Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin92

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:22

@ditano,, wat super van je ! Gefeliciteerd...

Mij lukt het afvallen nog steeds niet. Moet zeggen dat ik ook nog geen superfoods in huis heb (nu even platzak haha)
En de groene smoothies ook nog niet echt heb geprobeerd maar dat ga ik zeker doen...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:44

Interessant onderwerp om even te volgen, ben laatst bezig geweest met zo'n ontgiftingskuur met ahornsiroop, citroen en cayennepeper en moet zeggen dat ik echt al heel snel effect merkte, voelde goed aan in ieder geval :j.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:08

Ik merk ook weinig verschil met de smoothies en de gojí's en de chia zaadjes met kokosvet.
Vandaag begonnen met Acai poeder en Maca poeder en erwtenproteine en de appelzuur weer opgepakt.
Geen idee wat dat gaat doen maar ik wil liever geen brood eten s'morgens en dan wil ik wel een compleet mogelijke smoothie. :)

De acai, maca en appelzuur gaat in capsules, ben geen grote eter dus ik drink nooit een halve liter weg en dan is het nogal veel in een glas. :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:34

ik hoef ook echt geen brood 's ochtends.
Ik nam altijd cruesli, maar dankzij een ander topic hier op bokt: Havermout ontbijt, ben ik echt verslaaf geraakt aan de havermout in combi met diverse superfoods.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:57

Ik zit nu aan mijn eerste groene smoothie :D Met spinazie, sla, mango en aardbei. Nog even geen toevoegingen, komt morgen wel ;) Het smaakt echt niet slecht, alleen die kleur... :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:00

Top +:)+ Heino ...
Ik zou wel proberen het bij 1 groente soort te houden , zo kun je namelijk beter dagelijks varieren
met de groente .Als je telang 1 soort neemt , komt het op een gegeven moment je neus uit :=
Verder gewoon je smoothie in een beker doen , en niet in een glas ...dan zie je die smurrie niet :D .

Smoothie van gisteren :

Voor :

Afbeelding

Na :

Afbeelding

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:10

Oh ik maak fruitsmoothies meestal voor twee dagen :) De volgende wordt wel met andere groenten ja ;)
Of bedoel je 1 groente per smoothie en verschillende soorten fruit??

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:33

Ik moet er toch ook maar aan geloven denk ik..
Maar hoe doen jullie dat met de spinazie? Je koopt zo'n hele zak spinazie.
Maar hoe bewaar je dit? Het gaat zo gauw kapot hier. Aangezien je niet een hele zak spinazie in je smoothie gooit.. :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:56

Ik heb diepvriesblokjes spinazie gebruikt van de AH, anders is het niet erg praktisch voor mij :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:40

Hmm ik moet er morgen wel ff wat vullends instoppen, op alleen groenten en fruit kan ik niet leven merk ik :P

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:08

Nou ik ga er ook aan geloven hoor. De groene smoothies.
Heb net met boodschappen spinazie, 2 mango's, bananen en aardbeien meegenomen. Eens kijken wat voor smoothies ik daar van kan gaan brouwen...

Morgen ochtend maar mijn eerste groene smoothie maken. heb een drukke dag met keuring voor me dus dan kan ik zo'n groene smoothie wel goed gebruiken denk ik haha

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:03

Karin92 schreef:
Maar hoe bewaar je dit? Het gaat zo gauw kapot hier. Aangezien je niet een hele zak spinazie in je smoothie gooit.. :P

Ipv sla gebruik ik altijd spinazie in mijn salade (veel gezonder) dan nog zo nu en dan een groene smoothie dan komt de zak meestal Wel op. Ik bewaar het gewoon in de zak zelf.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:41

zodiacje schreef:
Karin92 schreef:

Ipv sla gebruik ik altijd spinazie in mijn salade (veel gezonder) dan nog zo nu en dan een groene smoothie dan komt de zak meestal Wel op. Ik bewaar het gewoon in de zak zelf.

En bewaar je het dan in of buiten de koelkast?
Heb het nu in de koelkast liggen...

Ipv sla in de salade spinazie te doen is ook een goede tip.
Doe je dat dan ook gewoon rauw in de salade?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:36

Heino schreef:
Of bedoel je 1 groente per smoothie en verschillende soorten fruit??
.

Omdat planten/bladgroen alkaloiden bevatten is het raadzaam regelmatig te varieren /wisselen.
Ik heb ook wel eens twee dagen achter elkaar een spinazie smoothie , zolang je maar niet
weken lang dezelfde groente daarvoor pakt .
Nog iets vullends in je smoothie stoppen zou ik niet doen , neem liever een gezond tussendoortje 2 x per dag .
Dat doe ik ook .
Hoeveel smoothie (ml)drink je ? Maak anders iets meer , en neem tussendoor nog een glas .

@Karin92 ; ik neem meestal een 300 gram zak verse spinazie die blijft zeker twee dagen goed .
Als ik een grote zak neem , kook ik bv s,avonds spinazie voor het warme eten .
De spinazie bewaar ik ook in de koelkast.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:52

Heino schreef:
Hmm ik moet er morgen wel ff wat vullends instoppen, op alleen groenten en fruit kan ik niet leven merk ik :P

Ik doe altijd wat havermout in een smoothie

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:30

Ja dat was ik ook van plan, en wat chia zaad :)
Ditano, komt goed, het is nu 2 dagen spinazie omdat ik geen tijd heb om iedere dag voor werk een smoothie te maken. Voor morgen en overmorgen ga ik een andere groente als basis nemen :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:35

Karin92 schreef:
zodiacje schreef:

En bewaar je het dan in of buiten de koelkast?
Heb het nu in de koelkast liggen...

Ipv sla in de salade spinazie te doen is ook een goede tip.
Doe je dat dan ook gewoon rauw in de salade?

Ik bewaar t in de koelkast.
En idd de spinazie gewoon rauw in de salade. Eerst deed ik half spinazie half sla maar nu
Eet ik eigenlijk alleen spinazie in de salade.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:56

Nou ik heb het vanmorgen ook gedaan!
Ik heb mijn eerste groene smoothie gemaakt.

Een smoothie van Spinazie, banaan & aardbei. Heb als basis wel wat yoghurt er door gedaan.

Weet niet zo goed wat ik er van vond, het is wel heel apart. Moest ook wel even een paar keer kokhalzen maar de smaak was niet echt vies ofzo. Is denk ik ook wel een kwestie van wennen.
Maar ik moet zeggen dat ik de hele dag niet echt honger heb gehad dus hij vulde wel heel goed.

Vernam ook wel dat mijn maag niet zo goed wist wat die met al die vitamines moest in een keer haha. Heel apart gevoel!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:54

gebruikt iemand van jullie chlorella tabletten? ik heb zw bij de Tuinen gekocht en wil graag gaan starten, maar gezien ik vrij gevoelige darmen heb ben ik bang dat het fout gaat als ik een hele dag moet werken... iemand eevaring? veel last gehad?

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:13

_rosita_ schreef:
gebruikt iemand van jullie chlorella tabletten? ik heb zw bij de Tuinen gekocht en wil graag gaan starten, maar gezien ik vrij gevoelige darmen heb ben ik bang dat het fout gaat als ik een hele dag moet werken... iemand eevaring? veel last gehad?

Denk dat je dat echt voor jezelf moet gaan ondervinden.
ieder lichaam is anders en waar ik er misschien goed op reageer reageer jij er misschien wel niet goed op of andersom...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:17

Voorzichtig beginnen als je gevoelige darmen hebt. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:27

_rosita_ schreef:

ja, ik heb ze ook.
Nadat ik eerst het poeder had geprobeerd wat ik erg vies vond, slik ik nu 2x daags 2 tabletten.
Ik voel me er prima bij, ik heb het idee dat hierdoor mijn hooikoorts=klachten nagenoeg verdwenen zijn.
Je kunt wel voelen dat deze tabletten je lichaam schonen, je merkt dat vooral op de wc....
ik zal niet tot in kleine details treden, maar je merk er echt wel wat van, ook wordt je er wat winderig van met de nodige geur....
Dus als je al gevoelige darmen hebt, begin inderdaad maar met een kleine hoeveelheid.
Veel succes, hou je ons op de hoogte??

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:28

En wordt dat in jouw ervaring na een tijdje gebruik beter of blijft het? (de winderigheid etc)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:36

dank voor je antwoord..fijn om eigen ervaring te horen. Met deze eeuh..winderige ervaring...ga ik het advies ter harte nemen en heeel voorzichtig starten.:-| Op de verpakking staat 6 pillen verdeeld over de dag. Ga maar rend met 2 beginnen:-D.
Merk je na een tijdje dat de winderigheid minder wordt of us dit iets blijvends? Fijn dat hooikoortsklachten minder worden!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:59

Ik had geen last van winderigheid hoor. :)