zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:17

Nickyyyy schreef:
Ja is toch logisch dat je op 16 jarige leeftijd hier goed over na moet denken of niet dan?
Het is niet niks een kind krijgen en zeker niet op zo'n leeftijd, dat is een keuze waar je goed over na moet denken!

Ik zie in haar profiel staan dat TS 18 jaar is :)
Heel veel sterkte met het maken van je keuze.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:17

Kwanyin schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Hoezo niet? Er zit zeker een kern van waarheid in :Y)

Maar het werkt wel even als een steek onder water voor iemand die nog niet zeker weet wat ze moet doen. Een beetje als "TS het is jouw keuze, mààr denk er wel aan dat andere heel graag in jouw plaats waren hoor..." Ja heel erg voor mensen die proberen en het niet lukt maar wat heeft de TS daar mee te maken :? .

Nou ja, dat is soms een reden dat mensen tegen abortus zijn zoals ik. Omdat mijn moeder geen kinderen kan krijgen (ik ben van adoptie). Dat kan een wereld van verschil maken, zoals de keuze voor adoptie ipv abortus.

Nu heb ik een vraag, is het een fabeltje dat je door abortus niet meer zwanger kan raken? Heb het eens gehoord dat dat kan gebeuren.. :(

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:18

Nee dat is niet waar. Is dus een fabeltje.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:18

Zilkesteyn70 schreef:
Nickyyyy schreef:
Ja is toch logisch dat je op 16 jarige leeftijd hier goed over na moet denken of niet dan?
Het is niet niks een kind krijgen en zeker niet op zo'n leeftijd, dat is een keuze waar je goed over na moet denken!

Ik zie in haar profiel staan dat TS 18 jaar is :)
Heel veel sterkte met het maken van je keuze.

Maakt uiteindelijk voor het verhaal niet veel uit,16 of 18, niet gepland blijft niet gepland en dan moet je er goed over nadenken.
Het is geen 'ding' wat je na een paar dagen/weken terug kan brengen als het niet bevalt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:20

jiehaaa schreef:
Nee dat is niet waar. Is dus een fabeltje.

Oooh oke! Ik was er wel erg benieuwd na.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:22

TS, in elk geval veel succes, met welke beslissing je nu ook gaat nemen. Zo te lezen heb je een lieve vriend en kunnen jullie goed praten. Als jouw ouders er moeilijk over doen, dan gaat dat erg vervelend en pijnlijk zijn, maar neem dat vooral niet mee in je beslissing over het wel of niet houden van je kindje. Als je dat laat meespelen, ga je zeker spijt krijgen later. Het is ook niet niks he, zo'n abortus of het krijgen van een kind en wie weet een tweeling, beide zijn ingrijpende gebeurtenissen.

Je hebt recht op je eigen leven en toekomst. Veel sterkte in elk geval!

Ik kan me voorstellen dat de TS nu geen boodschap heeft aan discussies over moraliteit en het feit dat ze dankbaar zou moeten zijn dat ze uberhaupt zwanger is. Dat doet totaal niet ter zake, dat is een algemene discussie en dit is een heel persoonlijk verhaal. Als de TS besluit haar kindje te houden, moet ze dat doen omdat ze er liefde voor voelt, of omdat ze een toekomst ziet met haar gezin, niet omdat andere vrouwen niet zwanger kunnen worden. Ik zou dus de proficiat nog maar achterwege laten totdat ze een keuze heeft gemaakt en er iets is om blij over te zijn.... of niet.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:23

Ts heel erg veel sterkte met je keuze, ik vind het fantastisch om zwanger te zijn en de kleine te voelen, maar je situatie moet dit toe kunnen laten. Wat je ook besluit, doe het bewust en voor de volle 100% en doe het omdat JIJ het wil en niet iemand anders

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:23

Hee TS, ik lees stiekem mee.
Hoe ben je er zelf eigenlijk onder? Sinds je het weet?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:24

En dat bedoelde ik er totaal niet mee te zeggen dat er 100 anderen zijn die het wel wouden in haar plaats.
Ik weet niet of het optie is, maar als je geen abortus wil laten plegen maar dat zelf er voor zorgen geen optie is, misschien ter adoptie, en dan met de adoptie ouders proberen te regelen, dat je het kindje sws kan blijven zien, toch omdat het je eigen vlees en bloed is.
En dat je op een gegeven moment een omgangsregeling kan treffen met de adoptie ouders, zodat het kindje ook de echte ouders kent.

Mja dat is allemaal overweging.
Ik bedoel met dat stukje totaal niks kwaads of flauws.
Ik vind het hartstikke erg voor haar dat het zo is gegaan vooral omdat ze zo trouw de pil slikt, maar ikzelf ben van mening dat je blij moet zijn dat je zwanger KUNT worden...

Ik zou balen als ik zelf niet zwanger kan worden, maar dan zou ik opties gaan zoeken...

Mja aub mij niet bekritiseren. Bedoel er verder niks mee, was gewoon een puntje die waarheid heeft.

Nee maar als je mn verdere post leest Tieneke zie je dat ik dat ook vermeld, dus waarom struikelen over dat kleine zinnetje

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:24

Sterkte, praat er goed over samen en zoek hulp. Het is jullie keus en jou lijf en daar ben jij de baas van. Dus als je het houd, prima en als je het niet wilt houden ook prima.

Trek je niets aan van anderen mensen die voorbeelden aanhalen van vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden.
Want dat is een heel ander probleem en dit is jouw probleem/situatie. Bedoel, als jij het houd, worden anderen daar niet sneller zwanger van. Maar als je het wel wilt houden en mensen zeggen dat je het niet moet doen omdat je te jong bent enz, daar hoef je je ook niets van aan te trekken. Het is Jouw leven, jouw keus. Er zijn hulpinstanties waarmee je kunt praten. In nederland heet dat geloof ik het FIOM. Anoniem en kostenloss.

Veel wijsheid toegewenst

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:26

Kijk als ik zelf nu zwanger zou zijn, dan zou ik het wel houden. Sws omdat ik bij mn pa en stiefma terecht kan, ik gek op kinderen ben en er ook goed mee kan worden, maar ik zou financieel moeilijker krijgen en studie etc. Nja dat is voor mij een risico, ik ben tegen abortus, maar dan zou ik eventueel ter adoptie stellen bij vrienden van mij...

antje_vip

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:28

19marjo90

Ik heb ook het hele topic meegelezen. Heftig hoor! Er zullen veel nieuwe dingen op je afkomen, welke beslissing je ook maakt. Succes met het vertellen aan je ouders. Je kan het :j
Sterkte met het maken van de moeilijke beslissingen!

Tieneke

Ik denk dat dat allemaal heel gemakkelijk gezegd is als je niet in die situatie zit. Bovendien is er ook nog een partner in het spel en die heeft waarschijnlijk ook een mening of wensen. Uiteindelijk is het allemaal niet relevant wat anderen zouden doen, het is een zeer persoonlijke keuze en die moet vanuit hun gevoel en verstand gemaakt worden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:30

Een kindje zet je leven op zn kop, of je nou 18 of 35 bent.
Heel veel sterkte, geluk en een voorzichtige felicitatie

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:32

Wow schrok toch wel even van je berichtje... Was toch zoveel simpeler geweest als het negatief was geweest...
Sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:33

heel veel sterkte met het maken van je beslissing

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:40

Heb het topic vanaf het begin stilletjes meegelezen.

Wat is dit even een heftige periode zijn voor jou en je vriend. Jammer ook dat je er met je eigen ouders niet makkelijk over kan praten. Maar ik denk dat je ze behoorlijk zult kwetsen als je dit (een poos) voor ze gaat verzwijgen.

Wat jullie keuze ook gaat zijn, ga niet over 1 nacht ijs. Ik wil jullie heel veel sterkte en wijsheid wensen in deze roerige tijd!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:44

Jeetje TS, heb je topic vanaf het begin gevolgt en ik had het niet verwacht! Je hebt altijd netjes de pil geslikt...

Wat je ook kiest, de keuze is aan jouw en je vriend. Heel veel sterkte!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:45

jeetje wat heftig TS!

vergeet je niet een potje foliumzuur te halen? Dat is in deze fase erg belangrijk voor je kindje.

Veel succes met alles en hopelijk komen jullie eruit en maken jullie een beslissing die voor jullie goed is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:46

He TS dat is schrikken :(:) Even een dikke knuffel

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:50

Poeh dan zit je wel even te kijken zeg. Ik wens jullie allebei veel sterkte met het maken van de beslissing.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:50

Gefeliciteerd TS!
Ga er even rustig over praten met je vriend, wat hij wil, wat jij wil.
Pas als je dat goed weet, vertel het aan je ouders, daar krijg je vast een zware dobber aan en dan is het fijn om te weten wat je wilt.
Je hoeft niet te haasten, die paar dagen maakt echt niet meer uit en van haast krijg je vaak verkeerde beslissingen. Wel zou ik even foliumzuur halen, vast beginnen met slikken kan geen kwaad, ookal zou je het beslissen om het weg te laten halen.
En geen drank, sigaretten en let op met rauwe producten (gerookte vis, filet american, kazen ed)
Je hoeft niet naar een dokter of gynacoloog, je kunt gewoon de verloskundigenpraktijk bellen bij jou in de buurt en een afspraak maken. Daar kunnen ze je alles vertellen over je zwangerschap en je helpen bij je keuze.
Heb je zelf enig idee hoever je heen bent?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:52

Ook ik heb van het begin mee gelezen. Ik feliciteer je nog niet omdat dat wellicht vervelend kan zijn als je toch anders besluit. Iig veel suc6 en wijsheid bij je keuze :j wat het ook gaat worden, zolang je er zelf 100% achter staat is het goed.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:53

Sterkte met je keuze!