Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:29

Yviertje; kan je anders wel gewoon op je knie leunen? Zo ja, dan wil iets zachts eronder nog wel eens helpen. Ik heb een misvormde zenuw in mijn rechterknie zitten, dus ik kan daar nooit meer op leunen, echter met iets zachts lukt t wel tot op zekere hoogte. En als t niet lukt dan kijk ik wat het doel van de oefening is en verzin ik iets wat erbij in de buurt komt.

Vanmiddag plannen om les 3 te gaan doen!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:47

Ik heb me ingeschreven voor een workshop Pralaya yoga..Had er nog nooit van gehoord maar het schijnt erg uitdagend enzo te zijn dus ben heel benieuwd :D Mijn yoga lerares kwam er zelf mee, omdat ik wat uitdaging wel leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:51

Yviertje schreef:
Crowpose gaat mij voorlopig nog niet lukken, mis echt wat balans en kracht -O- Maar blijf oefenen. Dus die andere moeilijke poses laat ik nog even ver in de toekomst liggen.

even een vraagje. Ik krijg onwijs last van m'n knieën als ik steun op m'n knieën, de enige die pijnloos is is de childpose (?). Is dit normaal? Kan ik iets doen om de pijn te verzachten? T gaat echt om de huid en niet het gewricht.

Dat ligt dan toch aan je mat vrees ik, ik heb zelf superslechte knieën en ga normaal ook door de grond als ik gewoon op mijn knieën zit :') Maar op mijn mat heb ik daar helemaal geen last van. Is je matje wel van goede kwaliteit?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:32

Geen idee van wat voor materiaal het matje is. Ik vind hem zelf wat dun, maar aan de hand van de foto's die ik gezien heb hier en op internet is het wel redelijk een normale dikte. Ga zeker even kijken of het verbeterd met iets extra onder m'n knieën? Wat voor matje hebben jullie en waar hebben jullie hem gekocht?
en ja, mijn knieën zijn niet top. Als er 2 keer een paard op gaat liggen is dat niet bevorderlijk zeg maar :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:55

Ik heb er twee een dikkere en een dunne die je makkelijk opvouwen en meenemen. Vind zelf de dunne het fijnst. De pijn gaat vanzelf weg en anders handdoek dubbel eronder.

Oh ja heb hem online gekocht bij de yogashop.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:16

Dag 3 gedaan, was lekker! Ik merk ook dat ik ga wennen aan "ons Erin" haar gekwetter, moest minder vaak kijken wat ze deed. (Of mijn Engels gaat erop vooruit, da ken ook uiteraard :D :P )

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:17

Ik versta haar niet altijd, maar ik begin wel door te hebben wanneer ze gewoon extra info geeft, en wanneer we van houding veranderen. Wel handig dus dat ik niet meer steeds mijn hoofd moet draaien of mijn laptop verzetten :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:20

Mijn scherm (vaste pc) staat op mijn bureau waar ik op mijn matje voor lig (en neeeee daar komen geen foto's van whahaahah) dus af en toe moet ik omhoog heul elegant om te kijken wat ze uitspookt.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:22

Haha, ik snap het. Ik probeer altijd een beetje in te schatten welke oefeningen het gaan zijn om te weten of ik mijn laptop op mijn bureau, een stoel of de grond zet :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:35

O dat is wel een idee trouwens, dat ik hem eerst wat doorkijk zodat ik al voorbereid ben. Scheelt rare manouvres op dat matje hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:48

Na 10 minuutjes gestopt met dag 2, heb helaas last van mijn knieën en dan is de downward dog geen pretje :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:28

Ik zie net dag 16 voorbij komen... Learning yoga splits... eeehm.... _O- _O- _O- :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:29

#yolo :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:57

Zal eerder "watching yoga splits" worden denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:32

Nou ja je kunt natuurlijk gewoon proberen en kijken hoe ver je komt :j Ze geeft vast ook wel simpelere oefeningen die er op lijken. Kijk; als je dit nou moest doen:

Afbeelding

Ander verhaal. :')

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:27

Hoe doet ze dat :')
Maar vaak heeft ze inderdaad een "makkelijke" versie om mee te beginnen (die ik dan helemaal niet zo makkelijk vind :o )

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:23

Die les 16 is vandaag voor mij binnen gekomen. Ben benieuwd hoe ver ik kom.
Gisteren les 14 en 15 achter elkaar gedaan en aan het einde kon ik bijna mijn tenen aanraken! Heerlijk om die hamstrings te rekken!

Hebben jullie trouwens ook problemen met les 8? Op mijn telefoon en tablet stoort die verschrikkelijk... De rest doet het wel allemaal goed en het is op zowel de wifi als mijn mobiel internet, dus ik weet niet meer waar het aan ligt...

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:07

Dat had ik ook bij les 8, die was niet te volgen... Ik ben nu verslaafd aan Erins 10 day challenge buikspieren. Ben bij dag 6 en wist niet dat ik zoveel verschillende spieren in mijn buik kon voelen. Ik vind het knap dat zij kan blijven praten en tellen, mij hoor je alleen maar hijgen :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:28

...En dan jeuk krijgen op je neus... LOL! Uiteraard probeer ik t wel hoor, maar ik weet ongeveer hoe ver ik kan en dat is laaaaaaaaaaaaang niet zover als onze Erin. Goed dat ik t weet van les 8, daar ben ik nog niet, maar dan weet ik dat ie kan storen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:02

Ik doe sinds een aantal maanden vinyasa oftewel 'power'yoga. Op dit moment beperkt dat zich nog tot 1 keer per week les maar ik wil het thuis ook graag oppakken. Ik merk dat ik steeds soepeler word en kom altijd met een heerlijk relaxt gevoel thuis.. Ik ga even volgen hier. :)

Leuke foto's komen hier ook voorbij! :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:10

Ik had bij les ook storing, maar alleen in het "voorgedeelte", dus niet tijdens de eigenlijk sessie gelukkig :)

Ik ga straks dag 11 doen, zou ontspannend moeten zijn...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:27

Oh, dat is een goeie... Ik zal dadelijk eens door kijken. Misschien zit die storing idd in het eerste stuk. haha. Ik heb niet verder gekeken dan 15/20 sec ;)

Dag 11 is heel ontspannend! Veel plezier!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:53

Dankje :) Ik heb me ook ingeschreven voor de 10 days challenge, die zal vermoedelijk minder ontspannend zijn :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:58

Dag 11 was inderdaad heel ontspannend! Ik denk dat ik die vaker 's avonds ga doen :)

Even een foto van mijn CrowPose :) Als jullie verkeerde dingen zien, moet je het zeggen! O, en ik heb daarnet mijn haar gewassen, daarom ziet het er zo "slierterig" uit :+

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:04

Fijn dat dag 11 ontspannend is, die mag ik nog gaan doen :+ Morgen eerst de crow pose, ik heb twee dagen overgeslagen... Doe wel vaker 2 dagen in een keer dan.