Afgelopen weekend had me zusje erg veel pijn. Naast haar morfine pomp kreeg ze extra bijgespoten. Morfine werkt ook darm vertragend.
Me zusje haar darmen zijn nu verlamt momenteel een pijnteam gaat kijken en krijgt ze esketamibe ipv morfine dit is namelijk ook pijnstillend en een narcose middel. Haar buik is zo gezwollen alsof ze nu zwanger is. Dus het gaat niet de goede kant op
Gisteren de kaarten gebracht zie foto boven dit berichtje en dit deed haar erg goed. Dankjewel!!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-02-15 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Weten ze ook waardoor de buik zo gezwollen is? vocht, lucht, ontsteking?
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-15 10:11
Even een stukje opgezocht:
Bij een kronkeling met ileus van de dikke darm kan de buik geweldig opzetten. Meestal treden er minder krampen bij op en de patiënt gaat pas later braken. Er kan ook bloedverlies via de anus optreden. De temperatuur is licht verhoogd. De buik is gevoelig, maar niet zo erg als bij buikvlies-ontsteking.
Als er een röntgenfoto wordt gemaakt, zullen er uitgezette darmlussen zichtbaar zijn. Dat deze aandoening tijdig herkend en behandeld moet worden is wel duidelijk, want in deze toestand staat de dikke darm letterlijk op springen.
Vandaag gaat ze weer op de foto. Maandag hadden ze dit gezien op de foto. Dus vandaag weer op de foto maar haar buik is dus nog maar gaan opzetten maar braken doet ze nog niet. Ze proberen de boel maar te rekken of zo?! Wij zijn erg bang dat de boel knapt..... De arts had wel mijn ouders gebeld voor een gesprek donderdag. Maar ja dat is morgen pas. Ik word daar zelf allemaal zo onrustig van
Het is heel normaal Linnie dat je je zo ongerust maak . Ik vind het ook wel beangstigend als ik dit zo lees. Ik hoop dat ze snel actie ondernemen want zo te lezen is dit een situatie die niet lang kan worden volgehouden. Ik leef met jullie mee! Heel veel sterkte voor jou en je familie!!
Geen woorden voor ! Wat moet Christa veel doorstaan in haar jonge leven. Wat zullen jullie je machteloos voelen als je haar dan zo ziet. Ik kan julie allemaal alleen maar weer heel veel sterkte wensen
Het houdt niet op..... wat een opgave is het toch iedere keer weer voor jullie! Steeds weer afwachten en maar blijven hopen dat het beter gaat. Ik hoop met jullie mee! Heel veel sterkte in deze spannende periode.
Begrijp ik je verhaal nu goed dat de dunne darm nu met lussen om de dikke darm geslagen is en daardoor de doorvoer belemmerd?
Volgens mij heeft de dikke darm lussen gemaakt,dus die dikke darm lussen zitten om de dikke darm heen en knelt af.Als ik het goed gelezen heb.
Ka_tje
Geplaatst: 05-02-15 09:33
gohya schreef:
Volgens mij heeft de dikke darm lussen gemaakt,dus die dikke darm lussen zitten om de dikke darm heen en knelt af.Als ik het goed gelezen heb.
Ik heb even gegoogeld en ik denk dat dit het idd is
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-15 10:17
Hoe het precies zit weet ik ook niet. Kan het aan me zusje vragen hoor. Maar ze heeft ook altijd dat aan het begin van de dikke darm (dat was eigenlijk altijd het probleem neem ik aan) het voedsel niet verder gaat. Daar hoopt de boel zich al op. Dus weet niet of het komt dat het voedsel nu niet verder gaat of wat jullie zeggen. Of wat jullie zeggen dat krijg je ervan als het voedsel zich ophoopt. Dat weten de artsen vast wel.
Via klysma via de onderkant kan je daar niet bijkomen (begin dikke darm) en via de neussonde bv raakte de maag helemaal geirriteerd. En alles zat zo vol altijd dat het er zo weer uit kwam van boven want vol is vol natuurlijk als je wel blijft eten maar het eten gaat niet verder.