@merel_gomez: jawel. Waar ik sport doen we gewoon alles. Maar bij die andere sportschool in de buurt dus niet. Geloof geen lunges en een korte cooling down ofzo. Eigenlijk best raar
De lunges is 91 zijn met step, en dat vind ik fijner
Sh'bam is idd dans. Maar gevarieerder van Zumba. Ik vind de Sh'bam geweldig. Ik doe ook Balance, zo heerlijk.
Aranel
Geplaatst: 09-09-14 13:30
Ik ben gisteren naar mijn tweede les geweest, wil het toch wel 1 keer per week volhouden naast zumba
Hoeveel gewicht doen jullie met de arm oefeningen? Ik doe de lichtste eraan anders krijg ik die stang niet het hele nummer omhoog
dressagelady
Geplaatst: 09-09-14 13:33
Bij borst 3.5 per kant, triceps nog maar 2.5 per kant. Biceps sta ik op 2kg per kant maar ga ik de volgende les 3 voor pakken denk ik Schouders heb ik dumbells 2kg en stang 2.5 anders houd ik t niet het hele nummer vol
Alle oefeningen met armen 3,5 kilo per kant op de barbell.
elenaMM77
Geplaatst: 09-09-14 13:39
jammer genoeg is dit niets voor mij..
door een sportverleden ben ik redelijk 'vierkant' gebouwd bovenin.. zodra ik met gewichten aan de slag ga (zelfs lichte) dan kan ik in notime geen behoorlijk jasje meer aan.. waar de middel en borst dan netjes in past, kan ik mijn armen niet eens meer bij elkaar brengen, of het rugpand scheurt dan, of mijn bovenarmen zitten al klem. ik moet zelf vooral met mijn bovenlichaam zo min mogelijk met gewichten doen, anders vind ik dat ik 'onvrouwelijk' wordt (mijn normale kleding maat is 38 broek, 40 jasje (dat dus al door het rugpand, schouder en bovenarmen).. als ik met gewichten ga klooien dan wordt 42 al snel krap en gaat het voor 'flodderen'. geen gezicht dus, dan wordt alles 'hobbezak' achtig).. zodra het wordt pump/pomp in een sport voorkomt moet ik er voor mijn gevoel al vanaf zien... het vroeger populaire tai bo kon wel prima overigens (geen weerstand anders dan je eigen lichaam die je wel op spanning moest houden)
Lastig lastig.. Wegens studie en paard moet ik denk ik terug gaan naar 2x pw. Heb 3 favoriete lessen. Balance( blijft zowizo) maar dan pump of sh'bam.. Of om de week maar hoeveel zin heeft pump dan en hoe snel pak ik de pasjes op van sh'bam
Ja maar toch, de een is zwaarder dan de ander. Er was ooit een release met een super zware lunge track. Die daarna viel weer alles mee. Bij 90 vind ik de schouders weer heel zwaar. Bij de ene sportschool waar ik sport beginnen ze aankomend weekend, bij de ander eind september geloof ik. Hoop dan wel weer mee te kunnen doen. Kreeg wel een beterschapberichtje van de Pump en Sh'bam instructeur, lief
Ik mis pump echt gigantisch.. Van drie keer per week naar noppes door dat stomme ongeluk mn kniebanden zijn opgerekt en mn kniegewrocht drukt vocht op.. Das nog een paar weken geen pump en ik hoopte zo komende week weer te kunnen
Wow power vanavond! Instructrice is afgelopen week naar Ibiza geweest en ze had nog wat power extra Uitdaging voor ervaren pumpers om eens flink omhoog gegaan. Ben helemaal op nu maar zo lekker getraind. Bij rug mijn persoonlijke record verbeterd(5 kilo per kant). Daarvoor Sh'bam gedaan, ook heerlijk! (vrees voor morgen..)