Het wordt weer bikinitijd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij tevreden met jezelf?

ja
189 (41%)
nee
263 (58%)

Totaal aantal stemmen: 452

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:28

Korte broek en witte benen heb ik weer helemaal geen moeite mee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:30

Ik ook niet, maar m'n omgeving wordt dan zo blind :+ Doe het evengoed hoor :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:32

Kirrr schreef:
Je zou nog versteld staan van hoeveel vrouwelijke vormen je kan kweken door krachtraining...
Als je dat correct doe, pas je niet in een 34.
Het gaat niet om maten om gewicht, maar wel om wat je ziet.

Iedereen moet doen wat hij zelf wil, vindt het alleen belachelijk om over dingen te klagen die je makkelijk kan veranderen..

Door knetterfanatiek fitnessen? Zie ik inderdaad niet zitten ivm tijd, energie en omdat het retesaai is :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:34

Ja echt hoor, kan zeker. Vrouwen worden helemaal niet mannelijk van hard fitnessen. Ik heb wel het geluk dat ik gewichten superleuk vind, ik vind hardlopen (dat geen zoden aan de dijk zet) juist supersaai.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:37

Jammer dat je zo snel iets afketst...

Een uur op de loopband gaan staan in de fitness is idd retesaai.
Maar daar kom je dan ook nergens mee.

Ik heb ook niet gezegd dat je moet gaan fitnessen. Sporten doet al veel.
Of anders niet sporten en dan ook niet over je lichaam zeuren :D.

Tijd is een belachelijk excuus voor alles wat je niet wil doen.
Je krijgt net energie van te sporten, waardoor de rest ook beter gaat.
Het IS niet retesaai, jij kan het retesaai vinden. Dat is iets haal anders ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:39

*geniet van een flinke bak verse galia meloen en druiven <3*

Dora88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:44

Mee eens met Kirr, ik dacht dat fitnessen ook altijd verschrikkelijk was, maar ben sinds maart fanatiek bezig en het is absoluut niet saai. Heb een fitnessprogramma met allerlei oefeningen. Begin bij mijn armen nu een beetje verschil te zijn en daarmee heb ik nog lang geen afgetrainde armen. Maar het geeft wel energie :) en ja, het kost tijd, maar dat.investeer ik graag.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:56

Dora88 schreef:
Mee eens met Kirr, ik dacht dat fitnessen ook altijd verschrikkelijk was, maar ben sinds maart fanatiek bezig en het is absoluut niet saai. Heb een fitnessprogramma met allerlei oefeningen. Begin bij mijn armen nu een beetje verschil te zijn en daarmee heb ik nog lang geen afgetrainde armen. Maar het geeft wel energie :) en ja, het kost tijd, maar dat.investeer ik graag.

En dat is toch heerlijk!
Maar helaas is dat niet voor iedereen zo. Het is niet zo zwart wit helaas...
En ik kan alleen voor mijzelf spreken. Maar na jaren van therapeuten en ook in revalidatietherapie te hebben gezeten kan ik wel zeggen dat het voor mij helaas niet zo werkt. Het geeft mij helemaal geen extra energie...

Daarom moet je ook voorzichtig zijn met je mening, stereotype denken is gevaarlijk.
En ik heb je alleen gequote hoor, mijn reactie is in het algemeen bedoeld ;)

Dora88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:07

Snap je hoor, ik ben ook de laatste die iedereen het sporten wil opleggen. Meestal weet iedereen wel wat voor hem of haar werkt en hoe die het moet aanpakken. Maar ik vind het altijd zo storend dat mensen zeuren hoe ze eruit zien, maar dan niks willen doen qua sport of gezonder eten, zonder dat ze zijn gehinderd door lichamelijke ongemakken zoals jou.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:18

Dora88 schreef:
Snap je hoor, ik ben ook de laatste die iedereen het sporten wil opleggen. Meestal weet iedereen wel wat voor hem of haar werkt en hoe die het moet aanpakken. Maar ik vind het altijd zo storend dat mensen zeuren hoe ze eruit zien, maar dan niks willen doen qua sport of gezonder eten, zonder dat ze zijn gehinderd door lichamelijke ongemakken zoals jou.

Als het je echt dwars zit dan doe je er ook meestal wel wat aan.
Maar soms kan er ook een psygische reden achter zitten. Dat zie je ook bij dat ene programma ( weet even niet hoe deze heet ) Waar Wendy van Dijk ( toch ? ) helpt met mensen met zwaar overgewicht.
Ik kijk niet zoveel tv :P maar heb wel eens een stukje gezien.

Doe je echt apparaten ? Ik vond aerobics altijd erg leuk :j Misschien een idee voor mensen die fitnes echt niet leuk vinden! Bodypump, Zumba of Pilates etc etc erg leuk! Je hebt echt zoveel mogenlijkheden bij de sportschool ipv alleen die apparten.
Wie weet ooit weer voor mij :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:25

higgins schreef:
Dora88 schreef:

En dat is toch heerlijk!
Maar helaas is dat niet voor iedereen zo. Het is niet zo zwart wit helaas...
En ik kan alleen voor mijzelf spreken. Maar na jaren van therapeuten en ook in revalidatietherapie te hebben gezeten kan ik wel zeggen dat het voor mij helaas niet zo werkt. Het geeft mij helemaal geen extra energie...

Daarom moet je ook voorzichtig zijn met je mening, stereotype denken is gevaarlijk.
En ik heb je alleen gequote hoor, mijn reactie is in het algemeen bedoeld ;)

Heb er ook in het begin bijgezet dat er uitzonderingen zijn.. Die zijn er bij alles.
Wil zeker niet stereotype denken. Probeer altijd open minded te zijn.
Maar in dit topic is 95% van degene die zeuren over hun lichaam, mensen die er aan de andere kant ook niks willen aan doen.
Ik vind dat jammer, voor die personen zelf, ongelukkig/ontevreden zijn met dingen waar je iets kan aan veranderen.

Kan je er niets aan veranderen, moet je er mee leren leven en mee leren omgaan en zeker niet daardoor ongelukkig of ontevreden zijn.

Ben trouwens ongelofelijk fan van 'one year to save my life, obese'. Heb enorm veel respect voor die mensen, maar je ziet dat het zelfs bij zulke mensen werkt. Maar er zijn even goed mensen waarbij het om medische redenen niet werkt. Dat even terzijde :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:34

Kirrr schreef:
Jammer dat je zo snel iets afketst...

Een uur op de loopband gaan staan in de fitness is idd retesaai.
Maar daar kom je dan ook nergens mee.

Ik heb ook niet gezegd dat je moet gaan fitnessen. Sporten doet al veel.
Of anders niet sporten en dan ook niet over je lichaam zeuren :D.

Tijd is een belachelijk excuus voor alles wat je niet wil doen.
Je krijgt net energie van te sporten, waardoor de rest ook beter gaat.
Het IS niet retesaai, jij kan het retesaai vinden. Dat is iets haal anders ;)

Ik bedoelde het niet afketsend. Moet toegeven dat ik het onhandig schreef.
Het was meer een vraag, of je bedoelt dat dit met keihard fitnessen bereikt.
Fitness vind ik vreselijk en als je iets vreselijk vind zal het je niet lukken naast een ambitieuze baan met lange dagen en reistijd en nog een uurtje studie op te brengen.

Als het met andere sporten goed te bereiken is dan ben ik daar wel toe bereid ;)
Heb een hoepel gekocht (levelII met knoppen) en haal deze week een crosstrainer op
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 07-05-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:48

Tja wat is hard...

Ik ga 4x per week.
Maar zou er met 3x ook komen.
Ik doe alleen krachttraining, dus puur gewichten. Niet ellendig lang lopen of steppen.
Eet ook gezond en ik zie progressie.
Alle mensen die ik ken die met KT beginnen, die raken eraan verslaafd, het is zo leuk...
En helemaal niet saai, wat je bij cardio vaak wel hebt.
En je ziet heel snel veranderingen..
Zijn mijn ervaringen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:55

Maar is het niet 'het beste' (meest afwisselende en meest snelle vooruitgang boeken) om af te wisselen met cardio en kracht?
ik ga nu 3x in de week fitnessen en ik doe : 15min cardio, 15min kracht (vooral buikspieren en armen) en dan nog eens 15min cardio

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:56

Cardio is niet nodig :) En als je dan toch aan cardio wilt doen dan is HIIT het meest effectief.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:58

Als je alleen buik en armspieren doet, dan heeft krachtttraining geen nut.
Je moet elke spier meenemen.
Of splitschema of fullbody.

Als je dat combineert met goede voeding en dan cardio, boek je inderdaad meer vooruitgang.
Toch in de zin dat je meer vet verbrand.
Hangt af wat je doel is, je hebt wat massa nodig om om te zetten naar spier.
In welke volgorde je alles doet kies je zelf..
Eerst vet wegwerken en dan geleidelijk aan spieren opbouwen en dus kcal trg omhoog of gewoon degelijke KT doen en zien hoeveel cardio je na een aantal maanden nodig hebt om droger te worden.

Ik hou meer van KT dan van Cardio, het is maar wat je zelf liefst doet.

Maar beter KT en cardio of KT alleen, dan enkel cardio.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:01

Kirrr schreef:
Heb er ook in het begin bijgezet dat er uitzonderingen zijn.. Die zijn er bij alles.
Maar in dit topic is 95% van degene die zeuren over hun lichaam, mensen die er aan de andere kant ook niks willen aan doen.
Ik vind dat jammer, voor die personen zelf, ongelukkig/ontevreden zijn met dingen waar je iets kan aan veranderen.

Dat ben ik ook met je eens :j

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:13

Kirrr schreef:

Waar maar je uit op dat mensen er niets aan willen doen?
Tuurlijk gaat het niet vanzelf, maar elke dag 2 uur in een gym staan is ook niet realistisch hoor.
Ik had het idee dat dit topic was zodat mensen hun onzekerheid konden uitspreken en hier gelijken in konden vinden. Dat er een hoop niet zo onzeker hoeven zijn horen ze al vaak genoeg, dat je als je echt resultaat wilt je er veel meer werk in moet stoppen ook. Maar de meesten zeggen toch ook dat ze dat weten? Ik vind je harde woorden wel een beetje krap door de bocht en ook makkelijk gezegd.
Ik ben ook tevreden met mijn lichaam en loop zo in mn bikini het strand over, maar dat betekent toch niet dat ik ook mijn onzekerheden mag hebben? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niets is waar jij onzeker over bent of bent geweest..?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:21

Kirrr schreef:

Dat is toch ook niet waar? (niet dat ik alleen buik en armen doe, ik doe die alleen meer dan rug, schouders en benen) Dan zal je hele lichaam misschien niet in vorm komen (wat wel wordt opgevangen door de cardio) maar je traint er heus wel die spieren mee, en het zijn ook vooral die delen die ik strakker wil krijgen :)

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:23

Ik denk dat iedereen wel ergens onzeker over is, of iets niet mooi vind aan zijn lichaam...

Elke dag 2 uur... dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit gaan doen ook :P
Denk dat de meeste mensen dat niet redden.
1 a 2 keer in de week moet toch ook helpen :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:52

Damned schreef:
Kirrr schreef:

Dat is toch ook niet waar? (niet dat ik alleen buik en armen doe, ik doe die alleen meer dan rug, schouders en benen) Dan zal je hele lichaam misschien niet in vorm komen (wat wel wordt opgevangen door de cardio) maar je traint er heus wel die spieren mee, en het zijn ook vooral die delen die ik strakker wil krijgen :)

Omdat je met alleen buik en armoefeningen geen vet gaat verbranden (mocht dat nodig zijn).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:13

_Anneke_ schreef:
Kirrr schreef:

Waar maar je uit op dat mensen er niets aan willen doen?

Tuurlijk gaat het niet vanzelf, maar elke dag 2 uur in een gym staan is ook niet realistisch hoor.
Ik had het idee dat dit topic was zodat mensen hun onzekerheid konden uitspreken en hier gelijken in konden vinden. Dat er een hoop niet zo onzeker hoeven zijn horen ze al vaak genoeg, dat je als je echt resultaat wilt je er veel meer werk in moet stoppen ook. Maar de meesten zeggen toch ook dat ze dat weten? Ik vind je harde woorden wel een beetje krap door de bocht en ook makkelijk gezegd.
Ik ben ook tevreden met mijn lichaam en loop zo in mn bikini het strand over, maar dat betekent toch niet dat ik ook mijn onzekerheden mag hebben? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niets is waar jij onzeker over bent of bent geweest..?

Meerderheid vd mensen die hier of irl klagen over hun lichaam, doen niets om er iets aan te veranderen... Waaruit maak ik dat op? Uit wat mensen zelf zeggen...
Tuurlijk zijn er nog delen waar ik ontevreden over ben, het leven en het sporten zou maar saai zijn als ik geen doelen meer had en geen dingen wilde verbeteren.
Er is ook niks mis met het topic..
Ik reageerde vooral op al die mensen die riepen dat je van sporten alleen maar dikke benen krijgt en al die uitspraken.
Dat is onzin...

Harde woorden? Je verward hard met eerlijk en recht voor de raap..
Ik wil niet hard zijn, ik wind alleen nergens doekjes om. Hier niet en irl ook niet.
Je kan elke post op 2 manieren lezen, een negatieve en een positieve.
En als je dat laatste kiest, zie je dat ik alleen maar mensen wil overtuigen dat gezond leven en sporten, leuk en goed is en je er echt resultaten mee behaald. Ben zo overtuigd van de kracht van een gezonde levensstijl... Dat ik al blij ben als ik enkele mensen aan het denken kan zetten.
Als jij dat hard vindt, mag dat best, maar het is vooral met goede bedoelingen ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:15

higgins schreef:
Ik denk dat iedereen wel ergens onzeker over is, of iets niet mooi vind aan zijn lichaam...

Elke dag 2 uur... dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit gaan doen ook :P
Denk dat de meeste mensen dat niet redden.
1 a 2 keer in de week moet toch ook helpen :j

Elke dag 2 uur sporten? Dan breek je meer af dan dat je opbouwt.
Heeft weinig zin.
Met 2 tot 3 keer per week kom je al een heel eind.

Het gaat meer om een gezonde levensstijl.. zoals ik hierboven ook al schrijf.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:33

goh meisjes toch :( waarom zo veel aandacht aan uiterlijk vertoon? Just be your lovely self!
Ik heb wel makkelijk praten omdat ik slank ben, anderszijds heb ik dan geen taille en helemaal geen tieten :P
Maar ah, ik wil gewaardeerd worden voor wie ik ben, niet hoe ik eruit zie...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:38

Benno08 schreef:
goh meisjes toch :( waarom zo veel aandacht aan uiterlijk vertoon? Just be your lovely self!
Ik heb wel makkelijk praten omdat ik slank ben, anderszijds heb ik dan geen taille en helemaal geen tieten :P
Maar ah, ik wil gewaardeerd worden voor wie ik ben, niet hoe ik eruit zie...

Als je het over het sporten hebt, dat kan ook gewoon om je goed te voelen en gezond te zijn... Of je nou dun bent of niet.

Daarbij kan je ook gewoon van houden om lekker te sporten om strak te zijn, zonnebankje erbij. Gewoon omdat het leuk is.

Ik heb ook wel dingen, maar ben eigenlijk wel blij dat ik weer in bikini mag :))
Heerlijk zwemmen en zonnen. Er zijn maar weinig mensen die een zogenaamd perfect figuur hebben, en die hebben dan ook wel iets.
Die willen bijvoorbeeld weer graag van die mooie volle heupen. Die staren zich daarop blind, terwijl ze dan wel een mooie platte buik heeft.
Waar die met de brede heupen weer jaloers op is :')
Eigenlijk slaat het nergens op, iedereen heeft zijn mooie punten, die moet je benadrukken.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 07-05-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt