Ik lees nu je verhaal, quartel, en dat lijkt me eerlijk gezegd vreselijk.
Misschien toch maar even de moed verzamelen om maandag te gaan bellen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tessya schreef:Hier helaas iets minder goed nieuws. Een maand geleden is mijn verstandskies gevuld (op het kauwvlak) en ik kan er nu nog steeds niets er mee kauwen van de pijn. Ik ben drie weken geleden al terug geweest en toen werd mij verteld dat dit lange tijd gevoelig kan blijven. Dit is kennelijk "normaal" bij het gebruik van witte vullingen. Maar aangezien ik het gevoel heb alsof er stroom op staat als ik er iets hards mee kauw moet ik toch komende vrijdag weer terug.
Ik hoop hard dat het niks blijkt te zijn, ik begon er net eindelijk een beetje vertrouwen in te krijgen en minder schrik te krijgen.
zonnebloem18 schreef:Eline als je nog op zoek bent naar een nieuwe tandarts moet je eens bellen met Tandheelkundig centrum de Vaart in Assen.
Zo verkrampt als ik begon 4 maanden geleden inmiddels zit ik al vrij ontspannen in de stoel.
Er is maar 1 tandarts en die is echt super aardig en erg geduldig hij heeft mijn 6 voorste tanden die bijna volledig verrot waren weer helemaal mooi gemaakt en ik heb alles gewoon nog kunnen behouden.
Assistentes zijn ook erg vriendelijk en ze zijn erg meedenkend ook qua budget.
Je kan altijd eerst even langs gaan en dan kunnen ze een behandelingsplan opstellen en dat je dan volgend jaar langzaam begint met de behandelingen.
_SantOs_ schreef:Ik heb sinds het vullen nog last van m'n ene kies. Helaas nu niet de financiële middelen om naar de tandarts te gaan. Heb er alleen last van bij koud eten/drinken op de kies of bij hard eten.
gabyfedde schreef:_SantOs_ schreef:Ik heb sinds het vullen nog last van m'n ene kies. Helaas nu niet de financiële middelen om naar de tandarts te gaan. Heb er alleen last van bij koud eten/drinken op de kies of bij hard eten.
Zolang warm niet pijnlijk is: maak je niet teveel zorgen. Bij een ontsteking wordt koude lekker.
Kun je aan de andere kant goed dichtbijten? (Dus stoort de gevulde kies niet?)
gabyfedde schreef:Maar de andere kant krijg je wel op elkaar?
En als je die warme thee drinkt zonder eerst iets kouds te hebben gedronken?
Tikken op de kies gevoelig?
Wanneer is de kies gevuld (zit op mobiel dus topic doorlezen is lastig)?
gabyfedde schreef:Klinkt niet alsof je je echt zorgen moet maken. Wel vervelend dat het nog gevoelig is, 4 maanden is w erg lang voor gevoeligheid na het vullen.
Herinner je je nog of de behandeling snel klaar was (2x blauwe lamp ofzo) of werd de lamp heel vaak gebruikt? In het eerste geval is gevoeligheid logischer.
Is je tandvlees rond de kies helemaal gezond (lichtroze, niet gezwollen, niet bloeden als je poetst/flosst/tandenstokert)?