Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fleurtjeuh schreef:Ik heb nooit gezegd dat ik het niet goed vond dat je hem met rust laat.
Dat vind ik juist goed.
Maar hoe irritant je het misschien ook vind
Ik ben van mening dat je als 17 jarige niet een verslaafde kan helpen.
Er zijn mensen die jaren een opleiding hebben gevolgd, die weten hoe je dit soort dingen aan moet pakken.
Dan heb je misschien 2 keer van dichtbij een verslaving meegemaakt, dat maakt je geen expert.
En hoe goede vriend het ook is, een verslaving doet hele vervelende dingen met mensen, en maakt ze oneerlijk. Ze zeggen dingen die ze niet menen, en doen dingen die ze niet zouden doen als ze nuchter zijn.
Dan kan je beter je handen ervanaf trekken, en het aan de echte experts overlaten.
Die weten wat ze moeten doen om deze jongen te helpen weer op het rechte pad te komen.
Trek lekker je eigen plan, doe je eigen ding, als hij hopelijk over een tijdje toch stopt met drinken en zijn verontschuldigingen aanbied krijg je misschien wel een betere vriend terug.
En het grapje op de vorige pagina is niet ten koste van jou, maar van hem.

Citaat:Janneke: no offence maar ik kom niet uit jouw berichten hier, ik lees ze wel maar begrijp ze niet. Verder heb ik mijn twijfels over jouw kunde en kennis betreffende deze onderwerpen.
Ayasha schreef:Laten we zeggen dat de info zonder broen die je onlangs gaf nogal gevoelig ligt en dat ik daardoor wat moeite heb met er van uit te gaan dat je het ook juist kan hebben.
meggiemeg schreef:Niet alleen zichzelf Pandameisje, wat denk je van de mensen om hem heen die om hem geven en van hem houden? Het is erg om te zien hoe iemand zichzelf aan het kapot maken is met soms de ergste gevolgen. De broer van een zeer goede vriend van mij heeft het met zijn leven moeten bekopen door de drank. Blijf je achter als familie met veel ellende en dat alleen om de drank...