In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cil_

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:35

Tot op heden is deze zomer toch best meegevallen (voor degenen die in het verkeerde land geboren zijn), veel koele dagen/regen gehad maar nu dreigt het "mis te gaan". Ik ben blij met de vaste airco op de slaapkamer, zo kan ik in ieder geval goed slapen en natuurlijk de airco in mijn auto.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:39

Vreselijk inderdaad, zo'n cap met warm weer. Maar zonder stap ik ook echt niet op. Zaterdag was het ook zo warm, toen had ik ook nog eens in een bak die vol in de zon lag. Het zweet stroomde onder m'n cap vandaan :') Bah!

Had gehoopt dat het vandaag nog wat minder warm (lees: meer te doen zou zijn) maar... #) Net even boodschappen gedaan (aaahhhh koude AH :+: ) maar godsamme := Wat is het al WARM. Zou vanmiddag nog gaan rijden maar geloof maar niet dat ik dat ga doen. Voor het paard niet, maar ook vooral voor mezelf niet. Vanavond maar even kijken hoe het qua weer is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:46

Cil_ schreef:
Tot op heden is deze zomer toch best meegevallen (voor degenen die in het verkeerde land geboren zijn), veel koele dagen/regen gehad maar nu dreigt het "mis te gaan". Ik ben blij met de vaste airco op de slaapkamer, zo kan ik in ieder geval goed slapen en natuurlijk de airco in mijn auto.

Hangt er heel er vanaf waar je woont. Ik zit dus net in dat stukje groningen wat al wekenlang warm en zonnig is. Vrijwel geen regen gevallen, ik moet de wei blijven sproeien. Volgens mij is het hier al twee weken boven de 20 graden.... Rest van het land heeft heel veel meer koelere en bewolkte dagen gehad.
Vrijwel het hele jaar komt nog uit op warmer dan gemiddeld trouwens, dit is echt een heljaar wat dat betreft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:47

Waar in Groningen zit je Zwerte?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:50

Tussen stadskanaal en veendam, bij de pekelas in de buurt.
Even gekeken op knmi, en idd vanaf 3 juli slechts 1 dag onder de 20 geweest, de meeste dagen goed boven de 25 zelfs. Dus meevallen? Neuh, hier niet...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:51

Ik vind het tot nu toe nog best uit te houden. Alles goed dichthouden zodat de zon en niet inkomt, prima :)
Ik zie alleen erg op tegen morgen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:53

Zo te horen hebben we hier in Groningen-stad (en Noordlaren, waar mijn paarden staan), meer mazzel qua warmte. Hoewel ik 20 graden niet zo problematisch vind, het is tenslotte zomer. Dan wil ik ook niet de hele zomer 15 graden en regen :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:55

Hier binnen is het goed te doen, 23,5 graden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:55

Ik heb inmiddels maar m'n ringen afgedaan, dikke vingers, bah! Het is hier binnen ook inmiddels niet meer uit te houden.

Toen ik nog een paard had ging ik mooi 's nachts rijden :+ Lampje erbij, kon best. Overdag mocht ze lekker op het land, afgespoten worden en in de schaduw schuilen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:57

Ik zit echt in een verkeerd stukje nederland voor de zomer... Echt een paar dagen gehad dat het hier meer dan tien graden warmer was dan in zeeland.
Ik functioneer al meer dan een week niet meer, zit alleen maar te wachten op afkoeling, wat nog meer dan een maand kan duren....blegh volop zomerdepressie hier! Hier binnen is het nu 21 graden, vinden veel mensen prima te doen maar ik ga al van mn stokkie als ik opsta...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:58

Hoe doen jullie dat dan met werken? Ik werk gewoon 40 uur in de week en kan niet tegen m'n werk zeggen 'sorry, tis warm. Tot in de winter :evaw: '.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:01

hier hebben we ook amper regen , 1 koud dagje ofzo gehad

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:02

Ik werk niet, arbeidsongeschikt op dit moment. Maar toen ik wel werkte, was ik gewoon standaard een paar dagen per maand ziek. Met dit weer red ik serieus geen hele werkweek zonder migraine. Ik weet niet anders dan dat ik een gedeelte van de zomer ziek op bed moet liggen, als kind al. Paar dagen meedraaien, paar dagen ziek...etc. Sinds ik dus niet meer zo hard probeer mee te doen maar braaf binnen stil blijf zitten, blijft dat ziek worden ook veeeeel langer uit. Voel me ellendig, maar niet te ziek om op te staan.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:09

Op werk hebben we de airco, dus geen probleem. Alleen het fietsen er naartoe en vooral weer terug fietsen (na de hele dag horeca) is niet fijn in 32+ graden :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:12

Ik werk op een stal.. dus ja zweten en tjjdens lunch andere kleding en erna gelijk douchen en in de schaduw blijven enniks meer doen.

Vroeger werkte ik in fabriek waar ik vlees inpakte max 15 graden daar binnen heerljk met trui aan werken-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:20

Hier is het ook gewoon door bikkelen en me ziek voelen, dat gaat al jaren zo, ben het gewend :)
Helaas voel ik me de laatste twee jaar ook beroerd als het koud is :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:36

Ik werk op het moment ook niet. Normaal gesproken vind ik dat best bezwaarlijk, behalve op dit soort dagen. Zou ook geen leuke werknemer zijn nu. Na een uurtje of wat valt mijn denkvermogen uit en kan ik alleen nog maar glazig kijken. Zelfs heel simpele taken zijn dan al een uitdaging...
Ik bedoel maar, ik heb vanochtend één stalletje uitgemest en daarna wat boodschapjes gedaan. Was al te veel, zelfs ondanks dat ik de koeling in was gekropen om het achterste bakje ijs te pakken, tegen de tijd dat ik thuis was stond ik al helemaal te shaken. Ga zo ook maar weer hetzelfde doen als poeslief: gestrekt met de oogjes dicht. -O-

daffieduck, lol, dat bedoel ik. 42 graden %) . Rond de 20 zou met water, waaiers en voldoende afleiding (denk aan mooie paarden en dans) misschien nog wel te doen zijn. Maar goed, reizen zit er voorlopig toch niet in dus hoef ik me er nog niet druk om te maken. Staat wel heel hoog op mijn verlanglijstje, als enige 'warm' land, dat wel. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:41

Ik werk op kantoor met airco, dat scheelt al een stuk :j Van en naar werk fietsen is inderdaad niet heel grappig :=

In september vlieg ik naar Amerika. Rondreis langs LA, San Francisco en..... Las Vegas. Waar het nu zo'n 40 graden is :+ Hopelijk is het in september minder warm!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:44

Nee, Las Vegas is altijd warm :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:44

:= Ook niet echt koel,maar dat is dan de desert Las Vegas..

Ik dub of ik de was buiten laat , ik ben tot 22,00 van huis weg en heb een open achterdeur terrasje

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:46

Graad of 30-35 vind ik prima. Warmte is daar sowieso droger en daarvoor voor mij een stuk beter te doen. In Marrakech was het ook 30-35 graden. Prima te doen :j Maar 40 graden of meer... Nope.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:17

Berdien schreef:
Hoe doen jullie dat dan met werken? Ik werk gewoon 40 uur in de week en kan niet tegen m'n werk zeggen 'sorry, tis warm. Tot in de winter :evaw: '.

Wij hebben geen airco en kan het hier echt warm worden.
Alles zo koel mogelijk houden en rustig aan doen. Werk nu wat extra uurtjes ivm zomer.

Heb allemaal flesjes drinken in de koelkast/vriezer liggen, en niks te gek. Nu komt de zon in de winkel dus wordt het snel warm denk ik..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:53

Berdien schreef:
Ik werk op kantoor met airco, dat scheelt al een stuk :j Van en naar werk fietsen is inderdaad niet heel grappig :=

In september vlieg ik naar Amerika. Rondreis langs LA, San Francisco en..... Las Vegas. Waar het nu zo'n 40 graden is :+ Hopelijk is het in september minder warm!

San Francisco en LA zijn nog wel te doen. Maar in LV val je echt zowat om in september hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:02

boven is het hier hierlijk koel, bijna kippenvel in een hemdje <3 Heeeerlijk.
Net alleen wel het aquarium verplaatst, bah, nog geen 5 minuten bezig en het zweet druipt al van je af :r

Gelukkig werk ik nog niet :+ Moet alleen wel rijden zaterdag met die hitte, dus ik denk dat we een heeeel rustig lesje doen, liefst ga ik niet

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:49

Ess_Ramona schreef:
In de winkel waar ik werk kan de tempratuur oplopen tot +- 35 graden

In mijn winkel ook! Ik mocht om 15:00u gaan ipv 18:00u. M'n benen zijn inmiddels zowat in omvang verdubbeld; ze kunnen me nog nauwelijks houden %)
Wel lief van mijn leidinggevende, terwijl zij hoogzwanger is! Maar ja, ze kan niet eerder weg, want ze moet de winkel vanavond sluiten (koopavond)
Ik ben voor al mijn collega's ijs gaan halen, ocherm!
Ik kruip nu tussen de cavia's in de aanbouw, die hebben airco de verwenderikken!! Met de beentjes omhoog en ik verzet geen stap meer!
Sterkte allemaal!! :(:)