Peuk schreef:Ik rook, maar ik moet zeggen dat zulke dingen me nooit opvallen bij rokers. Ik denk dat hier alleen sprake van is als je al vele jaren rookt. Daarbij overkomt het niet-rokers ook. Ik denk dat anti-rokers zich vooral minder druk moeten maken over mensen die roken. Ieder z'n ding en het is je eigen verantwoordelijkheid.
vind ik persoonlijk niet.
Jij kiest voor een ongezonde keuze. En ik vind dat mensen die opsettelijk voor iets ongezonds kiezen daar best wel eens factoren van mogen ondervinden.
" en heel veel dingen roepen rokers wel: ik merk dat helemaal niet... Maar dingen veranderen onbewust! en zo langzaam dat je ze niet zo snel doorhebt, maar als je het kon vergelijken met een paar jaar terug, zou je het merken!

Ik ben overigens zelf een roker geweest hoor, dus ga niet roepen dat je niks kan zeggen als je niet rookt ;P
Wat moeten ze ondervinden?
ze mogen van mij wel eens zelf kosten vergoeden die afkomstig zijn van rokers.
begin met rookpalen etc. laat die maar door rokers betalen ( registreer rokers maar)
maar al helemaal als het extremer gaat aan rokersgebonden ziekenhuis kosten etc...
Zo ben ik misschien een beetje extreem van mening, dat slechte longen door het roken bij vervanging zeker niet voor de mensen moeten komen die nooit hebben gerookt. Ze doen het zichzelf aan...
ik betaal niet graag mee aan de zwakheden van een roker

En ik geloof ik eerlijk dat mensen niet hoeven te roker... ik weet niet waar het vandaan komt maar het is zwak. Kijk maar eens naar al die 'probeer stoppers' ' ja het lukt niet!'
je moet ook echt willen! en bladiebla.
Nee.... je moet eens tegen je zelf leren zeggen 'als ik stop' dan stop ik ook.. daarom verplaats ik ook rokers naar het hoekje, ze zijn verslavingen gevoelig...