Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Re: Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:44

Jammer Ayasha & fleurtjeuh dat jullie zo dom doen maar goed ik iritteer me al langer aan fleurtjeuh maar oke. Meiden jullie laten zien dat je niet echt respect vol bent. Verder Fleurtjeuh wou je eerst dat ik me handen van aftrok. Doe ik dat nu is het nog niet goed

Janneke2 en Jiskaa dankje voor jullie bericht.

Ik ben blij dat ik gewoon afstand heb genomen van R

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:55

Ik heb nooit gezegd dat ik het niet goed vond dat je hem met rust laat.
Dat vind ik juist goed.
Maar hoe irritant je het misschien ook vind
Ik ben van mening dat je als 17 jarige niet een verslaafde kan helpen.
Er zijn mensen die jaren een opleiding hebben gevolgd, die weten hoe je dit soort dingen aan moet pakken.
Dan heb je misschien 2 keer van dichtbij een verslaving meegemaakt, dat maakt je geen expert.
En hoe goede vriend het ook is, een verslaving doet hele vervelende dingen met mensen, en maakt ze oneerlijk. Ze zeggen dingen die ze niet menen, en doen dingen die ze niet zouden doen als ze nuchter zijn.
Dan kan je beter je handen ervanaf trekken, en het aan de echte experts overlaten.
Die weten wat ze moeten doen om deze jongen te helpen weer op het rechte pad te komen.
Trek lekker je eigen plan, doe je eigen ding, als hij hopelijk over een tijdje toch stopt met drinken en zijn verontschuldigingen aanbied krijg je misschien wel een betere vriend terug.

En het grapje op de vorige pagina is niet ten koste van jou, maar van hem.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:59

fleurtjeuh schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik het niet goed vond dat je hem met rust laat.
Dat vind ik juist goed.
Maar hoe irritant je het misschien ook vind
Ik ben van mening dat je als 17 jarige niet een verslaafde kan helpen.
Er zijn mensen die jaren een opleiding hebben gevolgd, die weten hoe je dit soort dingen aan moet pakken.
Dan heb je misschien 2 keer van dichtbij een verslaving meegemaakt, dat maakt je geen expert.
En hoe goede vriend het ook is, een verslaving doet hele vervelende dingen met mensen, en maakt ze oneerlijk. Ze zeggen dingen die ze niet menen, en doen dingen die ze niet zouden doen als ze nuchter zijn.
Dan kan je beter je handen ervanaf trekken, en het aan de echte experts overlaten.
Die weten wat ze moeten doen om deze jongen te helpen weer op het rechte pad te komen.
Trek lekker je eigen plan, doe je eigen ding, als hij hopelijk over een tijdje toch stopt met drinken en zijn verontschuldigingen aanbied krijg je misschien wel een betere vriend terug.

En het grapje op de vorige pagina is niet ten koste van jou, maar van hem.

Ik weet wat ik doe.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:02

Wat doe je dan als ik vragen mag?
Daar ben ik erg nieuwschierig naar.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 23:05

fleurtjeuh schreef:
Wat doe je dan als ik vragen mag?
Daar ben ik erg nieuwschierig naar.

waarom zou ik jou dat nog aan je neus hangen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:07

Toon ik oprechte interesse is het nog niet goed...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 23:09

fleurtjeuh schreef:
Toon ik oprechte interesse is het nog niet goed...

ik heb gehoord dat ik uit de buurt van je moet blijven dus doe ik dat ook :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:10

Oh?
Dat is interressant.
Je gaat me zeker niet vertellen wie dat is, en op welke grond die 'waarschuwing' is gemaakt?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 23:12

fleurtjeuh schreef:
Oh?
Dat is interressant.
Je gaat me zeker niet vertellen wie dat is, en op welke grond die 'waarschuwing' is gemaakt?

het is iemand die jou kent meid:)

maar uhm waarom loopp jij trouwens altijd te zeuren. ga even ergens anders zeuren want jij weet niet wat je wil meid.

doeg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:13

Nou nou... gezellig dames.. we zijn allemaal ver uit elkaars buurt... want zit overal een schermpje tussen (en dan zeg je vaak dingen sneller die je irl niet had gezegd)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 23:14

Evelijn schreef:
Nou nou... gezellig dames.. we zijn allemaal ver uit elkaars buurt... want zit overal een schermpje tussen (en dan zeg je vaak dingen sneller die je irl niet had gezegd)

je hebt een punt ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:16

Hihi
Ik ben heel vriendelijk en beleefd hoor
Ben nog lang niet boos.
Ik ben gewoon benieuwd wie er iets achter mijn rug om tegen een ander zou zeggen, en zegt mij te 'kennen'
Beetje kinderachtig mag ik zo wel zeggen.
En hoezo loop ik altijd te zeuren volgens jou?
Ik ben vaak eerlijk, en sommige mensen kunnen daar misschien niet tegen, omdat het niet in hun denkwijze past.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:30

Nah ik durf wel gokken. :D

Janneke: no offence maar ik kom niet uit jouw berichten hier, ik lees ze wel maar begrijp ze niet. Verder heb ik mijn twijfels over jouw kunde en kennis betreffende deze onderwerpen.. Dus vergeef me dat ik jouw mening moeilijk serieus kan nemen zo lang jouw berichten voor mij geen enkele logica bevatten. Wiens gebrek dat is zal wel ergens in het midden liggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:43

Citaat:
Janneke: no offence maar ik kom niet uit jouw berichten hier, ik lees ze wel maar begrijp ze niet. Verder heb ik mijn twijfels over jouw kunde en kennis betreffende deze onderwerpen.

Wat mij betreft kunnen wij over alles discussiëren.
Uit je eerste zinnen begrijp ik, dat jij mij niet begrijpt.
Kan gebeuren en als je (vergeef mij het frikkencitaat) iets kunt zeggen/vragen over wat je niet begrijpt, geef ik met plezier antwoord.

Al moet ik bekennen dat ik na lezing van de rest van je post daar veel minder zin in heb ("Al snap ik Janneke dan niet, ik weet nu al dat haar opvattingen niet serieus te nemen zijn.")

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:46

Laten we zeggen dat de info zonder broen die je onlangs gaf nogal gevoelig ligt en dat ik daardoor wat moeite heb met er van uit te gaan dat je het ook juist kan hebben. Moeite. Niet onmogelijk. MAAR ik ga morgen als ik wakkerder ben nog eens lezen. Begrijp ik het dan nog niet, stel ik de vragen en dan besluit je zelf maar of je antwoord of niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 00:04

Ayasha schreef:
Laten we zeggen dat de info zonder broen die je onlangs gaf nogal gevoelig ligt en dat ik daardoor wat moeite heb met er van uit te gaan dat je het ook juist kan hebben.

Ja - dat kan kloppen.
Info over de reddingsdriehoek kan zeer confronterend zijn, dat is zo. (Bron is genoemd: transactionele analyse, wordt daar ook wel dramadriehoek genoemd. Komt voor in -tig boeken en vele websites.)
Wel te rusten "morgen gezond weer op" en dan kijken we verder.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 00:08

Dat bericht over die driehoek was mij ook te lang om te lezen.
Kan je het wat korter samenvatten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 00:11

Moderatoropmerking:
hier het dringende advies om het vriendelijk te houden. Persoonlijke kwesties kun je via pb uitvechten. Graag dus ontopic blijven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:23

Meid, wat er ook gebeurt; blijf volhouden in wat je nu doet! Geen contact, niet gevoelig zijn voor smeekbedes en excuses etc etc. Eigenlijk zou iedereen dit om hem heen moeten doen, dat hij weet wat echte sh*t is en dat je soms gewoon letterlijk in de goot moet belanden om beter te kunnen worden. Want de drank kan hem geen onderdak geven immers.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 08:36

ik begin nu eindelijk minder aan hem te denken. Ik begin eerlijk gezegd in te zien hoe kapot die zich zelf maakt en hij mag er ook zelf uit komen mijn hulp krijgt die niet meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:50

Niet alleen zichzelf Pandameisje, wat denk je van de mensen om hem heen die om hem geven en van hem houden? Het is erg om te zien hoe iemand zichzelf aan het kapot maken is met soms de ergste gevolgen. De broer van een zeer goede vriend van mij heeft het met zijn leven moeten bekopen door de drank. Blijf je achter als familie met veel ellende en dat alleen om de drank...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 11:33

meggiemeg schreef:
Niet alleen zichzelf Pandameisje, wat denk je van de mensen om hem heen die om hem geven en van hem houden? Het is erg om te zien hoe iemand zichzelf aan het kapot maken is met soms de ergste gevolgen. De broer van een zeer goede vriend van mij heeft het met zijn leven moeten bekopen door de drank. Blijf je achter als familie met veel ellende en dat alleen om de drank...

je hebt gelijk