoals snijwonden en breuken. Maar als een huid zwart is geworden dan is er iets niet goed en duid het vaak op necrotisch weefsel, dus dode huid.

En bij tenen is het het eind van het systeem, dus doorbloeding ed is niet echt grandioos.
Hap of huisarts is iets anders dan de SEH.
Necrose is een voortschrijdend proces wat niet vanzelf over gaat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:28

Zoals ik al zei had ik nog maar t/m pagina 5 gelezen en toen was er geen sprake van een zwarte teen.
In eerste instantie had TS pijn en een niet overgaande ontsteking en toen werd er langs alle kanten al geroepen ga naar de HAP.

Laatste paar pagina's gaat het inderdaad de andere kant op.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:43

Vanwege tentamens nog niet in de gelegenheid geweest om jullie op de hoogte te stellen. Maar ik ben naar de huisarts geweest! En het valt mee :j
In eerste instantie is de ontsteking aan de andere kant van dezelfde teen te verklaren door de voorgaande operatie. Ze hebben een deel van de nagel weggehaald, waardoor en drukverschil komt op de nagel, wat heeft gezorgd voor een ontsteking aan de andere kant. Uiteindelijk is het zwart geworden en dat is omdat er een bloeduitstorting is geweest, die is te linken aan de ontsteking en druk. Het zwarte is daarom nu aan m'n vlees ook weg, maar zit wel nog onder de nagel, aangezien het daar moeilijk weg gaat. Uiteindelijk is het vlees spierwit geworden, en dat komt door het helingsproces van een bloeduitstorting, aangezien er een blaar op is gekomen. Dus gelukkig valt het allemaal mee! :D Vervelend, maar had een 3e operatie verwacht eigenlijk.
Enige nadeel is dat ik geen hakken aan mag even tegenwoordig, en ik was zo blij dat op een gegeven moment weer kon -O- :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:48

Dat is goed nieuws, dan nog maar even geduld en afzien qua hakken dragen, beter nu even de tijd nemen en dan echt alles weer in orde hebben. Daarna kun je als het goed is je hakken weer naar hartenlust dragen! Nu eerst maar even zorgen dat het echt klaar is!!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:36

Jaa precies.. Ben er nu echt zo klaar mee dat ik het ook niet in m'n hoofd haal om ook maar even een dagje die hakken aan te trekken. Gewoon goed verstoppen dat ik niet in de verleiding kom als weer beetje gaat :=
Het lijkt ook weer de goede kant op te gaan, niet meer constante pijn. En zwarte trekt weg weer :)