Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:21

Hier nog een ervaringsdeskundige. Inmiddels al weer 8 jaar geleden, ik was toen 35. Heb erg veel pijn gehad, ik gebruikte paracetamol en ibuprofen. Veel koud water gedronken. En weet je wat ik lekker vond om te eten, kleine stukjes van die gladde platte gerookte zalm. Dat glijdt lekker naar binnen :j :! En ik at ook potjes olvarit haha, die met spagetti was best te eten, en ook lekker glad. Veel sterkte vandaag en vooral de dagen erna. :(:)

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:52

@moonday je zal nu bijna geholpen ik was de eerste na de kinderen en werd om kwart voor 10 geholpen. Heel veel sterkte! Je zal denken als je wakker wordt. Owww als dit t is lukt t wel. maar helaas is dat het begin.

Vandaag laten bij mij me korsten los en wat doet dat zeer. Elke ochtend vind ik t wel even door bijten hoor dames!

Ik heb ook onwijs honger en nog niet veel gegeten. Ik heb door te weinig weer stand heel veel afte in me mond en die doen ook behoorlijk zeer.
Zalm!!! Mm mm Lekker!! Ik had laatst een zacht gekookt ei geprobeerd ook wel Oké om te doen!

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:47

Hoi!
Bedankt iedereen!!
Ik ben weer fijn thuis. Operatie ging erg goed. De dokters zeiden dat mijn amandelen perfect waren om er uit te halen haha. Bij het wakker worden was Ik helemaal in paniek was aan het hyperventileren en trillen. Echt heel raar want ik ben van mij zelf normaal heel rustig en ik ben nooit zo snel in paniek.
De pijn was ook heftig en ik had daarom een extra dosis morfine gekregen.
Maar nu voel ik mij eigenlijk best goed. Wel natuurlijk pijn en moe. Maar mijn eetlust is heel goed en ik heb al een paar ijsjes, kommetjes appelmoes en yoghurt naar binnen. Dat is wel heel lekker.
Bedankt van de tip van zalm. Daar heb ik nu echt trek in haha
Laatst bijgewerkt door moonday op 14-10-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xLeoniee

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:49

Hopen dat je snel herstelt moonday! Maar bereid je er wel op voor dat de pijn erger gaat worden omdat t geneest.. Ik heb vandaag sinds een dikke week een bakje havermoutpap naar binnen gekregen dus voel me niet meer zo gammel gelukkig

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:43

Je bent ook nog een beetje groggy van de narcose en de morfine, begin daarom alvast op tijd met je pijnstillers, want als de morfine echt is uitgewerkt, moeten je paracetamolletjes en of ibuprofen al zijn ingewerkt. En regelmatig een klein slokje koud water nemen, helpt ook. Ik hoop dat je een goede avond en nacht hebt!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:53

Net even uit nieuwsgierigheid in mn keel gekeken en zag dat t begon te bloeden.. geen helder bloed maar een beetje slijmerig. Dit betekend toch dat de korst loslaat? Wat ik wel vreemd vind is dat ik aan de rechterkant bovenin een raar bultje heb zitten.. heb hier ook heel erg last van weet iemand of t normaal is? Anders ga ik morgen ff naar de huisarts want heb van de wonden zelf geen last meer maar wel van dat bultje...

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 05:55

Had ik ook dat het na een week nog ging bloeden...
ook naar de kno arts gegaan niets aan het handje dat is iets op de wond dat loslaat (stukje korts oid)
raar (bultje)/plekje had ik ook .. dat is ook weer weggegaan zal er wel bij horen

ik had toen ook alleen nog maar aan 1 kant last, en een halveweek later ging ik ineens met sprongen vooruit en ging de genezing snel ( toen pas kon ik ook beetje vast voedsel gaan eten)

wat ik erg goed naar binnen kreeg was aspeges en afgekoelde aspergesoep, ging heel makkelijk en knapte daar een hoop van op !

@ moonday .. inderdaad al met de pijnstillers beginnen eenmaal de pijn is het wachten tot de pijnstillers gaan werken en dan duren de minuten heel lang ..
mijn dokter zei dat je een spiegel van paracetamol moest gaan opbouwen - zelfde tijdstip innemen en de voorgeschreven dosis zo zou hij beter werken...

absoluut geen zuivel nemen dat gaat heel erg slijmen

verder is het bij mij nu goed genezen en nergens meer last van, wel merk ik dat ik eten anders vind smaken heel raar, en kan ik mijn huig niet meer met mijn tong aanraken wat ik voor de operatie wel kon :')

ook ben ik van mijn cola( verslaving) af teminste ik vind het niet zo geweldig meer cola voor de operatie dronk ik een liter per dag en nu soms 1 glas als ik op bezoek ben en van het roken ben ik ook af das wel weer een bijkomend voordeel ohja de kilo's minder ook niet erg <<)

meer mensen die het eten na de operatie anders vinden smaken ?

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 06:41

@isaboy haha dat zijn wel 2 fijne voordelen, geen cola verslaving meer en roken.
Hogelijk komt je smaak wel weer snel terug. want dat zal heel wel heel vervelend zijn.

ik ben meteen in het ziekenhuis begonnen met op vasten tijdstippen paracetemols en een pijnstiller met ontstekingremmers te slikken. Ik mag absoluut geen ibuprofen hebben omdat ze zeggen dat er dan bloedingen kan komen. En omdat ik een long patiënt ben kan ik het eerder benauwd krijgen.
Wel een beetje jammer want ik vind ibuprofen even net wat beter werken tegen pijn.

Oja en ik heb gister geleerd om niet meer in mijn keel te kijken met een spiegel. Het ziet er uit alsof er een bombardementen zijn geweest. Mijn misselijkheid was meteen terug haha.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:40

Mijn smaak is ook anders :o eet op dit moment alleen nog maar pap.. zit nu op dag 8 en hoop zo dat t alleen maar beter word want ik verlang zo naar lekker eten haha.. ik ben idd ook al heel wat kilos kwijt en al 9dagen van t roken af :))

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:09

Dames hoe gaat t?

Mijn smaak is ook anders. Had net slagroom vla Daar had ik echt zin in Maar wat een vieze na smaak :')

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:44

Vandaag merk ik voor t eerst verbetering _/-\o_

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:15

Super fijn xleonie!

Denk je nou ook niet he he eindelijk gaat t beter en wordt t niet meer slechter *\o/*

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:50

Ja echt fijn! Ben sinds gister van de pijnstillers af en slikken gaat steeds beter..@moonday hoe gaat t vandaag met je?

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:53

Wouw super fijn xleoniee!!
Hoe gaat het vandaag? helemaal geen pijn meer?

Pony85 @ hoe gaat het met jou?

Het gaat wel, de ene moment doet het ontzettend zeer en andere momenten voel ik er weinig van.
Maar het slikken blijft naar. En mijn kaken zijn super stijf.
Gisteren ging het praten helemaal niet meer. Maar vandaag gaat dat wel iets beter. Maar ik praat echt alleen het hoog nodige en voor de rest hou ik mijn mond.
Vandaag ben ik op internet beetje opzoek naar een nieuwe trailer, even wat afleiding dat helpt echt.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:25

Slikken is niet pijnlijk meer.. tis meer een soort onaangenaam gevoel door de korstjes die loslaten.. dacht trouwens dat die korst in 1x weg was maar t gaat dus stukje voor stukje :r

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:59

Ik heb helaas nog wel last met eten en slikken wanneer houdt t op!

@moonday praten Deed ik ook in t begin bijna niet nu gaat praten gewoon goed! Ik heb alleen echt zin om gewoon weer te eten! ;)
Ja even je hoofd leeg maken is ook fijn. Heb je al iets gevonden?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:06

Ik klim zo voor t eerst weer even op t paard :)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:06

Hoe gaat het vandaag Moonday? Heb je al oorpijn? Meestal krijg je dat er na een paar dagen ook nog gezellig bij...Btw, ik heb een trailer te koop staan...PB maar even als je interesse hebt! Beterschap!

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:29

Ik was een paar dagen internet-loos. Maar gaat wel al iets beter.
Slikken en praten doet nog steeds zeer en zaterdag en zondag waren echt slechte dagen. En ja ik heb ook sinds dit weekend oor pijn. Heel vervelend.
Maar ik heb wel meer energie en voel mij wel iets beter. En ik merk nu ook dat ik veel meer ruimte in mijn mond heb, ik kan nu goed merken dat de keelamandelen meer in de weg zaten.

Ik heb een Ifor-Williams trailer op het oog als ik mijn beter voel ga ik kijken. Maar ik zal evengoed straks wel even een PB sturen naar je sturen Ninia.

Xleoniee @ Hoe was het paard rijden? Hoe voel je nu?
Pony85 @ Gaat het slikken nu wel beter?

Ik ga nu eindelijk even naar mijn lieve paardjes.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:14

Voelde me superslap dus heb paar rondjes gestapt en ben er toen weer af gegaan.. nu gaat t steeds beter. Gister lekker in t bos gereden en vandaag weer naar school geweest :)

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:26

Moonday!! Hier gaat alles goed.! Ik heb maandag weer gewoon gewerkt alleen was ik echt gesloopt. Mocht iemand al om 10 naar huis. Dus heb zelf aan gegeven dat ik dat wel wilde zijn. De rest van de dag zette hij me nog op ziekte.
Morgen moet ik wel volledig weer aan de bak en wel van 12 tot half 9. Ik kan weer eten al voel ik het nog wel. Me zoontje was een aantal dagen erg vervelend omdat mama's niet ziek kunnen zijn dat gaat nu gelukkig ook weer beter.
Hoe gaat het met jouw vandaag?

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:37

Hoi iedereen, ook ik mag op advies van de kno arts mijn amandelen laten verwijderen.
Ik kan kiezen voor pellen of laseren. Heeft iemand hier ervaring met laseren?
Wat ik zo op internet lees is de pijn minder en kans op nabloedingen ook.
Ben best heel nerveus (en heb nog niet eens een afspraak gemaakt haha) maar ondertussen al 5 jaar verkouden en chronisch ontstoken amandelen dus helaas moet het nu echt maar gebeuren...

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:04

Vandaag precies 3 week geleden en kan eindelijk zeggen dat ik niks meer voel van de wonden! Kan alles weer eten en drinken en het rare gevoel is ook weg! *\o/*

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:00

Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat! @Moonday is de pijn bij jou ook zo goed als weg? Zal nu een dikke 2 week geleden zijn dat je geopereerd bent?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:03

@da_re ik heb ze zelf laten pellen.. De pijn is inderdaad vervelend maar ben nu echt superblij dat ik het gedaan heb! Elke keer ontstekingen is echt niet fijn, en de zekerheid dat t zo goed als niet weer gebeurd geeft me een ontzettend fijn gevoel.. Ben blij dat ik van die rotdingen af ben :j Heb wel ergens gelezen dat je met laseren meer kans hebt dat er een stukje blijft zitten dat nog kan gaan ontsteken.. Met pellen weet je zeker dat alles weg wordt gehaald. Succes met het maken van je keuze en we horen vast nog wel wat het is geworden :)