moonsparkle schreef:naar mijn idee is gezond wel lastiger kopen. Ten eerste is fruit zoals bananen ongeveer 3 dagen lekker.ander fruit zoals kiwis moet je soms op wachten tot ze rijp zijn en dan heb je ook ongeveer 2 dagen. Daarbij vult fruit me bijna niet of zoals een appel krijg ik qua grote niet op in een korte pauze, maar dan heb ik nog honger. Dan heb je van die mueslirepen of sultanas, maar die zijn soms nog ongezonder dan sommige koekjes.
2 roggebroodjes met een plakje kaas ertussen? of een beetje appelstroop
2 (dikke) plakken ontbijtkoek met kaas of een beetje boter?
(of is de ouderwetse ontbijtkoek van vroeger niet meer te krijgen en zit nu alle ontbijtkoek stampesvol suikers?)
zelf mueslirepen/eierkoeken ed maken om mee te nemen?
Romyv schreef:Die discussie over melk, volgens mij is Het heel eenvoudig: als iets eerst bewerkt met worden voordat je het kan nuttige (melk, gluten) omdat het anders vergif is, heb je dus niet nodig!
Vlees kan je rauwv eten, vis en ei ook. Dit geld ook voor groenten en fruit, dit heb je dus nodig! Je kan je langzame koolhydraten beter uit noten, rijst ed halen
Rauwe melk (dus direct van de koe) kun je prima drinken hoor, smaakt alleen wel wat anders als wat mensen gewend zijn.
Gluten hoeven ook echt niet eerst verwerkt te worden, sowieso denk ik dat je gluten door de war haalt met granen? Gluten zijn nl een eiwitverbinding die in de meeste granensoorten voorkomen.
Granen hoeven niet eerst verwerkt te worden, denk aan brinta, dat zijn in principe tarwevlokken/meel, de verwerking bestaat dan dus alleen uit malen.
Rijst moet daarentegen weer wel eerst bewerkt worden (je moet het koken), maar dat valt bij jou weer onder noodzakelijk?
Peulvruchten (bron van eiwitten en langzame koolhydraten) moeten eerst verhit worden maar worden volgens mij door alle partijen als gezond gezien? (op diegenen na die vinden dat er weer teveel zetmeel inzit lol), ze zijn rauw namelijk in lichte mate giftig (net als rauwe aardappel)
Ik snap je indeling niet
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 15-09-13 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt