Melanie_B schreef:Wat ben ik blij om dit topic tegen te komen! Ik heb in mijn tienerjaren jaren rond gelopen met een beugel. Eerst een buitenboort beugel, en later nog een paar jaar brackets. Ik had 15 mm overbeet en na enkele jaren waren me tanden weer prachtig. ik kreeg draadjes achter m'n boven en onder tanden en blijvend succes was verzekerd!
Helaas viel dit best tegen toen ik ongeveer een halfjaar geleden opmerkte dat me tanden dusdanig achteruit gaan dat ik weer overweeg een beugel te nemen. Ik ben erg gehecht aan mijn tanden en wil daarom ook perse weer een beugel. Ik ben nu 22 dus het 'kan' nog. Uiteraard kan jet altijd nog, maar ik snap dat de drempel hoger word zodra je ouder word.
Nu is het alleen echter zo, dat ik nog druk aan het oriënteren ben welke verzekering het beste is, goedkoopste en toch nog het meeste zal gaan vergoeden. Het is namelijk nogal wat €€€€...
Ik raad je aan om wel snel weer te beginnen met beugelen. Je zegt dat je tanden nog steeds achteruit gaan.. hoe verder ze achteruit gaan hoe langer je weer moet beugelen en hoe duurder het is. Bij een verzekering moet je vaak al 1 of soms 2 jaar verzekerd zijn voordat ze orthodontie vergoeden.
Je kan ook terug gaan naar de ortho waar je toendertijd bent geweest en onderhandelen over de kosten. Coulance noemen ze dat. Ik heb er 1000 euro weten af te praten.