Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 00:31

:D

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:27

Sterkte Pauline !

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 13:11

Zo ben thuis. Op de echo bleek er toch een breuk te zitten op de aanhechting van de pees, was heel ruw. Daar is het nu ingespoten met ontstekingsremmer. Ik vond dat erg meevallen :) Nu is het wel pijnlijk. Dit moet de truc doen anders toch ok.

Brechtje dans je al door de kamer?

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:36

Ah wat balen Pauline. Hopelijk herstel je snel. En inderdaad, ooit komt het goed met ons alle! :)

Jaaaa, m'n gips is eraf hoor *\o/*
Zuster ging eerst even wat oefeningen doen, of het pijn deed. Deed het gelukkig niet. Vervolgens even schoongemaakt met van dat schuim. Viel me mee met de huidschilfers. Niet tot nauwlijks!! Net lekker in bad geweest en alles schoongemaakt, lekker gescrubt enzo! :)
Ik heb geprobeerd te lopen. M'n hak deed wel zeer. Komt waarschijnlijk gewoon omdat er 6 weken niets mee gedaan is. Nu wat oefeningen doen, en hopelijk kan ik morgen iets meer!! :)

Is het trouwens normaal dat er nadat het gips eraf is, géén foto word gemaakt? Vond dat een beetje vreemd. Wil zekerheid hebben dat het 100% goed is.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:05

Pauline zijn ze nu pas achter die breuk gekomen? Ontstekingsremmers inspuiten vond ik ook niet zo erg. Maar dat leegzuigen lijkt mij pijnlijker die naald is volgens mij iets dikker. Wel fijn dat je nu weet wat het probleem is. Hopelijk werkt de ontstekingsremmers.

Lovebrechtje ja alles zal nu wel lekker stijf zijn. Of valt dat nog best mee? Foto maken geen idee.
Denk dat je wel kan aannemen dat het na 6 weken geheeld is. Bij jou was het ook geen dragend bot toch?

Wel fijn al die verhalen hierzo toch een beetje ervaringen uitwisselen. Pauline was er bij jou ook niets anders dan vocht te zien op de MRI?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:18

Love: ze zullen wel weten wat ze doen. Moet je nog een keer terug? Of ben je nu klaar?

Pauline: Maar ze hebben dus nu iets anders gedaan dan wat je dacht dat ze gingen doen? Of zie ik dat even verkeerd.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:51

Veulen84 schreef:
Love: ze zullen wel weten wat ze doen. Moet je nog een keer terug? Of ben je nu klaar?

Pauline: Maar ze hebben dus nu iets anders gedaan dan wat je dacht dat ze gingen doen? Of zie ik dat even verkeerd.

Ik ben nu klaar. Mocht ik klachten krijgen moet ik een afspraak maken!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:19

Pauline: Opzuignaalden zijn inderdaad altijd dikker (ik studeer voor doktersassistente :+ ), lijkt me inderdaad niet erg prettig.. Hoe gaat het nu?

Lovebrechjex: Fijn dat het er af is! :D Moet je nu ook naar de fysio?

Ik ben vanmiddag weer thuis gekomen, na 3 weken in Italië te hebben gezeten. :)
Wat heb ik m'n eigen bed gemist.. :')
Merk wel dat ik thuis al weer veel meer ga doen.. Wilde net even een draai maken, toen schoot er even een pijnscheut door m'n knie, was echt niet fijn! :n

Nog 2 dagen, en wordt als het goed is ook mijn been van die brace verlost! :j
Ben wel benieuwd hoe dat is, aangezien het de afgelopen week in die brace ook al aardig gevoelig is geweest, misschien toch wat te enthousiast met m'n krukken door de stadjes gecrossed.. :')

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:24

Nee. Geen fysio hier! :) wel doodeng om te lopen aangezien het best pijn doet.

Was je naar Italië, terwijl je op krukken moest rond lopen? :( hier hebben we de vakantie verplaatst. Was het wel leuk daar, ondanks de krukken?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:29

Ja, 3 weken voordat we op vakantie gingen, ging het mis.. _/-\o_
Ik had ook een rolstoel mee hoor! *D Milaan en Verona heb ik bezocht in m'n rolstoel, want dat was gewoon te ver om met m'n krukken te doen, maar de overige plaatsen die we bezocht hebben ging het wel redelijk met krukken! :j

Heb opzich een leuke vakantie gehad, het is even wat anders als je gewend bent, en vooral de eerste week heb ik behoorlijk wat frustraties gehad omdat ik dat ding zo zat was, maar ook dat ging uiteindelijk allemaal goed! :)

Heb niet in het gardameer kunnen zwemmen helaas, omdat daar allemaal steentjes op de bodem liggen & dan zou m'n rubberzak kapot kunnen gaan, maar we hebben wel een boot gehuurd en daarmee het meer over geweest! :)

Gelukkig ook wel wat mindere dagen gehad met regen en onweer, want die warmte was soms wel erg vervelend, omdat het zo'n gedoe is om even onder de douche of in het zwembad af te koelen :+

Beetje jammer dat er nu allemaal wit/bruine strepen op m'n been staan, 't ziet er niet uit haha :o Dan maar hopen dat het voorlopig even dit weer blijft, en ik gewoon lange broeken aan kan haha :+

Edit: het lijkt mij inderdaad ook erg eng om straks ineens weer zonder brace te lopen, op een of andere manier geeft dat je toch wat meer zekerheid dat er niks zal gebeuren! :) Oké, je zou wel denken dat je fysiotherapie zou hebben, hoezo hoef je dat niet?

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:52

De fysio zei, dat ik waarschijnlijk binnen 2 dagen weer alles kan doen. Zo'n jonge en gezonde meid! :)

Ah wat balen! :( gelukkig heb je toch nog wel van je vakantie kunnen genieten. Lijkt me erg vervelend. En inderdaad op de warmere dagen, helemaal rot. Ik heb ook een kleurverschil :o maar gelukkig blijft het nog even lange broeken weer.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:07

Ik heb geen kleurverschil. Maar ik draag normaal ook geen korte broeken :o

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:58

Bij 'simpele' breuken wordt er vaak geen foto meer gemaakt. En is fysio ook niet altijd nodig

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:09

Veulen84 schreef:
Ik heb geen kleurverschil. Maar ik draag normaal ook geen korte broeken :o

Ik kon eigelijk niet anders met het warme weer. Of een verknipte joggingsbroek :P. Of leuke jurkjes/korte broekjes! :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:13

Afritsbroeken :)

Ik kan sinds vandaag een paar schuivelstapjes maken. Wel moeizaam, maar ben er wel blij mee :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 13:28

Goede berichten hier dus!!

Ze hebben idd wat anders gedaan. Ze dachten dat het de pees was maar zat dus in die breuk. Die zit precies waar de pees aanhecht geloof ik.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:01

Hoe is het nu met iedereen? :)

Pauline: Heb je nog veel last van de plek die aangeprikt was?
Veulen84: Kan je al weer wat meer? :)
Lovebrechjex: Kan je inmiddels alles alweer?

Ik heb inmiddels nog 12 uur te gaan met m'n brace :') :+
Aftellen is echt begonnen, 6 weken leken eindeloos lang te duren!

Net nog even in bad gezeten, en m'n brace even af gehad, en kan al best ver buigen! :j Mag eigenlijk helemaal niet, maar ik heb er totaal geen last meer van, dus even proberen mocht wel van mezelf :+
Is nog wel wat gevoelig, maar niet echt pijn!

Hopen dus dat dit ook voor de orthopeed zo is, en dat hij morgen definitief af mag! :D

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:46

Ik hoop het ook voor je Isa! Zou fijn zijn! :)

Hier gaat het redelijk.
Helaas doet m'n enkel enorm zeer, omdat het 6 weken lang in een houding zat, ik moet door de pijn heen en dat is erg moeilijk. Ik loop momenteel met 1 kruk, dat leek gister nog even te duren dus het gaat de goede kant op. Ik ga morgen toch voor n keer naar de fysio, misschien heeft ze handige tips. Vandaag ook naar stal expres 1 kruk meegenomen, anders weet ik van mezelf dat als ik even snel iets wil pakken toch m'n andere kruk er ook bij pak. Dus veel geoefend vandaag.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 01:47

Brechje komt goed! Isa hoe is het, nu je bevrijd bent?

Ik werd behoorlijk ziek van dat spulletje := nu denk ik tja, het voelt wel iets beter maar echt weg, nou nee. Nou ja, ik geef het even de tijd, donderdag heb ik alweer controle.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:19

Veulen84 fijn dat je toch iets vooruit gaat.

Loverbrechtjex succes bij de fysio

Pauline balen dat je er ziek van geworden bent en het nu nog niet echt helpt.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:24

Hoi, sorry dat ik ineens binnenval, maar ik kom me ook melden!
Twee maanden geleden heb ik mn knieschijf uit de kom gehad en ik zit nu al zo'n acht weken in het gips. Heb ook enorme drukplekken en irritatie gehad...

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:06

Erin_xx, wat balen! Waarom moet je zo lang in het gips?
Pauline, controleren ze donderdag alleen hoe je enkel erop reageert? Of krijg je dan misschien nog een keer zo'n injectie?
Veulen84, hoe gaat de fysiotherapie?

Ik ben verlost van mijn brace! *\o/*
Is wel erg wennen, maar wat voelt het goed om weer een 'normaal' been te hebben :D

Nu hard aan de bak met fysiotherapie, morgen al een afspraak! :)
Enige nadeel is dat ik een 'goedaardige tumor' in mijn knie heb zitten, die ten opzichte van de laatste keer dat ik bij de orthopeed was (oktober) gegroeid is.
Dit willen ze in de gaten houden, dus moet over 2 maanden weer terug voor een foto en MRI.

Gelukkig is het lange broeken weer, want die strepen zien er niet uit :+ :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:52

Oh dat is eng om zoiets in je knie te hebben zeg. :oo
Ik had vandaag voor het eerst dat ik denk ja, het helpt! Geen idee voor donderdag, hoop dat ze alleen kijken :D

Isaa wat fijn zeg!
Erin welkom, acht weken is wel lang zeg, poeh.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:09

Citaat:
Veulen84, hoe gaat de fysiotherapie?

Die is nog steeds op vakantie. Z'n vervanger heeft maar 1x in de week tijd. Vandaag wel met de weegschaal getest :x Maar ik kan er dus gewoon met 40kg op staan. Dat is gewoon de helft van me gewicht. Maar ik kan er niet mee lopen. Want zoveel gewicht kan ik dus niet op de punten van me tenen of op me hak zetten.

Hele voet op de vloer, geen probleem. Stukje van me voet alleen op de vloer (10kg er op) en alles trilt, kraakt en knakt. Nog een stapje verder en het doet zeer. Hij is er wel achter dat dat echt de breuken zijn. Gelukkig niet de schroeven. Die voel ik niet.

Thuis durf ik zonder schoenen wel een beetje platvoets door het huis te 'lopen' zonder krukken. Dat maakt douche, drinken meenemen en me kleding wassen wel echt mega veel makkelijker. Buiten heb ik echt 2 krukken nodig. Platvoetslopen lukt niet zo goed in schoenen, plus dat ik echt een rechte vloer nodig heb.

Erin: drukplekken en irritatie heb ik ook gehad. Tegen de irritatie is een goeie spray te krijgen bij de apotheek (is ook tegen jeuk). En af en toe zetten ik de stofzuiger op me gips of legde ik er ijs op. Dat helpt enorm tegen de drukplekken.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:21

Pff...

Gister fysio gehad, ging erg goed! :) voor volgende week maandag weer een afspraak.

Verder ging ik gisteravond fietsen, alles verliep perfect totdat het op het afstappen aankwam, ik met mn domme kop :+ bedenkt even dat het slim is om zo pats, al m'n gewicht op m'n 'slechte' been te zetten. En dat deed pijnnn :n.

Vervolgens paracetamol, pijn ging niet weg, het voelde niet gebroken maar ook niet super.
Dus hup, volgende dag naar het ziekenhuis, een foto maken van m'n enkel. Inmiddels ben ik vaste klant daar := .

GELUKKIG geen breuk of iets dergelijks te zien, gewoon een klap op m'n spieren.

Vanmiddag nog naar stal gefietst heen+terug, ging goed ( zonder krukken + elektrische fiets ) Als je eenmaal weet hoe je moet op/af stappen lukt het wel. Blijft uiteraard wel uitkijken.

Lopen ging na omstandigheden goed. Kan nu los lopen, maar wel een stap en dan m'n goede been er heel snel bij aangezien ik niet te lang op m'n slechte been wil steunen. Als hier nog tips voor zijn hoor ik het graag :).

Ik vraag me ook af wanneer het weer verstandig is om op het paard te stappen. Ik wil zoooo graag! :P