(kleine) kinderen en roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:27

anneliesdj schreef:
En ja een roker hier, en ja ik heb ook kinderen.
Begin maar, ben benieuwd :D

Ik heb bureau jeugdzorg al gebeld hoor, ik zou maar gauw in je panterlegging naar je afgetrapte astra rennen en op de vlucht slaan :+ :P !

Rokers verbannen wil trouwens volgens mij ook niemand, hoogstens roken.

anneliesdj

Re: (kleine) kinderen en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:33

Sorry, heb geen leggings en al helemaal niet in panter of tijgerprint en de astra is er ook niet :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 01:11

Nou er is weer wat luchtigheid. Dan weer een serieuze reactie.

Ik weet even niet meer wie mij heeft gequote op de vorige pagina, sorry daarvoor.
Maar je rukt weer een post uit zijn verband. Ik bedoelde dus dat je het bijvoorbeeld op een terrasje best kunt vragen of diegene ergens anders wilt gaan zitten of de peuk uit wil maken. Lijkt me duidelijk dat ik niet bedoelde dat je aan iedereen op straat moet vragen of ze jou willen mijden. Wat trouwens ook volstrekte onzin is. Kom op zeg. Je bent geen god waarvoor iedereen moet wijken. Daarbij is rook in de openlucht terwijl er word gelopen vele malen minder vervelend als wanneer je ernaast stilstaat of zit. Ik vind dat je veel te ver doordraaft en een post compleet uit zijn verband rukt. Je kunt niet een post vormen naar hoe die jouw uitkomt. Want als je mijn post nog eens beter leest zul je zelf denk ik ook wel zien dat mijn post totaal niet zo is bedoeld als hoe jij erop hebt gereageerd.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 01:59

Tuurlijk ben ik wel god, iedereen moet voor mij aan de kant _O- 8)7 . Het zou raar en omslachtig zijn om alle mensen die roken vragen mij te vermijden ja, ik probeer er meestal gewoon omheen te lopen helaas gaat dat op een boel drukke plekken niet. In een dergelijke situatie is roken inderdaad minder vervelend, betekend nog niet dat het op een slechte dag niet vervelend genoeg is om last van te hebben.

Volgens mij zijn het toch gewoon de rokers meestal wel verwachten dat een ander maar wijkt voor hem/zijn verslaving. Als je niet in de rook wilt zitten moet je het maar netjes vragen imo is dat een beetje omgekeerde logica hoor. En dan nemen ze vaak ook nog een houding aan dat ze echt super sociaal zijn als ze even 10 min niet roken of 5m lopen, ja hoor schouderklopjes enzo :evaw: of je beperkt je irritante gewoontes toch gewoon tot een minimum in het openbaar, ik vind het ook heerlijk om met mijn kraaienstem te zingen maar dat doe ik uit sociaal oogpunt gewoon alleen in de privacy van mijn eigen douche of auto, het is niet dat iets legaal is dat je niet asociaal bent als je het doet :)*

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 02:04

liedje89 schreef:
Tuurlijk ben ik wel god, iedereen moet voor mij aan de kant _O- 8)7 . Het zou raar en omslachtig zijn om alle mensen die roken vragen mij te vermijden ja, ik probeer er meestal gewoon omheen te lopen helaas gaat dat op een boel drukke plekken niet. In een dergelijke situatie is roken inderdaad minder vervelend, betekend nog niet dat het op een slechte dag niet vervelend genoeg is om last van te hebben.

Volgens mij zijn het toch gewoon de rokers meestal wel verwachten dat een ander maar wijkt voor hem/zijn verslaving. Als je niet in de rook wilt zitten moet je het maar netjes vragen imo is dat een beetje omgekeerde logica hoor. En dan nemen ze vaak ook nog een houding aan dat ze echt super sociaal zijn als ze even 10 min niet roken of 5m lopen, ja hoor schouderklopjes enzo :evaw: of je beperkt je irritante gewoontes toch gewoon tot een minimum in het openbaar, ik vind het ook heerlijk om met mijn kraaienstem te zingen maar dat doe ik uit sociaal oogpunt gewoon alleen in de privacy van mijn eigen douche of auto, het is niet dat iets legaal is dat je niet asociaal bent als je het doet :)*

Meid wat jij wil. Vraag me nu wel af wat je leeftijd is aangezien je woorden blijft verdraaien en niet verder kijkt als je neus lang is. Lees mijn eerdere posts ;) dan weet je meteen dat je niet iedereen over 1 kam hoeft te scheren.

Edit
Zie al dat het ligt aan je bui. Wie is er dan aso? De roker of jij die het geoorloofd vind om aan de hand van een rotbui die je hebt dan maar disrespectvol te zijn en ze af te blaffen om een peuk :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 02:17

Bij ons op feestjes word er op het balkon of in de tuin gerookt..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 03:14

@ilaan: Ik trek dingen helemaal niet uit zijn verband en ik zeg ook steeds min of meer hetzelfde, ik ben het gewoon niet met je eens :)* . Beetje flauw om dan meteen maar te zeggen dat ik kortzichtig ben en daarmee af te doen dat mijn mening dus niet legitiem is. Ik vind het echt onzin dat mensen uit volledig vrije wil besluiten om iets te doen waarvan je toch weet dat het irritant(en soms schadelijk) is voor anderen en dan klagen dat er vanuit anderen maar zo weinig respect en begrip komt voor die gewoonte en ze er geen rekening mee willen houden :o? .
Ik doe over het algemeen echt best aardig tegen rokers ook als ik me erger aan of echt last heb van hun rooklucht, maar ik vind het alsnog gewoon asociaal dat ik steeds maar weer moet vragen of ik alsjeblieft niet in de rook hoef te zitten, heeft niets met mijn bui te maken? Er zijn toch prima mogelijkheden om te roken als je alleen bent, op eigen terrein of op aangewezen plekken ed, andere mensen eerst in de rook zetten en dan pas ophouden als iemand aangeeft er last van te hebben (wat heus niet altijd makkelijk is als je net zo vaak ook een boze reactie kan verwachten) is gewoon niet sociaal, je weet toch voor je hem opsteekt op bijv een terras al dat het op zijn minst irritant is voor een aantal andere mensen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:29

anneliesdj schreef:
Gini schreef:

Inderdaad, het egoïsme komt alleen van de kant van de niet-rokers uit. :D

@[***]: als je echt aan de kant van het veld stond, kreeg je daadwerkelijk een soort miezerregen over je heen. Pesticide is inderdaad ontworpen aan allerlei regels (gelukkig nog) maar dat maakt het niet opeens gezond.

Is het ook al in je opgekomen dat pesticide alleen gespoten mag worden als het weer ernaar is?
Die boer gaat echt niet voor de lol op zondag daarmee aan het leuren, dat zal dan allicht geweest zijn omdat hij niet anders kon en dan denk ik voornamelijk aan het weer.

Die discussie was eigenlijk al een beetje afgesloten. Maar ik schrik er eigenlijk van hoeveel mensen dit ok vinden. Dat een veld bespoten wordt terwijl er echt honderden kinderen in de buurt rondlopen en dus telkens het goedje over zich heen krijgen. Ik schrik er oprecht van.
Of is het meer om de eigen hobby van het roken te beschermen dat er in dit topic gezegd wordt dat het wel ok is, maar moest het in realiteit om hun kinderen gaan stonden ze even hard op de achterste poten. Ik hoop echt dat het het laatste is.

Het heeft een naam: respect en fatsoen. Die twee dingen zorgen ervoor dat ik bv. niet op zondag om 7 uur 's ochtends mijn gras ga maaien en daarna de heg ga snoeien. Wie weet is dat wel de enige tijd dat ik het kan doen, want ik heb een volgeplande week, maar toch doe ik het niet. Datzelfde respect en fatsoen zorgt ervoor dat ik in de wachtkamer van de dokter op een fluistertoon praat en niet hardop iedereen van mijn verhalen laat meegenieten. En ja, dat zorgt er ook voor dat ik mijn tuin niet tegen het onkruid ga sproeien wanneer het kind van de buurvrouw een verjaardagsfeestje in de tuin houdt. Zelfs al is het het ideale weer, het ideale tijdstip of weet ik veel wat nog meer ideaal, dat doe je toch gewoon niet? Dan doe je dat voordat de kinderen er zijn of nadat ze weg zijn, maar toch niet terwijl ze daar volop rondlopen. Nee, ik snap dat niet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:18

Ik ben ook best wel anti rook, wel ook omdat zowel ik als man en dochterlief er echt lichamelijk last van hebben. Ik heb de buren ook al een keer aangesproken op hun rook gedrag in de tuin, gaat dat ver, wellicht wel is hun tuin. echter omdat zij nu ze 2 kinderen hebben buiten roken, staat de kamer van onze dochter s'avonds vol met rook, trekt blijkbaar lekker naar binnen aangezien ze in het hoekje bijna onder haar raam roken. Hun eigen dochter slaapt in de aangrenzende kamer, en toen hebben ze een tijd op een andere plaats gerookt. Blijkbaar vinden ze hun dochter inmiddels oud genoeg voor rook op haar kamer want na de geboorte van de 2e zijn ze terugverhuisd naar hun vaste stek. Onze dochter slaapt hierdoor nu met het raam dicht. Ikzelf vind dit lastig, want het is immers hun tuin maar toch bezorgen ze anderen overlast. Ik wil geen heibel dus lossen we het zo op, maar stiekum vraag ik me weleens af of ze daar zelf niet bij stil staan, dan ook als je buiten rookt je overlast kan veroorzaken, ik heb het overigens niet over een enkele sigaret maar asbakken vol per avond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:22

Gini schreef:
anneliesdj schreef:

Is het ook al in je opgekomen dat pesticide alleen gespoten mag worden als het weer ernaar is?
Die boer gaat echt niet voor de lol op zondag daarmee aan het leuren, dat zal dan allicht geweest zijn omdat hij niet anders kon en dan denk ik voornamelijk aan het weer.

Die discussie was eigenlijk al een beetje afgesloten. Maar ik schrik er eigenlijk van hoeveel mensen dit ok vinden. Dat een veld bespoten wordt terwijl er echt honderden kinderen in de buurt rondlopen en dus telkens het goedje over zich heen krijgen. Ik schrik er oprecht van.
Of is het meer om de eigen hobby van het roken te beschermen dat er in dit topic gezegd wordt dat het wel ok is, maar moest het in realiteit om hun kinderen gaan stonden ze even hard op de achterste poten. Ik hoop echt dat het het laatste is.

Dat is wat jij ervan maakt, wel grappig trouwens dat het ook meteen komt omdat ik rook :')
Ik vind dat zeker niet oke, maar ik neem mijn kinderen mee naar binnen of naar een andere speeltuin en ga niet zitten bitchen op een boer die gewoon zijn werk doet, het is al sneu genoeg dat hij op een zondag moet werken.

En wat ik al aangaf; spuiten mag alleen bij gunstig weer, dat is onder andere nagenoeg windstil weer. Dan moet dus die speeltuin wel heel dicht naast dat veld zijn geweest, willen die kinderen ook daadwerkelijk ondergesproeid worden. Dus heel eerlijk gezegd denk ik dat je wel wat aan het overdrijven bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:41

anneliesdj schreef:
Dat is wat jij ervan maakt, wel grappig trouwens dat het ook meteen komt omdat ik rook
Ik vind dat zeker niet oke, maar ik neem mijn kinderen mee naar binnen of naar een andere speeltuin en ga niet zitten bitchen op een boer die gewoon zijn werk doet, het is al sneu genoeg dat hij op een zondag moet werken.

En wat ik al aangaf; spuiten mag alleen bij gunstig weer, dat is onder andere nagenoeg windstil weer. Dan moet dus die speeltuin wel heel dicht naast dat veld zijn geweest, willen die kinderen ook daadwerkelijk ondergesproeid worden. Dus heel eerlijk gezegd denk ik dat je wel wat aan het overdrijven bent.

Ik rook niet, maar wat jij nu zegt is exact hetzelfde ik al een paar pagina's terug zei.
Ik ben van mening dat als de boer had kunnen kiezen hij op zondag echt wel wat anders had willen doen.

En later heeft Gini haar post ook al wat genuanceerd, dat alleen als je écht langs het veld stond je wat miezer voelde.

Gini ik begrijp niet helemaal waarom je hier oprecht van schrikt?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:54

Sonia, lastig zulke buren.

Ik vind het iig ook niet normaal om onder een kinderslaapkamer te roken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:45

Wij hadden ook rokende buren en vooral de man des huizes rookte veel. Ja, ik werd er wel eens wakker van, maar deed dan gewoon mijn raam dicht en de deur open. Deed mijn moeder ook toen ik nog een ukje was :). Ik vind het te ver gaan om de buren in hun eigen terrein te verzoeken om niet te paffen, als je het (zoals somjim ook doet) gewoon het raam kan sluiten. Net als bij overlast van open haard, bbq etc. Ik kan moeilijk vragen of de mensen in de buurt niet meer in de winter de open haard willen aandoen en de bbq in de zomer niet ontsteken. Alleen die allesbrander blijft wel ranzig, met de verkeerde wind staat echt alles vol rook bah. Geef mij dan maar liever de peuk van de buren :o

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:09

Ik vind het zo smerig, en ben zo blij dat je nu kunt eten in een restaurant zonder dat je eten verpest wordt door mensen die zo'n peuk opsteken....

In mijn huis geen rokers, je gaat maar lekker naar buiten...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:18

Kijk, de speeltuin ligt langs het veld dat bespoten werd. Ik zie niet in hoe ik daarin kan overdrijven Annelies? Waarom zou ik liegen?

Waar ik van schrik is dat er zo nonchalant en onverschillig gereageerd wordt op schadelijke (en soms zelfs dodelijke) stoffen, zoals oa pesticide en tabak. Dat je niet voor alles op de barricade kan kruipen, ok, maar de whatever-houding die ik in dit topic tegenkom deel ik toch echt niet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:12

Gini schreef:
Kijk, de speeltuin ligt langs het veld dat bespoten werd. Ik zie niet in hoe ik daarin kan overdrijven Annelies? Waarom zou ik liegen?

Waar ik van schrik is dat er zo nonchalant en onverschillig gereageerd wordt op schadelijke (en soms zelfs dodelijke) stoffen, zoals oa pesticide en tabak. Dat je niet voor alles op de barricade kan kruipen, ok, maar de whatever-houding die ik in dit topic tegenkom deel ik toch echt niet.

Round up en andere pesticiden is ook zo'n fijn goedje... Wij gaan zelf altijd naar binnen, ramen en deuren dicht als er in de velden om ons heen wordt gespoten met gif..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:31

[***] schreef:
Tja, als je in het centrum van Amsterdam woont is het erg lastig om te wachten tot er niemand achter je auto loopt :') , dan kom je nooit weg...

En die boer, tja ik vind het nogal wat dat die man op een zonnige zondagmiddag aan het werk moet. Zal daar zeker niets van zeggen en/of vloeken. Als ik zou denken dat het dodelijk gevaarlijk zou zijn voor mijn kinderen (die ik overigens niet heb) zou ik ze gewoon weghalen en naar een andere speeltuin gaan. Verder denk ik dat het wel los zal lopen met hetgeen die boer aan het doen was. Als je weet wat er dagelijks op onze voeding ons lichaam binnenkomt en wat er gewoon in de lucht zweeft, dan zal een uurtje in de speeltuin naast een hardwerkende boer niet zo heel uit maken. Maar goed, zo denk ik er over.

Je wilt niet weten hoe erg dat stinkt als ze volvelds onkruid spuiten... En je bent verplicht bescherming te dragen als je spuit en dat is niet voor niets... Echt geen lekker spulletje om in te ademen of op je huid te krijgen... Dat doen terwijl het zwart ziet van de mensen en op zondag vind ik inderdaad asociaal...
Heb het hier achter huis 2x laten doen en je werd er misselijk en beroerd van en die lucht bleef twee dagen behoorlijk hangen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:06

czarina schreef:
Is zo. Het word op een gegeven moment ook uit het verband getrokken en ik ben in zekere mate tegen roken. Dat kunnen jullie ook wel in mijn reacties lezen. Maar dit is met een duidelijke reden.

Wat mensen in hun eigen omgeving doen zal me worst wezen en ik zal ze ook niet in hokjes stoppen. (Althans dat is niet mijn bedoeling) ken veel lieve mensen die roken. Natuurlijk zie ik liever dat ze stoppen. Maar ik zie ze niet als aso's

Wel probeer ik ( misschien heel egoistisch) om ze duidelijk te maken wat de risico's kunnen zijn.
Zoals er bij mijn dochtje en familie soms ziekenhuisopname volgt op het in contact komen met sigarettenrook en in alle gevallen prednison+antibiotica..(maar dit geldt ook voor uitlaatgassen, houtkachels etc.. eigenlijk alles met rook.)

Als de buren voren op hun vensterbankje zitten te roken, of wanneer er iemand op straat loopt met een sigaret vind ik echt geen probleem. Daar lost de rook snel genoeg op en is ruimte zat om het te ontwijken. Maar terrasjes, luifels, overdekte winkelcentrums dat soort gelegenheden geven echt problemen.

Dat is eigenlijk wat ik mee probeer te geven. Het is en blijft een moeilijk discussiepunt. En als iedereen rekening houd met elkaar hoeft er helemaal geen probleem te zijn.

Ik heb zelfs met mijn eigen echtgenoot behoorlijk woorden gehad over het gebruik van notabene onze eigen houtkachel en vuurkorf!
Hoe vaak ik hem wel niet heb verteld dat ik er last van heb als er bij het vullen rook in de kamer komt die vervolgens via het warmte circulatiesysteem vervolgens lekker in de andere ruimtes nog een keer verspreid wordt, waaronder de slaapkamer van onszelf en onze dochter met gevoelige luchtwegen...

En dat hij niet moet stoken met mistig weer, of wanneer de wind verkeerd staat en om het huis heen neer slaat en we via de roosters de rooklucht weer naar binnen zuigen...

En geen vuurtjes stoken met de vuurkorf op het terras achter ons huis onder ons slaapkamerraam met open roosters of open raam...

Dat soort dingen heb ik echt last van. Net zoveel als van rokende mensen. En ook hier loop je tegen onbegrip aan van sommige mensen, zelfs van mijn eigen echtgenoot! Mensen vinden het gewoon moeilijk als je ze begrenst in hun vrijheid dat te doen wat ze lekker of leuk vinden.

Ik kan me nu goed voorstellen waarom ze vroeger Astmapatiënten uit de stad haalden en naar een kuuroord in de bergen of het platteland stuurden! Als je in de stad allemaal op hout of kolen gestookte kachels en haarden had, dan was dat echt een heel ongezonde omgeving, zeker voor mensen met gevoelige luchtwegen. Wat dat betreft is de ontwikkeling naar gaskachels en cv installaties een hele belangrijke geweest in het verbeteren van de luchtkwaliteit.
Je moet echt niet terug willen naar veel huizen die voor de lol weer op hout gaan stoken. Hier op het platteland zit je minder dicht op elkaar en kun je er al last van hebben, maar in een stad zal dat zeker overlast veroorzaken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:09

Gini schreef:

Ik bedoel daarmee dat zijn gewas waarschijnlijk niet op 2 meter afstand van de schommel staat, daar zal vast een sloot en/of bomenrij, danwel een fietspad tussen hebben gezeten. En wind zal er niet gestaan hebben want dan mag hij niet spuiten, dus het goedje zal niet over de hele speeltuin heen gewaaid zijn.
En ookal was dat er niet, het heeft toch geen zin spastisch te gaan doen in die speeltuin daar? Dan pak je je kinderen op en wandel je naar de volgende speeltuin of je gaat naar huis.
Ik snap daar werkelijk het probleem niet van, heeft niets te maken met 'whatever houding' maar meer met weten waar je wel en niet iets aan kunt doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:22

Dus de persoon die last ondervindt moet zich aanpassen (kind oppakken en naar een andere speeltuin gaan, opstaan van een bankje en even verder recht gaan staan als er een roker naast je komt zitten,...) maar diegene die de overlast veroorzaakt krijgt een volledige vrijheid en moeten we maar begrijpen, want ocharmpkes toch, hij heeft het al zo moeilijk.
Ik weet niet of jij al eens langs een veld gestaan hebt die bespoten wordt? Die pesticide stopt echt niet aan de grens , die dwarrelt door. Zelfs op 50-100 m van de grens van het veld kun je het nog voelen, zeker als ze ook in de hoogte moeten spuiten zoals hier het geval was, dus daar gaan we nu eens niet spastisch over doen dat dat niet zo is.
En nee, geen bomenrij, sloot, fietspad of wat dan ook. Het veld ligt rechtstreeks naast de speeltuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:03

joyce B schreef:
[***] schreef:
Tja, als je in het centrum van Amsterdam woont is het erg lastig om te wachten tot er niemand achter je auto loopt :') , dan kom je nooit weg...

En die boer, tja ik vind het nogal wat dat die man op een zonnige zondagmiddag aan het werk moet. Zal daar zeker niets van zeggen en/of vloeken. Als ik zou denken dat het dodelijk gevaarlijk zou zijn voor mijn kinderen (die ik overigens niet heb) zou ik ze gewoon weghalen en naar een andere speeltuin gaan. Verder denk ik dat het wel los zal lopen met hetgeen die boer aan het doen was. Als je weet wat er dagelijks op onze voeding ons lichaam binnenkomt en wat er gewoon in de lucht zweeft, dan zal een uurtje in de speeltuin naast een hardwerkende boer niet zo heel uit maken. Maar goed, zo denk ik er over.

Je wilt niet weten hoe erg dat stinkt als ze volvelds onkruid spuiten... En je bent verplicht bescherming te dragen als je spuit en dat is niet voor niets... Echt geen lekker spulletje om in te ademen of op je huid te krijgen... Dat doen terwijl het zwart ziet van de mensen en op zondag vind ik inderdaad asociaal...
Heb het hier achter huis 2x laten doen en je werd er misselijk en beroerd van en die lucht bleef twee dagen behoorlijk hangen...

Ik weet (helaas) hoe het stinkt en ben het met je eens dat, dat geen pretje is. Daar gaat het mij ook niet om. Ik weet dat het giftig is, dat je beschermende kleding moet dragen enz enz enz. Mijn punt is dat die boer er waarschijnlijk niet expres voor gekozen heeft om dat op zondag te doen. Daar zal de man misschien wel een goede reden voor hebben gehad. Natuurlijk is het niet leuk als je daar net op dat moment in de speeltuin bent, maar als je het echt zo vreselijk vindt en je niet wil dat je kind met dat spul in aanraking komt, dan zou ik gewoon even verderop gaan spelen.

In mijn ogen heb ik ook zeker geen "whatever" houding. Ik probeer me in te denken wat de redenen voor de boer zijn om op dat moment te spuiten en wat de oplossing voor moeders met kinderen op dat moment zou zijn.

Gini schreef:
Dus de persoon die last ondervindt moet zich aanpassen (kind oppakken en naar een andere speeltuin gaan, opstaan van een bankje en even verder recht gaan staan als er een roker naast je komt zitten,...) maar diegene die de overlast veroorzaakt krijgt een volledige vrijheid en moeten we maar begrijpen, want ocharmpkes toch, hij heeft het al zo moeilijk.

Nee, je "moet" natuurlijk niets. Ik vind het allemaal een beetje overtrokken. We hebben het nu over beperken in vrijheden e.d. ik denk gewoon dat je bepaalde dingen simpel kan oplossen zonder dat je, je er heel erg druk om hoeft te maken. Want dat "jij" op dat moment in je vrijheden beperkt wordt vindt je minstens zo erg als ik het goed begrijp?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:41

Sowieso slaat de vergelijking tussen pesticiden en rook nergens op. Rook in de open lucht is vele malen minder gevaarlijk als pesticiden. Of er iemand naast je rookt of pesticiden loopt te sproeien, zit wel een wezenlijk verschil in. Ook qua gevaar.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:52

Nog steeds neemt het niet weg dat het beide gevaarlijk is. Of iemand je nou met een keer met een mes steekt of tien keer, tuurlijk is die tien keer erger. Maar die eerste keer heb je liever ook niet.
En nee, ik vergelijk messteken niet met roken etc, het is een metafoor.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:06

Idd. Roken is niet alleen overlast. Zeker voor kinderen is het gewoon gevaarlijk. Ook in de buitenlucht.
Dat je je er eigen gezondheid minder belangrijk vind, prima! Maar zorg iig dat kinderen uit de rook blijven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:15

Gini schreef:
Ik weet niet of jij al eens langs een veld gestaan hebt die bespoten wordt? Die pesticide stopt echt niet aan de grens , die dwarrelt door. Zelfs op 50-100 m van de grens van het veld kun je het nog voelen, zeker als ze ook in de hoogte moeten spuiten zoals hier het geval was, dus daar gaan we nu eens niet spastisch over doen dat dat niet zo is.
En nee, geen bomenrij, sloot, fietspad of wat dan ook. Het veld ligt rechtstreeks naast de speeltuin.

100 meter verderop? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in, of het is niet windstil geweest en dan kun je gewoon melding maken.

Binnen redelijke grenzen kun je je ook gewoon een beetje aanpassen aan iemand, ookal betekend dat dat jij op dat moment moet inleveren. Want nu gaat het om het sproeien, volgende maand omdat hij 's avonds laat nog aan het oogsten is en aan het einde van het jaar zijn de aardappels en groente véél te duur.

En nee dat geld niet voor die roker die naast jou op het bankje gaat zitten, dat vind ik ook gewoon asociaal en is ook totaal niet vergelijkbaar.