@ Denica, balen zeg dat ze nog steeds niet dicht getrokken zijn! Elke 2 weken naar de ortho is wel erg vaak trouwens... Ik hoop dat het een beetje op gaat schieten voor je!
Naja, mijn beugel zit er sinds vanochtend in, en man man man.. Aan het gevoel ben ik nu wel gewend, maar wat doet het al een pijn zeg! Ik heb boven en onder porseleinen slotjes. Helaas wel met een klein zilveren metalen lipje er over heen, en de slotjes zijn wat witter dan mijn tanden (wat me heeft overgehaald om facings te nemen wanneer mijn beugel er uit is
), maar wel blij dat ik geen metalen zilveren slotjes heb gekozen, ze raadden het nog wel aan voor onder omdat ik dan kans heb dat ik met mijn boventanden er op bijt, en omdat porselein zo hard is zou het mijn glazuur kunnen aantasten. Heb het risico maar genomen. Heb in totaal op de 6 kiezen in mijn onder kaak wel zilveren slotjes, en op de achterste kiezen in de bovenkaak, 2 aan beide kanten. Maar die zie je toch niet. 
Wat ik wel leuk vind is dat ik nu al zie dat mijn ene voortand al iets is rechtgetrokken.
Volgende week zal ik wat foto's posten!
en deze zit echt los. Dat vind ik best een beetje griezelig. Kan iemand me geruststellen?

pff.