"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:00

Kijk eens naar de mode wereld, kledingwinkels, tv programma's. Alles gaat om afvallen, kledingwinkels gaan over het algemeen tot maat 44, daarna moet je naar een "speciaalzaak" (laat me het niet hebben over de BBafdeling van H&M met zijn verschrikkelijke aanbod) (oh en schoenenwinkels helemaal!! Met maat 44 schoen kan je echt alleen bij speciaalzaken terecht als vrouw!!) TV programma's willen mensen bijna altijd maar slanker hebben. In de modellenwereld zie ik alleen nog maar slanke modellen (ja ook doutzen kroes, ondaks dat ik laatst las dat zij als voller model word gezien...wtf??)
Ik als rubens maat heb nog niks gemerkt van de "positieve" discriminatie van dikke mensen. Nooit en nog steeds niet. Altijd als kind stevig geweest, en ja, dat voel je als kind. Kinderen zijn niet aardig tegen elkaar. En ja, ik weet ook dat dunne mensen het niet makkelijk hebben (ik had een super slank vriendinnetje, haha, zag er comisch uit) Ik probeer nu mijn best te doen om mezelf te accepteren zoals ik ben.
En ik weet watvoor "schade" en ongezond gewicht kan hebben... Dat wijzende vingertje is nog niet naar mij gewezen, maar ken ik als mijn broekzak

Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht om een ander op zijn uiterlijk aan te spreken!!!!!!!!!!

Misschien wordt het tijd dat mensen elkaar accepteren... Leef en laat leven

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:35

Doutzen eet echt wel hoor, en dat vind ik een van de weinige mooie modellen!
Doutzen eet alleen heel bewust en die sport veel..
Kijk de gemiddelde burger is dat niet weggelegd of heeft de discipline niet.

Maar even eerlijk.. Ik hoef geen mollige/dikke modellen op de catwalk te zien eerlijk gezegd..
Ook niet broodmager, alles waar te voor staat zeg maar..
Als ontwerper wil je je kleding in de spotlights hebben op de beste manier, sja dat je dan iemand neemt zonder kilo's teveel is toch niet heel gek?
Gewoon slank, prima.. Ik zal even een voorbeeldje geven van een lingerie website met een plus lijn..

Even heel eerlijk.. Wat vind je mooier..
*link verwijderd wegens téveel bloot*
Of dit.. Hoe komt je product het mooiste uit als je denkt als de ontwerper..?
http://axami.pl/en/collection,15.html

Nu zal ik vast heel bokt over me heen krijgen, maar dit is mijn mening.
Niet omdat mensen niet meer mogen wegen hoor, maar even om het slanke-modellen-op-de-catwalk-fenomeen..

zap

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:39

Haha Moonfish je kiest wel lekkere plaatjes :P. Mijn vriend denkt gelijk dat ik op een sekssite aan het kijken ben :P.

Anyway vind ik dit een uitermate slechte site. Want wat zijn die modellen lelijk geshopt zeg. Bah. Het lijken wel slanke modellen die in het fotoshopprogramma opgeblazen worden.

Ja soms is dun(ner) mooier voor op de catwalk, maar een gewone vrouw misstaat daarook niet. Je kan ook tussen de modellen uit je voorbeeld inzitten en dan vind ik het weer prima. Zoals toen die sloggi reclame. Niks mis mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:42

:P
Ze hebben wel mooie spullen vind ik..
Je moet er van houden maar het is wel anders als het cheapass wegwerp wat je veel ziet bij de pabo enzo. :P
Ik vraag me af of er zoveel aan geshopt is aan het plussize model?

Ik had het toch al heel braaf in link gezet? :')

Edit: enige wat me wel opvalt is de grote voorgevels..
Maarja dat is ook zonder fotosoep wel te doen door een te kleine BH aan te trekken en lang leve push up.
En stel dat het fotoshop is, heb ik er geen bezwaar tegen eerlijk gezegd als het maar niet te erg is..
Mogen de modellen ook eens naar de Mac. :D
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-05-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:45

Ja, dat moet bijna wel toch? Als je wat dikker bent dan krijg je vaak wat rolletjes te zien, zij heeft zo'n egale buik. Dat kan toch niet? Dan moet er wat gaan hangen (rolletjes). Alleen als je zwanger bent gaat het zo uitsteken volgens mij.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:46

Ik moet zeggen dat bij de miniatuurfoto's de volle modellen er minder mooi uitzien, maar als je de foto's vergroot (en dus meer van de werkelijke schoonheid van de modellen kan zien), vind ik de volle modellen ook heel goed tot hun recht komen. :j

Dat bepaalde kledingstukken beter door iemand die slank is kunnen worden geshowd snap ik wel, maar er zijn ook kledingstukken die júist mooi staan op wat vollere mensen. Bijvoorbeeld kleding waarvan men beweert dat het slanker maakt/afkleedt.. Het is toch krom dat dat op modellen die het "perfecte figuur" al hebben wordt geshowd?

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar heel mager, maar ik vind de volle modellen van de link van moonfish echt mooi op de foto gezet en hun schoonheid komt zeker tot z'n recht. (:

Edit; Zap, ik geloof dat dit gewoon echt is hoor. Dat hangen is volgens mij juist vaak als mensen dik waren en dan weer afvallen, maar zolang mensen zijn zoals ze zijn kan ook een wat dikkere buik z'n stevigheid behouden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:49

I agree.
Maar zelf vind ik persoonlijk sowieso dat ze daar de modellen echt mooi op de foto zetten.
Het plussize model dus ook, maar het ging even om de vergelijking met wat men graag ziet. :)
Het is gewoon niet logisch, men wil het product zo mooi mogelijk presenteren..

Vind het ook heel goed dat het er is, ik vind niet dat je als vollere vrouw maar gedoemd moet zijn tot oma onderbroeken als je dat niet wil en trots bent op je lijf.
Even om aan te geven dat ik niet anti vollere vrouwen ben..

Dat van die jurk is waar, maar dan doel je ook op die doelgroep. :)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-05-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:51

Sizzle schreef:
Weet je wat ik nogal apart vind?
Dat ik het idee heb dat de maten continue naar beneden afgesteld worden. Is dat om de dikker wordende polulatie een feel-good gevoel te geven of zo :?

Toen ik 17 was had ik broekmaat 28. Zoals dat gebruikelijk is vorm je daarna nog wat meer heup (ook al is het niet veel) en werd het 30.
Na jaren lang maat 30 gekocht te hebben was het ineens te groot, maar ik ben niet dunner geworden.
De afgelopen jaren dan maar weer maat 29 gekocht, om er deze zomer achter te komen dat ik nu ineens 28 moet hebben 8)7
Wat is dat voor vreemde trend? Merken meer mensen daar wat van of ligt dat echt aan mijn beleving?

Nou dat heb ik inderdaad ook.

Toen ik 10 jaar geleden 57 kilo woog(bij 178) had ik maat 38.

Ik weeg nu 59 kilo en ben 2 kinderen verder dus mij taille is niet meer wat ie was toen ik 18 was.... en nu heb ik maat 36 :?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:51

Van die jurk? Did I miss something? :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:54

moonfish13 schreef:
Doutzen eet echt wel hoor, en dat vind ik een van de weinige mooie modellen!
Doutzen eet alleen heel bewust en die sport veel..
Kijk de gemiddelde burger is dat niet weggelegd of heeft de discipline niet.

Maar even eerlijk.. Ik hoef geen mollige/dikke modellen op de catwalk te zien eerlijk gezegd..
Ook niet broodmager, alles waar te voor staat zeg maar..
Als ontwerper wil je je kleding in de spotlights hebben op de beste manier, sja dat je dan iemand neemt zonder kilo's teveel is toch niet heel gek?
Gewoon slank, prima.. Ik zal even een voorbeeldje geven van een lingerie website met een plus lijn..

Even heel eerlijk.. Wat vind je mooier..
Dit, de Plus lijn van Axami
http://axami.pl/en/collection,18.html
Of dit.. Hoe komt je product het mooiste uit als je denkt als de ontwerper..?
http://axami.pl/en/collection,15.html

Nu zal ik vast heel bokt over me heen krijgen, maar dit is mijn mening.
Niet omdat mensen niet meer mogen wegen hoor, maar even om het slanke-modellen-op-de-catwalk-fenomeen..

Waarom geen model met een maatje meer?.
Hier had ik vorige week bruidsshow met
Catwalk 4 meiden met maatje 34/36 en een dame met maat 38/40 en dat was echt niet storend. Ze liet in mijn ogen realiteit zien. Niet elke vrouw heeft maatje 36 dus waarom elk model wel?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:57

Stel dat ik naar een lingerie show zou gaan zie ik liever slank..

Maar met maatje 38/40 kan je net zo goed slank zijn, dat zie ik niet als een maatje meer.
Doutzen kroes past ook niet in de maten die ze maken voor de modeshows trouwens, die heeft maat 38 meen ik...
Die weigert ook af te vallen omdat ze niet aan de maten voldoet.
Maarja het schiet met die dingen meteen van het een in het ander, van echt slank naar plussize. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-05-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:59

moonfish13 schreef:
Maarja het schiet met die dingen meteen van het een in het ander, van echt slank naar plussize. :+

Exact,...laat ze gewoon mensen met mooi verhoudingen en mooie uitstraling kiezen. En niet of mager of dik. (of politiek correct zeer slank of plussize)
Gewoon een afspiegeling van de samenleving.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:02

NatasjavE schreef:
moonfish13 schreef:

Exact,...laat ze gewoon mensen met mooi verhoudingen en mooie uitstraling kiezen. En niet of mager of dik. (of politiek correct zeer slank of plussize)

:j
Maargoed, punt gemaakt dacht ik zo over plussize en slanke mensen op de catwalk..

En veel dank, mijn bunker heb ik nog niet betrokken.. _/-\o_

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:04

NatasjavE schreef:
moonfish13 schreef:

Ik vind dat eigenlijk nogal onzinnig, er bestaat gewoon een bepaald schoonheidsideaal. Een modeshow gaat om het tonen van een ideaal. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat er mensen zijn met heksenneuzen of acne die vinden dat er ook modellen met heksenneuzen en puisten op de catwalk moeten. Alleen van dikke mensen word gezegd dat het niet eerlijk is om ze buiten te sluiten van het schoonheidsideaal?? Als je andere schoonheidsfouten hebt (waar je meestal minder aan kan doen) mag men je wel gewoon lelijk vinden :?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:06

Overigens moeten modellen er volgens mij echt veel voor doen om er zo uit te zien...
Je ziet er niet alleen zo uit door op je voeding te letten, dan moet je ook wel sporten.
Dus slanke modellen meteen afbranden vind ik ook zo wat, maar ze mogen van mij de magere modellen uitsluiten.. America's next top model spant de kroon, die vinden te mager nog te dik!!
(Zap altijd maar weg.. Heb het eens een half uurtje aan gehad uit verbazing wat ze zeiden over de modellen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:07

Dit is absoluut niet gemeen bedoeld (en dat is het ook echt niet, dus vat dit alsjeblieft niet verkeerd op), maar volgens mij vallen de meeste mannen ook wel eerder op slanke dan dikke vrouwen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:11

Resistance schreef:
Dit is absoluut niet gemeen bedoeld (en dat is het ook echt niet, dus vat dit alsjeblieft niet verkeerd op), maar volgens mij vallen de meeste mannen ook wel eerder op slanke dan dikke vrouwen.

Slank, maar mager valt echt niet in de smaak over het algemeen.
Net als teveel plamuur, als ik het De grootste afknapper topic op bokt moet geloven.

Maarja volgens mij zijn er zat mannen die een maatje meer geen punt vinden..
Als daar een zelfverzekerd persoon achter zit zeker weten.
Mijn idee, als je op iemand valt kunnen er zo dingen niet boeiend zijn die dat eerder wel waren...
Dan boeien wat kilo's extra niet volgens mij.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:11

En ik heb juist het idee dat mannen juist op die categorie ertussen vallen: vrouwelijk noem ik het maar even. Dus niet heel slank, maar ook niet dik. Gewoon vrouwen met een vetje op de heupen en een vetje op de buik zonder dik of dun te zijn. En juist die categorie zou ook prima op de catwalk kunnen of in modebladen. Zoals hierboven ook al genoemd: het is vaak óf dun óf plussize. Maar er zit nog heel veel tussen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:29

Er worden geen plus size of vollere vrouwen op de catwalk gebruikt omdat dat alle vrouwen een ander figuur hebben.

Wanneer je een plus size of vollere vrouw gaat gebruiken kan hij maar één model gebruiken voor elk kledingstuk omdat de ene vrouw van 1.80 en 80 kilo nu eenmaal de vetjes op de buik heeft zitten terwijl mevrouw B van 1.80 en 80 kilo een bijna platte buik heeft met stevige billen en heupen.
Terwijl mevrouw C van 1.80 en 80 kilo misschien ook de vetjes op de benen en billen krijgt maar toch 4cm slanker is dan mevrouw B.
Om het nog maar niet over de borsten te hebben. Daar kan een designer maat technisch gewoon helemaal niets mee.

Daarom worden slanke modellen gebruikt.
Die hebben allemaal dezelfde afmetingen en worden probleemloos in de outfits gesnoerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:52

NatasjavE schreef:
Nou dat heb ik inderdaad ook.

Toen ik 10 jaar geleden 57 kilo woog(bij 178) had ik maat 38.

Ik weeg nu 59 kilo en ben 2 kinderen verder dus mij taille is niet meer wat ie was toen ik 18 was.... en nu heb ik maat 36 :?

Dat betekend dus dat we met zijn all 2 maten gegroeid zijn in vergelijking met 20 jaar geleden en nog steeds als mager gezien worden :')
Zo kan je stiekum het schoonheidsideaal opkrikken...over nog weer 20 jaar heet misschien de huidige maat 42 ook weer 36 :+

Moet je eens proberen in een italiaanse maat 36 te kruipen, die komt niet eens tot mijn knieen _O-

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:05

moonfish13 schreef:
Resistance schreef:

Slank, maar mager valt echt niet in de smaak over het algemeen.
Net als teveel plamuur, als ik het De grootste afknapper topic op bokt moet geloven.

Maarja volgens mij zijn er zat mannen die een maatje meer geen punt vinden..
Als daar een zelfverzekerd persoon achter zit zeker weten.
Mijn idee, als je op iemand valt kunnen er zo dingen niet boeiend zijn die dat eerder wel waren...
Dan boeien wat kilo's extra niet volgens mij.

Dat magere vrouwen of geplamuurde vrouwen over het algemeen niet echt in de smaak vallen is volgens mij ook onzin.
want als ze lange haren zien wapperen dan zijn de meeste mannen al gauw op hol geloof ik(iegh vooroordeel)
Half den-haag loopt met een zonnebank huidje en een makeuplaag of 8 en dat vinden de mannen daar ook mooi dus ja.
en ik, als mager/slanke vrouw mag niet klagen om aandacht, zonder dat ik sta te wapperen met mn lange haren hahaha,
mn vriend is overigens wel blij met ieder grammetje die ik aankom maargoed hij is al op me gevallen toen ik wat grammetjes lichter was en zou ook niet weggaan als ik ineens weer zou afvallen.

agh zolang je zelf goed in je vel zit val je over het algemeen bij anderen ook wel goed in de smaak!
en zo niet, dan zit je in iedergeval zelf goed in je vel en kan de rest van de wereld je gestolen worden!!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 01:30

Gewicht heeft niks met mooiheid te maken vind ik. Het is maar net wat je uitstraalt en hoe je in je vel zit. En als het echt zo was dat mannen op 'voller' vallen dan blijf ik dus de rest van m'n leven vrijgezel met m'n maatje 34, wat een bullshit :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 01:41

Hier praat vrouw met maatje meer.. Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt..
En denk dat het een beetje jaloesie is.. En hoewel ik trots ben op mezelf hoe ik ben.. Met maatje 44 aan mn billen en vloeken als ik weereens geen broeken kan vinden die wel een dikkere omvang kunnen hebben maar geen "normaal tot slanke" benen.. Zou ik ook best een maatje minder willen dragen.. Feit blijft wel dat ik een maatje meer wat mooier vindt dan vol slank maar is een kwestie van smaak denk ik.. Ik vindt jou gewoon normaal en niet te dun en zeker geen anorexia patient..

Volgens mij zouden meer mensen eens moeten leren : leven en laten leven :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:27

De uitspraak dat mannen op voller vallen zeggen wederom vollere vrouwen om zichzelf te overtuigen. Tot nu toe zie ik toch altijd nog het tegenovergestelde en wordt er al snel kritiek gespuit over een vollere vrouw door mannen langs de bar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:05

Tatjana, leven en laten leven, daar ben ik het in deze maatschappij toch niet helemaal mee eens.

Ik vind het zorgelijk dat er veel mensen zijn met overgewicht. Dit betekend ook, steeds meer mensen met gezondheidsrisico's. Ik maak me zorgen als ik door de supermarkt loop, waar 80% van de producten volgepropt zit met kleur, geur en smaakstoffen, e-nummers en andere rommel.

Dat er mensen zijn die paprikachips aan hun kids geven omdat ze denken dat dit gezond is (paprika = groente en chips is van aardappel). Dit heb ik niet zelf verzonnen, stond in de krant (NRC) dit weekend. Ik vind dat echt heel erg.

Uiteindelijk zorgen we met z'n allen voor de zwakkere in de maatschappij, klagen we dat de zorgkosten de pan uit rijzen maar moet overgewicht een geaccepteerd beeld worden. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

Ik denk niet dat dit laatste gaat gebeuren, maar dat het beeld langzaam verschuift voelt wel zo. Ik veroordeel niemand persoonlijk over zijn of haar gewicht. Of je nu maat 34 hebt of maat 54. Maar ik mag hopen dat maat 54 niet een geaccepteerd 'gezond' beeld zal worden in de maatschappij, want dat is het niet.

Wat ik heel fijn zou vinden is dat het beeld van een gezond gewicht wat meer duidelijk zou worden bij de bevolking. En dat modellen niet alleen op sla leven. H&M en andere ketens komen nu met +size models naast hun size zero poppen. Dat geeft naar mijn idee alleen maar verwarring. Een tijd terug las ik in de krant dat een zweeds modehuis al de paspoppen had vervangen voor poppen met een gezond gewicht, maar allen een ander figuur. Appelmodel, peervorm, zandloper, kleine borsten, grote borsten, brede heupen, smalle heupen, maar allen een gezond gewicht. Dat vind ik een goede zaak, daar zou ons 'ideaalbeeld' heen moeten. Incl. de wetenschap dat slanke mensen niet alleen OF een hoog metabolisme hebben OF niks eten. Dat beeld maakt het zwaardere mensen ook moedeloos om het uberhaupt te proberen.

Ik was vroeger wat mollig (lees, maat 40 op de middelbare school). Als ik m'n ouders of mensen om mij heen zei dat ik wilde afvallen was het antwoord vaak dat modellen niks eten of alleen sla. Dat je ook een beetje moet kunnen leven. Het antwoord was feitelijk: je bent of mollig en je kunt eten, of je bent slank en je eet alleen nog sla.

Inmiddels ben ik 12 jaar ouder, ben ik een echte Bourgondiër en hou van lekker eten, maar ben ik wel maat 36/38. Ik weet dat ik daar echt niet alleen sla voor hoef te eten. Maar wel alles met mate, gezond, zo min mogelijk kant en klaar, e-nummers, zoetstoffen en synthetische troep.