Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 13:03

Op voedingswijze zijn 3 speculaasjes 27 KCAL. Nu hoef ik niet persee 3 maar met 2 neem ik ook genoegen.

Wel jammer dat je afhaakt Amaris, heb best goede tips gehad van je. Zelfde geld voor Missje, sporten ga
ik ook zeker oppakken. Alleen van een uur stevig doorlopen begin ik toch goed te zweten. Daarnaast ga ik
als ik onder de 110KG ben het hardlopen ook weer oppakken en in tussen tijd doe ik ook nog Jillian Michaels.
Daarbij mijn paarden nog longeren en mesten. Allemaal KCAL die je verbrand toch?

Het spijt me zeer, maar ik ga toch niet 100 gram wortelen weg zitten te eten? Afvallen doe ik voor mijn
plezier en niet als strafkamp. Ja ik moet nu de teugels even wat strakker spannen, maar ik wil geen schuld
gevoel krijgen als ik eens een dropje pak of een speculaasje in mijn geval.

Helaas zijn er dan toch weer dames die zeggen dat ik dan niet wil afvallen. Nee ik wil een gezonde levens
stijl die ik jaren kan vol houden! Als ik zo serieus wil afvallen dan kan ik net zo goed aan de pillen en shakes
gaan!

Dames die mij hebben geholpen heel er bedankt! Zal vanavond nog even een lijstje uittypen met wat mijn
dieetiste destijds voorschotelde! Dan zul je pas raar kijken!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:21

3 speculaasjes zijn natuurlijk nooit maar 27 calorieen. Dat is onmogelijk.
3 mini speculaasjes zijn minimaal 80 calorieën.

Hetzelfde geld voor friet én croutons. Dat zijn beide vette dingen die je niet als gezonde maaltijd moet eten maar moet zien als zondig maaltijd.
Het is geen maaltijd waarmee je zult afvallen.

Een uur wandelen is prima om wat extra calorieen te verbranden, maar mag geen sporten heten.
Zodra je een handdoek nodig hebt om het zweet uit je ogen te vegen mag iemand met jouw conditie spreken van actief sporten.

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:25

Je kan zuurdesembrood kopen.
Dat is niet super super super lekker, maar het is wel goed te doen.
Dan heb je toch het idee dat je brood eet.
Of crackers !
Ik heb een schimmelinfectie gehad, toen mocht ik helemaal geen suikers , vetten en zetmeel.
En ik heb toen zuurdesembrood gegeten.
Je hebt dat in verschillende smaken.
Het is wel duurder dan brood , maar wel de moeite waard.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:26

En wat is er mis aan wortelen eten? Lekker, gezond en verzadigend. Ik vind dat je toch vaak evidente dingen wegwimpeld, en dat is jammer. Het spreekt toch voor zich dat je beter af bent met 100 g wortelen als je wil afvallen? Niemand zegt dat het een strafkamp is, maar je wil afvallen of je wil het niet. Door elke dag te zondigen zal dat ook niet lukken, daar kan je voor kiezen maar iedere keuze heeft zijn gevolgen. Je hebt hier al waardevol advies gekregen van mensen met kennis van zaken. Grijp dat aan, ga ermee aan de slag. Of niet, maar leg je er dan bij neer dat je lichaam is zoals het is.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:31

ik zeg absoluut niet dat je geen speculaasje moet nemen hoor begrijp me niet verkeerd..

maar afhankelijk van het soort speculaas (amandelspeculaasje, roomboterspeculaas, speculaasbrokken etc), liggen de kcal wel hoger of je moet wel een heel vetarm speculaasje in huis hebben.
Ze liggen ergens tussen de 25kcal en 45 kcal per stuk, niet per 3
Je zult dus gewoon even de verpakking moeten lezen om precies te weten hoeveel het is.

Ik neem als voorbeeld even Liga evergreen, bevat 73 kcal per biscuit, dus 146 per pakje.
Liga is (wat) gezonder, bevat wat meer voedingsstoffen/vezels ed, maar als je puur naar kcal kijkt kun je beter een speculaasje pakken als een liga.

Dus als je de rest van de dag gewoon goed gegeten hebt, een behoorlijke portie groente en fruit binnen hebt, en gewoon iets lekkers bij de koffie wilt 's avonds kun je best een speculaasjes nemen hoor. Alleen als je snel trek hebt 's avonds en dat speculaasje niet voldoende blijkt te zijn dan kun je beter naar een groter/voedzamer tussendoortje grijpen omdat anders er kans bestaat dat je uiteindelijk 2 tussendoortjes (of meer) neemt omdat je gewoon trek hebt.
Afvallen moet geen hongerlijden betekenen, maar gewoon bewust kiezen.

je hoeft geen schuldgevoel te krijgen als je een speculaasje pakt... alleen je moet niet en en en doen op 1 dag natuurlijk want dan ga je jezelf voor de gek houden
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 27-09-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:35

Misschien is het een idee om de recepten op te zoeken van de dingen die je eet. Weet je gelijk wat erin zit, en hoeveel.

Verder ga ik mee met de post hierboven.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:43

Het valt mij op dat mensen met overgewicht vaak vinden dat ze weinig en gezond eten en vast blijven houden aan "hun" bonbon bij de koffie etc. Maar als ik hun bord bekijk denk ik: daar zou ik bijna 3x van kunnen eten. Ook zie ik regelmatig bakken "gezond" fruit en salade van collega's staan (ook voor 3 personen in mijn ogen..). Het kan wel gezond zijn, maar de hoeveelheid die die persoon eet is gewoon te veel, vooral fruit barst van de koolhydraten. Ik denk ook dat als je gewend bent flinke porties te eten je maag zich daaraan aanpast.

Heb het topic niet helemaal door gelezen dus ik weet niet of het al genoemd is maar zelf heb ik een tijdje volgens Atkins gegeten, vanwege een probleem in mijn suikerstofwisseling (ik was wel wat te zwaar, maar daarvoor deed ik het niet). Bij deze methode eet je meer eiwitten ipv koolhydraten. Na 2 dagen zit je lichaam in "ketose". Dat betekent dat je lichaam je eigen lichaamsvet aanspreekt als energie ipv dat ze deze uit de koolhydraten haalt. Je eet kleinere porties maar zit sneller vol en kunt er langer mee doen (geen glucose dip), en vooral je hebt geen honger, echt niet!

Je valt er ook heel veel van af. Het is een moeilijke methode om vol te blijven houden vind ik, maar het is een begin om in redelijk korte tijd veel af te vallen en het geeft je inzicht. Na deze periode zou je een balans kunnen vinden voor jezelf in wat je wel of niet kan eten, en vooral hoeveel. Misschien is dat wat voor je?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:45

dejong_wever schreef:
Op voedingswijze zijn 3 speculaasjes 27 KCAL. Nu hoef ik niet persee 3 maar met 2 neem ik ook genoegen.

Wel jammer dat je afhaakt Amaris, heb best goede tips gehad van je. Zelfde geld voor Missje, sporten ga
ik ook zeker oppakken. Alleen van een uur stevig doorlopen begin ik toch goed te zweten. Daarnaast ga ik
als ik onder de 110KG ben het hardlopen ook weer oppakken en in tussen tijd doe ik ook nog Jillian Michaels.
Daarbij mijn paarden nog longeren en mesten. Allemaal KCAL die je verbrand toch?

Het spijt me zeer, maar ik ga toch niet 100 gram wortelen weg zitten te eten? Afvallen doe ik voor mijn
plezier en niet als strafkamp. Ja ik moet nu de teugels even wat strakker spannen, maar ik wil geen schuld
gevoel krijgen als ik eens een dropje pak of een speculaasje in mijn geval.

Helaas zijn er dan toch weer dames die zeggen dat ik dan niet wil afvallen. Nee ik wil een gezonde levens
stijl die ik jaren kan vol houden! Als ik zo serieus wil afvallen dan kan ik net zo goed aan de pillen en shakes
gaan!

Dames die mij hebben geholpen heel er bedankt! Zal vanavond nog even een lijstje uittypen met wat mijn
dieetiste destijds voorschotelde! Dan zul je pas raar kijken!

Heb niet alle berichten gelezen, wel die van TS, volgens mij gruwelt hier iedereen van calorieeën, maar die hebben we toch echt nodig hoor.
Ik ben al veel afgevallen door juist weinig kcal te eten, maar ik stond al een jaar stil op hetzelfde gewicht. Nu ik ben begonnen met body support en weet hoeveel kcal ik mag vliegen de kilo's eraf...
Als je weet dat ik 7 boterhammen, 4 crackers, 2 bakken magere yoghurt en avondeten op een dag eet en daar de eerste week 3,2 kilo mee af ben gevallen, zou jij dan ooit nog weinig kcal eten? :=
Ja het ene dieet is goed voor de een, en de ander weer goed voor de ander. Maar als TS 113 kilo weegt is minder dan 2000 kcal eten echt geen optie. Als je zo zwaar weegt verbrand je al veel meer door je kilo's mee te zuilen.

Raponsje

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:49

LynnDenise: TS verbrand dagelijks minder dan 2000 calorieen.

Bovendien val je juist af door een calorieen te kort te creeeren.
Dit te kort moet OF komen uit sporten OF door calorieen te minderen.

Aangezien TS niet wil sporten, althans niet genoeg om een echt calorieen te kort te creeren zal haar gewicht niet omlaag gaan. Een aantal calorieen onder haar behoefte gaan zitten is dan een goede oplossing.

Ik heb haar al een voorbeeld lijst gestuurd waarbij ze ontzettend veel kan eten én haar chocomel 1 x per dag kan drinken.

Maar TS kiest toch voor speculaas, chocomel, friet en croutons.
Dan wordt het gewoon heel moeilijk om af te vallen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:55

Raponsje schreef:
LynnDenise: TS verbrand dagelijks minder dan 2000 calorieen.

Bovendien val je juist af door een calorieen te kort te creeeren.
Dit te kort moet OF komen uit sporten OF door calorieen te minderen.

Aangezien TS niet wil sporten, althans niet genoeg om een echt calorieen te kort te creeren zal haar gewicht niet omlaag gaan. Een aantal calorieen onder haar behoefte gaan zitten is dan een goede oplossing.

Ik heb haar al een voorbeeld lijst gestuurd waarbij ze ontzettend veel kan eten én haar chocomel 1 x per dag kan drinken.

Maar TS kiest toch voor speculaas, chocomel, friet en croutons.
Dan wordt het gewoon heel moeilijk om af te vallen.

Maar we verbranden ook al kcal met tv kijken, dus TS verbrand wel. Verder heb ik gelezen dat ts dat programma via de computer volgt, Jillian nogwat? Dat is best een pittig programma en verbrand je een hoop kcal mee.
Ik ben het eens met je bewuste keuzes, zo lang je goede bewuste keuzes maakt zul je ook het verlangen niet hebben naar al het troep dat er bestaat. Patat kan best, maar liever aardappels roosteren in de oven.
Maar te weinig kcal eten is ook niet goed, je zult wel resultaat behalen, maar je zal het nooit vast kunnen houden. Je lichaam gaat eraan wennen en slaat alleen de slechte voedingsstoffen op.

Verder ben ik nog benieuwd naar de lengte van TS, plus dat ik denk dat ze beter professionele hulp kan zoeken ipv 10 adviezen via bokt aan te nemen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:22

Starbreeze als je iig de posten van ts had gelezen dan had je gelezen dat ze gezond wil gaan eten endit ook vol wil houden ;)

En wat een gezeur over sporten ts zegt toch meer gaat sporten...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:30

LynnDenise: Die calorieen heb ik al bij haar BMR gerekend.
Het Jillian Michaels programma is een goed programma, maar dan moet je het wel elke dag doen anders heeft het geen resultaat.
Het programma zal voor TS zo'n 190 - 200 calorieen per dag verbranden. Dat is net genoeg om 0,9 kilo per maand mee af te vallen mits ze zich aan het aantal calorieen houdt.

Het is of - of. Of meer sporten - of calorieen minderen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:13

Volgens mij denken we verkeerd over croutons... Bij mijn zijn croutons een plak brood welke geroosterd word in de broodrooster(of oven) deze in stukjes snijden en verdelen over de de sla.... En dat is ow zo fout?

Raponsje, je hebt me de tip gegeven over het sporten, wel ik heb ook tegen jou gezegd, dat het mij niet verstandig lijkt om hard te gaan lopen met 113 KG, mede omdat met hardlopen je gewicht 3 keer zo zwaar word. Per been draag ik dan meer als 300 KG, dan lijkt mij het verstandiger voor mijn gewrichten om eerst stevig door te lopen. Als ik dan thuis kom heb ik inderdaad een handdoek nodig om mijn rug, borst en hoofd af te vegen van het zweet, het zelfde bij Jillian Michaels.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:20

TS, jouw probleem is dat je gezond wilt eten maar steeds een gezonde basis pakt en daar teveel calorieen aan toe voegt. Ook de croutons zijn daar een voorbeeld van ja.

Je hoeft niet te gaan hardlopen om te sporten. Er zijn voldoende dingen die je kunt doen zonder je gewrichten te belasten. Hoewel een uur wandelen fijn is, is het geen sporten.
Met 30 minuten op de cross trainer zou je bijvoorbeeld al 2.5 x zoveel calorieen verbranden, je conditie veel meer verbeteren en het ontziet je knieen en enkels en is dus niet blessure gevoelig.

Je hebt een super goede instelling alleen maak je net inschattingsfouten die juist het afvallen maken of breken waardoor je niet of nauwelijks afvalt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:24

En wie betaald de crosstrainer en sportschool? Ik heb daar geen financiële middelen voor..

Ik heb vandaag 1 plak brood over, dan kan ik daar toch een kwart van gebruiken als croutons
ik zie het verschil niet of ik het plak brood nu met kaas en boter opeet of als ik het in de
broodrooster stop en dan een gedeelte maar opeet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:26

Heb je een fiets ts? Dan kun je ook een stuk fietsen :) dat is ook vriendelijker voor de gewrichten én kost je geen cent! Mooie afwisseling van het wandelen

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:30

Lindandy schreef:
Altijd al een strakke buik willen hebben, en een goede voeding ernaast willen hebben. Dan is dit je kans,
een officiele super sixpack workout inclusief voedingsschema voor 36 dagen. van: http://www.supersixpack.nl
97 euro, nu voor 25,00. Gegarandeerd dat je verandering ziet. Stuur een mail naar: Fitnl@live.nl voor meer informatie.

Ik heb je PB geantwoord, ik heb hier geen intresse in en geen financiële middelen voor.
Waarom begin je hier dan nogmaals over?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:32

vuurneon schreef:
Heb je een fiets ts? Dan kun je ook een stuk fietsen :) dat is ook vriendelijker voor de gewrichten én kost je geen cent! Mooie afwisseling van het wandelen

Ja ik heb een fiets en doe de boodschappen op de fiets. Fietsen doen we in de zomer heel veel, maar nu het korter licht is minder, maar voor de weekenden is het wel een goede optie. Maar goed als je hier de meningen over vraagt is dat gaan sporten :(

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:35

Zoals ik al zij zijn 3 speculaasjes 14 KCAL. Hierbij een kopie van wat ik ingevuld had op het voedingscentrum.
Wat er op de doos staat van de koekjes? Ik zou het niet weten, hij staat achter in de kast en ik heb niet de
behoefte om de doos te pakken. Manlief is vandaag laat thuis, dus ik hoef geen speculaasjes meer vandaag,
aangezien we pas rond 19:00 uur misschien gaan eten.
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:37

Ik ben aan het lijnen, en ben al 15 kg afgevallen. Wat ik anders doe:
- Ontbijt Havermout ipv brood
- `s middags speltbrood ipv gewoon brood
- Bij het avondeten (of er net voor) een hele komkommer (kan gewoon, ik maak hem zoet-zuur met azijn, zoetstof en zout/peper)
- Avondeten op een klein boterhambord.. Klinkt raar maar werkt echt...

Misschien heb je er wat aan..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:39

Mariska_28 schreef:
- Bij het avondeten (of er net voor) een hele komkommer (kan gewoon, ik maak hem zoet-zuur met azijn, zoetstof en zout/peper)
- Avondeten op een klein boterhambord.. Klinkt raar maar werkt echt...

Dank je :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:50

Ik heb je topic een beetje gevolgd en heb misschien nog wel een goede en lekkere vervanger voor je chocolademelk.

Ingrediënten:
Rauwe cacao (Wel echt rauw en ongebrand, anders is het minder gezond)
halve avocado
banaan
theelepel agavesiroop
0,4 l water.

alles mengen in de blender en je hebt een hele gezonde chocolademelk! Ik vind hem zelf heel lekker. Door de banaan is het lekker zoet en door de avocado heel romig. Het vult ook goed en is een volwaardig tussendoortje. Als je er nog iets van chiazaad bij doet dan heb je gewoon een goed ontbijt ;-)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:54

Fietsen is een prima sport.
Zolang je maar wel net 1 tempo hoger fietst dan het tempo waarin je normaal boodschappen zou gaan doen.

30 a 45 minuten per dag in dat tempo fietsen en gezond eten en dan zie je echt snel resultaat op de weegschaal.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:23

Mariska_28 schreef:
- Avondeten op een klein boterhambord .. Klinkt raar maar werkt echt...

Moet zeggen, wij hebben hier, sinds ik verhuisd ben, hele grote vierkante borden.
Deze hebben we gekregen bij het verhuizen. Ze zien er zeer sjiek en stijlvol uit, maar ik moet zeggen, ik eet er veel meer door!
Bv een normale portie rijst voor 1pers lijkt bijna niets op zo'n bord. En natuurlijk heb je daardoor veel minder het idee dat je voldoende hebt gegeten.
Zoals het spreekwoord zegt: het oog wil ook wat, en dat is wel zo. Portie controle doe je veelal door je ogen het gevoel te geven dat je genoeg op je bord/broodtrommel hebt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:10

Raponsje schreef:
LynnDenise: Die calorieen heb ik al bij haar BMR gerekend.
Het Jillian Michaels programma is een goed programma, maar dan moet je het wel elke dag doen anders heeft het geen resultaat.
Het programma zal voor TS zo'n 190 - 200 calorieen per dag verbranden. Dat is net genoeg om 0,9 kilo per maand mee af te vallen mits ze zich aan het aantal calorieen houdt.

Het is of - of. Of meer sporten - of calorieen minderen.

Het lijkt mij dat je daar toch wel wat meer kcal mee verbrand? Heb je het wel berekend op haar gewicht?

Lindandy schreef:
Altijd al een strakke buik willen hebben, en een goede voeding ernaast willen hebben. Dan is dit je kans,
een officiele super sixpack workout inclusief voedingsschema voor 36 dagen. van: http://www.supersixpack.nl
97 euro, nu voor 25,00. Gegarandeerd dat je verandering ziet. Stuur een mail naar: Fitnl@live.nl voor meer informatie.

Ik heb hierop geTEMd, dit bericht slaat echt nergens op. Zit je op bokt om geld te verdienen, dan moet je maar naar de markt gaan :Y)

Al met al zie ik goede ideeën voorbij komen, maar ergens heb ik het idee dat bij TS de knop nog niet is gevonden. Dan is elke bewuste keuze die je maakt al een goede, want daarvan kom je niet meer zoveel aan :)