Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:10

Omdat 'makkelijk zijn' en je 'laten pakken' klinkt alsof jij iets wat van jou is niet goed beschermd, dat je het weggeeft, iets wat je als vrouw niet zomaar hoort te doen (want 'makkelijk' is natuurlijk relatief, dat betekent dus dat er een 'normaal' is waar je je als vrouw eigenlijk aan moet houden). En die hele gedachtgang is gewoon vervelend en ouderwets, dat hele 'maagdelijke' beeld van vrouwen. Seks is niet wat we weggeven, of laten doen. Als een vrouw veel ONSs heeft dan heeft ze veel seks met veel mannen (of vrouwen), niet meer en niet minder. De hele benaming van 'makkelijk zijn' en 'laten pakken' draagt taaltechnisch wel degelijk al een oordeel met zich mee dat gebasseert is op een kerkelijk en ouderwets denkbeeld waar we ons best eens bewust van mogen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:11

lieveli schreef:
Ik voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.
Tja zo kan iemand anders daar weer tegenover stellen zich verontwaardigd te voelen om dat vrouwen zich zo verlagen tot een niveau dat ze met elke man die ze tegen komen het bed in duiken :D

Maar puntje bij paaltje ben je geen stap verder. Dit is een discussieforum en alleen maar roepen dat en dat mag je niet zeggen helpt niet echt. Je kan hier prima over discussiëren op een normale manier en elkaar toch in je waarde laten. Stap 1 is het accepteren van een andere mening.

En bedenk ook dat dit niet nieuw is. Vrouwen hebben van oudsher een andere rol en mannen ook. Ook evolutiegewijs denken mannen en vrouwen anders over een relatie/seks en het doel hiervan. Vrouwen zoeken iets anders dan mannen en men denkt er ook anders over. En dat moet je dus echt heel breed nemen. :)

Anoniem

Re: Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:12

Zullen we nu maar weer ontopic gaan? En het hebben over als je vrouw wel of geen condoom bij je hebt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:14

Sammie schreef:
lieveli schreef:
Ik voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.
Tja zo kan iemand anders daar weer tegenover stellen zich verontwaardigd te voelen om dat vrouwen zich zo verlagen tot een niveau dat ze met elke man die ze tegen komen het bed in duiken :D

Maar puntje bij paaltje ben je geen stap verder. Dit is een discussieforum en alleen maar roepen dat en dat mag je niet zeggen helpt niet echt. Je kan hier prima over discussiëren op een normale manier en elkaar toch in je waarde laten. Stap 1 is het accepteren van een andere mening.

En bedenk ook dat dit niet nieuw is. Vrouwen hebben van oudsher een andere rol en mannen ook. Ook evolutiegewijs denken mannen en vrouwen anders over een relatie/seks en het doel hiervan. Vrouwen zoeken iets anders dan mannen en men denkt er ook anders over. En dat moet je dus echt heel breed nemen. :)

Het spijt me, ik knap gewoon af op mensen die persoonlijk worden op internet :)

love_western schreef:
Zullen we nu maar weer ontopic gaan? En het hebben over als je vrouw wel of geen condoom bij je hebt?

Dit lijkt me een fantastisch idee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:15

M_D_H schreef:
ik neem dan ook nooit condooms mee, ik voel me niet geroepen tot een ONS en hou dat ook verre van af...

Idem hier. Ik hoef al dat gedoe niet. Ja, heb het geprobeerd maar het is niks voor mij. Als iemand anders wel graag een ONS-je wil zo nu en dan: Lekker zelf weten. En dat heeft helemaal niks met evolutie etc te maken IMO.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:16

Winged schreef:
M_D_H schreef:
ik neem dan ook nooit condooms mee, ik voel me niet geroepen tot een ONS en hou dat ook verre van af...

Idem hier. Ik hoef al dat gedoe niet. Ja, heb het geprobeerd maar het is niks voor mij. Als iemand anders wel graag een ONS-je wil zo nu en dan: Lekker zelf weten. En dat heeft helemaal niks met evolutie etc te maken IMO.

Prima toch? Er zijn ook vrouwen die zich niet fijn voelen in een relatie. Leven en laten leven, zolang er niemand gekwetst wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:16

Oooooo ik snap nu pas wat er met ONS wordt bedoeld :') dat kwartje valt heel weg laat....
Nu snap ik de berichten := ik vond het al gek dat ze geen zin hadden in ons; dus met z'n tweeën bezig :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:17

Ik heb ook nooit een ONS, en toch heb ik er 1 mee...
Je kunt toch als je samen bent toch opeens zin krijgen?
Heb ik wel gehad met mijn scharrel hoor, was blij dat ik er 1 op zak had :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:21

lieveli schreef:
Het spijt me, ik knap gewoon af op mensen die persoonlijk worden op internet
Persoonlijk worden.. denk dat we daar dan een ander idee over hebben. "Ik vind jou een prutsmuts" (als voorbeeld, hé - niet echt ;) ) is zeker persoonlijk. "Ik vind iemand die rondwipt een prutsmuts" is niet persoonlijk. Tenzij je je aangesproken voelt. Maar dat zit tussen iemand eigen oren, hoor. Er worden geen namen genoemd, dus in dat opzicht zal niemand (in een goede discussie iig) hier persoonlijk moeten worden. Kan niet garanderen dat dat niet gebeurt, maar het is niet de bedoeling om hier iemand bij naam een prutsmuts te noemen. Een handeling ho*rengedrag noemen is wat anders. Niet leuk om te horen als je zelf die handeling uitvoert, kan ik mij voorstellen. Maar er zit wel verschil in. Wat je beter kunt doen is er boven staan (je niet aangesproken voelen, zeker niet als jij geen moeite heb met dat gedrag/handeling) en/of uitleggen waarom jij die handeling/gedrag dat géén ho*rengedrag vindt.

Hoop dat ik het zo (wederom) zo goed mogelijk uit heb gelegd, want nogmaals als je blijft steken in je mag dat en dat niet zeggen (terwijl niemand persoonlijk bij naam wordt genoemd) kun je discussiefora écht opheffen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:23

Sammie schreef:
lieveli schreef:

Daar gaat het hier toch ook over?
Ja, iemand kan zich best verontwaardigd voelen daarover, maar dat kun je ook gewoon zeggen zonder anderen omlaag te halen. ;) Het gaat hier de laatste paar pagina's toch juist over dat er op een normale manier over gediscussieerd zou moeten kunnen worden.
Het accepteren van die andere mening hebben we pagina's terug ook al gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:25

Maar als je als vrouw zijnde latex allergie hebt, dan lijkt mij sowieso handiger als je zelf latex-vrije condooms mee hebt. Niet elke vent heeft die op zak.

Kameraad van mijn vriend die had ook altijd een condoom op zak. Maar toen ie hem wou gebruiken bleek condoom te klein te zijn _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:26

love_western schreef:
Kameraad van mijn vriend die had ook altijd een condoom op zak. Maar toen ie hem wou gebruiken bleek condoom te klein te zijn _O-

_O- Oh die is wel heel goed :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:27

Ik vind het nogal naar en stiekem ook wel denigrerend om te zeggen dat ik me vast aangesproken voel als ik zoiets niet fijn vindt om te horen. Dat nodigt voor mij niet uit om nog met jou in discussie te gaan. Als ik zeg dat ik vind dat donkere mensen geen nikkers genoemd mogen worden, voel ik me toch ook niet aangesproken als iemand het woord nikker gebruikt?

Voor Bente geldt hetzelfde, zij heeft ook een vriend maar het is gewoon dat veroordelende gedrag van mensen en in het bijzonder vrouwen onderling wat ik zo vervelend vind.

Het doet er niet toe of ik bukkake (extreem voorbeeld) 'goedkeur' als handeling of niet. Ik veroordeel niemand die daar wel van houdt, zéker als ik diegene niet persoonlijk ken.

En ik vind dat we als mensen en wederom in het bijzonder als vrouwen onderling wat respectvoller naar elkaar toe moeten zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:31

lieveli schreef:
Ik vind het nogal naar en stiekem ook wel denigrerend om te zeggen dat ik me vast aangesproken voel als ik zoiets niet fijn vindt om te horen. Dat nodigt voor mij niet uit om nog met jou in discussie te gaan. Als ik zeg dat ik vind dat donkere mensen geen nikkers genoemd mogen worden, voel ik me toch ook niet aangesproken als iemand het woord nikker gebruikt?

Voor Bente geldt hetzelfde, zij heeft ook een vriend maar het is gewoon dat veroordelende gedrag van mensen en in het bijzonder vrouwen onderling wat ik zo vervelend vind.

Het doet er niet toe of ik bukkake (extreem voorbeeld) 'goedkeur' als handeling of niet. Ik veroordeel niemand die daar wel van houdt, zéker als ik diegene niet persoonlijk ken.

En ik vind dat we als mensen en wederom in het bijzonder als vrouwen onderling wat respectvoller naar elkaar toe moeten zijn.

(wth is bukkake?)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:32

dat dacht ik ook, maar ik heb ff google geraadpleegd.
Tja, je moet er maar van houden. Niks voor mij :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:37

Fiffill schreef:
Het gaat hier de laatste paar pagina's toch juist over dat er op een normale manier over gediscussieerd zou moeten kunnen worden.
Het accepteren van die andere mening hebben we pagina's terug ook al gehad.

Dan blijft men dus wel constant in herhaling vallen. Want ik zie alleen maar tig pagina’s aan opmerkingen over wat niet gezegd mag worden. Zet er een streep onder en ga verder zou ik zeggen :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:46

Oh, als ik er geen zin meer in heb zal ik dat heus doen hoor, wees maar niet bang.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:55

Dat ik nog vrijgezellig was had ik altijd wel een pakje thuis en 1 op zak.. Kan zijn dat het de verkeerde maat zou zijn maar als je al aankomt met lege handen gaat het hele feest al niet door.. Dit was dan wel enkel als ik wist dat de jongen ook meer van mij wilde dan alleen even hupsen en weer gaan.. Maar ja ik kan niet zien aan de buitenkant welke maat hij nodig heeft.. En moet ook eerlijk zeggen mijn aandeel is het meerendeel in rook op gegaan.. Konden allemaal weg gooien want de kerels hadden zelf wel wat bij zich :)
Huidige vriend was maagd en ik mezelf laten checken alvorens de daad.. Dingen dan ook niet nodig gehad :) vondt dit toch wel prettiger omdat mijn deel ( de pil ) in orde was :)

Maar vindt wel dat de vrouw mochten er meer gevoelens zijn dan enkel wat rommelen dat ze wat mee heeft voor het geval dat... Ik zou niet elke dag met 1 rond lopen om jan en alleman even te grijpen :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 30-05-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:09

Fiffill schreef:
Oh, als ik er geen zin meer in heb zal ik dat heus doen hoor, wees maar niet bang.

Daar was ik ook zeker niet bang voor :)

Het was overigs een algemene opmerking en niet alleen richting jou. < ik quote alleen nouw stukje >

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:29

volgensmij zit er een heel groot verschil tussen "altijd met een condoom rondlopen"en "een condoom in je portomonee en hem dus bijna altijd bij je hebben"
dat we een condoom bij ons hebben wil nog niet zeggen dat we een soort afhaalchinees voor sex zijn.

goedkoop en sletterig?
mwah, eerder voorbereid en goed bezig.

klaar om met de eerste de beste het bed in te duiken?
niet gelijk iedereen veroordelen tot jouw moralen.

gaat lekker met de vrouwenemancipatie, naast dat we ons moeten verantwoorden aan mannen word er ook nog op je ingehakt door vrouwen.
Alle vrouwen 1 front! *\o/* :')

ons en dat soort hobby's zijn voor sommigen, het gross heeft hem gewoon bij zich om het "je-weet-maar-nooit" en niet het "de-eerste-die-kijkt-pak-ik!"
mijn lichaam is van mij, en als mensen mij een slet vinden omdat ik een condoom bij me heb zegt dat meer over hen dan over mij.
zoals de waard is....

maar goed, daarnaast vind ik 12 ook te jong voor sex en heb ik graag dat kinderen goede voorlichting krijgen zodat ze weten waar ze aan beginnen. Dat ze er thuis vrij over kunnen praten en dat het geen taboe is. sex hoort leuk te zijn, niet iets om anderen om te veroordelen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:08

:7

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:05

Ik heb er eigenlijk nooit een bij me. Ook nog nooit bedacht om die misschien in m'n portemonnee te doen. Heb er wel wat op m'n kamer liggen, maar dikke kans dat die over de datum zijn :+
Moet zeggen dat het niet onverstandig klinkt. Maarja ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik seks ga hebben als ik de deur uit ga.

Maar even wat anders: ik krijg altijd een beetje het gevoel dat als er geen condoom is dat vrouwen daar moeilijk over doen dan mannen. Of ligt dat aan mij??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:15

Mannen dragen de gevolgen niet 9 maanden met zich en mannen willen over algemeen toch zo 'vrij' mogelijk bewegen :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:16

Ja maar ik denk dat 9 vd 10 vrouwen aan de pil zijn. Daarvoor gebruik ik in principe geen condooms. Wel tegen de SOA's. Zullen mannen daar dan ook minder problemen mee hebben?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:18

hmmz daar heb je wel een punt, maar er zijn zat vrouwen die niet aan de pil zijn, hoor. Ook bewust.

Misschien staan mannen daar minder snel bij stil :=