Gini schreef:Dus de persoon die last ondervindt moet zich aanpassen (kind oppakken en naar een andere speeltuin gaan, opstaan van een bankje en even verder recht gaan staan als er een roker naast je komt zitten,...) maar diegene die de overlast veroorzaakt krijgt een volledige vrijheid en moeten we maar begrijpen, want ocharmpkes toch, hij heeft het al zo moeilijk.
Ik weet niet of jij al eens langs een veld gestaan hebt die bespoten wordt? Die pesticide stopt echt niet aan de grens , die dwarrelt door. Zelfs op 50-100 m van de grens van het veld kun je het nog voelen, zeker als ze ook in de hoogte moeten spuiten zoals hier het geval was, dus daar gaan we nu eens niet spastisch over doen dat dat niet zo is.
En nee, geen bomenrij, sloot, fietspad of wat dan ook. Het veld ligt rechtstreeks naast de speeltuin.
100 meter verderop? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in, of het is niet windstil geweest en dan kun je gewoon melding maken.
Binnen redelijke grenzen kun je je ook gewoon een beetje aanpassen aan iemand, ookal betekend dat dat jij op dat moment moet inleveren. Want nu gaat het om het sproeien, volgende maand omdat hij 's avonds laat nog aan het oogsten is en aan het einde van het jaar zijn de aardappels en groente véél te duur.
En nee dat geld niet voor die roker die naast jou op het bankje gaat zitten, dat vind ik ook gewoon asociaal en is ook totaal niet vergelijkbaar.