Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:01

Idd, ben ik het ook mee eens. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:22

Dan denk ik er als man zijnde misschien te makkelijk over :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:47

Ailill schreef:

Zou jij dan spermadonor willen worden?
En dan niet alleen even inleveren, maar eerst een tijd lang jezelf hormonen inspuiten en daarna je sperma doneren?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:50

Met kans op huilbuien, labielheid, hoofdpijn en alle andere kwalen waar mannen vaak al gillend voor wegrennen als hun vrouw er last van heeft tijdens de reguliere hormonale ellende :D
En hoho, de zaadcellen niet zelf eruit helpen, iemand komt ze oogsten dmv een minder leuk hulpmiddel.

Maar goed, als ze al psychologische counseling aanbieden, dan is dat wel een indicatie natuurlijk van de impact die het kan hebben, zowel geestelijk als lichamelijk want jezelf dagelijks prikken is al vaak een drempel, maar als je ook nog last van de ingespoten hormonen krijgt is het niet tof :n
(Ik vind de eerste dag van de ongesteldheid al erg genoeg en ben ik al een wandelend hoopje hormoon ellende)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:36

Hmmm ondanks alle nadelen zou ik op dit moment nog steeds eicellen willen doneren. Maar ik kan me ook wel goed voorstellen dat veel mensen dat niet willen hoor :).

Maar het is natuurlijk maar de vraag hoe ik er over zoveel jaar voor sta. Het is idd een zwaar traject en je moet het maar net kunnen combineren met je dagelijks leven/werk. Ik denk ook dat het daardoor voor veel mensen moeilijk/onmogelijk is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:08

Frensie schreef:
Ailill schreef:

Zou jij dan spermadonor willen worden?
En dan niet alleen even inleveren, maar eerst een tijd lang jezelf hormonen inspuiten en daarna je sperma doneren?

Moeilijk antwoord op te geven, in eerste instantie dacht ik ja. Toen vroeg ik me af om welke hormonen het zou gaan en of de 'schade' blijvend zal zijn. Afhankelijk van deze vragen neig ik nog steeds naar ja, vooral om het feit dat ik van mening ben dat ieder (weldenkend/fatsoenlijk) mens het recht heeft om ouder te worden. Op de manier die voor hem/haar/hen + kind het best is, los van wat de buitenwereld daar wel of niet van denkt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:11

vuurneon schreef:
Met kans op huilbuien, labielheid, hoofdpijn en alle andere kwalen waar mannen vaak al gillend voor wegrennen als hun vrouw er last van heeft tijdens de reguliere hormonale ellende :D
En hoho, de zaadcellen niet zelf eruit helpen, iemand komt ze oogsten dmv een minder leuk hulpmiddel.

Maar goed, als ze al psychologische counseling aanbieden, dan is dat wel een indicatie natuurlijk van de impact die het kan hebben, zowel geestelijk als lichamelijk want jezelf dagelijks prikken is al vaak een drempel, maar als je ook nog last van de ingespoten hormonen krijgt is het niet tof :n
(Ik vind de eerste dag van de ongesteldheid al erg genoeg en ben ik al een wandelend hoopje hormoon ellende)

Ho ho, bij jullie vrouwen werkt het sowieso al op die manier. Wij mannen hebben het geluk dat iedere verdeling tussen man-vrouw op het gebied van zwangerschap/bevalling gunstiger voor ons uitpakt ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:10

Dat sowieso! Alhoewel ik het ook wel te doen heb met mijn vriend tijdens een hormonale bui :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:30

Nee, ik zou ook geen eicel willen donoren. Omdat ook ik van mening ben dat een kind krijgen geen medische noodzaak is. Daarnaast zou ik mijn genen niet bij iemand anders willen terug zien.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:45

Ik ben orgaandonor en in november heb ik een stuk van mijn haar gedoneerd aan de Haarstichting.

Ik zit er wel eens over te deken om bloeddonor te worden maar ik heb periodes waarin ik last heb van een lage bloeddruk/bloedsuiker, ik vrees dus dat ik dan na zo'n donatie veel kans op flauwvallen heb?
Aan de andere kant ben ik voor zover ik weet wel makkelijk te prikken(dunne huid dus aders duidelijk zichtbaar). Bloedgroep weet ik niet.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:09

Je bloeddruk word voor elke donatie gemeten en ook je ijzergehalte.
Als dit niet goed is mag je niet doneren.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:51

Morgen de bloedtest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:04

Ik duim :) , komt vast goed!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 22:46

Vast wel :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:23

Mag ik me ook hier melden? Ik ben nu nog 12 jaar maar zodra ik 18 jaar ben wil ik heel erg graag donor worden, Zodat ik mensen kan helpen! ik wil bloed donor worden en ook beenmerg donor worden! en ik denk ook dat ik de "herbruikbare" delen van mij lichaam ook ga doneren zeg maar!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 01:18

Lovealmar schreef:
Mag ik me ook hier melden? Ik ben nu nog 12 jaar maar zodra ik 18 jaar ben wil ik heel erg graag donor worden, Zodat ik mensen kan helpen! ik wil bloed donor worden en ook beenmerg donor worden! en ik denk ook dat ik de "herbruikbare" delen van mij lichaam ook ga doneren zeg maar!

Wat goed!
Vanwaar de keuzes? :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:39

Ik heb net zo'n formuliertje gekregen van de stamceldonor gebeuren, die even invullen en dan zou ik binnenkort zo'n wattenstaafje opgestuurd krijgen :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:30

Wat gebeurt er eigenlijk verder.
Ik bedoel ik heb voor stamceldonor opgegeven en toe kreeg ik van die wattenstaafjes thuis.
die heb ik gedaan en weer teruggestuurd.
Ook heb ik soort pasje gekregen
Dit is al enkele maanden terug

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:44

JenW schreef:
Lovealmar schreef:

Wat goed!
Vanwaar de keuzes? :)

Nou ik wil graag mensen helpen door iets kleins te geven zoals mijn bloed/beenmerg. Dat je daar gewoon iemands leven mee redt terwijl je er zelf geen last van hebt vind ik een mooie gedachte!
En tja als ik dood ben wat heb ik dan nog aan longen? iemand die leeft heeft er meer aan! dus waarom zou die mijn longen bijv, niet mogen krijgen?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:46

AfricanLady schreef:
Wat gebeurt er eigenlijk verder.
Ik bedoel ik heb voor stamceldonor opgegeven en toe kreeg ik van die wattenstaafjes thuis.
die heb ik gedaan en weer teruggestuurd.
Ook heb ik soort pasje gekregen
Dit is al enkele maanden terug

Als iemand stamcellen nodig heeft, en die persoon 'matcht' met jou wordt je opgeroepen. De kans dat je uberhaupt wordt opgeroepen schijnt echter wel vrij klein te zijn.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:46

En als ik zelf nieuw beenmerg moet krijgen dan zou ik ook graag willen dat mensen dat willen doneren!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:48

ik denk dat als ik dood ga dat ik dan ook de dingen die nog gebruikt kunnen worden ga geven. want als je dood bent heb je er toch niks meer aan!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:49

Xfjord schreef:
ik denk dat als ik dood ga dat ik dan ook de dingen die nog gebruikt kunnen worden ga geven. want als je dood bent heb je er toch niks meer aan!

Precies ja! andere mensen hebben het wel nodig en jij niet!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:50

Lovealmar schreef:
Xfjord schreef:

Precies ja! andere mensen hebben het wel nodig en jij niet!

ja je weet het dan waarschijnlijk niet maar je hebt dan misschien wel iemands leven gered

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 00:30

Vandaag die bloedtest gehad en die stomme vingerprik deed nog meer zeer als die buisjes :p

Nu wachten tot de oproepkaart :)