Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:02

En hoe zit het met de bovenbenen dan?
Ik heb juist last van irritatie aan de binnenkant van mijn bovenbenen.
Nu ben ik ook vrij donker dus haar valt ook gewoon echt op als ik het niet weg haal.
Ik hoor namelijk ook weleens mensen die hun bovenbenen helemaal niet ontharen, maar dat is bij mij echt geen optie hoor :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:04

Bhriseis schreef:
Eileen, maar lukt het epileren down there wel beter dan zelf met veet aan de slag te gaan?
Want met Veet kreeg ik echt niets mee...

O ja, jij bent die van de wijn Sakkia :D

Ik heb zelf nooit ontharingscreme gebruikt omdat ik een hele gevoelige huid heb en ik bang was dat het zou ontsteken.
Ik epileer ook niet alles, maar alleen de randjes die uit mijn bikinibroekje zouden piepen. De rest knip ik bij. Met scheren krijg ik bultjes, irritatie en onwijze jeuk als de stoppels dan weer doorkomen. Dat heb ik met epileren echt totaal niet.
Ik heb het eerst geschoren en toen heel langzaam vanaf de randen steeds iets verder naar binnen epileren. En tussendoor mijn huid de kans gegeven te herstellen. 3 keer per dag even een minuutje epileren en starten een paar uur na het scheren. Dan pakt hij steeds maar een paar haren en doet het een stuk minder zeer.

En ik ben blij met het resultaat. De haren zijn zo licht en dun, dat ze helemaal niet meer opvallen. Dus in de zome hoef je niet ele dag te scheren. Aan het eind van de zomer waren mijn bikinilijn en oksels helemaal schraal door het vele scheren en zweten.

eilleen333

Bhriseis schreef:
Eileen, maar lukt het epileren down there wel beter dan zelf met veet aan de slag te gaan?
Want met Veet kreeg ik echt niets mee...

O ja, jij bent die van de wijn Sakkia :D

Ik heb zelf nooit ontharingscreme gebruikt omdat ik een hele gevoelige huid heb en ik bang was dat het zou ontsteken.
Ik epileer ook niet alles, maar alleen de randjes die uit mijn bikinibroekje zouden piepen. De rest knip ik bij. Met scheren krijg ik bultjes, irritatie en onwijze jeuk als de stoppels dan weer doorkomen. Dat heb ik met epileren echt totaal niet.
Ik heb het eerst geschoren en toen heel langzaam vanaf de randen steeds iets verder naar binnen epileren. En tussendoor mijn huid de kans gegeven te herstellen. 3 keer per dag even een minuutje epileren en starten een paar uur na het scheren. Dan pakt hij steeds maar een paar haren en doet het een stuk minder zeer.

En ik ben blij met het resultaat. De haren zijn zo licht en dun, dat ze helemaal niet meer opvallen. Dus in de zome hoef je niet ele dag te scheren. Aan het eind van de zomer waren mijn bikinilijn en oksels helemaal schraal door het vele scheren en zweten.

Anoniem

Wilke93 schreef:
Ik kan echt niet wachten om t uit te proberen hahah, ik ga gewoon kei hard meeblère met een liedje :') benieuwd hoe dat gaat klinken als ik ondertussen epileer _O-

Doe ik ook :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:06

SAKKIA schreef:
En hoe zit het met de bovenbenen dan?
Ik heb juist last van irritatie aan de binnenkant van mijn bovenbenen.
Nu ben ik ook vrij donker dus haar valt ook gewoon echt op als ik het niet weg haal.
Ik hoor namelijk ook weleens mensen die hun bovenbenen helemaal niet ontharen, maar dat is bij mij echt geen optie hoor :=

Ik doe mijn bovenbenen ook. Wat minder net dan mijn onderbenen, omdat de haren op mijn bovenbenen al een stuk lichter waren. Maar vooral rond de knie doe ik ze wel grondig. Anders heb je echt zo'n overgang.

Waxen lijkt me zo niets. Zeker niet down under. Zou bang zijn dat ze mijn lippen eraf trekt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:07

Ik moet trouwens steeds denken aan Bridget Jones die met en boek in haar hand en een sigaret in de mond een boek over Tsjetsjenië oid staat te lezen voordat ze op date gaat.

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:08

Wilke93 schreef:
Ik kan echt niet wachten om t uit te proberen hahah, ik ga gewoon kei hard meeblère met een liedje :') benieuwd hoe dat gaat klinken als ik ondertussen epileer _O-

:')

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:10

Even melden, heb half meegelezen maar zal mijn ervaringen eens delen.
Ik gebruikte voorheen altijd wegwerpscheermesjes voor oksels, benen en down under. Maar die krengen zijn altijd op als je ze het hardst nodig hebt. Dus heb voor moederdag een ladyshave gehad. Zat te twijfelen tussen een epileerder en een scheerding, maar epileerder doet meer pijn.. dus dan maar elke week hahaha. moet zeggen de ladyshave (gewoon een goedkope van 20 euro) doet het prima. Droog iets beter dan nat onder de douche.
Ik heb wel eens met Veet gewerkt. Vond het super werken, maar als k bijvoorbeeld mn oksels, benen en down under heb ingesmeerd met dat spul moet ik een kwartier op een onchamante onlogische houding staan en daar heb ik dan totaal geen geduld voor. :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:11

eilleen333 schreef:
Je wil het niet weten... Ik schoor altijd al, en ik dacht, eens proberen. Dus een paar dagen niet geschoren, zodat dat ding de haren goed kon pakken. En dat deed ie, allemaal tegelijk :P . Maar ja, die haren onder de oksel zijn vaak wat stugger en dikker, dus omdat hij probeerde ze er allemaal tegelijk uit te trekken lukte dat niet (apparaat van dik 10 jaar oud). Hij bleek ook een stuk vel te pakken te hebben (denk dat er ergens een bultje zat wat ie te pakken had), want het ging ook niet bloeden.
Dus dat was een beetje een inschattingsfoutje ;) . Met scheren en daarna bijhouden had ik het binnen een paar weken voor elkaar. De haren zijn al zoveel minder dik, en ik doe het nu 1-2 keer per week en er zit bijna geen haar meer. Ook doet het geen pijn meer. Ik had dat even moeten doseren en niet met volle bebossing moeten grasmaaien.

-O- -O- help! _O-

Edit: maarre.... Je kan dus niet over bultjes heen epileren? Dus bijv bij bikinilijn.. :o

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:15

Wilke93 schreef:
eilleen333 schreef:
Je wil het niet weten... Ik schoor altijd al, en ik dacht, eens proberen. Dus een paar dagen niet geschoren, zodat dat ding de haren goed kon pakken. En dat deed ie, allemaal tegelijk :P . Maar ja, die haren onder de oksel zijn vaak wat stugger en dikker, dus omdat hij probeerde ze er allemaal tegelijk uit te trekken lukte dat niet (apparaat van dik 10 jaar oud). Hij bleek ook een stuk vel te pakken te hebben (denk dat er ergens een bultje zat wat ie te pakken had), want het ging ook niet bloeden.
Dus dat was een beetje een inschattingsfoutje ;) . Met scheren en daarna bijhouden had ik het binnen een paar weken voor elkaar. De haren zijn al zoveel minder dik, en ik doe het nu 1-2 keer per week en er zit bijna geen haar meer. Ook doet het geen pijn meer. Ik had dat even moeten doseren en niet met volle bebossing moeten grasmaaien.

-O- -O- help! _O-

Edit: maarre.... Je kan dus niet over bultjes heen epileren? Dus bijv bij bikinilijn.. :o

Niet bang zijn! :P
Eerst goed scheren en dan in het begin goed bijhouden, niet met volle bebossing van 3 mm gaan epileren onder je oksels.
Maar je kan wel over bultjes heen hoor. Maar de huid bij mijn oksels is zo dun, dat dat niet helemaal goed ging. Maar nu ik een goede start heb gemaakt kan ik hem er gewoon overheen rammen, ook over de bultjes en dat gaat prima. Nooit meer problemen.
maar die eerste keer zat het allemaal zo vast en waren ze zoveel haren dat ik gewoon huid meetrok omdat de haren niet los gingen.

Huid goed strak trekken en aan de randen beginnen en zo langzaam naar binnen werken. Dan heb je dat probleem niet. Ik drukte hem gewoon vol in het midden erop (ik dacht, heel even pijn en dan is het zo voorbij) maar dat bleek geen goede tactiek.

Goed scheren, meerdere keren per dag vanaf de randen beginnen met de huid goed strakgetrokken en toen had ik nergens last van.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:16

Ik gebruik tegen bultjes altijd gewoon wat badolie?

laughterline

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:21

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:25

Die phillips epileer set komt nu op bol.com er als best verkocht uit :')

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:26

Hahahah dat filmpje xd

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:27

haha iedereen hier bestelt m ook

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:36

Moet je nou beter voor of (3 dagen) na het epileren scrubben? Of...beide :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:38

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:38

Wilke93 schreef:

Ken je zo'n staalborstel?
Direct na het epileren, met die eroverheen :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:39

Ah ja die hebben we nog wel :') Thanks!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:52

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:56

xMendy schreef:
Wie had het ook alweer over een egel hier _O- http://youtu.be/t4hivP7Uh9M

Hahahaha Oh my ....

Dus drie dagen erna nog scrubben?
Kon net bij de super vandaan, talkpoeder vergeten :roll:

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:57

Ben nu benieuwd of het er niet een keer allemaal af zou moeten hier.. Lijkt me zelf wel hygiënischer, maar k zou het scheren, en het jeukt nu al na het scheren, wat als het er allemaal af gaat? :')

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:03

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 13:12

Slina schreef:
Wilke93 schreef:

Ken je zo'n staalborstel?
Direct na het epileren, met die eroverheen :j

Brillo kan ook!