Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:Tja zo kan iemand anders daar weer tegenover stellen zich verontwaardigd te voelen om dat vrouwen zich zo verlagen tot een niveau dat ze met elke man die ze tegen komen het bed in duikenIk voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.

Sammie schreef:lieveli schreef:Tja zo kan iemand anders daar weer tegenover stellen zich verontwaardigd te voelen om dat vrouwen zich zo verlagen tot een niveau dat ze met elke man die ze tegen komen het bed in duikenIk voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.
Maar puntje bij paaltje ben je geen stap verder. Dit is een discussieforum en alleen maar roepen dat en dat mag je niet zeggen helpt niet echt. Je kan hier prima over discussiëren op een normale manier en elkaar toch in je waarde laten. Stap 1 is het accepteren van een andere mening.
En bedenk ook dat dit niet nieuw is. Vrouwen hebben van oudsher een andere rol en mannen ook. Ook evolutiegewijs denken mannen en vrouwen anders over een relatie/seks en het doel hiervan. Vrouwen zoeken iets anders dan mannen en men denkt er ook anders over. En dat moet je dus echt heel breed nemen.

love_western schreef:Zullen we nu maar weer ontopic gaan? En het hebben over als je vrouw wel of geen condoom bij je hebt?
M_D_H schreef:ik neem dan ook nooit condooms mee, ik voel me niet geroepen tot een ONS en hou dat ook verre van af...
Winged schreef:M_D_H schreef:ik neem dan ook nooit condooms mee, ik voel me niet geroepen tot een ONS en hou dat ook verre van af...
Idem hier. Ik hoef al dat gedoe niet. Ja, heb het geprobeerd maar het is niks voor mij. Als iemand anders wel graag een ONS-je wil zo nu en dan: Lekker zelf weten. En dat heeft helemaal niks met evolutie etc te maken IMO.
lieveli schreef:Persoonlijk worden.. denk dat we daar dan een ander idee over hebben. "Ik vind jou een prutsmuts" (als voorbeeld, hé - niet echtHet spijt me, ik knap gewoon af op mensen die persoonlijk worden op internet
) is zeker persoonlijk. "Ik vind iemand die rondwipt een prutsmuts" is niet persoonlijk. Tenzij je je aangesproken voelt. Maar dat zit tussen iemand eigen oren, hoor. Er worden geen namen genoemd, dus in dat opzicht zal niemand (in een goede discussie iig) hier persoonlijk moeten worden. Kan niet garanderen dat dat niet gebeurt, maar het is niet de bedoeling om hier iemand bij naam een prutsmuts te noemen. Een handeling ho*rengedrag noemen is wat anders. Niet leuk om te horen als je zelf die handeling uitvoert, kan ik mij voorstellen. Maar er zit wel verschil in. Wat je beter kunt doen is er boven staan (je niet aangesproken voelen, zeker niet als jij geen moeite heb met dat gedrag/handeling) en/of uitleggen waarom jij die handeling/gedrag dat géén ho*rengedrag vindt.Sammie schreef:lieveli schreef:Tja zo kan iemand anders daar weer tegenover stellen zich verontwaardigd te voelen om dat vrouwen zich zo verlagen tot een niveau dat ze met elke man die ze tegen komen het bed in duikenIk voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.
Maar puntje bij paaltje ben je geen stap verder. Dit is een discussieforum en alleen maar roepen dat en dat mag je niet zeggen helpt niet echt. Je kan hier prima over discussiëren op een normale manier en elkaar toch in je waarde laten. Stap 1 is het accepteren van een andere mening.
Het gaat hier de laatste paar pagina's toch juist over dat er op een normale manier over gediscussieerd zou moeten kunnen worden.lieveli schreef:Ik vind het nogal naar en stiekem ook wel denigrerend om te zeggen dat ik me vast aangesproken voel als ik zoiets niet fijn vindt om te horen. Dat nodigt voor mij niet uit om nog met jou in discussie te gaan. Als ik zeg dat ik vind dat donkere mensen geen nikkers genoemd mogen worden, voel ik me toch ook niet aangesproken als iemand het woord nikker gebruikt?
Voor Bente geldt hetzelfde, zij heeft ook een vriend maar het is gewoon dat veroordelende gedrag van mensen en in het bijzonder vrouwen onderling wat ik zo vervelend vind.
Het doet er niet toe of ik bukkake (extreem voorbeeld) 'goedkeur' als handeling of niet. Ik veroordeel niemand die daar wel van houdt, zéker als ik diegene niet persoonlijk ken.
En ik vind dat we als mensen en wederom in het bijzonder als vrouwen onderling wat respectvoller naar elkaar toe moeten zijn.
Fiffill schreef:Het gaat hier de laatste paar pagina's toch juist over dat er op een normale manier over gediscussieerd zou moeten kunnen worden.
Het accepteren van die andere mening hebben we pagina's terug ook al gehad.

vondt dit toch wel prettiger omdat mijn deel ( de pil ) in orde was