Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 11:06

Vind dat ook moeilijk hoor Lennox! Maar moet er voor de goede mood maar vanuit gaan dat bij een positieve test er een eisprong is. Heb deze maand sowieso een beetje rare cyclus, dus wacht maar weer af tot ik ongesteld word en dan beginnen we weer op nieuw.

@Skvetta: Als je het graag wil en je kan het allemaal aan (financieel ook), dan zou ik het zeker doen. Een kennis van ons is ook BOM en daar heel happy mee. Ik kan alleen maar zeggen: respect! Alles moet ze alleen doen, ook de gebroken nachten etc. Als je het graag wil zou ik in elk geval als ik jou was de mogelijkheden onderzoeken, dan kan je daarna altijd de beslissing nog nemen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:17

Wij hebben gisteren uitslagen gekregen van de herhaalde testen van mijn man, ben toch blij dat ze het nog een keer over heeft laten doen :D. Resultaten waren nu meer dan prima! Zowel de uitslagen van het semen als de urinetest. Zo kan het dus binnen een maand verschillen, van heel slecht naar meer dan prima!

Nu volgende week naar de gynaecoloog en dan begint het hele circus voor mij :).

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Lennox op 02-05-14 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:18

Super Lennox! Wat fijn!

Waar ga je nu precies mee beginnen?

Ik moet nog 1,5 week wachten tot de uitslagen.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:28

Klinkt goed! Ben ook benieuwd :)
Ik zit te wachten op een ei....! Hahaha
Wachten duurt laaaaaang.
Helemaal als het om een uitslag gaat Spullen!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:35

Ook spannend Enjoy! Ik duim voor je...

Met mijn man gaat het helaas weer wat minder, dus heb even wat anders aan mijn hoofd dan de uitslagen. Dat is op zich wel fijn natuurlijk :) Het leek heel goed te gaan, maar bleek een opleving te zijn. Toen hij stopte met deze medicatie voor ik hem leerde kennen, slikte hij het dubbele van nu, dus misschien is dat nog een oplossing. We gaan het zien en maar wéér afwachten... :(

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:51

Nu gaan ze bij mij testen Spullen, echo etc. Mijn man heeft nu alles achter de rug en ik alleen nog maar een bloedtest dus ik ben aan de beurt. Tenzij volgende week blijkt dat die onderzoeken niet meer nodig zijn haha dat is ook nog een mogelijheid :+ :D.

Hihi wachten op een ei blijft toch wel bizar dat zwanger willen worden. Ik hoop dat het wachten snel beloond wordt. Ook voor jou nog even spannend dus Spullen! En sterkte met je man :(:) !

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:36

BarbaLala schreef:
:o Niet banketstaaf bedoeld, maar waarom zou je een kind willen met iemand die depressief is èn aan zware medicatie?
Is het niet op de eerste plaats belangrijk dat je man daar vanaf komt? (Of hij moet genetisch belast zijn dan is het natuurlijk een ander verhaal betreft medicatie.)

Daarnaast, waarom zoveel druk er achter? Laat het lekker en zie of het gebeurt. Sommige mensen krijgen na jaren alsnog een kind, en anderen helaas niet.
En dan kan je inderdaad voor allerlei kunstgrepen gaan als IVF (persoonlijk vind ik dat absoluut verschrikkelijk en nu haal ik me vast een boel woedend bokkende IVF-moeders op de hals, maar soit) etc, of je accepteert het feit dat biologische kinderen niet voor jullie zijn weggelegd.

wat is dit nou voor kwetsende post voor de ts die nog niet eens klopt?
_-:(

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:01

@Zillionke: bedankt voor je reactie, maar we hebben deze discussie al afgesloten.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:10

Spullen schreef:
@Zillionke: bedankt voor je reactie, maar we hebben deze discussie al afgesloten.

sorry , ik kwam hier opeens bij uit.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:11

Hoe waren je uitslagen Spullen? Die zouden deze week komen toch?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:15

Haha, nee! Ik krijg mijn uitslagen volgende week. Maandag moet mijn man eerst weer naar de psychiater voor zijn medicatie, na de opleving aan het begin gaat het nu toch weer niet zo lekker :( Dus daar ook heel erg mee bezig. Zodra ik mijn uitslagen heb laat ik het uiteraard weten :)

Verder wel normale cyclus gehad, maar dus geen positieve test. Nu ongesteld _-:(

Hoe is het met jou, Lennox?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:41

Wat suf van me, ik dacht dat je ze deze week al zou krijgen. Balen dat het met je man niet zo lekker gaat nu. Sterkte! Hoop dat het snel weer onder controle is met de medicatie.

Ik ben afgelopen woensdag naar de gynaecoloog geweest, er zijn drie kweekjes genomen die nu worden onderzocht, ook meteen maar even BHK (als je er dan toch ligt hahaha). Daarnaast de opdracht om op de derde dag van mijn menstruatie bloed te laten prikken, wat de huisarts had laten onderzoeken was niet voldoende geloof ik. Ze mistte gegevens over hormonen. Afgelopen woensdag zou de eerste dag van mijn menstruatie weer moeten zijn maar tot dusver behalve allerlei gerommel in mijn buik en het gevoel dat het er aan zit te komen helemaal niets. Uiteraard een test gedaan maar die was, zoals verwacht, natuurlijk weer negatief. Ik mag 21 mei weer terug voor een inwendige echo en krijg daarna meteen ook de uitslagen. Ook hier weer wachten dus :D.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:55

Geeft niet :o dank je, dat hoop ik ook. Ga eind volgende week weer beginnen met testen... :)

spannend! Ben ook benieuwd wat er bij jou uitkomt.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:41

Gynaecoloog belde net en ik heb de eerste uitslagen binnen, gaat echt razendsnel want ik heb vanmorgen bloed laten prikken en die resultaten had ze nu al. Ook van de kweekjes van vorige week waren alle uitslagen al binnen. Alles was in orde! Nu de 21 nog de inwendige echo afwachten maar tot nu toe lijkt het de kant op te gaan dat er met ons allebei niets aan de hand wat een zwangerschap in de weg zou moeten staan.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:15

Wat fijn Lennox! Wat krijg jij je uitslagen snel :o ik ben jaloers :P Ik moet nog 2 dagen wachten...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:41

Ik heb trouwens nog een handig appje in de aanbieding ;) fertility friend kun je gratis downloaden en alles heel makkelijk in bij houden :j Van je menstruatie tot je klus kalender :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:08

Dank je Chocobroodje! Ik zal kijken. Ik gebruik nu lovecycles geloof ik.

Man is net terug van de psychiater, de dosis wordt verhoogd. De nieuwe dosis is de hoeveelheid waar t zoveel jaar geleden zo goed mee ging (volgens hem). Ik ben benieuwd...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:37

Ik hoop dat het snel verbeterd met je man!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 08:39

Dank je wel :o Komt vast wel goed.

Morgen deze tijd zitten we bij de gyn :D

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:31

Ook spannend! Ik hoop op goede uitslagen voor je!!

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:43

Wil TS en alle anderen die in het traject zitten of er aan (willen/moeten) beginnen veel sterkte wensen. Het is pittig maar probeer het stap voor stap te bekijken en leef met de dag.

Hier ook vrij recente ervaring met IVF/ICSI. Gelukkig niet omdat we vruchtbaarheidsproblemen hebben maar om een andere reden. Ik kan dus maar deels meepraten, eigenlijk alleen over de IVF behandeling zelf. Ik weet niet of je bekend bent met www.ivfmoeders.nl maar ik vond dat destijds een fijn (kleinschalig) forum met veel meiden die in allerlei fases van het traject zitten en om verschillende redenen. Misschien kun je daar ook je ei kwijt.

Nogmaals sterkte en ik duim voor goed nieuws!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:00

Nou, de uitslagen zijn binnen... Alles zit er goed uit, zaad van mijn man is van goede kwaliteit, niks mis mee. Bij mij waren de waardes ook allemaal goed. Dus dat is goed nieuws... Ik krijg aanstaande vrijdag (en eventueel zondag als het nodig is) een inwendige echo om naar de groei van mn eitje te kijken. Als dat ook allemaal goed is, kunnen we nog een eileideronderzoek laten doen als we dat willen, maar vooralsnog heeft ze geen reden om aan te nemen dat daar de problemen vandaan komen. En ze adviseert toch ook (al is het maar weinig) om de laatste kilootjes af te vallen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:51

Spannend!! Fijn dat dat in ieder geval goed zit.
Ik duim voor een mooi ei ;)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:25

Tot nu goed nieuws spullen! Ik blijf duimen!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:28

Wat een goed nieuws, Spullen. Nu de echo nog!