Is inenten wel zo verstandig als we denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Is inenten wel zo verstandig als we denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:32

Jij ziet geen smileys? :P

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:44

Ik sluit me volledig bij de TS aan.. IK denk ook dat er veel te veel wordt gevaccineerd.. Ga nu even alles door lezen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:41

Dit stukje stond laatst bij ons in de krant, vond ik heel mooi persoonlijk:

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:08

Moeder, bedankt dat ik ben gestorven aan de complicaties van een gemakkelijk te voorkomen ziekte.
Bedankt dat je je gezonde verstand hebt laten varen, en alle onzin hebt geloofd die je op facebook en aanverwante sociale media hebt gevonden, daar verspreid door mensen zondere enige kennis van moderne geneeskunde.

Oh nee, dat is waar ook, dode kindertjes kunnen geen artikeltjes meer inzenden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:07

Kuggur schreef:
Moeder, bedankt dat ik ben gestorven aan de complicaties van een gemakkelijk te voorkomen ziekte.
Bedankt dat je je gezonde verstand hebt laten varen, en alle onzin hebt geloofd die je op facebook en aanverwante sociale media hebt gevonden, daar verspreid door mensen zondere enige kennis van moderne geneeskunde.

Erg kort door de bocht. Zoals gezegd ben ik ook een kritische prikker en ik heb mijn informatie niet verkregen door de social media. Zowel het CB, als de kinderarts, als mijn huisarts staan achter onze beslissing om de BMR niet te vaccineren voor het 2e levensjaar. En die mening hebben ze nog steeds, ondanks de "mazelenuitbraak".

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:14

Anoeska27 schreef:
Erg kort door de bocht.

Niet korter door de bocht, of ongenuanceerder dan dat zelfingenomen zoetsappige artikeltje waar ik op reageerde.
En dat was mijn punt.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 01:35

Kuggur schreef:
Anoeska27 schreef:
Erg kort door de bocht.

Niet korter door de bocht, of ongenuanceerder dan dat zelfingenomen zoetsappige artikeltje waar ik op reageerde.
En dat was mijn punt.

Inderdaad zeg

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:35

Citaat:
Anoeska27:Erg kort door de bocht. Zoals gezegd ben ik ook een kritische prikker en ik heb mijn informatie niet verkregen door de social media. Zowel het CB, als de kinderarts, als mijn huisarts staan achter onze beslissing om de BMR niet te vaccineren voor het 2e levensjaar. En die mening hebben ze nog steeds, ondanks de "mazelenuitbraak".

Wat is voor jullie de reden om pas na twee jaar de BMR enting te geven.
Hebben jullie de DKTP overgeslagen?

Ik heb zelf mijn baby niet ingeent en ik ben nog aan het bekijken of ik mijn keuze na zijn eerste jaar ga bijstellen.
Ons eerste kind is ernstig ziek geworden na de tweede DKTP enting. Het is nooit bewezen of onderzocht dat het door de enting is gekomen. Maar ik ken nog twee moeders met precies hetzelfde verhaal.
Dan ga je jezelf toch achter je oren krabben.

Ik ben helemaal niet tegen inenten, maar het voelt voor mij persoonlijk niet goed om een baby al met twee maanden en 4 maanden te enten.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:32

Weet je, eerlijk gezegd weiger ik me nog druk te maken over mensen die zich niet inenten. Ik ben wel ingeënt dus ik heb geen last van hun onderlinge epidemieën mochten ze ontstaan. Mij zegt het genoeg dat het grootste deel van de mensen die het niet doet, geen flauw benul hebben hoe het immuunsysteem werkt en als ze er iets van weten is die kennis zo basaal dat ze er de meest bizarre conclusies uit trekken.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:06

Labyrinth ik verwacht ook helemaal niet van jouw dat jij druk maakt over mijn kind dat nog niet geënt is.

En ik vewacht ook niet van mensen dat zij mij situatie begrijpen.
Ik denk dat je het zelf moet ondervinden en/of ervaren.(liever niet natuurlijk).

Als je kind in je armen aan het sterven is en je het geluk hebt dat je op dat moment in het ZH bent en de artsen en verpleegkundige precies op het juiste moment handelen en de juiste behandeling toe passen.

En dan te weten dat het misschien door een enting is gekomen, al de andere mogelijke oorzaken zijn uitgesloten. Ja een virus zou kunnen, maar daar zijn nooit enige sporen van terug gevonden in het bloed.
En dat de vraag of het mogelijk is dat het door de enting komt, gewoon heel simpel wordt weggewuifd door de artsen, terwijl ik nog twee moeders ken, waarvan na de tweede enting de kinderen ook ziek zijn geworden met het zelfde ziekteverloop als mijn kindje.

Maar het is heel vervelend dat de artsen daar niet voor open staan, omdat wellicht te onderzoeken.

Met mijn eerdere ervaring is enten in mijn ogen nu kiezen tussen twee kwade.
Inenting is een riscio, maar een eventuele kinderziekte ook.

Daarom probeer ik te doen waar ik mij als moeder goed bij voel.
Ik neem niet klakkeloos meningen of ideeen over, ik sta open voor alles en vorm dan mijn eigen mening.
Elke informatie is voor mij welkom over wel of niet enten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 15:35

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:23

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:17

Ik heb het artikel gelezen, maar ik vind dat hij veel informatie overneemt van eerdere artikelen die al geplaatst zijn.
Als ik het lees, vind ik het niet echt overkomen als zijn eigen mening.
Inmiddels ben ik al jaren aan het twijfelen over vaccinaties, omdat ik vind dat de overheid geen duidelijk overzicht geeft van wat er gaand is.

Er is een mazzelen uitbraak, de overheid roept dat niet gevaccineerde kinderen de pineut zijn!!! Maar kan iemand mijn vertellen hoeveel kinderen nu de mazzelen hebben gehad? en hoeveel daar schade aan hebben ondervonden of zijn overleden?
Kunnen kunnen wij nu kritisch zijn als wij alleen maar halve informatie ontvangen?

RIVM.

Daar lees ik het volgende:

Op basis van veiligheids- en immunogeniciteitsgegevens uit klinische onderzoeken dient PEDIACEL bij voorkeur te worden toegediend aan kinderen die tijdens het eerste levensjaar hetzelfde vaccin hebben gekregen. PEDIACEL kan echter ook als een booster worden toegediend aan kinderen die primair gevaccineerd zijn met andere vaccins tegen difterie, tetanus, kinkhoest, poliomyelitis en Haemophilus influenzae type b (Hib), al dan niet in combinatie met hepatitis B-vaccins.

Daaronder staat:

Kinderen jonger dan 6 weken: de veiligheid en werkzaamheid van PEDIACEL bij kinderen jonger dan 6 weken zijn nog niet vastgesteld. Er zijn geen gegevens beschikbaar. :?

Kinderen in de leeftijd van 4 jaar of ouder: de veiligheid en werkzaamheid van PEDIACEL bij kinderen in de leeftijd van 4 jaar of ouder zijn nog niet vastgesteld. Er zijn geen gegevens beschikbaar. :?

Hoe komen zij er dan bij dat de voorkeur uitgaat naar kinderen die al eerder in het eerste levensjaar worden ge-ent.
Zij kunnen dat helemaal niet weten, want zij doen geen onderzoek? Ow wacht of toch wel?
Staat in het eerste stukje van wel, daaronder niet.

Weten zij het zelf wel?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:46

http://www.slate.com/articles/health_an ... n_you.html

Verder vind ik het eerder genoemde artikel maar raar. Kwik en aluminium? Doe even normaal, in zulke kleine doses kun je dat echt wel verdragen. Je krijgt meer gifstoffen binnen als je met je kind door een druk stadscentrum loopt. Daarnaast is het volkomen te rechtvaardigen dat een vaccin opweegt tegen ziek worden en immuniteit kweken: als het vaccin 7 jaar werkt, is het kind minstens 8 jaar en veel beter in staat om beter te worden dan een baby of peuter.

Ik had hier trouwens een Quest liggen met een interessant artikel hierover, met een aantal cijfers, maar ik denk dat ik hem uit heb geleend, kan hem niet vinden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:58

Toverbal schreef:
Daaronder staat:

Kinderen jonger dan 6 weken: de veiligheid en werkzaamheid van PEDIACEL bij kinderen jonger dan 6 weken zijn nog niet vastgesteld. Er zijn geen gegevens beschikbaar. :?

Kinderen in de leeftijd van 4 jaar of ouder: de veiligheid en werkzaamheid van PEDIACEL bij kinderen in de leeftijd van 4 jaar of ouder zijn nog niet vastgesteld. Er zijn geen gegevens beschikbaar. :?

Hoe komen zij er dan bij dat de voorkeur uitgaat naar kinderen die al eerder in het eerste levensjaar worden ge-ent.
Zij kunnen dat helemaal niet weten, want zij doen geen onderzoek? Ow wacht of toch wel?
Staat in het eerste stukje van wel, daaronder niet.

Weten zij het zelf wel?

Het middel is dus onderzocht op veiligheid en werkzaamheid in de leeftijd van > dan 6 weken en < dan 4 jaar. Vrij logisch om kinderen dan ook in die leeftijd te enten.

Dat artikel met bedankt moeder dat....vindt ik te schofterig voor woorden en kennis geven van iemand die de klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt/

Om te beginnen bij het kwik...dat is een andere kwikverbinding dan de kwik verbinding waar men ziek van wordt.

Iemand die zich afvroeg of er al kinderen aan de mazelen gestorven zijn,...ja inmiddels wel.

En al bedacht dat als je niet doodgaat je de rest van je leven last kan hebben van complicaties. Waaronder hartklachten, doofheid en nog wat andere zaken...

Bedankt ma,...dat je me niet hebt ingeënt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:00

Toverbal schreef:
Er is een mazzelen uitbraak, de overheid roept dat niet gevaccineerde kinderen de pineut zijn!!! Maar kan iemand mijn vertellen hoeveel kinderen nu de mazzelen hebben gehad? en hoeveel daar schade aan hebben ondervonden of zijn overleden?

info: http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... eoverzicht

Sinds 1 mei 2013 zijn 2480 patiënten met mazelen, opgelopen in Nederland, gemeld.
(werkelijke aantal ligt waarschijnlijk nog hoger omdat mensen niet naar de huisarts gaan)

Gedurende de epidemie is er één patiënt, een 17 jarig meisje, overleden aan complicaties van mazelen.
(meer info: http://www.nu.nl/binnenland/3613446/mei ... zelen.html)

De meeste mazelenpatiënten zijn ongevaccineerd (94%) en in de leeftijdsklasse 4-12 jaar (58%).

Er is verspreiding van mazelen vanuit Nederland naar Canada opgetreden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:19

MacavityL schreef:
Sinds 1 mei 2013 zijn 2480 patiënten met mazelen, opgelopen in Nederland, gemeld.
(werkelijke aantal ligt waarschijnlijk nog hoger omdat mensen niet naar de huisarts gaan)

Bij 10 tot 20% van de gevallen treden complicaties op, zoals middenoorontsteking of longontsteking. Bij 1 op de 1.000 gevallen treedt een zeer gevreesde complicatie op, namelijk hersenvliesontsteking. Een patient kan dan bijvoorbeeld in coma raken.[2] Zeldzamer is de subacute scleroserende panencefalitis, die wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen.
Een ernstige complicatie kan tot overlijden van de patiënt leiden. Hersenvliesontsteking kan ook blijvende schade opleveren.

1 op 1000 gevallen hersenvliesontsteking. Dus 2 a 3 patiënten die dat (mogelijk)hebben (gehad).

Longonsteking is voor een baby/dreumes van 1 jaar overigens ook niet zorgeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:28

Kuggur schreef:

Nou ja de gereformeerde tante van mijn vriend heeft polio gehad en zit nu de rest van haar leven in een rolstoel. Maar dat valt niet onder een sterfgeval dus staat niet in de grafiek die ik zag voorbij komen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:03

Ik ben blij dat ik niet meer ent. Zo`n enting is niet voor altijd geldig, hoeveel mensen lopen nu niet rond met "ik ben ingeent dus ik ben veilig" Net als al die bofstudenten allemaal ingeent, en toch de bof. Kun je de KINDER ziekte maar beter als kind krijgen.

Er is nog nooit iemand AAN mazelen overleden. wel aan complicaties die re bij kunnen komen. als gezond kind kun je dit makkelijk aan, en 1 ding weet je zeker 1 keer de mazelen gehad, is nooit meer mazelen krijgen, Dat is wel weer anders met enten. dan kun je wel nog de mazelen krijgen (met alle complicaties)

Ik zeg niet dat de kinderziekten niet erg zijn, ja ze zijn erg, maar de meeste zijn goed te doorstaan als je gezond bent. en je de tijd hebt om uit te zieken. maar ja tijd is er niet meer tegenwoordig omdat we allemaal werken moeten. Nee dan liever een prik er in, weet je precies wanneer je kind hangerig tot zeer ziek wordt. kun je plannen...

Maar goed mijn laatste opmerking is vals, net zo vals als die rot opmerkingen de je krijgt als je niet ent.
ik zou zeggen laat ieder doen wat goed is in zijn/haar ogen. Voor de een is dat enten en voor de ander is dat niet of gedeeltelijk enten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:06

Ik heb inderdaad ook de bof gehad, hoewel ik daarvoor ingegent was - en mijn zus heeft kinkhoest gehad. Tja... Alles kan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:16

Ook ingente kinderen zijn hangerig en mijn kinderopvang komt ook als ze ziek zijn. Die paar keer dat ze zo ziek zijn dat ze mama of papa nodig hebben regelen we dan wel.
Dus vals of niet,...het snijt geen houd.:)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:19

Ik ben enkel ingeent voor de verplichte dingen, anders ben ik voor niets ingeent.
Op een oud hoestsiroopje na hebben wij geen medicijnen in huis. Antibiotica heb ik nog nooit van mn leven gehad.
Idem voor mn broer, we zijn zelden ziek

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:50

Ik heb ook alleen de entingen gehad als kind die verplicht waren. DTP enzo. Verder niks, ook niet voor baarmoederhals kanker en meningokokken enzo. Ik hoef die bende niet..

Deze week voor het eerst een antibiotica kuur gehad, chronische keelontsteking op je 27e toch niet zo'n pretje. Ik moest wel, anders kunnen ze er niet uit.
Verder neem ik nooit medicijnen, geen paracetamol of dergelijke.. Ik drink ook bijna nooit, doe ik dit wel en heb ik een kater is dat mijn eigen schuld, en zonde om je lijf dan vol te stoppen met bende.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:21

NatasjavE schreef:
Ook ingente kinderen zijn hangerig en mijn kinderopvang komt ook als ze ziek zijn. Die paar keer dat ze zo ziek zijn dat ze mama of papa nodig hebben regelen we dan wel.
Dus vals of niet,...het snijt geen houd.:)

ach ik heb het niet over een beetje hangerig zijn ik heb het dat er geen kinderziektes meer uitgeziekt mag worden, en dat het met een prik makkelijk te regelen is wanneer ze ziek zijn (dus de prik krijgen en "ziekte" doormaken. )

ieder kind is wel eens hangerig, tegenwoordig wordt er een zetpil ingeduwd en kind moet maar naar opvang/school, want papa en mama moeten werken.

Mijn opmerking ging dus over geente kinderen dus snijd wel hout.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:12

wendyenbram schreef:
Mijn opmerking ging dus over geente kinderen dus snijd wel hout.

Nee want deze ziektes komen in Nederland zelden voor. De kans dat je kind zo ernstig ziek wordt dat je er een hele week vrij voor moet vragen is dusdanig klein. Dat risico is wel te dragen. Daar hoef je niet voor te enten. Bovendien...kan zo vanuit huis werken.

Complicaties echter...ai. Met mijn hoofd kan ik er op geen enkelen manier bij dat iemand ter aarde zo ontzettend onnodig zijn kind aan dergelijke risico's wil blootstellen.

In Brabant is een dorpje waar ze door een meningitis uitbraak in een school 3 kindjes hebben mogen begraven in een maand tijd.(was voordat er standaard tegen meningitis werd geënt.)

Als het nu alleen om effe uitzieken zou gaan. Sprak zo'n moeder daar....kon het niet droog houden. Het was heel snel gegaan. Op het ene moment een schijnbaar gezond kind en 48 uur later was ze er niet meer.

En de meeste vaccinatie programma's zijn ook opgestart voor dat alle moeders zo massaal(nou ja massaal in Nederland) aan het werk gingen.