Klinkt goed allemaal Je binden is sowieso best eng, helemaal voor "ons soort" . Gaat je vast lukken, je bent supersterk! Veel plezier met alles en geluk in de liefde
Izep
Geplaatst: 27-11-13 17:29
Fijn te horen Jupp! Hang on!
Jupp6
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 15:00
Bleghh.. Ik moet even mijn ei kwijt..
Lang leven kerst.. Blijkbaar heb ik tweede kerstdag verpest voor mijn moeder en ben ik nu rest van de dag alleen.. Alles ging de laatste tijd zo goed maar dit is toch wel echt even een domper.
Ik kwam om half 12 mijn bed uit, omdat wij eigenlijk de hele dag niets doen met kerst en alles 's avonds eten. Toen ik beneden kwam was er niemand, ze waren blijkbaar met de hond aan het lopen. Dus ik zette de oven vast aan voor broodjes die op het aanrecht lagen. Toen kwam ze thuis en begon direct te snauwen wat de oven aan moest. En nog meer kleine dingetjes. Om half 2 besloten haar vriend en zij naar haar vriend zijn huis te gaan en zondag dan weer terug te komen. Toen was haar vriend even boven en zei ze ''Je doet me echt pijn op deze manier''. Dus ik had geen idee wat er aan de hand was behalve dat ze chagrijnig was. Toen kwam er uit dat ze verwachtte dat we gingen ontbijten met zijn drieën. Ik legde uit dat ik dat niet wist en dat niet kon ruiken en dat ik anders echt mijn wekker wel had willen zetten. Maar dat we nog prima hadden kunnen lunchen. Toen had ik blijkbaar alles verkeerd gedaan. Gisteren had ik te lang achter mijn laptop gezeten (naar mijn mening heb ik echt mijn best gedaan. Gezellig zitten koffie drinken, gourmetten en 's avonds een film kijken). Maarja blijkbaar was dat niet goed.. Dat deed mij dan weer wat waardoor ik begon te huilen. Toen vroeg ze later wat er nou was en toen legde ik uit dat ik het niet leuk vond dat ik zo mijn best deed en het weer niet goed was.. Toen zei ze weer dat ze vond dat ik te lang achter mijn laptop had gezeten. Nouja toen bemoeide haar vriend zich er mee en die zei dat we het toch nooit eens zoudden worden. En toen zijn ze weggegaan.
Ik ben overigens net gewoon even lekker wezen hardlopen en dat heeft me wel geholpen. Ga er nu in mijn eentje gewoon het beste van maken. Zo kijken of ik nog wat lekkers kan koken en dan vanavond lekker met een dekentje op de bank.
Lekker handig, van die niet uitgesproken verwachtingen waar je dus nooit aan kunt voldoen maar die je wel op je brood krijgt. Lekker hardlopen en er in je eentje het beste van maken klinkt op zich nog niet zo verkeerd. Kan je in ieder geval voldoen aan je eigen verwachtingen . En je weet nu ook dat je t/m zondag de tijd aan jezelf hebt...
Jupp6
Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-14 22:05
Hallo volgers!!
Het werd tijd voor weer eens een update en eigenlijk ook, omdat ik het even van me af moet schrijven.
Sinds één week gaat het helaas weer de slechtere kant op. Voor een tijd was ik weer vrolijk en op sommige momenten gewoon echt gelukkig. Helaas zijn de vele ruzies terug gekomen en put me dat in en in uit.. Ik slik nu ook weer slaappillen om de nachten door te komen. Gelukkig ga ik zondag hier weg voor 15 weken en kom ik dan maar 2 dagen in de week thuis, omdat ik namelijk intern op stage ga. De bedoeling is dan om rond de zomervakantie te verhuizen naar een eigen kamer maar die moet ik nog zien te vinden!
Ik zie ontzettend op tegen de periode die gaat komen. Ik heb ontslag moeten nemen op mijn werk in verband met mijn uitwonende stage. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding dus rond mei ben ik klaar. Eigenlijk valt alles waar ik gehecht en structuur in vond weg en dat beangstigend me ontzettend. Natuurlijk komt er nieuw werk en een nieuwe school, maar ik ben altijd bang dat ik daar niet op mijn plek ben.
Dus.. Duimen jullie allemaal voor mij? Dat ik deze periode goed door kom?
Komt helemaal goed met jou op die stage en erna Goed bezig geweest en fijn dat het een periode goed ging! Ik denk dat nare periodes er een beetje bij blijven horen, zeker omdat t nog zo 'vers' is.. Wordt steeds een beetje minder en hee, het is niet voor niets net blue monday geweest! Ik ga natuurlijk voor je duimen, maar ik denk dat jij het zonder ook prima gaat doen hoor!
Izep
Geplaatst: 24-01-14 23:00
Ik denk dat je hele goede stappen gaat nemen en dat het je uiteindelijk heel veel goed zal doen. Maar spannend is het natuurlijk wel. Die spanning kan ook je terugslag veroorzaken. Je bent sterk Jupp, vertrouw op jezelf. Ik heb er alle vertrouwen in. Nog een kleine tip maar waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel: probeer aub niet te lang die slaapmedicatie te gebruiken want dat is wel verslavend.
Jupp6
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-14 18:12
hoihoi!
Tijd voor een positieve update dacht ik zo.
Het gaat erg goed met me. Op dit moment woon ik al ruim een maand op mijn stageplaats en het is heerlijk! Het is wel wennen om huisgenoten te hebben maar ook dat gaat lekker zijn gangetje. Met één huisgenoot loop ik zelfs om de dag hard en kook ik regelmatig samen mee. Stage zelf vind ik ook heel erg leuk. Het is één weekje even niet goed gegaan maar toen heb ik direct een gesprek met mijn leidinggevende aan gevraagd waardoor alles weer opgelost is.
Wanneer ik thuis kom is mijn moeder vaak bij haar vriend maar mocht ze er wel zijn gaat het vaak goed. Als het een keertje niet goed gaat kan ik dat makkelijker los laten en geniet ik des te meer wanneer ik terug ben op stage.
Inmiddels ben ik ook ingeschreven voor een nieuwe opleiding in een andere plaats. Ik ga daar zo snel mogelijk een kamer zoeken maar de eerste maand(en) nog even heen en weer reizen tot ik daar werk heb.
Om het even kort samen te vatten: Alles gaat voor de wind!
Vind het stiekem wel fijn om af en toe even te updaten! Nog een maandje en dan is mijn stage alweer voorbij, de tijd is voorbij genoten en het gaat echt goed met me! Nu hopen dat dat na mijn stage zo blijft
Jupp6
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 14:15
Er is goed nieuws!
Vanaf september zal ik op mij zelf gaan wonen
Ben er echt ontzettend blij mee, want ik merk dat het weer moeizaam thuis gaat. Ik vind het ontzettend lastig om weer mee te moeten gaan in de humeur schommelingen en altijd maar af te moeten wachten hoe haar humeur is. Daarnaast stijgt mijn eigenwaarde ook niet als ik hier thuis woon, want mijn moeder kwam vandaag met afval tips (Ik ben +/- 168 en weeg 58kg).
Afvallen met jouw gewicht en jouw lengte klinkt inderdaad als niet nodig. Heb je liefjes gevraagd of je moeder dan mee wil doen (aannemende dat dit uit haar frustratie komt)?
Izep
Geplaatst: 08-06-14 18:08
Hartstikke goed Jupp. Wat een enorme goede beslissing. You go girl!
@Maflinger_S: Dat klopt inderdaad, dit gaat in Leeuwarden zijn! @Izep: Dankje
Zijn er hier nog bokkers die van lezen houden en enig inhoudelijk verstand hebben van schrijfstijlen, etc. ? Ben namelijk aan het schrijven en een anonieme mening kan fijn zijn als bevestiging of ik op de goede weg zit
Jupp6
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-14 15:38
Update
Omdat ik af en toe nog wel eens mailtjes krijg van meelezers plaats ik toch even een update. Het huis in Leeuwarden gaat helaas niet door, omdat ik het niet eens kon worden met de makelaar over het contract. De laatste tijd heb ik aardig wat bezichtigingen gehad maar helaas ben ik een paar keer niet uitgekozen en twee andere heb ik zelf helaas moeten afwijzen. Na het afronden van mijn huidige opleiding en het beseffen dat het niet doorgaan van mijn kamer heb ik even een flinke dip gehad maar ik ben er weer keurig uitgeklommen. Het automutileren gaat ook een stuk beter. In die dip heb ik dat één keer gedaan en voor de rest kan ik zeggen dat ik al een hele periode ''clean'' ben. Op dit moment gaat het allemaal goed. Thuis is het op dit moment vrij rustig en mijn moeder heeft de laatste tijd geen nare buien meer gehad. Zelf werk ik vrij veel en ik merk wel dat de vermoeidheid me niet veel goeds brengt, maar ik probeer leuke dingen te plannen waar ik dan naar uit kan kijken en hierdoor voel ik me meer vrolijk dan neerslachtig.
Begin volgend jaar wil ik toch ''weer'' een psycholoog gaan bezoeken om alles van het verleden ook een plekje te geven. Tijdens mijn vorige therapie heb ik me vooral gericht op het nu en om de situatie thuis te kunnen accepteren en de zelfbeschadiging te stoppen. Nu dat allemaal een stuk beter gaat en ik even rust heb genomen van therapie denk ik dat het begin volgend jaar wel verstandig is om de rest ook aan te pakken. Ik merk namelijk dat veel dingen uit het verleden me toch nog bezig houden en dat er nog erg veel opgekropt verdriet en boosheid zit.
Goed bezig TS! Ik vind het helemaal niet gek hoor, die dipjes zullen waarschijnlijk nog wel vaker voorkomen na wat tegenslagen.. Ze moeten alleen steeds korter duren en steeds minder voorkomen, dan ben je op de goede weg Ook heel goed dat je verder gaat met therapie! Heel veel succes, uiteindelijk komt altijd alles goed
Jupp6
Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-14 19:06
Hallo topic-volgers,
Misschien een beetje apart dat ik hier de vraag neer zet maar misschien is er hier iemand die me kan helpen.
Vraag 1: Ik ben op zoek naar iemand die een beetje verstand heeft van de uitgaves die je als student hebt. Ik heb een financieel overzicht gemaakt, omdat ik woensdag een bezichtiging heb voor een kamer. Nu zou ik graag van iemand willen weten of dit overzicht realistisch is.
Vraag 2: Een hele tijd heb ik gezocht naar een kamer waar ik mijn kat mee kan nemen, omdat de kat bij mijn moeder laten geen optie is. Nu valt dit niet mee en ben ik daarom (met ontzettend veel pijn en teleurstelling) gaan kijken naar een kamer zonder huisdieren. Dit gaat een stuk makkelijker en woensdag heb ik een bezichtiging. Nu moet ik alleen mijn maatje weg doen en het valt niet mee om een juist baasje te vinden. Mocht er iemand zijn in dit topic die een liefdevol baasje kan zijn voor mijn 18-jarige, geholpen, huistuin en keuken-kat, hoor ik het graag! Het liefst iemand die mij af en toe nog op de hoogte wil houden hoe het gaat met de kat, dit omdat het echt mijn maatje is. Ze kan niet met honden en misschien zou ze met andere katten kunnen mits dit rustig gebeurd.
Daarnaast een update: Het gaat helaas niet meer met grote lijnen omhoog en ik zie meer de lijn omlaag gaan. Ik maak van de week dan ook een afspraak bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen voor het GGZ. Ik ga nu dus echt in therapie! Voor de rest heb ik wel leuke bezigheden, een nieuwe studie, vooruitzicht op een huisje en nieuwe leuke mensen leren kennen op m'n opleiding!
Hi, ik ben geen verstand van de uitgaves die je als student hebt, dus daar kan ik je niet mee helpen. Heeft het NIBUD niet een of ander handig lijstje?
Wat ontzettend jammer dat je kat niet mee kan als je op kamers gaat, gezien de leeftijd zijn jullie zo ongeveer samen opgegroeid denk ik? Ik kan me voorstellen dat dit niet meevalt, je maatje zo te moeten laten gaan.
Die therapie klinkt als een goed plan. Val jezelf niet te hard, ook al heb je leuke bezigheden als je studie, een huisje en leuke nieuwe mensen, het oude vertrouwde moeten loslaten geeft een hoop stress. En nieuwe dingen zijn ook gewoon spannend en vergen bergen energie.
Izep
Geplaatst: 12-09-14 12:59
Ik heb jou een pb-tje gestuurd. Reageer later nog even, geen tijd meer.